Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had al gezocht de laatste weken, maar niet gevonden. Ik heb hem nu gewoon online besteld, hopelijk pakt ze deze wel!
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
05-09-2019 10:25
Maud, wanneer hebben jullie een afspraak bij de orthopeed?
Volgende week woensdag. We gaan een weekendje weg, dus nog even genieten van baby zonder spreidbroek. Lijkt me toch best onpraktisch allemaal. Is nog niet zeker dat het nodig is, maar ik houd er wel sterk rekening mee.

Baby zit nog steeds op 8 voedingen. Zoon liet destijds ook pas voedingen vallen toen er vast voedsel voor in de plaats kwam, dus dat zal nu wel weer zo zijn. Volgende week eens kijken of ze al interesse heeft in groentehapjes. Ze is dan 4 maanden.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
05-09-2019 16:15
Ik had al gezocht de laatste weken, maar niet gevonden. Ik heb hem nu gewoon online besteld, hopelijk pakt ze deze wel!
Wij hebben deze ook. Heb ze ook online besteld want hier in de buurt geen fancy babywinkels.
fiona2018 schreef:
05-09-2019 16:15
Ik had al gezocht de laatste weken, maar niet gevonden. Ik heb hem nu gewoon online besteld, hopelijk pakt ze deze wel!
Online is ook prima toch! Hoop ook dat ze hem pakt! Ik vond het erg fijn toen ik haar ook kon gerust stellen met een speen. En ook op kdv wilde ik niet dat ze met een pink gingen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bibs speen binnen maar ik ben nog niet overtuigd. Of eigenlijk is dochter nog niet overtuigd. Ze pakt hem wel beter dan de andere spenen maar spuugt hem snel uit en wil nog steeds alleen in slaap vallen met mijn pink. Ik blijf het proberen! :)
Alle reacties Link kopieren
Due; tot wanneer gebruik jij die probiotica. Flesje is bijna leeg en ze heeft geen last meer, dus twijfel erover om een nieuwe te halen.
We wonen trouwens bij elkaar in de buurt. Ik lees in het peutertopic dat je bij het Vennenbos in de buurt woont. Dat is hier echt om de hoek.

Teckeltje; hoe doet baby het op vakantie? Hoe gaan de flessen?

Fiona, jullie zitten wel echt in een stuk rustiger vaarwater met baby dan een paar weken geleden he. Zo fijn! Twijfel je nog over kma?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het gaat zoveel beter nu. De baby is blij en tevreden en ze huilt bijna niet. We zitten echt in een ritme en ik herken nu veel beter de honger- en slaapsignalen. Ik twijfel nog wel over de kma, omdat ik nu weet dat ze veel honger heeft gehad en misschien daardoor huilde. Komende week mogen we provoceren, ik vind het wel fijn dat we dan duidelijkheid hebben.

Oh, en ze pakt toch wel de Bibs speen! Ze is al twee keer in slaap gevallen met de speen i.p.v. de pink. Zo fijn! Bedankt voor iedereen die die tip gaf :)
Yes Fiona, wat fijn. Kan je dan blij zijn he met zoiets kleins. Fijn dat het beter gaat met baby. Ben benieuwd naar het provoceren.

Maud lief dat je het vraagt. De eerste week was heftig met baby op vakantie. Ze was net in een sprong ofzo denk ik? Sinds een week brabbelt ze nu ipv gillen en slaapt ze op haar buik. Sinds de sprong over is gaat het beter. Ze is heel gezellig. Slapen doet ze weinig overdag maar in de nacht gaat het gelukkig goed.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, die sprongetjes. We hebben er hier nu ook een achter de rug, ze wilde een paar dagenlang alleen maar op ons vastgeplakt zitten. En nu houdt ze haar hoofd opeens heel goed omhoog, 'kletst' ze en kan ze heerlijk liggen spelen. Het fijne van die sprongetjes vind ik altijd dat je weet dat het weer overgaat.

Teckeltje, vind je het niet eng dat ze op haar buik slaapt? Of kan ze zelf al terugrollen? Wanneer komen jullie weer terug?
Ik vond dat in het begin inderdaad wel eng maar ze is al 6 maanden en kan echt haar hoofd goed omhoog houden al en kan ook terugrollen alleen doet ze dat vaker niet dan wel. De nachten zijn wel extreem verbeterd sinds ze op haar buik slaapt. Hoef minder vaak een speentje te geven.
Wij blijven nog tot dinsdag of woensdag hier en gaan dan aan de terugreis beginnen. Op weg naar huis stoppen we waarschijnlijk nog in de Panne en gaan we een dagje naar Plopsaland.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
08-09-2019 09:27
Due; tot wanneer gebruik jij die probiotica. Flesje is bijna leeg en ze heeft geen last meer, dus twijfel erover om een nieuwe te halen.
We wonen trouwens bij elkaar in de buurt. Ik lees in het peutertopic dat je bij het Vennenbos in de buurt woont. Dat is hier echt om de hoek.
Hier half uurtje rijden 😏.
Ik geloof dat ik die tot 3-4 maanden heb gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Baby hier slaapt al sinds kraamweek op zijn buik. Maar kon toen al makkelijk zijn hoofd goedleggen.

Baby heeft nu voor tweede dag koorts en ik heb morgen mijn eerste werkdag :-(
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met de baby Due? En succes vandaag!

Ik heb de baby om 8.30 in bed gelegd en ze slaapt nog steeds. Ze heeft overdag nog nooit langer dan 45 minuten geslapen dus ik ben al twee keer naar boven gelopen om te kijken, maar ze ligt echt diep te slapen. Ik snap er niets van.
fiona2018 schreef:
09-09-2019 10:35
Hoe gaat het nu met de baby Due? En succes vandaag!

Ik heb de baby om 8.30 in bed gelegd en ze slaapt nog steeds. Ze heeft overdag nog nooit langer dan 45 minuten geslapen dus ik ben al twee keer naar boven gelopen om te kijken, maar ze ligt echt diep te slapen. Ik snap er niets van.
Haha heerlijk toch Fiona! Maar herkenbaar hoor. Baby slaapt ook meestal niet langer dan 45 min, maar soms ineens wel en dan ga ik ook steeds kijken en raak ervan van de leg en schopt m'n plannen in elkaar.

Sinds enkele dagen hapt baby hier van de lepel. Ik ben zo blij.
Enige probleem de medicijnen zijn bijna op en in Frankrijk verkopen ze niet wat ze moet hebben. Morgen wordt het verschrikkelijk slecht weer hier dus gaan we eerder richting huis. Hopelijk verkopen ze het in België wel en gaat de reis dermate voorspoedig dat we daar donderdag of vrijdag aankomen....
Alle reacties Link kopieren
O wat vervelend Teckeltje! Hoop dat ze in België de medicijnen hebben!

Sinds zoon medicijnen heeft voor zijn reflux slaapt hij gewoon van ca 20:15 tot 07.00 uur en hoef ik er gewoon niey een keer naar toe. Hij wordt niet meer huilend wakker omdat het zuur naar boven komt.
Helaas is peuter nu ziek en erg aan het spoken s'nachts (overdag valt het wel mee, maar doet nu wel even een middagdutje, terwijl hij dat eigenlijk niet meer doet)
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
09-09-2019 10:35
Hoe gaat het nu met de baby Due? En succes vandaag!
Baby was gelukkig weer iets opgeknapt. Kdv had wel in boekje stan dat hij in middag wat humeurig was. En hij was net voor man ze ophaalde op de speelmat in slaap gevallen
Mag ik meeschrijven. We hebben een zoontje van nu 5 weken. Een heerlijk relaxt mannetje. Overdag slapen is net als bij zus als baby (nu net 2) een drama. Benieuwd hoe we dat nu weer goed gaan krijgen 😅. Hij slaapt nu vooral bij mij, maar wat zou t heerlijk zijn als ik even m'n armen vrij had. In bed is ie vaak na 10 minuutjes weer wakker erg frustrerend (voor hem en voor ons). S nachts gaat t eigenlijk best goed. Hij slaapt dan wel en komt 2 keer voor een voeding. Iemand tips voor overdag? Bij dochter heb ik veel naast r bedje gezeten maar dat gaat nu niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Slaapt hij op zijn rug of buik Naniene? Onze oudste sliep en slaapt slecht dus baby hebben we vanaf kraamweek op zijn buik en slaapt veel beter.
Naniene schreef:
09-09-2019 21:56
Mag ik meeschrijven. We hebben een zoontje van nu 5 weken. Een heerlijk relaxt mannetje. Overdag slapen is net als bij zus als baby (nu net 2) een drama. Benieuwd hoe we dat nu weer goed gaan krijgen 😅. Hij slaapt nu vooral bij mij, maar wat zou t heerlijk zijn als ik even m'n armen vrij had. In bed is ie vaak na 10 minuutjes weer wakker erg frustrerend (voor hem en voor ons). S nachts gaat t eigenlijk best goed. Hij slaapt dan wel en komt 2 keer voor een voeding. Iemand tips voor overdag? Bij dochter heb ik veel naast r bedje gezeten maar dat gaat nu niet altijd.
Welkom!
Qua slapen, was hier net zo. Uitzitten denk ik? Baby ging hier tussen de 2 en 3 maanden overdag in eigen bed slapen. Tot die tijd sliep ze in de draagzak of de wagen. En als peuter (toen nog dreumes) zijn middagslaapje deed lag baby de hele tijd(3u sliep hij toen) bij mij en had netflix aan en dommelde weg. Als oudste dan naar bed ging lag baby zeker tot ze een maand of 2 was nog bij ons of op bank tot ze zo diep sliep dat ik haar in bed kon leggen.
Echt die weken lijken eindeloos te duren als je er middenin zit maar het is relatief zó kort. Baby is nu zes maanden en wordt nu zelfs bozig als ze in slaap gewiegd wordt en valt in slaap op haar buik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Naniene! Ik denk ook dat je het moet uitzitten. Neem haar hem (sorry) lekker bij je op schoot of in de draagdoek. Dochter (nu 12 weken) sliep overdag pas voor het eerst in haar eigen bed toen ze 10 weken was. En dan alleen als ze op onze pink kon sabbelen tot ze in slaap viel. Pas sinds gisteren valt ze in slaap met de speen, maar ik zat er evengoed nog naast.
fiona2018 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 09:08
2.59% gewijzigd
Die op z'n rug ja. Maar inderdaad pop de buik lijkt beter te gaan. Ik durf dat alleen echt niet zonder toezicht maar doe het wel af en toe inderdaad. Hij slaapt nu veel bij me of in de wagen of draagzak. Maar ik denk dan hij moet t toch leren zelf te slapen, maar hij is nog zo klein. Ik word gek van de laat maar huilen opmerkingen. Baby wil duidelijk slapen maar lukt gewoon niet. Vond dit bij dochter inderdaad ook lastige periode. Z'n speen is heilig maar valt helaas soms uit als ie net wegdommelt en dan wakker! We doen t er maar even mee, misschien moest ik nog een keertje horen dat het wel beter wordt haha. We hebben wel net de eerste nacht met 1 voeding gehad ipv 2 😀.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde Naniene. ‘S avonds kan ik haar wakker wegleggen na de laatste voeding, maar overdag lukt het niet. Voor mij is de woensdag altijd even lastig, want dochter wil graag aandacht en ik wil graag dat mijn baby de nodige rust krijgt. Bij dochter bleef ik gewoon op de bovenverdieping of nestelde ik me op de bank. Dat is nu lastiger, zeker omdat ik de oudste ook gewoon aandacht wil geven.

Ik geef me er maar aan over, tv staat vaker aan, oma’s zien we vaker en ik ben heel blij met ons jaarabonnement op de kinderboerderij hier in de buurt. Ik probeer iedere dag haar ledikant, lukt het dan fijn, lukt het niet dan snel weer mee naar beneden. Dochter krijgt over een paar maanden vast wel weer meer aandacht, als we iets meer ritme hebben en de jongste zichzelf ook wat beter kan vermaken.
Over een maand of 3-4 zal het vast makkelijker gaan.
Chantilly21_2 schreef:
10-09-2019 08:36
Hier hetzelfde Naniene. ‘S avonds kan ik haar wakker wegleggen na de laatste voeding, maar overdag lukt het niet. Voor mij is de woensdag altijd even lastig, want dochter wil graag aandacht en ik wil graag dat mijn baby de nodige rust krijgt. Bij dochter bleef ik gewoon op de bovenverdieping of nestelde ik me op de bank. Dat is nu lastiger, zeker omdat ik de oudste ook gewoon aandacht wil geven.

Ik geef me er maar aan over, tv staat vaker aan, oma’s zien we vaker en ik ben heel blij met ons jaarabonnement op de kinderboerderij hier in de buurt. Ik probeer iedere dag haar ledikant, lukt het dan fijn, lukt het niet dan snel weer mee naar beneden. Dochter krijgt over een paar maanden vast wel weer meer aandacht, als we iets meer ritme hebben en de jongste zichzelf ook wat beter kan vermaken.
Over een maand of 3-4 zal het vast makkelijker gaan.
Geeft niks Fiona.

Ja precies dit chantilly. Waarom lukt t in de avond wel ik heb geen idee. Ik ben twee dagen met de kinderen alleen en ja ik vind het dus het meest lastig dat ik peuter minder aandacht kan geven dan ik zou willen. Bij haar heb ik veel boven gezeten maar dat gaat nu niet. Ik probeer t elke keer in bed maar als t niet lukt maar weer mee inderdaad. Want ja een niet slapende baby die wel moe is is helemaal niks. Ik ben vandaag alleen met baby, dochter is bij de gastouder. Dus we liggen lekker samen op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd het echt beter naniene. Tot twee weken geleden voelde het ook uitzichtloos, ze sliep alleen bij mij met mijn pink. Maar opeens slaapt ze alles in haar eigen bedje. Hopelijk gebeurt dat bij jullie ook snel!

Dochter heeft vandaag haar eerste vaccinaties gehad, ze is er echt ziek van.
fiona2018 schreef:
10-09-2019 20:12
Bij mij werd het echt beter naniene. Tot twee weken geleden voelde het ook uitzichtloos, ze sliep alleen bij mij met mijn pink. Maar opeens slaapt ze alles in haar eigen bedje. Hopelijk gebeurt dat bij jullie ook snel!

Dochter heeft vandaag haar eerste vaccinaties gehad, ze is er echt ziek van.
Precies wat ik bedoelde. Als je er middenin zit lijkt het eindeloos. Maar het is echt maar relatief kort. Dat bedje komt wel. Geef toe aan de behoefte van de baby dan gaat het makkelijker dan koste wat kost dat bedje proberen. Althans dat is mijn ervaring met n=2 waarbij ik bij kind 1 koste wat kost dat bedje deed en bij kind 2 niet. Nu ze zes maanden is slaapt ze er niet minder om dan haar broer op die leeftijd; ik geloof zelfs beter. Vraag hulp op de dagen dat je alleen met ze bent. Opa/oma/andere fam/vrienden om iets met peuter te ondernemen, als is het maar een uurtje speeltuin. Voel je niet schuldig tov je peuter, die komt er wel weer bovenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven