Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Inderdaad ook eerst zoon daarna dochter. Ik was vrij snel wel weer met ze allebei alleen. Heb daar wel tegenop gezien maar dat ging eigenlijk wel vanzelf. Na 2 maanden de bv afgebouwd omdat ze de borst ging weigeren en afkolven niet lukte ivm de rondlopende dreumes. Maar vond 't met bv ook wel makkelijk gaan. Dan heb je iig 1 hand vrij om iets te doen voor je dreumes. Drinken blijft bij dochter niet vanzelf gaan helaas. Nu vier weken pepti en daarna provoceren. Drinken gaat veel beter en sinds we indikken ook geen reflux klachten meer. Maar de periode dat ze zo slecht dronk en veel huilde vond ik heel zwaar met dreumes erbij in m'n eentje. Nu het allemaal weer wat beter loopt gaat het weer goed. Er wordt wel wat meer tv gekeken op dagen dat ik alleen met ze ben. En als baby slaapt probeer ik echt veel aandacht aan dreumes te geven zodat die weer beetje alleen kan als baby weer wakker is en van alles van me wil.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tips om baby van 3 maanden vanzelf in haar bedje in slaap te laten vallen, het liefst zonder huilen?

We wiegen haar nu in slaap en leggen haar dan weg. Soms wordt ze dan weer wakker en ben je zo 45 min bezig voor een slaapje van 30 min. Ik graag naar een situatie gaan dat ze gewoon lekker in haar bedje ligt en rustig in slaap valt.

Misschien trouwens helemaal niet realistisch voor een baby van 3 maanden, hoor graag als ik teveel verwacht.

Als ik haar wel wakker in bed leg, hebben we het volgende al geprobeerd:

- Muziekje aan
- aaien over bolletje
- speen
- even laten huilen (maar dan wordt ze echt hysterisch)
- sssh
- speen of pink in haar mond
- in de kamer blijven

Wie heeft tips?
Hee cookieholic!

Hier ook eentje van 3 maanden. Die moet soms (voornamelijk slaapje eind vd middag en voor ze de nacht in gaat) ook gewiegd worden. Soms leg ik ze half slapend weg met speen en gaat ze zelf slapen. Soms als het echt niet lukt maak ik een klein flesje extra en is ze vaak zo vertrokken. Onze dochter ligt in een cosleeper en het helpt dan ook nog wel om ernaast te gaan liggen. Al met al merk ik dat ze steeds makkelijker gaat slapen.

Ik weet niet of je dat al doet maar ik probeer haar dus niet slapend maar bijna slapend weg te leggen. Dat ze het laatste stukje in bed doet zeg maar. Zo deed ik dat bij mijn (als baby zeer kut slapende zoon) ook en die kon toen hij een maand of 4/5 was gewoon zelf inslapen. Dus slaapzakje aan, speen, kus, muziekje aan en slapen. Voor je baby trouwens wel fijn als je elke keer het zelfde doet.

Uiteindelijk komt het vanzelf, vroeger of later. Maar het komt goed. Dat ze überhaupt lekker in haar bedje slaapt is al winst!
Alle reacties Link kopieren
Tips die zóuden kunnen helpen maar ook weer niet zo ideaal zijn dat ze altijd helpen :
- Let goed op de slaapsignalen. Naast gapen bijvoorbeeld kijken naar aan het oortje zitten of wegkijken.
- bij de eerste slaapsignalen direct wegleggen en niet wachten tot oververmoeidheid.
- bij slaapsignalen niet nog van alles doen wat activeert. Dus niet nog even een luiertje enzo
- bij wegleggen mag je wel je aanwezigheid laten blijken bijvoorbeeld met een hand op het buikje. Maar vermijd oogcontact want dat activeert. En vermijd praten, want ook dat activeert baby's.

En soms werkt dit alles dus gewoon totaal niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Half slapend in haar bedje leggen ga ik eens proberen. Ons slaapritueel kan denk ik ook nog wel strakker.

Die van niet nog even snel een luier verschonen ga ik ook onthouden.

Slaapsignalen probeer ik wel al op te pikken. Maar soms ligt ze in haar bedje nog een beetje te pruttelen en gaat ze na 15 minuten uiteindelijk toch huilen. Lijkt gewoon alsof ze heel moeilijk in slaap komt. Ze valt bv in de kinderwagen of autostoel ook bijna nooit vanzelf in slaap, en gaat altijd een minuut of 10 huilen aan vooraf.
Dat herken ik cookieholic. Mijn dochter valt in de auto of wagen ook moeilijk in slaap. In bed gaat het eigenlijk het beste. Nee in de draagdoek het beste. Maar dat trek ik niet elk slaapje en vind het ook belangrijk dat ze in haar bedje kan slapen ook met oog op kdv over paar weken.

Succes niet te veel verwachten van je baby. Fase fase fase. Het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook heel graag dat ze goed in haar bedje slaapt voor het kdv. Uiteindelijk niet gelukt, want ze is nu 2 weken al geweest. Maar de dames van het kdv wiegen haar met liefde in slaap en ik geef de draagzak mee. Ze kunnen haar gelukkig wel wegleggen in het bedje.

Gewoon nog de tijd geven dus. Ritueel lekker aanhouden en kijken hoe het gaat.

Bedankt voor het meedenken!
Maar ze slaapt al goed in haar bedje! Ik ken legio kindjes die op deze leeftijd überhaupt niet in een bedje sliepen! Dus dat is al hartstikke goed joh. Dat inslapen komt wel! Fijn dat ze zulke lieve leidsters heeft. Mijn zoon is ook regelmatig in slaap gewiegd op kdv en heeft daar zelfs een hele periode alleen in de maxicosi geslapen terwijl die continu gewipt werd. Bij mij schreeuwde hij over het algemeen moord en brand in de maxicosi,haha. Dus zo zie je maar, dat bedje is al hartstikke goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zie. Soms lastig om te weten wat je nou mag verwachten. Voor mijn gevoel slaapt elk ander kindje als een roosje vanzelf in het bedje, behalve die van ons. Maar dat is natuurlijk niet zo.
Nee dat is echt niet zo hoor!
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
13-06-2019 07:33
Nee dat is echt niet zo hoor!
Wat Teckeltje zegt!

Hier heeft zoontje van 4 maanden vannacht bij mij geslapen. Hij is wat ziekjes door prikken, maar gebeurd ook wel als hij onrustig is.
Alle reacties Link kopieren
Neehoor, zoon is inmiddels 1,5 geweest en we kunnen hem nog steeds meestal niet wakker wegleggen. Vinden we ook geen probleem eigenlijk.
Op het kdv lukt het inmiddels meestal wel.
Natte tosti..
Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu heb ik zelf ook een vraag. Voor de mensen met een stokke tripp trapp: vinden jullie het ook zo lastig om je baby in en uit dat stoeltje te krijgen? Die knik met de beentjes zeg maar. Missen we iets? Kun je iets los klikken voordat je je baby er in/tilt? Tot nu toe vind ik het een onding omdat die beugel in de weg zit.
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
23-06-2019 13:13
Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu heb ik zelf ook een vraag. Voor de mensen met een stokke tripp trapp: vinden jullie het ook zo lastig om je baby in en uit dat stoeltje te krijgen? Die knik met de beentjes zeg maar. Missen we iets? Kun je iets los klikken voordat je je baby er in/tilt? Tot nu toe vind ik het een onding omdat die beugel in de weg zit.
Ik probeer me voor te stellen wat je bedoelt, maar ehh.. ik snap het niet. Welke beugel bedoel je? Ik sta met dochter achter de stoel, laat haar beentjes in die gaten zakken en laat haar dan zitten.
-Janna- schreef:
23-06-2019 13:37
Ik probeer me voor te stellen wat je bedoelt, maar ehh.. ik snap het niet. Welke beugel bedoel je? Ik sta met dochter achter de stoel, laat haar beentjes in die gaten zakken en laat haar dan zitten.
Ja dat in die gaten laten zakken en er weer uit tillen. Gaat dat niet lastig bij jou? Vooral het er uit tillen is onhandig. Mischien houd hij zijn beentjes gewoon te stijf ofzo. Dan lukt die knik maken niet zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
23-06-2019 13:42
Ja dat in die gaten laten zakken en er weer uit tillen. Gaat dat niet lastig bij jou? Vooral het er uit tillen is onhandig. Mischien houd hij zijn beentjes gewoon te stijf ofzo. Dan lukt die knik maken niet zeg maar.
Nee gaat heel soepel, misschien is jouw zoon groter? Als ik dochter erin zet, is er best veel ruimte om haar erin te manoeuvreren. Hoe zit jouw zoon als hij eenmaal zit? Misschien kun je zorgen voor meer ruimte door de zitting iets naar voren te zetten?
-Janna- schreef:
23-06-2019 13:49
Nee gaat heel soepel, misschien is jouw zoon groter? Als ik dochter erin zet, is er best veel ruimte om haar erin te manoeuvreren. Hoe zit jouw zoon als hij eenmaal zit? Misschien kun je zorgen voor meer ruimte door de zitting iets naar voren te zetten?


Dat ga ik proberen, dankje.
Ik lees ook nergens anders dat mensen er last van hebben, dus het zal wel aan ons liggen :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen last van de tripp trapp. Enige moment dat het moeizaam gaat is als dochter besluit dat ze liever blijft s staan in de zitting, of dat ze haar beentjes onder de zitting haakt.
Moet haar beentjes wel een beetje sturen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
24-06-2019 08:35
Dat ga ik proberen, dankje.
Ik lees ook nergens anders dat mensen er last van hebben, dus het zal wel aan ons liggen :)
Wij hebben er ook last van. Onze stoel kan ook niet veranderd worden oid zoals hierboven staat. Is dat een oudere tripp Trapp? Wij hebben een kunstof zitje en het is elke keer wurmen om die spek-benen erin en eruit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
24-06-2019 09:13
Wij hebben er ook last van. Onze stoel kan ook niet veranderd worden oid zoals hierboven staat. Is dat een oudere tripp Trapp? Wij hebben een kunstof zitje en het is elke keer wurmen om die spek-benen erin en eruit te krijgen.
oh ja tuurlijk, klopt, met dat zitje valt er weinig aan de zitting te verstellen. Slecht hoor, ik had van zo'n dure en flexibele stoel niet verwacht dat kinderen er niet goed inpassen.

Dan zou je nog kunnen overwegen een goedkope andere kinderstoel te gebruiken tot de tripp trapp babyset niet meer nodig is. Bijvoorbeeld van Ikea, goedkoop in de winkel en bijna gratis op Marktplaats. Deze hebben wij bij familie staan en is ruimer.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan nog zon inzet erin? Vind de Ikea stoel zonder kussen nog wel wat ruim dan valt ie steeds om (8maanden nu).
Ik hoop maar dat ie snel gaat tijgeren en kruipen zodat het spek van zijn benen wat minder wordt haha.
Alle reacties Link kopieren
Een ander vraagje:
Waar slapen jullie baby’s momenteel in? Ik vind het zo moeilijk inschatten... het is bij ons in de slaapkamer zon 23 graden snachts gok ik. Afgelopen nacht was het lange mouwen romper met dunne slaapzak zonder mouwen. Hij wilde wel vaak drinken maar zijn nek was niet heet of klam ofzo. Misschien toch te warm? Ik vind blote armen zo koel voelen maar misschien is dat wel beter. Baby is 8 maanden trouwens, dus geen jonkie meer...
Slapen 's nachts (ruim 3 maanden) romper en puckababy met 1 arm los.

Kinderstoel : tot 14 maanden de ikea gebruikt en tot een jaar met dat opblaas kussen omdat hij steeds omkukelde of onderuit gezakt zat. Babyset pas vanaf 14 maanden gebruikt daarvoor vond ik dat onhandig. Nu zit hij sinds 20 maanden zonder baby set en met tuigje.
Alle reacties Link kopieren
Hier romper zonder mouwen, shirtje met korte mouwen en dunne zomerslaapzak. Het was hier vannacht 23graden op de babykamer. Dochter is 10 maanden en ik ga ervan uit dat ze zich laat horen als ze het koud heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier romper met korte mouwen en pucababy waar zijn armpjes dan uitsteken anders ligt hij echt te zweten. Hier zouden lange mouwen dus echt niet kunnen, maar elk kindje is anders (zoontje is trouwens 4,5 maand)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven