Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk een goede nacht gehad Due en Naniene!

Hier hebben we baby niet wakker gemaakt en sliep ze van 19.00 tot 03.00. Flesje en daarna weer in bed. Ze ligt er weer in. Even kijken of we vandaag wat later uit gaan komen met de fles van 18.00.

Moet zeggen dat dit prima is, een nachtvoeding of hele vroege ochtend voeding hebben we toch nog. Dan liever 03.00, dan 05.30 en nauwelijks meer tijd hebben om nog even te slapen.
Hopelijk is baby snel beter Due! Zielig die oortjes!

Fiona, hoop dat jij ook lekker hebt geslapen. Je man had ook zo veel nachtdiensten nu toch? Sterkte vrouw!

Baby was hier om half 7 wakker en man is met haar naar beneden gegaan. Die is net naar z'n werk en ben ik ook m'n bed maar uit gegaan. Ik lag om half 10 al in bed en sliep vrij snel. Maar ben tussen 22 en 24 keer of 6 naar d'r toe gemoeten dus heel veel profijt van m'n vroeg naar bed gaan heb ik niet gehad voor m'n gevoel. Man lag dan wel gewoon te slapen snurken.

Lief peutertje slaapt nog steeds. Die is zo moe. Laat hem lekker liggen.
Onze nacht was een beetje zoals die van jou chantilly. Niet wakker gemaakt om 23 uur want zelf allebei vroeg naar bed gegaan. En toen was t half 4 en daarna 7 uur. Zo zie je maar dat t zich prima zelf regelt, als ie dit doorzet is er zomaar een fles af ;). Hij was ook heel rustig vannacht.

Balen dat jij zo slecht geslapen hebt vannacht teckel. Heel herkenbaar man slaapt hier ook overal doorheen. Inclusief de wekker waar baby en ik dan elke keer wel wakker van worden.
Ja dat van die wekker herken ik. Toen baby nog bij ons lag werd ze altijd vroeger wakker door onze wekkers of omdat wij dan al in de lichte slaap zaten en onrustiger werder in de vroege ochtend. Ze was echt toe aan meer rust 's nachts. En ik ben stiekem best blij dat de slaapkamer weer van ons is.
Ja lastig hoor ik vind t nog zo gezellig en makkelijk naast me. Er zijn best momentjes dat ik gewoon even de speen geef en ik ben bang dat ik er veeeeel vaker uit moet. En dat peuter wakker wordt van alles.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes!
Ik zie nu pas dit topic! Ik woon in Zuid-Italië met mijn Italiaanse vriend en onze dochter die over een week 5 maanden wordt.
Ik hoop dat ik mee mag schrijven , want ik ben nogal zoekende.
Er was hier geen kraamhulp dus heb het allemaal zelf gedaan na een keizersnede. Mijn vriend kon afentoe helpen maar die moest alweer werken.
Afijn, ons meisje is erg lang, ze zat met 3 maanden al in mt 68. Inmiddels 74! Ze is slank. Ze groeit dus goed op mijn borstvoeding. Ik geef rond de 3 uur. In de nacht is dit soms 4-5 uur sinds een maand ofzo. Daarvoor sliep ze 6-7 uur.
Ze is al 2 maanden bezig met tandjes, maar nog niks te zien.
Ze heeft matige verborgen reflux, ze huilt nu sinds een week of 2 regelmatig dus elke dag. Daarvoor vaak herkauwen en wat hoesten. Gelukkig was er bij de vaccinatie een kinderarts die ons serieus nam en ons een siroop heeft voor geschreven. Lijkt wat te helpen.
Afgelopen donderdag dus haar tweede vaccinatie gehad en joh wat een ellende..
Eerst koorts, vrijdag eczeem in gezicht. En sinds zondag een verstopte neus :|

Zo wat een verhaal.. moest het even kwijt :P
Alle reacties Link kopieren
Welkom principessa! Uiteraard ben je welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dank je :-D !

Hey Due, hoe merkte je die oorontsteking? Hier krijst ze wat af vandaag, wil niet liggen, constant grijpen naar oren. Hazenslaapjes.
Maar ff naar de huisarts hier. Ook heeft ze nu al 3 rode vlekken met bulten erin.. heel vreemd :|

Ik hoop dat alle zieke kindjes zijn opgeknapt! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
15-10-2019 16:43
Dank je :-D !

Hey Due, hoe merkte je die oorontsteking? Hier krijst ze wat af vandaag, wil niet liggen, constant grijpen naar oren. Hazenslaapjes.
Maar ff naar de huisarts hier. Ook heeft ze nu al 3 rode vlekken met bulten erin.. heel vreemd :|
Huisarts. Maar oor had ook wel heel veel smeer. Maar was naar huisarts gegaan omdat mijn zenbaby niet zo zen was zeg maar.
Hi allemaal!

Welkom Principessa!
Ik was even stil, want we hadden het druk met een paar feesten. Ik merk nu dat dit zijn weerslag heeft gehad op ons kleintje en mijzelf. Het drinken gaat opeens helemaal niet goed😢😢 en dat terwijl ik Nummer 1 lang zelf heb gevoed. Dus nu voel ik allemaal onzekerheid bij de borstvoeding. Pffff, zo naar dit! Ik wil haar nl ook heel graag zelf voeden. Ik heb gisteravond (eerder deze nacht alshetware) contact opgenomen met de LLL en met de lactatiekundige, die laatste heb ik ook nog geappt, want ze had opeens droge luiers. Man dat voelt echt niet fijn!

Komende dagen maar heel rustig aan doen met mijn kleine meisje🥰

Met mij gaat het wel wat beter! Mijn hechtingen en mijn knip zijn hersteld🥳 Bij de oudste was dat een dingetje 😬😬 Dus ik was daar wel bang voor. Verder lijkt het alsof mijn lochia voorbij is! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik weer ongesteld ben.

Voor nu een zwaai! Ik ga even proberen te slapen. XX
anoniem_637e93331ebfa wijzigde dit bericht op 25-05-2020 21:46
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier was baby wakker van 3 tot 4.30 en waarom? Hij slaapt sinds hij 3 maanden is al door. Nu af en toe weleens zo'n nacht. Om 6 uur waren baby en peuter beide weer wakker.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Chantilly en Naniene, dat ze de nacht een beetje doortrekken. Ik heb ook liever een fles om 3.00 dan om 5.00, ik slaap dan eigenlijk nauwelijks meer als het al zo laat (vroeg) is.

Teckeltje, fijn dat ze nu echt op haar eigen kamer ligt, ze slaapt samen met peuter op een kamer toch? Gaat dat een beetje? Mijn man heeft inderdaad veel nachtdiensten deze week. Het begint vandaag en maandagmiddag is hij ergens weer thuis. Elke nacht een dienst van 15 uur, dus hij is er alleen met eten en bedtijd (dat is dan wel weer erg fijn). Maandag was hij wel onverwacht vrij, dus dat was erg fijn.

Principessa :hello: Wij hebben nog samen geschreven in het laatste loodjes topic. Hoe weet je dat ze bezig is met tandjes? Dat vermoeden hadden wij namelijk ook vaak bij de oudste, maar die kwamen pas tegen haar eerste verjaardag door. Nu geloof ik het pas als ik het zie ;-) Beterschap voor de baby!

Due, beterschap ook voor de baby!

Baby_twee, wat vervelend die onzekerheid. Hopelijk gaat ze snel weer goed drinken.

Snowgirl, zwaar zo'n nacht! Hoe oud is hij nu? Ik weet nog van mijn oudste dat ze perfect doorsliep tot ze een maand of 7 was. Vanaf dat moment hadden we gebroken nachten tot ze 2 werd. Ik ben daar ook zo bang voor met deze baby.

Hier ben ik weer een beetje bijgetrokken. Eergisteren ben ik om 21.00 al op de bank in slaap gevallen en meldde het eerste kind zich pas om 5.30. Afgelopen nacht ben ik er wel een paar keer uitgeweest, maar veel minder dan de afgelopen weken. Ik kan er weer even tegenaan.
Fijn dat je weer wat opgeladen bent Fiona. Ze slapen idd samen. Gaat heel goed. Alleen met het middagslaapje verplaats ik het ledikant want dat krijg ik nooit perfect uitgekiend. En wil niet dat een vd twee wakker wordt als ik de ander naar bed breng. Peuter is zo moe laatste tijd die moet echt slapen en baby gaat vaak wat later slapen dan peuter. Dus dat is dan even lastig.
Maar de kamers zitten naast elkaar dus kleine moeite om het ledikant dan te verplaatsen.

Welkom principessa! Hopelijk is baby snel weer vrolijker.
Due, hoe is het met de oortjes? Heb je er iets voor gehad van de dokter of is het uitzitten?

Baby twee vervelend vd borstvoeding. Zou het missch kunnen dat je nu al ongesteld wordt? Dat heeft toch altijd invloed op je productie dacht ik. Goed dat je contact hebt gezocht met een lk en de LLL.
Welkom principessa. Beterschap voor baby.

Baby-twee hoe oud is jouw baby ook alweer? Heel iets jonger dan de mijne denk ik? Hij is 10 weken nu. Ik ben van de week voor het eerst weer ongesteld geworden vandaar dat ik t me even afvroeg. Bij m'n dochter ook na een week of 9/10 volgens mij. Dus misschien klopt t wel wat teckel zegt.

Balen snowgirl die slechte nachten, gek hè hoe dat soms opeens zo omslaat.

Hier was t vannacht 4.30. slaapt dus gewoon van 19 tot 4.30 🤔😁 best wel lekker. Hij slaapt veel rustiger nu we hem niet wakker maken om 23 uur. Hij klakt alleen heel erg met z'n tong tijdens de nachtvoeding, wat kan dat zijn? Misschien andere speen proberen ofzo? Ik snap t niet hij drinkt dan erg onrustig.



Fijn dat jij wel een beetje geslapen hebt Fiona.
Alle reacties Link kopieren
Dat was bij ons ook zo Naniene. Als we haar wakker maakten voor een late voeding haalden we haar uit een diepe slaap. En dan sliep ze vanaf dat moment heel onrustig en kwam ze elke 3 uur voor een voeding. Sinds we dat niet meer doen hebben we onze avonden terug en maakt ze een veel langere ruk, zo fijn!
Ik heb geen idee wat het klakken zou kunnen zijn, maar heeft hij er last van?

Ik heb een paar dagen geleden een dikke winterslaapzak gekocht en dat lijkt erg te helpen, misschien heeft ze het koud gehad. Ze was ook wat ziekig en hoestte veel, dat lijkt nu ook beter te gaan. Ze wordt wel de laatste dagen nog rond 4 uur wakker en dan leg ik nog een dekentje strak over haar heen, ze sliep beide keren daarna door tot half 9! Als ze straks alleen gaat rollen lijkt me dat dekentje niet meer zo'n goed idee i.v.m. stikgevaar.

Lastig Teckeltje, dat het middagslaapje net niet gelijk valt. Heb je daar 's avonds geen last van? Hebben jullie geen extra kamer in huis? Hier was ook het plan dat ze samen op een kamer zouden gaan, maar we hebben uiteindelijk toch snel de zolder opgeknapt. Ik was ook bang dat ze anders wakker van elkaar zouden worden.
Klakken met de tong hoort bij spruw dacht ik. Maar das gek als het alleen 's nachts is.

Heerlijk Fiona, tot half 9! Hier ligt baby sinds ze 6 maanden is op haar buik. Ze beweegt niet veel in haar slaap. Als we zelf naar bed gaan leg ik een dekentje over haar heen en die ligt er 's ochtends nog bij zoals ik het neer heb gelegd. Brave dame hoor ;)
En nee bij 's avonds naar bed brengen geen last van. Doe eerst peuter in bed na een gezamenlijk verhaal voor te hebben gelezen. Die krijgt dan nog een boekje om te lezen. Dan krijgt baby een fles op onze kamer en die leg ik vervolgens in bed. Ga naar peuter heel veel kusjes en Knuffels. Muziekje aan en 9 vd 10x hoor ik ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het vannacht 01.00, dat was niet de bedoeling zeg maar..Daarna weer in 04.30 en om 08.30.

We geven het nog even een paar nachten, maar ik ga echt niet weer aan 2 nachtvoedingen beginnen, met mijn werk in zicht. Zeker omdat we daar al 9 weken vanaf waren.

Oudste heeft altijd een late voeding gehad en als dit zo door zet, met wakker worden om 01.00, gaan we ook weer terug naar de late voeding. Liever 1x eruit om 04.00 met een late voeding rond 22.00, dan er 2x uit moeten zonder late voeding.

Naniene, dat doet dochter hier ook tijdens een aantal voedingen, geen idee wat het precies is. Het gekke is dat ze het de ene keer wel doet en de andere keer niet.

Verder wel een top dag vandaag, al begon het met heerlijk gekrijs van de oudste. Lekker naar een tuincentrum geweest en beide dames liggen nu in bed, al zal baby zich zo wel weer melden. 3 kwartier zijn bijna voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Baby twee, drinkt ze slecht of heb je minder melk? Ik had namelijk een dip in mijn productie toen ik na 12 weken weer ongesteld werd. Ik heb altijd veel melk en geef een borst, toen moest ik ze allebei geven en de dip duurde ong 3 dagen.

Snow girl hier was het doorslapen ook ineens over en ik geef nu twee nachtvoedingen :|

Hey Fiona! Wat gaat het snel hè! Onze dame rolt al een maand om! Ik heb mijn zwangerschapskussen in haar bedje gelegd, want ze kan niet terugrollen en doet het in haar slaap. Het kussen ligt laag genoeg zodat ze niet haar hoofdje er tegen kan leggen. Ze slaapt in een 4 seizoenen slaapzak.

Naniene klakken kan ook een kort tongriempje zijn. Dan wordt het vacuüm verbroken. Misschien heeft ze dat een beetje en als ze moe is meer last van?
Toen ons meisje wat jonger was had ze daar ook wat last van en ze heeft een beetje een kort tongriempje.

Teckeltje ik vind dat knap dat je dat zo georganiseerd krijgt en ik probeer hier lering uit te trekken, want als er een nummer 2 komt moeten ze ook bij elkaar slapen. Alhoewel mijn vriend het liefst iedereen bij ons op de kamer heeft :-D . Ze slaapt nu ook nog bij ons.

Nou hier heeft ze goed geslapen gelukkig. Om 24.00 uur en 4.00 uur een voeding en dan pas weer om 9.30 uur. Ze is overigens altijd hartstikke wakker tussen 19.00 en 21.30-22.00. Ik vermoed dat ze straks van 22.00 tot 10.00 gaat slapen. Ik Moet haar s’nachts ook nog 20 min omhoog houden Ivm de reflux. Ach het went. En ik ben toch Toos werkloos dus ik kan overdag slaap inhalen.

Vanmorgen zijn we de berg (550m hoogte) afgeweest en hebben we boodschappen gedaan en dat ging super goed. Ze heeft helaas veel bijwerkingen van de vaccinatie. Een snotneus en gisteravond ontdekte ik allemaal rode vlekjes met blaasjes op haar voetjes en beentjes :'( . Allemaal eczeem. Ze heeft veel met haar voetje in de slaapzak zitten wrijven. Morgen is de huisarts er en dan gaan we maar even langs..
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
16-10-2019 07:54
Fijn Chantilly en Naniene, dat ze de nacht een beetje doortrekken. Ik heb ook liever een fles om 3.00 dan om 5.00, ik slaap dan eigenlijk nauwelijks meer als het al zo laat (vroeg) is.

Teckeltje, fijn dat ze nu echt op haar eigen kamer ligt, ze slaapt samen met peuter op een kamer toch? Gaat dat een beetje? Mijn man heeft inderdaad veel nachtdiensten deze week. Het begint vandaag en maandagmiddag is hij ergens weer thuis. Elke nacht een dienst van 15 uur, dus hij is er alleen met eten en bedtijd (dat is dan wel weer erg fijn). Maandag was hij wel onverwacht vrij, dus dat was erg fijn.

Principessa :hello: Wij hebben nog samen geschreven in het laatste loodjes topic. Hoe weet je dat ze bezig is met tandjes? Dat vermoeden hadden wij namelijk ook vaak bij de oudste, maar die kwamen pas tegen haar eerste verjaardag door. Nu geloof ik het pas als ik het zie ;-) Beterschap voor de baby!

Due, beterschap ook voor de baby!

Baby_twee, wat vervelend die onzekerheid. Hopelijk gaat ze snel weer goed drinken.

Snowgirl, zwaar zo'n nacht! Hoe oud is hij nu? Ik weet nog van mijn oudste dat ze perfect doorsliep tot ze een maand of 7 was. Vanaf dat moment hadden we gebroken nachten tot ze 2 werd. Ik ben daar ook zo bang voor met deze baby.

Hier ben ik weer een beetje bijgetrokken. Eergisteren ben ik om 21.00 al op de bank in slaap gevallen en meldde het eerste kind zich pas om 5.30. Afgelopen nacht ben ik er wel een paar keer uitgeweest, maar veel minder dan de afgelopen weken. Ik kan er weer even tegenaan.
Hij is 8 maanden. Peuter heeft tot 1,5 sowieso niet doorgeslapen en heel veel van dit soort nachten gehad. Baby slaapt over het algemeen prima. Weleens onrustig, maar zoals vannacht heeft hij niet vaak.
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
16-10-2019 14:26

Teckeltje ik vind dat knap dat je dat zo georganiseerd krijgt en ik probeer hier lering uit te trekken, want als er een nummer 2 komt moeten ze ook bij elkaar slapen. Alhoewel mijn vriend het liefst iedereen bij ons op de kamer heeft :-D . Ze slaapt nu ook nog bij ons.
Onze jongens hebben ook een kamer samen maar liggen allebei bij ons. In het nieuwe huis is zelfs ruimte voor eigen kamer per kind maar in het begin gaan ze lekker samen zodat we speelzolder hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fiona ik vergeet te reageren op de vraag over tandjes. Vermoedens omdat ze overal op bijt en kwijlt met vlagen. Soms moet ze huilen en als je dan een vinger in haar mond steekt ze bijt. Regelmatig mijn tepel als bijtring gebruikt (auw!) en naar oortjes grijpt bij een dergelijke huilbui. Mijn vriend had ze ook al bij 4 maanden. Maar die was er ook maanden mee bezig. Haar tandvlees zag trouwens rood maar dat lijkt nu minder. Ze had ook luieruitslag maar dat is ook weer over. Kortom ik zou niet verbaasd zijn als ze ook pas met 12 mnd komen :rofl:

Due zou ik eens wat grappigs zeggen. Mijn vriend (32) hier (Zuid-Italië) geboren en getogen, woonde tot januari nog thuis en sliep nog steeds met zijn broer op een kamer! En er was plek zat in dat huis voor een eigen kamer :biggrin:
Dat duurde wel even hoor principessa voor ik daar een fijn evenwicht in had gevonden. Vanavond ging man helpen met het avondritueel. En heel eerlijk, ik doe het dan liever alleen. Hij gaat dan echt onhandige dingen doen. Zoals even snel de wasbak poetsen terwijl ik baby aan het uitkleden ben. Sta ik daar met een naakte baby terwijl het bad nog vol moet. Ondertussen poept baby mij onder. Had peuter ook een mega poepluier wat man niet had opgemerkt voor hij de luier afdeed. Dan is m'n eigen strakke regime beter maar goed.... Ik doe het meestal (trek het wel naar me toe omdat ik bepaalde eisen hebben, dingen belangrijk vind, zoals insmeren na het bad omdat ze beide droge huid hebben en man 'vergeet' dat altijd) dus hij heeft ook minder ervaring wat dat betreft. Maar toch denk ik vaak, hoezo zie je dat niet/plan je beter. Dat soort dingen. Hij vindt mij vaak te rigide. We vullen elkaar wel lekker aan zeg maar ;)
Hij heeft geen spruw teckel maar wist ik idd dat het dan kon. Tongriempje zou kunnen ja principessa. Ik heb een zoontje trouwens ;). Ook een dochter maar dat is een peuter.

Principessa, blaasjes? Misschien hand mond en voetziekte? En prima toch van 21 tot 9 als je zelf nergens heen moet s ochtends. Hier is van 19 tot 7 ofzo met meest ideaal ivm werken straks en t ritme van de oudste.

Bij degene die peuter en baby bij elkaar hebben slapen, maken die elkaar niet wakker?
Naast peuter kan je een kanon afschieten dus nee. En ze vallen in de avond ook gewoon allebei in slaap zonder te keten. Alleen overdag sleep ik dus met het ledikant omdat die slaapjes nog niet overeen komen.
Als peuter 's nachts wakker wordt slaapt baby door en andersom ook niet. Peuter is heel trots en noemt zich' greute bruur' (grote broer) sinds z'n zusje er bij is komen liggen. Ik vind het ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed Teckel! Het verbaasde mij in de kraamweek al dat dochter door het gekrijs van baby heen sliep ( krampjes). Maar zoals schoonmoeder al zo mooi zei, die kleintjes hebben bij huilen van een ander kind niet het idee dat ze er iets aan moeten doen. Wij zijn natuurlijk helemaal ingesteld dat een huilende baby getroost moet worden. Die kleintjes van ons niet en ik denk dat dat ook bijdraagt aan het door het gehuil heen kunnen slapen.

Vandaag echt een voorbeeldige baby en peuter. Baby heeft al haar slaapjes in haar bedje gedaan, zonder inslaap jengel/huil. Ik had daar zo'n hekel aan dat ik met man heb besloten haar lekker in slaap te wiegen en dan weg te leggen. Nou, dat blijkt dus niet nodig te zijn.. Klein protest bij aandoen van de slaapzak, even knuffelen, in bedje leggen en speen aanbieden. Voila. Ik kan me nog herinneren van oudste dat zij ook rond de 11-12 weken haar eigen bedje wat meer ging accepteren overdag, al wijten wij dat aan de opvang ;-) Kennelijk lukt het ons zelf ook.

En nu zit ik alweer een half uur alleen beneden, kinderen op bed, manlief een personeelsuitje en ik voel me een beetje raar, zo zonder gedoe ;-)

Oh en tandjes.. Ik dacht bij oudste dochter dat ze vanaf 4 maanden wel door zouden komen, gekwijl, overal op sabbelen en bijten. Nou, mooi dat het tot 9 maanden heeft geduurd voordat tand 1 kwam. Daarna ging het trouwens wel snel. Nu is het al een half jaar wachten op de laatste kiezen, de rest heeft ze al langere tijd. Kiezen en hoektanden waren rot, heeft voor wat lastige periodes gezorgd, maar al met al mogen we niet klagen over oudste.

Ben wel erg benieuwd wanneer baby tanden krijgt, gaat rollen, kruipen etc. De oudste was lichamelijk niet de snelste, qua spraak en fijne motoriek dan weer wel. Ik heb nu nog niet het idee dat baby sneller gaat zijn ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven