Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
@Fietje "Mijn baby wilde na ongeveer 3 weken ook alleen maar op de arm slapen, met name overdag. Ik vond het zwaar en vond het in het begin lastig om eraan toe te geven, maar het moment waarop ik dat wel ben gaan doen ging het een stuk beter met mijzelf"

Dit doet me ook echt goed om te lezen...! Man vind het heerlijk dat geplak en gehang met baby. Ik echt minder. En denk ook heel de tijd, tja ligt ie weer op 1 van ons te slapen pff, waarom zo snel weer wakker als je wel in bed of wiegje ligt...
Terwijl, oudste zoon heeft inderdaad ook wel veel op ons geslapen voor zo ver ik me het kan herinneren want ik ben het ook gewoon echt ook grotendeels vergeten...


Gister wel de stap naar de huisarts gemaakt voor hulp want mentaal gaat het met mij echt niet zo best.
Ben wel rustiger nu de stap gezet is.
Tralalalala
Fietje, lijkt mij niet helemaal normaal. Ik zou de vk toch nog bellen of je niet alsnog een na consult mag. Anders naar de huisarts. Zo lang nog pijn herken ik niet. Mijn vk zei dat napijn door vrouwen vaak geaccepteerd wordt maar dat dat voortkomt uit taboe. Vaak kan er echt wat aan gedaan, bijv stukje littekenweefsel ofzo weghalen. Echt ik zou gaan.

Krul, nogmaals goed dat je naar ha gaat. Wat betreft het geplak, echt het is zo normaal. Allebei mij kinderen hebben vanaf 2 weken na geboorte tot circa 2 a 3 maanden alle of vrijwel alle slaapje op mij of man gedaan. Daarna gingen ze over naar 3 a 4 vier slaapjes op een dag met een beetje ritme erin en gingen in ieder geval de eerste twee slaapjes goed in bedje of box. In de middag vaak wat lastiger, toch weer veel prikkels gehad enz (zeker met een tweede) dus dan gingen ze in de wagen of draagzak of op mij als dat kon (bij tweede natuurlijk alleen als man this was of peuter op opvang). Ik heb ook veel met de kids in 't grote bed gelegen. Hun lekker op hun buikje en ik er naast. Luisterboekje aan of serie kijken op m'n tablet met oortjes in.
Alle reacties Link kopieren
Krul, wat goed dat je de HA hebt ingeschakeld en hulp zoekt. Hopelijk gaat het snel beter en wordt de wolk wat witter, met af en toe een grijs buitje.

@Fietje, ik heb na de eerste bevalling al snel contact gezocht met een bekkenbodemfysio. Seks hoort geen pijn te doen, littekenweefsel kan echt roet in het eten gooien. Fysio gaf aan dat het litteken zo'n 365 dagen erover doet ( dus echt een jaar) om wat minder stug en minder gevoelig te worden. Ik heb baat gehad bij 2 behandelingen, alleen om even weer het vertrouwen te krijgen in mjin lichaam en het feit dat er echt ruimte voldoende was. Met wat oefeningen en vooral ontspanning ging het met de week beter en na enige tijd was de seks als vanouds en had ik geen last meer.

Mijn moeder ( ruim 31 jaar geleden normaal bevallen van mij), heeft nog altijd met weersveranderingen last van haar litteken, als in dat het soms wat trekt of irriteert, maar geen pijn. Volgens haar gyn was dat een veelvoorkomend probleem bij vrouwen op wat latere leeftijd, idem de bekkenbodem en verzakkingen van baarmoeder/blaas. Echt, ik zou een afspraak plannen met VK en daarna met bekkenbodemfysio.

Na mijn tweede bevalling geen problemen gehad, maar de schade was ook nauwelijks te merken..
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
25-08-2020 18:34
Dit doet me ook echt goed om te lezen...! Man vind het heerlijk dat geplak en gehang met baby. Ik echt minder. En denk ook heel de tijd, tja ligt ie weer op 1 van ons te slapen pff, waarom zo snel weer wakker als je wel in bed of wiegje ligt...
Terwijl, oudste zoon heeft inderdaad ook wel veel op ons geslapen voor zo ver ik me het kan herinneren want ik ben het ook gewoon echt ook grotendeels vergeten..
Goed dat je de stap naar de huisarts hebt gemaakt. Over het geplak: tegen mij zei iedereen ook steeds dat ik ervan moest genieten, want ik zou het nog gaan missen. Maar ik hou helemaal niet van dat geplak op me. Ik baalde er ook echt van als ze dan op mij lag te slapen en ik niet eens even naar de wc kon of gewoon even babyvrij kon zijn. Toch heb ik het maar geaccepteerd voor het moment en dat scheelde al zoveel. Anders vecht je tegen de situatie en dat kost alleen maar meer energie. De jongste heeft hier tot 10 weken alleen maar op ons geslapen. Overdag deed ik haar dan in de draagdoek, zodat ik in elk geval mijn handen een beetje vrij had (want ik had ook nog peuter). Op mijn eerste werkdag sliep ze voor het eerst overdag in haar eigen bedje, 45 minuten per keer.

Echt, acceptatie scheelt al zoveel, het gaat over. Die eerste weken zijn gewoon loeiend zwaar. Maak het jezelf makkelijk als baby op je slaapt en zorg dat je je telefoon/afstandsbediening/drinken/hapjes binnen bereik hebt. En of je het geplak gaat missen zoals iedereen zegt, dat weet ik niet. Dat geldt in elk geval niet voor mij :roll:
Alle reacties Link kopieren
Fietje_ schreef:
25-08-2020 14:08
Ik heb een vraag die betrekking heeft op het herstel na de bevalling. Ik hoop dat deze hier gesteld mag worden, het lijkt me namelijk niet helemaal nodig om er een nieuw topic voor te openen.
Ik ben dus bijna 12 weken geleden bevallen. Ik ben ingeknipt en had nog op 2 plekken kleine scheurtjes. De verloskundige gaf na de kraamweek aan dat ik zelf moest bellen voor een nacontrole met 6 weken, mocht ik daar behoefte aan hebben. Na 6 weken had ik nog iets last van het litteken van de knip, maar ik vond dit zelf niet noemenswaardig en heel gek leek het mij ook niet om er na 6 weken nog iets last van te hebben. De afgelopen weken heb ik er eigenlijk amper last van gehad, ja oke, seks was nog niet altijd heel fijn, maar ook daar zat verbetering in. Nu draag ik sinds 3 dagen weer een spijkerbroek en heb ik ineens weer last van het litteken. Ik vraag me af of dit normaal is. Hoe lang hebben jullie last gehad van het litteken? En is het verstandig om de verloskundige te bellen of wordt het vanzelf beter?
Het kan nooit kwaad om nog even naar de huisarts te gaan, zeker omdat je aangeeft dat de seks nog niet fijn is. Doet het echt pijn, of voel je het alleen? Van de knip van mijn oudste (die is nu bijna 4) heb ik altijd last gehouden, maar dan vooral bij koud weer. Het is dan een trekkend/dof gevoel, maar doet geen pijn. Dus als het echt pijn doet zou ik zeker even bellen, wie weet is het niet helemaal goed geheeld.
Alle reacties Link kopieren
@krullenbol: hoe gaat het met jou? Al een plan gemaakt met de huisarts?

Baby is nu 5 weken oud en ik wil beginnen met het introduceren van een flesje. Vraag aan de moeders die dit al hebben gedaan: Hoe snel kan ik dit opbouwen naar een volledige voeding geven per fles? Een week kleine beetjes, volgende week halve voedingen,etc? En doe ik dit tussen voedingen door of 1 borst en dan flesje (of juist andersom)? Ik vrees dat ze minder goed gaat drinken aan de borst als ze tussendoor halve voedingen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Noor226 schreef:
01-09-2020 11:05
@krullenbol: hoe gaat het met jou? Al een plan gemaakt met de huisarts?

Baby is nu 5 weken oud en ik wil beginnen met het introduceren van een flesje. Vraag aan de moeders die dit al hebben gedaan: Hoe snel kan ik dit opbouwen naar een volledige voeding geven per fles? Een week kleine beetjes, volgende week halve voedingen,etc? En doe ik dit tussen voedingen door of 1 borst en dan flesje (of juist andersom)? Ik vrees dat ze minder goed gaat drinken aan de borst als ze tussendoor halve voedingen krijgt.
Ik ben na 3/4 weken begonnen, aan een borst baby en andere borst kolfapparaat. Gaf ik dat de volgende voeding, kreeg enige druk op mn borsten maar viel erg mee.
Alle reacties Link kopieren
@Noor lief dat je het vraagt zeg!
Vanuit huisarts doorgestuurd naar ggz praktijk ondersteuner en daar al geweest voor een 1e gesprek.
Was heel erg fijn. Sowieso over 2 weken weer maar denk dat ik er met 3 of 4 gesprekken ook wel geholpen mee ben.
Maar voor nu ben ik er echt nog niet...

Baby was super gegroeid (1e check bij cb gehad).
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Als je trouwens een fles van 120cc maakt, tel je die dan qua hoeveelheid wat je baby drinkt dan ook als 120 of als 135 wat het wordt?
Net als dat 90cc 100cc wordt!?

Ben dat even kwijt :proud:
Tralalalala
krullen-bol schreef:
03-09-2020 10:45
Als je trouwens een fles van 120cc maakt, tel je die dan qua hoeveelheid wat je baby drinkt dan ook als 120 of als 135 wat het wordt?
Net als dat 90cc 100cc wordt!?

Ben dat even kwijt :proud:
Dat laatste volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de baby's allemaal?

Baby doet t goed hoor.
Sinds gister wel in bedje op eigen kamer.
Hij is nogal een herriemaker qua geluiden in zn slaap en vooral tussen 4 en 6 snachts op 1 of andere manier :wtf:
Vond het wel een stap want de oudste heeft tot aan eind van mn verlof naast ons gelegen maar die was vooral bewegelijk, wel stil.

Onrust in de avonden wordt al minder lang en krampjes lijken ook al niet meer zo heftig te zijn.

Met mezelf gaat het nog echt niet al te best, nog veels te veel onrust in t hoofd, emotioneel, erg uit balans...
Man moet volgende week weer gaan werken bah wat zie ik daar tegenop...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hoi mama’s :bye:

Ik zou graag mee willen schrijven in dit topic! Eigenlijk wilde ik zelf een topic openen, maar toen zag ik deze voorbij komen :shame:

Ons baby’tje is inmiddels 5 maanden oud en ik merk dat er zoveel dingen zijn waar ik gewoon eens over zou willen kletsen met andere moeders!

Hoe oud zijn jullie baby’s? :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Pfff zo lastig om met baby de tijd van voeding naar voeding te overbruggen :huh:
Voeding, even spelen (soms valt hij bij voeding zelfs alweer even in slaap) en dan mee wandelen waar hij dan wel in slaap valt, of in bedje.
Deze slaapjes zijn helaas nooit langer dan 45min...
Hij komt strak om de 3u voor voeding, overdag dan, ophogen naar 120cc heeft nog niks uitgemaakt want laat dus nog vaak zo'n 30 staan...

Mja vanmiddag check bij kinderarts dus zal het wel eens voorleggen.
Vind het nog maar moeilijk allemaal :nooo:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Victoriaans schreef:
11-09-2020 12:17
Hoi mama’s :bye:

Ik zou graag mee willen schrijven in dit topic! Eigenlijk wilde ik zelf een topic openen, maar toen zag ik deze voorbij komen :shame:

Ons baby’tje is inmiddels 5 maanden oud en ik merk dat er zoveel dingen zijn waar ik gewoon eens over zou willen kletsen met andere moeders!

Hoe oud zijn jullie baby’s? :flirting:
De mijne is bijna 4 maanden! Morgen maar weer eens babyzwemmen, vind t niet fantastisch maar hij slaapt daarna vier uur zo heerlijk diep.
Alle reacties Link kopieren
Zeven weken oud, dus vooral veel knuffelen en voeden. Ze begint nu meer naar ons te kraaien en is zich bewust van haar omgeving, dus dat is erg leuk om te zien. ‘s Ochtends grote glimlach als ze uit bed wordt gehaald, smelt!

@krullenbol: 45 minuten halen we hier niet eens, ze doet vooral korte hazenslaapjes van max 20 min. Ik probeer echt om haar dan weer rustig te krijgen en in slaap te laten vallen, maar vaak zonder resultaat. ‘s Nachts slaapt ze wel 3-4-5u achter elkaar zonder problemen. Ach, het zal vanzelf wel komen.

Iemand al eens naar een babyspa geweest? Is het het geld waard of geeft in het badje thuis hetzelfde plezier/ontspanning?
Alle reacties Link kopieren
Leuk victoriaans, onze baby is morgen alweer vijf maanden oud.

Babyspa zit volgens mij niet bij ons in de buurt maar zwemmen vindt hij wel erg leuk.

Wij zijn nu op vakantie maar ik heb een brakke nacht door peuter gehad. Rustig opstarten en dan diertjes kijken! We zijn namelijk in de beekse bergen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met baby's die erg hun duim aan het zoeken zijn? En wanneer lukt dit ze evt fatsoenlijk?

Zoon is hier sinds een paar dagen flink mee bezig maar ja lukt hem nog niet.

Is ook tevreden met een speen maar vaak alleen bij krampjes en niet in slaap kunnen vallen en dan dus zn duim nog niet kunnen pakken.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Krul, hoe gaat het met je?

Wij zijn vanmorgen weer naar het consultatiebureau geweest voor prikken en een check door de arts. Hij is al bijna 8 kg en 66cm, het gaat zo snel.

We zijn deze week begonnen met hapjes, avocado viel goed in de smaak maar wortel niet. We gaan gewoon door met proberen en aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Wow lekker aan het groeien zeg! Fijn dat alles goed gaat!

Hier met mijzelf nog steeds niet zo best.
Baby zoon doet het goed.
Al zijn we nog erg zoekende in wat werkt zeg maar. Hem leren kennen.
Sinds vanavond begonnen met een bed ritueel. Hopelijk biedt dat in de avond al wat structuur.
Overdag nog geen ritme... slapen het liefst op mij (of man als hij thuis is) of s we een eind wandelen in de wagen. Draagzak soms ook.
Maar oh wee als we hem weg leggen.

Qua voeding nu wel op 6 flessen. Maar tijden wisselen. Snachts 1x.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
O Krul dat lijkt me ook erg intensief!

Hier kreeg baby in de loop van de dag koorts en werd huilerig en hangerig. Rond een uur of acht een zetpil gegeven. Om 6.00 kreeg hij de eerste fles en voelde hij niet meer warm aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie je baby aan met dit weer?
Tot vorige week droeg baby altijd broekje met lange mouwen romper.

Omdat de leidster (niet bot bedoeld geloof ik hoor) tot drie keer heeft gezegd ‘oja jij doet hem geen vestje aan he’ ben ik dat maar gaan doen. Had eerder niet t idee dat hij het koud had al wordt het nu natuurlijk wel kouder.

En verder wat doen jullie je babies aan in de wagen/buggy? De mijne is 4,5 maand.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het niet koud heeft is het toch prima?!

Zoon heeft nu een zacht spijkerbroekje met een sweater aan en eronder een romper met korte mouwen.

In de maxi cosi of wandelwagen ligt hij in de voetenzak. Gistermorgen was het wat fris dus toen had ik hem een dun jasje aan gedaan.

Zoon is nu vijf maanden en we willen wel afscheid nemen van de avondfles. Heeft iemand tips? Bij dochter weet ik niet meer zo goed hoe we dat hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
@Pip ik weet dag wij bij oudste zoon die avond fles zijn gaan vervroegen en minderen.
Dus beginnen met een kwartier eerder de gewone hoeveelheid en dat een dag of 3 en dat herhalen en bij een uur eerder ook de hoeveelheid minderen.
Zoiets...

Qua kleding, ik hou altijd aan, wat je zelf aan hebt maar dan een laagje meer.
Zoon heeft nu romper lange mouw, dun shirtje lange mouw en dun broekje en sokjes.
Met wandelen een dun jasje erover en dekentje over de beentjes.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Dank, dan vertrouw ik er ook maar weer op dat het gewoon goed zo is!

Ik maakte hier hem altijd wakker voor een fles om 23u maar gemerkt dat t niet veel uitmaakt en hij gemiddeld toch twee keer komt voor een voeding (helaas). Nu geven we hem 220cc om 21.00 met rijstebloem er doorheen daar kan hij ongeveer 5/6 uur op slapen.
Alle reacties Link kopieren
Echt ik wordt best tuureluurs... hoe doen moeders met een baby + ouder broertje of zusje het toch....

Baby is niet zo'n slaper overdag... Ik ben zo'n 20 min van boven naar beneden aan het lopen tot baby de slaap heeft. (Kan er niet bij blijven ivm peuter die beneden speelt...) En dan slaapt hij max een half uur....

Ik blijf aan de gang..... Tja op mij slapen maar dat lukt met een peuter die zn middag slaap niet meer wilt doen ook niet want baby schier telkens wakker van hem.

Ik zie het even niet meer... Ik weet het, het wordt beter.... Mja...
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven