Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
12-10-2019 07:38
Dat zou ik het liefst ook doen maar jou zoontje en mijn dochtertje schelen 3 maanden en zijn even zwaar.

Ze komt gemiddeld iedere week 250 a 300 gram aan met een uitschieter van 680 gram. Dat zou betekenen als het zo door gaat dat ze met 8 maanden straks rond de 12 kilo zal wegen.

Moeilijk hoor.
Dat neemt wel af uiteindelijk hoor. Baby's horen in mijn ogen niet op dieet maar op verzoek gevoed te worden.
Alle reacties Link kopieren
Onze nachten zijn rot. Gisteren nog met baby naar hap geweest omdat hij zo onrustig is en krijst. Lichte oorontsteking en zodra paracetemol uitwerkt is het vreselijk krijsen 😔
Alle reacties Link kopieren
Ah wat sneu due! Hopelijk is de oorontsteking snel voorbij, zo zielig bij die kleintjes.

Eens trouwens over het voeden. Kennelijk heeft baby behoefte aan meer voeding op dit moment, ik zou het gewoon aanbieden. Gewicht zegt niet alles, het is een momentopname en wat hier al gezegd werd, baby’s groeien in spurten. Als ze eenmaal kruipen en lopen gaat de energie anders gebruikt worden en zal het vast meevallen met het gewicht.

Hier hadden wij gisteren een rotdag, wat grotendeels door ons zelf komt. Door de regen veel op pad geweest en de jongste te weinig rust gegund. Daardoor veel gehuil ( en gekrijs) aangehoord. Drinken ging ook bagger en door haar gehuil ook meer last van haar reflux. Gelukkig viel ze wel snel in slaap om 19.00 en hebben we een prima nacht gehad, tot 05.40 sliep ze na de fles van 22.00.

Vandaag dus vooral bezig geweest met rust creëeren en heeft ze 2x goed geslapen. Dat merk je dan direct weer, stuk minder gehuil, drinken ging prima en reflux nauwelijks last van.
Ze ligt er nu weer in en de oudste gaat zo ook naar bed. Hebben wij even tijd voor elkaar en expeditie Robinson en dan is het lekker slapen.

Nog 3 weken en ik ga alweer aan het werk. Donderdag een sollicitatiegesprek bij een andere organisatie en ik vind het toch een partijtje spannend..
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 19:10
24.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
13-10-2019 18:48
Dat neemt wel af uiteindelijk hoor. Baby's horen in mijn ogen niet op dieet maar op verzoek gevoed te worden.
Meestal stagneert het zodra ze gaan bewegen. Zie het ook bij mijn zoontje. Die kruipt/staat en schuifelt nu voorzichtig langs de bank.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
13-10-2019 18:57
Onze nachten zijn rot. Gisteren nog met baby naar hap geweest omdat hij zo onrustig is en krijst. Lichte oorontsteking en zodra paracetemol uitwerkt is het vreselijk krijsen 😔
Vervelend! Hopelijk weer snel over.

Hier is zoontje ziek, koorts en veel huilen. Afgelopen nacht was een zware nacht. Hopelijk slaapt hij vannacht beter.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu voor de zieke kindjes, hopelijk knappen ze snel weer op!

Chantilly, spannend! Kwam je dit tegen of moet je weg bij je huidige werkgever? Succes alvast in ieder geval!

Wat eten betreft, lastig zeg! Ik zou er best onzeker van worden maar ik zou naar je eigen gevoel/instinct luisteren, dat klopt vaak..

Vanmiddag heeft dochter voor het eerst op haar eigen kamer geslapen...nu besloten dat ze ook vannacht daar gaat slapen, ben heel benieuwd hoe dat gaat.
Het kindje van snowgirl had vast ook een ander geboortegewicht 05-2019 ;). Ik zou me er echt niet te druk om maken. Mijn dochter woog met 6 maanden wat mijn zoontje met 2 maanden weegt..

Aah sneu Due hopelijk knapt baby snel op.

Spannend chantilly! Succes

Ah ben benieuwd non, ik durf t nog niet aan met niet heel geweldig slapende peuter ernaast en nog 2 voedingen (avond en nacht)..
anoniem_6499814617cfa wijzigde dit bericht op 13-10-2019 20:50
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de succeswensen! Ik ben zelf rond aan het kijken, na 8 jaar is het wel eens tijd voor wat anders en ik ben de organisatie ( die de laatste tijd veel in het regionale nieuws is door privé aangelegenheden van de oprichter) zat aan het worden en de beloning in geld valt tegen. Woorden zijn soms niet meer genoeg.
Veel tijd gehad om na te denken en besloten om me heen te gaan kijken. Niet gedacht dat ik direct uitgenodigd zou worden ;-)

Spannend Non! Hopelijk gaat het vannacht ook goed :-)
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
13-10-2019 19:06
Meestal stagneert het zodra ze gaan bewegen. Zie het ook bij mijn zoontje. Die kruipt/staat en schuifelt nu voorzichtig langs de bank.
Ja hier neemt lijn ook af. Van 8,5 kg met 4 maanden naar bijna 9 met 6 en hij drinkt niet minder.
Alle reacties Link kopieren
Ons kind is 7 maanden en 8 kilo. Ze drinkt het liefst nog 5 flessen van 180, maar ik moest echt gaan minderen van het cb. Ik kon dit hert beste gaan doen door minder nutrilon in een fles te doen. 4 scheppen op 180 of 3 op 150. Misschien is dat een tip.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
13-10-2019 22:27
Ons kind is 7 maanden en 8 kilo. Ze drinkt het liefst nog 5 flessen van 180, maar ik moest echt gaan minderen van het cb. Ik kon dit hert beste gaan doen door minder nutrilon in een fles te doen. 4 scheppen op 180 of 3 op 150. Misschien is dat een tip.
Je moet niks he van het cb. Jij bent de moeder 😉. Ze geven advies, maar dat mag je ook naast je neerleggen. Hier 7 maanden en ruim 9 kg maar krijgt ook die hoeveelheid aan melk (alleen dan bv) binnen.
Ja Die dat vind ik dus zo wonderlijk. borstvoeding mag onbeperkt.. benieuwd wat voor beer m'n zoontje dan geweest was haha. Je ziet wel vaker dat borstvoedings baby's flink zijn.
Alle reacties Link kopieren
Toch snap ik het wel hoor! Als cb zoiets zegt wil ik het zelf ook eerst proberen. Hier zeggen ze dat zoon met 3 flessen zou moeten kunnen. Hij eet als een bootwerker en wil meestal echt nog 4 flessen. Zijn broer was totaal anders en was ik al blij dat hij zijn flessen dronk. De kleren die baby nu aankan, kon hij met 1,5 pas aan.
Heb inmiddels besloten baby geen honger hoeft te hebben, dus als hij om 4 flessen vraagt krijgt hij het.
Alle reacties Link kopieren
Zielig voor jullie kleintjes, Due en Snowgirl! Hopelijk was afgelopen nacht beter.

Hoe beviel het Non? Baby op haar eigen kamer.

Spannend Chantilly, alvast succes voor donderdag!

Vannacht was het hier weer 00.00-03.00-06.00u voor voedingen. Zal ze op kv dan echt zoveel langer slapen of zal het toeval zijn geweest? Ik heb inmiddels 2 voedingen afgebouwd, onder werktijd. Dus 2x flesvoeding en zo'n 6x borst. Maar twijfel nu toch weer om helemaal af te bouwen. Ben moe en m'n lijf is een beetje op. Ik schrok van de weegschaal. 55 kg bij 175 cm. Das best wel weinig. Ik krijg ook opmerkingen dat ik mager word. Pff.. Blijft een lastige keuze hoor. Afsluiten van een fase enzo.. Maar ik weet nog van bij zoon dat ik het vooral heel fijn vond toen de bv achter me lag. Maar die momenten dat ze lekker tegen me aan ligt te drinken en dan in slaap valt, ik kan er moeilijk afscheid van nemen.
Alle reacties Link kopieren
De nacht ging hier heel goed! Ze ging om 19.30 uur naar bed en werd om 04.30 uur wakker...ik lag vanaf 03.00 uur al wakker. :facepalm: Hopelijk verandert mijn ritme ook mee haha

Ik zit nu op 2 flesvoedingen en 3 a 5 borstvoedingen. Ik heb, toen baby 2 weken was, tijdelijk (2 wkn) kunstvoeding moeten geven. Hier sliep ze wel langer op in de nacht. Toen ik weer volledig bv gaf kwam ze ook direct weer vaker maar ik vond en vind de nachtvoeding stiekem ook de fijnste. Zo heerlijk als ze nog zo slaperig is en lekker bij me ligt :flirting:
Ik geniet dan vooral ook heel erg van de rust ofzo...
Snap dat je overweegt om toch helemaal te stoppen als je je lichamelijk uitgeput voelt, Maud!
Dat het voelt als weer het afsluiten van een fase herken ik ook..en het gaat allemaal al zo vlug! Lastig
Wat fijn dat het zo goed ging Non!

Chantilly succes!

Maud, ik snap je hoor. Een fase afsluiten is gewoon altijd moeilijk en zo'n slaperig baby lijfje naast je is ook heerlijk. Ik heb gisterenochtend 2u met baby in bed geslapen. Was echt zo genieten.

Baby slaapt hier nu een week echt super 's nachts. En peuter ook. Zo heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken helemaal wat je zegt over die nachtvoeding hoor Non! Ik kan daar ook zeker van genieten. Maar het mag er best maar één per nacht zijn ;).
Wat fijn dat het goed ging op haar eigen kamer!

Oh Teckeltje, wat fijn jullie nachten! Peuter heeft hier de afgelopen 2 nachten ook helemaal doorgeslapen. Is eerder uitzondering dan regel helaas. Maar dat lost man op, die gaat erbij liggen. Dan slaapt ie meteen weer verder en man ook, maar is wel wat ongezellig. Vaak beland baby dan bij mij in bed, heerlijk inderdaad! Maar wel lekker opgesplitst dus haha. Ach, die gezelligheid in de slaapkamer komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, wat heerlijk dames! Die nachten. Dan voel je je weer een beetje mens he?!

Maud, ik had twee weken terug precies hetzelfde dilemma. Ben nu ook aan het afbouwen (2/3x kunst, 2/3x borst maar wel alles via de fles) en het doet me zó goed. Heb energie, eetlust, minder hormonen en een blije baby die gulzig haar flessen leegdrinkt. Het is mijn doel om haar tot het eind van het jaar minimaal 1 borstvoeding per dag te blijven geven. Ik snap dat dubbele gevoel als geen ander, maar hier was de knoop doorhakken echt een begin van rust en eigen fitheid.

Enne, ik heb dan maar één kindje maar verzand ook in het cliché: wat gaat het snel. De baby die een maandje geleden nog uren op mijn borst lag, wil nu kijken en giebelen en slaapt toch echt het beste in haar eigen bedje. Ook heel fijn, maar toch. Krijg bijna weer zin om aan het werk te gaan 😏
Alle reacties Link kopieren
Hier was het gisteravond weer uren huilen :'-(. Ik heb maar meegehuild. Toen hij sliep was hij wel zo moe dat we maar 2 nachtvoedingen hadden.

Hier ligt meestal peuter bij ons in bed en baby in cosleeper. Maar nu baby zo onrustig is verkas ik naar kinderkamer met baby zodat we beiden maar van 1 kind wakker worden. Denk dat ik dit weekend maar even oppas regel en iets met man alleen ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
14-10-2019 12:57
Hier was het gisteravond weer uren huilen :'-(. Ik heb maar meegehuild. Toen hij sliep was hij wel zo moe dat we maar 2 nachtvoedingen hadden.

Hier ligt meestal peuter bij ons in bed en baby in cosleeper. Maar nu baby zo onrustig is verkas ik naar kinderkamer met baby zodat we beiden maar van 1 kind wakker worden. Denk dat ik dit weekend maar even oppas regel en iets met man alleen ga doen.
:hug:
Dat laatste klinkt als een goed plan!
Man en ik hebben ook een date gepland staan voor over een paar weken. Hopelijk heb ik er tegen die tijd nog net zoveel zin in als nu.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Due :hug:

Hier ook een beetje radiostilte. We zitten midden in de 4-maanden slaapregressie (denk ik). De baby valt vaak alleen in slaap als ik haar wieg. Ze is ook erg verkouden, hoest en heeft een rochelende ademhaling. Ze drinkt ook nog maar de helft van wat ze normaal dronk. Ze is gelukkig meestal wel vrolijk en altijd alert. Als ik weer puf heb reageer ik weer even uitgebreid. Zit er nu flink doorheen, gisteren even een goede huilbui gehad.
Fiona en Due :hug:
Ah sterkte allebei. Hier een onrustig mannetje vandaag, benieuwd wat vannacht zal brengen. Gisteren was t 5.30..
Alle reacties Link kopieren
Baby heeft bij kdv bijna heel de dag geslapen en lijkt beter te pas. Ondanks dat him geen paracetemol had gehad, was het niet krijsen bij ophalen. Schijnbaar mogen ze geen zetpil geven. En momenteel slapen peuter en baby beiden :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier mogen ze niet naar de opvang als ze koorts hebben. Ze geven hier ook geen zetpil idd.

Baby heeft weer lekker geslapen gelukkig. 1x speen teruggegeven en rond 6.45 wakker (was laatste tijd vaak 5.45-6) heerlijk. Hoor nu peuter ook wakker worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven