Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Pip_pip schreef:
12-08-2020 13:33
Hi Krul!! :cheer:
Aaaah gezellig in 2 topics met elkaar buurten hahaha :hyper:



Pfoe sta er zo van te kijken dat ik echt vergeten ben hoeveel die kleintjes slapen in het begin!
Dat ik denk, slaapt ie nu nog we zijn al 2 uur verder haha
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
:-)

Ja inderdaad, dat heb ik ook nog steeds. Dat je gewoon even op de bank kan zitten als de baby slaapt en dochter naar het kdv is.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe zoeken weer hoor met zo'n kleintje...

Merk vooral dat ik het lastig vind qua flessen...
Vanuit ziekenhuis een opbouw schema mee gekregen maar op aanraden van verloskundige en kraamzorg dit los gelaten.

Bieden elke fles 100 aan. Daar moet hij minimaal 70 van (volgens schema zkh, vanaf volgende week 80) drinkt hij meer is dat ook goed...

Maar wat ik lastig vind is dat hij soms na nog geen 2,5u zich weer meldt...
Man zegt hop aanbieden, ik neig dan naar even rekken...
Vanmorgen om 7.30 70cc op en hij begon voor half 10 alweer met zoeken en smekken...
Net 20 min geleden toch maar aangeboden en 80 op...

Merk dat ik dit echt zoeken vind, doe ik het goed....

Zo ook met wakker tijd... Gister vanaf 14.15 wakker
Hazeslaapjes op ons en uiteindelijk 1 van iets meer dan een half uur in zn wiegje en voor hij echt vertrokken was was het al tegen 21.00..


:sigh:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een verse baby die niet wil slapen. Nu 2,5 week oud, ook eerste week in het ziekenhuis doorgebracht. Daar sliep ze overdag veel, maar was ze ook ziek. Nu doet ze het thuis prima, maar slapen ho maar. BV gaat goed, maar het ritme wat ik overal lees met slapen - voeden - spelen/knuffelen - slapen dat lukt hier niet. Na 1 borst is ze moe, tussendoor verschonen verandert daar niks aan, maar zodra ze in bed of babynestje wordt gelegd dan begint het trappelen, overstrekken en persen. In de ochtend gaat het beter dan ‘s middags, en ‘s nachts is ze zo moe dat ze goed slaapt tussen de voedingen.

Is een ritme op deze leeftijd realistisch? Of kan ik het beter loslaten en gewoon overgeven aan de signalen die ze geeft? Dan maar wat minder slaap?
Nee een ritme is alles behalve realistisch op die leeftijd. In de kraamweek slapen alle baby's bijna de hele dag. Daarna begint het pas echt. Heel nornaal dat ze wakker worden als je ze weglegt, hallo ze hebben net 9 maanden in jouw buik gezeten. Hartstikke eng dat ze dan ineens los van jou in een wieg in een lege kamer liggen. Dus laat een ritme los, geef toe aan de behoefte van de baby. Ook als die na 1,5u al weer een fles wilt. Tegenwoordig is het hele fles om de 3u ook echt wel achterhaalt hoor en is fles voeden op verzoek normaal.
Gefeliciteerd Krul! Ja altijd weer op zoek naar hoe en wat. Volg je gevoel en je kindje zou ik zeggen :). Ook jij Noor, gefeliciteerd en precies wat ik ook tegen krul zei. Ik heb vooral mijn tweede super veel gedragen als het slapen niet ging. En ik gaf m gewoon eten als ik dacht dat hij honger had.

Onze vakantie in Beekse bergen was heerlijk. Onze jongste was jarig die week en is nu dus een jaar. Bizar hoe de tijd gevlogen is dit jaar. Ik zie jullie misschien in het dreumestopic.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
15-08-2020 13:53
Nee een ritme is alles behalve realistisch op die leeftijd. In de kraamweek slapen alle baby's bijna de hele dag. Daarna begint het pas echt. Heel nornaal dat ze wakker worden als je ze weglegt, hallo ze hebben net 9 maanden in jouw buik gezeten. Hartstikke eng dat ze dan ineens los van jou in een wieg in een lege kamer liggen. Dus laat een ritme los, geef toe aan de behoefte van de baby. Ook als die na 1,5u al weer een fles wilt. Tegenwoordig is het hele fles om de 3u ook echt wel achterhaalt hoor en is fles voeden op verzoek normaal.
Dit doet wel goed te lezen.
Is ook echt weer wennen. Hoeveel ik eigenlijk alweer vergeten ben van de baby tijd van de oudste...

En dit is natuurlijk ook gewoon weer een ander kind.

Hij doet het gelukkig echt wel goed. Moet dat zelf wat meer in gaan zien.
Heb nou eenmaal zelf mentaal wel een behoorlijke klap gekregen van die week zkh...
Had ik ook niet verwacht
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Leuk Naniene en gefeliciteerd!!

Hier is zoon nu vier maanden, zijn fles geef ik op verzoek. Sowieso drinkt hij met het warme weer vaker kleinere flessen.

Sinds 3 dagen is het veel huilen en hij heeft moeite met slapen. Hij sabbelt ook de hele tijd aan zijn vuistje dus gisteren zei mijn schoonvader goh krijgt hij geen tandjes.
Het zou wel zijn humeurigheid verklaren :lightbulb:
Maar we zagen nog niks, had er helemaal niet aan gedacht eigenlijk. Voor mijn gevoel komt dat pas later haha
Alle reacties Link kopieren
Krul, zo herkenbaar. Wij hebben twee keer zkh gehad in de eerste maand en werd daar heel erg door aan het wankelen gebracht. Ik weet nog dat ik dacht: komt er ooit een ritme? Zag overal keurige dagschema’s en ik deed maar wat.

Lekker makkelijk, maar achteraf weet ik beter. Er was bij ons een omslagpunt tussen de 6-8 weken. Toen kreeg ze ineens drie uur tussen de voedingen, sliep ze beter en kwam er meer rust in het lijfje.

Over dat lijfje gesproken: ze is 1 jaar vandaag! We hebben het dit weekend al gevierd en ik geniet zo van deze tijd. Ze kan net staan, kletst de hele dag en begint ons echt uit te dagen. Ook ik verhuis dus echt naar het dreumestopic, maar aan alle (voorheen meeschrijvende) mama’s hier: thanks! Ik heb tijdens mijn eerste jaar als moeder zóveel aan de tips en peptalks gehad! Zo fijn. Blijf hier nog wel even meelezen. Ciao! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd meandyou :cheer:!

En Naniene ook nog gefeliciteerd!

Leuk om jullie in het dreumestopic weer te treffen!

Krullenbol en Noor; gefeliciteerd met jullie newborns! Weer even zoeken met zo'n kleintje hè. Doe vooral dat wat werkt voor jou en de baby en vooral geen zorgen over ritmes/schema's etc. Echt zonde om mee bezig te zijn, geeft alleen maar stress.

Even een off-topic vraag aan jou Naniene; zaten jullie op het resort bij de beekse bergen? Of op het vakantiepark? Ik word binnenkort 30 en wil dan met het gezin een weekendje weg. Dat resort lijkt me echt heel gaaf, maar twijfel nogal vanwege de prijs. Maar misschien is vakantiepark ook wel leuk. Eens kijken hoe de prijzen daar zijn. Kun je daar ook zwemmen?

Verder ben ik weer weg hier, want heb hier eigenlijk niks te zoeken met m'n peuter en dreumes 😉.
maud85 schreef:
17-08-2020 14:32
Gefeliciteerd meandyou :cheer:!

En Naniene ook nog gefeliciteerd!

Leuk om jullie in het dreumestopic weer te treffen!

Krullenbol en Noor; gefeliciteerd met jullie newborns! Weer even zoeken met zo'n kleintje hè. Doe vooral dat wat werkt voor jou en de baby en vooral geen zorgen over ritmes/schema's etc. Echt zonde om mee bezig te zijn, geeft alleen maar stress.

Even een off-topic vraag aan jou Naniene; zaten jullie op het resort bij de beekse bergen? Of op het vakantiepark? Ik word binnenkort 30 en wil dan met het gezin een weekendje weg. Dat resort lijkt me echt heel gaaf, maar twijfel nogal vanwege de prijs. Maar misschien is vakantiepark ook wel leuk. Eens kijken hoe de prijzen daar zijn. Kun je daar ook zwemmen?

Verder ben ik weer weg hier, want heb hier eigenlijk niks te zoeken met m'n peuter en dreumes 😉.
Dankje Maud!

Wij zaten op het resort, dat was echt gaaf! De dieren zijn echt te zien vanuit je huisje, de kinderen (vooral de oudste) vonden het fantastisch! Maar inderdaad het is hartstikke duur. Wij waren al zo lang niet op vakantie geweest dat we zoiets hadden van ach. Als ik de foto's zag zijn de huisjes in het resort wel wat luxer en nieuwer en vond de ruimte ook fijn! Je loopt er zo de dierentuin in. Het vakantiepark is wat verder lopen. Er is ook een zwembad bij het resort maar daar zijn we niet geweest. Ivm corona kon je 1 keer tijdens je verblijf 1 uur reserveren. Of het vakantiepark een zwembad heeft weet ik niet. Als je een attractiepas hebt kan je ook naar speelland Beekse bergen. Wij zijn daar niet geweest ivm de hitte en de kindjes toch nog een beetje klein maar we willen zeker nog eens terug! Wellicht dat we dan idd het vakantiepark kiezen ivm de prijs, zag daar ook best mooie huisjes tussen.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
17-08-2020 15:10
Dankje Maud!

Wij zaten op het resort, dat was echt gaaf! De dieren zijn echt te zien vanuit je huisje, de kinderen (vooral de oudste) vonden het fantastisch! Maar inderdaad het is hartstikke duur. Wij waren al zo lang niet op vakantie geweest dat we zoiets hadden van ach. Als ik de foto's zag zijn de huisjes in het resort wel wat luxer en nieuwer en vond de ruimte ook fijn! Je loopt er zo de dierentuin in. Het vakantiepark is wat verder lopen. Er is ook een zwembad bij het resort maar daar zijn we niet geweest. Ivm corona kon je 1 keer tijdens je verblijf 1 uur reserveren. Of het vakantiepark een zwembad heeft weet ik niet. Als je een attractiepas hebt kan je ook naar speelland Beekse bergen. Wij zijn daar niet geweest ivm de hitte en de kindjes toch nog een beetje klein maar we willen zeker nog eens terug! Wellicht dat we dan idd het vakantiepark kiezen ivm de prijs, zag daar ook best mooie huisjes tussen.
Dank voor je reactie. Dat klinkt toch wel echt heel gaaf! Toch nog eens over nadenken..
Alle reacties Link kopieren
@krullen-bol: herkenbaar, hier heeft de start in het ziekenhuis (zelfs paar dagen NICU) er toch wel ingehakt. Toen m’n vriendinnen op kraambezoek kwamen kon ik nog net wat tranen wegslikken. Ze zeiden dat ze geschrokken waren van de berichten en dat afkomstig van iemand zo nuchter als ik. Ik heb ook het gevoel dat ik die eerste tijd met een andere blik naar m’n baby heb gekeken, continu op zoek naar signalen dat het niet goed ging. Nu begin ik er meer ontspannen in te staan, want

Bedankt voor de felicitaties en de geruststelling! De draagzak is besteld, dus vanaf morgen kan ik testen of dit een oplossing biedt. Volgende week m’n debuut op het consultatiebureau. Ben benieuwd, heb toch wel wat vragen, maar ervaring van vriendinnen leert dat zij de inbreng daarvan wisselend nuttig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier begint de rust ook een beetje terug te komen.
Baby doet het goed, is goed gegroeid, flessen gaan goed, slapen gaat goed.
Alleen die verrekte krampjes in de avond, zo zielig.

Oudere broer is ook kei lief voor hem!

Met mezelf is het nog niet om over naar huis te schrijven.
Die ziekenhuis week heeft me onzeker gemaakt. Dat herken ik niet van mezelf de oudste, toen was alles nieuwe maar stond ik helemaal achter het volgen van mijn gevoel.
Nu ben ik snel onzeker en zenuwachtig of juist angstig.
Het overvalt me ook zo plots meerdere momenten op de dag en dat maakt me dan weer zo emotioneel.
Kan veel en goed praten met man en mijn ouders en ben wel zo realistisch dat ik er iets mee moet als dit zo aan houdt.

Gelukkig lukt het me wel steeds beter ook van de kleine mooie momentjes te genieten.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Leuk maud, wij gaan nog. Ik heb een gerestylde bungalow op het vakantiepark geboekt. Wist bij het boeken niet dat er verschil was. Volgens de ap is er ook een zwembad bij.

Ah Krul wat vervelend dat je je zo voelt. Maar echt jij als moeder weet wat het beste voor je is!
En ik snap dat je soms onzeker wordt, wij werden een paar weken geleden gebeld voor toch een extra bloedonderzoek. Dat is dan weer even spannend. Maar als ik naar hem kijk zie ik dat hij het zo goed doet, en gelukkig was het allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
We zitten in een hele nare cirkel vandaag en wat ik of man ook doe... krijg het niet doorbroken.

Voeding-onrustig-bij ons in slaap vallen-wakker worden bij overleggen-onrustig-na veel gesus en gedoe weer in slaap voor erg kort en vervolgens weer eerder voor voeding komen en dan beginnen we weer van voor af aan...

De ene keer gewoon onrust, dan krampjes, dan toch oververmoeid of zoals nu de hik...


Ik vind het echt heel heel heel pittig een 2e erbij...
En dan ook nog mezelf echt niet goed voelen mentaal pff...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ach Krullen-bol :hug: Het is ook gewoon heel erg zwaar. En het wordt beter, hoewel dat nu nog als ver weg voelt. Blijf erover praten en als het echt niet gaat, vraag hulp.

Maar bedenk dat het ook gewoon echt zwaar is en het is helemaal niet erg om dat uit te spreken. Ik vond de babytijd helemaal niet leuk en bij de oudste was het alleen maar een groot zwart gat. En dan lijkt het alsof anderen het met drie vingers in hun neus doen. Nu is mijn baby inmiddels een dreumes van 14 maanden en pas nu begin ik het weer een beetje leuk te vinden.

Geef jezelf de tijd en neem het met één dag tegelijk. Het gaat over :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Fiona..!
Cb weet van de struggels na huisbezoek afgelopen week, hebben een speciaal hulpprogramma indien nodig.
Ik geef mezelf tot de volgende afspraak daar en anders vraag ik zeker die hulp.
En anders richting huisarts.

Kan ook goed praten met mijn ouders en een vriendin.
Met man ook wel maar die zit er ook midden in er komt heel veel op hem neer nu (heb keizersnede gehad dus lichamelijk ook nog niet tot alles in staat) en dus zijn we op dit moment niet echt gezellig naar elkaar en praten lukt nu ook even niet.
Ervaring leert dat dit snel weer goed komt hoor, pakken we ons moment wel weer voor.
Tralalalala
Krul, wat rot! Kan peuter misschien tijdelijk wat meer naar kdv of structureel 1 dag naar opa en oma? Ik vond het ook heftig in het begin maar niet zo als jij het ervaart. Maar ik had 2 dagen pw dat peuter naar de opvang ging en die dagen kon ik volledig focussen op baby. Die lag dan gerust hele dag aan de tiet of op mij te slapen. En in 't weekend was man er en op woensdag. Dus ik had maar 2 dagen per weer alleen en dat was te behappen.
Onze beide baby's kon ik de eerste 6 weken met geen mogelijkheid wegleggen als ze sliepen. Alleen missch in de ochtend dat het soms lukte in de box. Maar man en ik gaven toe aan de plakkende baby en de ander was met dreumes (ja hij was pas 18 maand toen baby er was) in de weer. Na ongeveer 2 maanden ging baby overdag structureel slaapjes in haar bed doen en werd het makkelijker.
Je zit er nu midden in dus je hebt hier weinig aan maar deze tijd is relatief zo kort, maar dat zie je nu niet. Want je wilt nu dat het beter of rustiger is... Het beste advies wat ik kan geven denk ik is toegeven aan de plak baby. Jij moet rust houden vanwege de KS dus lijkt me wijs dat jij voorlopig die taak op je neemt en je man is dan chef peuter. Gezellig? Mwaoh. Quality time? Weinig. Komt dat weer? Ja! Probeer je erbij neer te leggen.
Wij zaten elke avond vanaf dat dreumes op bed lag op de bank met baby, een bak chips, of kaasjes of wat dan ook en een van ons had baby op schoot of ze was aant clusteren. we hadden dan geen 'last' van baby en konden we gewoon lekker Netflixen :)
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel hele fijne woorden Teckel dank je wel!
En wat je zegt, nu midden in alles zie je het ook gewoon even niet dat het beter gaat worden, terwijl dat echt wel zo is.

Man maakt gebruik van de verlof regeling en is nu thuis tot half sept. Scheelt dus al heel veel!

Peuter gaat 2 ochtenden naar kdv en slaapt daarna ook dus dat scheelt.
Hij mag bij beide grootouders ook zeker spelen en bij schoonzus en een kennis met ook beide een kindje in dezelfde leeftijd.
Dus daar maken we ook zeker gebruik van.

As we speak zit man idd met baby in zn armen en hangen we voor het eerst in dagen weer samen voor de tv MET zowaar een wijntje.

Ik weet dat het ook vooral in mijn hoofd storm is en ik inderdaad wat meer moet meeveren met baby en toegeven aan het geplak :A:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Acceptatie helpt al zoveel. Accepteer dat het zwaar is en neem het één dag tegelijk. Je enige taak is hangen met de baby. Al het andere komt later wel weer. Als de baby alleen op jou slaapt, vecht er niet tegen. Het is al zwaar genoeg. :hug:
Gefeliciteerd met alle nieuwe kleine baby'tjes! Geniet er van want het gaat zo snel!

Hier is baby bijna 8 maanden en is langzaam in een kleine dreumis aan het veranderen. Kruipen lukt nog niet maar zelf zitten wel. Slapen gaat gelukkig een stuk beter. Inmiddels ligt baby voor bijna elke slaapje overdag in zijn eigen bedje en het grootste gedeelte van de nacht ook. Het enige wat nog lastig is, is det kleine s nachts nog 4-5x wakker wordt. Ik hoop dat de positieve trend zich voortzet want anders wordt het wel zwaar als ik straks weer moet gaan werken.

Wat ik ook lastig vind is een voedinggschema overdag en om vast eten te introduceren. Eten op zich gaat goed maar een ritme aanhouden gaat moeilijk. Hoe doen jullie dat?
fiona2018 schreef:
20-08-2020 21:19
Acceptatie helpt al zoveel. Accepteer dat het zwaar is en neem het één dag tegelijk. Je enige taak is hangen met de baby. Al het andere komt later wel weer. Als de baby alleen op jou slaapt, vecht er niet tegen. Het is al zwaar genoeg. :hug:
Helemaal mee eens! Hier is baby al wat ouder en ik heb hem de eerste 6 maanden voor bijna elke slaapje in de draagdoek gehad en hem s nachts naast me gehad. Maar ineens wilde hij niet meer in draagdoek... en nu mis ik het soms een beetje.

Dus probeer er ook van te genieten dat er zo'n klein lief hummeltje op je zit vastgeplakt :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Krul, sterkte! Ben het met iedereen eens, eerst komen jij en de baby. En een keizersnee is gewoon heel pittig!

Ik heb gisteren opgeruimd en kleertjes van beide. gedoneerd aan stichting babyspullen. Op mp wil kleding niet en zo heeft iemand anders er iets aan.
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol, herkenbare situatie (voor een deel dan..). Mijn baby wilde na ongeveer 3 weken ook alleen maar op de arm slapen, met name overdag. Ik vond het zwaar en vond het in het begin lastig om eraan toe te geven, maar het moment waarop ik dat wel ben gaan doen ging het een stuk beter met mijzelf. Inmiddels is mijn baby bijna 12 weken oud en doet nu over het algemeen alle slaapjes in zijn eigen bedje. Het wordt dus beter, echt! En bij de een duurt dit langer dan bij de ander.
Wat mij vooral ook heeft geholpen is om geen informatie meer op internet op te zoeken en alle zogenaamd mooie schema's die je op internet tegenkomt los te laten. Wat een onzin dat zo'n kleine baby zich al aan een schema kan houden!


Ik heb een vraag die betrekking heeft op het herstel na de bevalling. Ik hoop dat deze hier gesteld mag worden, het lijkt me namelijk niet helemaal nodig om er een nieuw topic voor te openen.
Ik ben dus bijna 12 weken geleden bevallen. Ik ben ingeknipt en had nog op 2 plekken kleine scheurtjes. De verloskundige gaf na de kraamweek aan dat ik zelf moest bellen voor een nacontrole met 6 weken, mocht ik daar behoefte aan hebben. Na 6 weken had ik nog iets last van het litteken van de knip, maar ik vond dit zelf niet noemenswaardig en heel gek leek het mij ook niet om er na 6 weken nog iets last van te hebben. De afgelopen weken heb ik er eigenlijk amper last van gehad, ja oke, seks was nog niet altijd heel fijn, maar ook daar zat verbetering in. Nu draag ik sinds 3 dagen weer een spijkerbroek en heb ik ineens weer last van het litteken. Ik vraag me af of dit normaal is. Hoe lang hebben jullie last gehad van het litteken? En is het verstandig om de verloskundige te bellen of wordt het vanzelf beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven