Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
:hug: voor wie hem nodig heeft.

Wij zijn op vakantie en weten weer waarom J. op haar eigen kamer moest slapen van ons. Wat een geklets vannacht 😞. Om 1 uur en half 3 wilde ze voeding. Van 3 tot 4 heeft ze lopen kletsen/vrolijk gillen etc. Wat erg. Hopelijk eenmalig omdat ze in de auto zo veel heeft geslapen. Maar ben er bang voor. Want in de co sleeper thuis deed ze het ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Oh Wollentrui, dat had dochter ook! Brullen/krijsen om niets en het was ineens weer over. Nu zit ze weer soms in zo'n fase, het wil gewoon soms niet zoals zij het wil. En hoe graag ik haar wil helpen, dat kan ik niet altijd.

Suikerwafel, heel herkenbaar. Dat deed dochter tijdens onze wintersport, nachten lang spoken. We hielden elkaar wakker, maar hadden geen andere mogelijkheid dan haar op onze kamer te hebben.

Het werkt gewoon niet (meer) voor ons, samen slapen. Soms vind ik het jammer, zeker in dit soort situaties.

Afgelopen vakantie hadden we er rekening mee gehouden en een eigen kamer voor haar geregeld. En komende februari, als we weer op wintersport gaan, krijgt ze ook een eigen ruimte. Heeft mijn vader al voor gezorgd.

Ballys, wat een overwinning kan dat zijn he? Je mag er zo eigenlijk niet over denken, maar dat had ik de eerste paar keer wel. En nu zijn we vreselijk verwend met een dochter die al weken klokje rond slaapt. En als ze eens 's nachts komt, dan is het vooral heel erg wennen ;-)
Alle reacties Link kopieren
@ Krul: lastig he, die slaapjes die absoluut nog geen ritme hebben. Ik worstel er ook mee. Hier ook heel lang alleen maar slaapjes van max 45 minuten gehad. En wij hadden vorige week ook een hele rommelige week qua slapen, zowel 's nachts als overdag. Er zat echt af en toe een dramadag/nacht tussen, om het dan weer een dag of twee prima te laten gaan. Dus misschien hoort het gewoon bij die 14-15 weken kindjes? :-?
En ik vroeg me ook af hoe erg het is als zoon af en toe een fles mist? Slaapt hij dan de nacht wel goed? Ik snap wel dat je zeker met dit warme weer wil dat hij genoeg drinkt, maar incidenteel iets minder hoeft niet erg te zijn denk ik?
Het is niet heel erg verschrikkelijk als hij een keer een fles mist denk ik. Qua gewicht kan hij dat zeker hebben maar met de warmte vind ik het vocht wel belangrijk. En ik probeer soms wat water aan te bieden maar dan kijkt hij mij echt zo aan van , ben jij gek dit drink ik niet :proud:

De nachten gaan al 4 weken heel erg goed. Tussen 19.00-20.00 slaapt hij en dan tussen 22.30/23.30 fles en vaak begint hij rond 5.30 te brabbelen in bed.
Dan proberen we 2x speen en zo niet mag hij nog lekker een uurtje tussen ons in, dan dut hij weer verder en we genieten ook echt van dat moment.


Zo mijn eerste dienst zit er op en oh wat heb ik lekker gewerkt :sun:
Nu gauw wat eten en dan zoon halen! Benieuwd hoe het op KDV is gegaan vandaag.

Reageer later op de rest!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik gok/denk/hoop (je weet t immers nooit met dit forum) dat maartje, Westerpaviljoen en teckel n pb hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh komt teckel ook mee?
Alle reacties Link kopieren
Dat stond me bij maar weet ik dus niet zeker
Alle reacties Link kopieren
En ik krijg haast n sik van dat pb-systeem van viva ;-)
Ja Afh van tijd etc ga ik graag mee(met zoon). Maar die pb snap ik echt geen sikkepit van. Ga nog even speuren zo.

@suiker herkenbaar!! Bij ons zoon ook weg vd kamer omdat we elkaar wakker hielden. Wij snurken, hij wakker. Wij wakker omdat hij wakker werd. Etc. Plus dat wij graag in bed nog een serietje op Netflix samen kijken en dat ging dus ook al zes maand niet Haha.
Maar inmiddels slaapt hij veel vast en kan hij t zelf meestal ook regelen als hii wakker wordt (speentje en knuffeltje pakken en weer verder). Dus deze vakantie geen last van elkaar gehad. In t appartementje deden we wel elke avond een wissel. We hadden namelijk een twee kamer appartement en wilden de slaapkamer voor onszelf maar inde avond wel gewoon kunnen koken en rommelen in dr woonkamer. Dus eerste avond bij wijze van proef zoon met campingbedje en al versleept. Ging prima. Is er geen enkele keer wakker van geworden en wij hadden gewoon de slaapkamer voor onszelf 👍🏻

Wel even beetje gedoe want bed moest verschoven zodat t allemaal zou passen met verslepen maar Hee dit werkte voor ons ;)

Ben verder even te druk om terug te lezen en op alles te reageren dus even globaal:
Voor alle kindjes die even lastig zijn: het is een faaaaaase ;)
Wij hebben die ook nu ;)

Voor alle kindjes die lekker slapen: geniet want je weet nooit Hoelang het duurt.

En daar waar slapen wat minder gaat: high five! Ik heb wallen tot onder m’n navel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds/weer een kind in een fase.. En wallen óp mn wallen ;-)
obelix84 schreef:
17-07-2018 19:22
Hier ook nog steeds/weer een kind in een fase.. En wallen óp mn wallen ;-)
Baas boven baas. Moet er wel hardop om lachen Obelix :lol:
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die gaan meeten veel plezier!

@Suiker: hier ook echt een verademing hoor zoon op eigen kamer...!
Het weekend ga ik met hem logeren bij mn ouders en ben benieuwd want dan ligt hij weer op dezelfde kamer...

@Ballys wow klokje rond wat fijn!!!
Zoon heeft het goed gedaan bij kdv 2x een uur geslapen dus dat is al heel wat :-D Had wel even een keer flink gemopperd en gehuild wat hij thuis dus ook al een paar dagen doet.
Maar gelukkig na zn 2e slaapje veel zn lach laten zien en gebrabbel laten horen.
Vanmiddag lekker samen een dutje gaan doen en late middag slaapje ging vandaag dus wel weer goed (16.10 tot net niet 17.00)
Hij ligt er net weer in. Zoon huilt altijd wel echt even flink voor hij toegeeft aan zn slaap... Gaat dat nog over? 8-)
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
17-07-2018 19:22
Hier ook nog steeds/weer een kind in een fase.. En wallen óp mn wallen ;-)
Haha, heel herkenbaar! Ik heb sowieso nogal snel wallen (niet handig als je net een kind hebt). En als ik dan een nacht slecht geslapen heb is het helemaal goed zichtbaar. Dus een (goedbedoelende maar wat botte) vriendin zei een keer: mijn hemel, je wallen hebben kinderen gekregen! Waarop vriendin 2 haar droog hielp herinneren dat ik ook echt een kind had gekregen. Terwijl ik die nacht, voor mijn nieuwe doen met kind, eigenlijk best goed geslapen had. Van je vriendinnen moet je het hebben ;-) Gelukkig weet ik wie het zegt en hoe het bedoeld was.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hoe ouder ik word hoe sneller ik wallen krijg..
Alle reacties Link kopieren
Bij mij denken ze nog steeds dat ik 30 ben .....-:)
Alle reacties Link kopieren
Hou dat vol, Westerpaviljoen! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier bij de meeting vandaag!!

Ik werk in het onderwijs en als ik naar de helpdesk ga wordt er steevast om m’n studentnummwe gevraagd :) ook een docent die me blijkbaar met kinderzitje op de fiets had gezien. Heb jij AL een kind joh?! (Ik ben 32 :P )

Weet niet meer het vroeg, maar hier nu met ruim 8 maanden ook een fase van slecht eten en het drinken kost ook moeite. Gelukkig niet gefrusteerd(voor zolang het duurt! Maar hiervoor wel 1,5e maand lang geweest )
Alle reacties Link kopieren
En die fase krijg je bij 14 mnd weer.. Althans, wij wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
budgy86 schreef:
18-07-2018 07:23
Veel plezier bij de meeting vandaag!!

Ik werk in het onderwijs en als ik naar de helpdesk ga wordt er steevast om m’n studentnummwe gevraagd :) ook een docent die me blijkbaar met kinderzitje op de fiets had gezien. Heb jij AL een kind joh?! (Ik ben 32 :P )

Weet niet meer het vroeg, maar hier nu met ruim 8 maanden ook een fase van slecht eten en het drinken kost ook moeite. Gelukkig niet gefrusteerd(voor zolang het duurt! Maar hiervoor wel 1,5e maand lang geweest )
Wij hebben dat! Iets minder makkelijk dan normaal... Hij heeft meer aandacht nodig en huilt wat meer. Vooral lastig dat hij wat moeilijker is met zn hapje in de avond. We willen dat hij meer vast eten gaat eten. Dat ging heel soepel, nu weigert hij vaker. Maar goed, een fase of warm weer. Het trekt vast wel weer bij! Veel plezier met de meet vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Zo teckel. Je hebt mijn cupcakes gemist!
Alle reacties Link kopieren
Ja Teckel! En ze waren lekker!
Ik denk overigens dat ik teckel nog n pb heb gestuurd en wp ook maar zeker weten doe ik het niet met dat systeem hier ;-)

Slapen is blijkbaar zó overrated voor mijn dreumes.. Zucht ;-)
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
18-07-2018 13:09
Zo teckel. Je hebt mijn cupcakes gemist!
En ze waren lekker!

Ik denk trouwens dat mijn oudste met een beetje mazzel pas over een dag of 3 weer wakker wordt uit zijn middagslaapje :zzz:
Leuk dat jullie gemeet hebben!

@ Budgy: ooh owh, dan wacht ik af hoe de komende fase eruit ziet met dochter qua eten. Tot nu toe juist nog een stijgende lijn, steeds meer ritme in haar dagschema ook. :)

Sterkte voor degenen met slechte nachten.
Hier is het gelukkig helemaal niet zo warm, dus het slapen gaat wel oke. Wel soms nog het laatste gedeelte van de nacht bij ons in bed, maar das gewoon omdat we niet de energie hebben om haar dan weer in eigen bed in slaap te krijgen.

Verder zijn er 2 tandjes doorgekomen (de onderste) wat gelukkig weinig klachten gaf. Niks gemerkt aan der luiers bijvoorbeeld.

@ Teckel: handig dat dat werkte! Wij hebben op vakantie dus wel met z'n drieën in 1 slaapkamer geslapen en dat was echt heel onhandig idd.

Dochter probeert trouwens nog steeds wel eens 's nachts aan te happen als ik haar bijv even aan het wiegen ben. Laatste keer bv is nu een week of 2-3 geleden. Gaat dat ooit nog over?!
Alle reacties Link kopieren
Dochter is al vier maanden van de borst af en zuigt af en toe nog even halfslachtig aan mijn borst (niet eens tepel) voordat ze dan bedenkt dat ze dat niet meer interessant vond. :whistle:

Krijgt ook nog altijd een big smile op haar gezicht bij het zien van mijn borsten, das dan wel weer lief..
Jammer van de cupcakes.

Ondanks de koorts heeft zoon net voor het eerst gelopen (achter de babygym). Ik zit er gewoon even van te huilen. Waar is mijn baby gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we vanmiddag een bezoek aan de huisarts gebracht. Dochterlief had ineens een allergische reactie. Zo sneu en hoe snel dat op kan zetten, bizar!

Waar het precies door komt weten we niet, ze heeft zowel pindakaas gehad ( hiervoor ook al een aantal keer) en een spread van wortel en appel op brood.

Niet meer geven en over een paar maanden toch proberen, afzonderlijk van elkaar.

Ze is verder super vrolijk, nog lekker meegeweest op de fiets daarna, maar toch. Die rode vlekken, opgezet gezichtje, kleine waterige oogjes en haar gekrab was gewoon zielig.
Was zo blij dat mijn moeder er net even was op dat moment! Blijf je toch nog wat rustiger :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven