Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
26-10-2019 20:44
Krijgt ze fles of borstvoeding? Indien fles zou je die dus op de andere arm kunnen geven als je nu doet.
Ze krijgt inderdaad de fles. Goede tip, daar ga ik op letten.
Gefeliciteerd dubbelvla. Voeden op je knieën is ook handig. Dan kan je afwisselen. En draaiend oppakken. Misschien heb je wat aan de folder van ncj, die is online ook wel te vinden. Mocht je weinig verandering zien kan ik je aanraden niet te lang te wachten met het inschakelen van fysio. Bij ons was er snel resultaat te zien en is hij met bijna 3 maanden bijna van de voorkeur af. Nu alleen nog spieren trainen.
Alle reacties Link kopieren
Wij moesten bij onze oudste (zeer forse afplatting) alles vanaf de andere kant doen en ook telkens hoofdje terugdraaien. Is niet leuk, maar uiteindelijk is het hier goed gekomen en zie je het niet meer. Jongste ontwikkelde ook een afplatting dus gelijk weer met die tips aan de slag gegaan (kind van andere kant benaderen, fles via andere kant geven, veel op de buik leggen, als je een speeltje wilt geven ook van de andere kant benaderen (wel opletten dat deze kant niet favoriet wordt, dus daarna goed afwisselen!!) En telkens hoofdje andesom leggen dus) hij heeft geen fysio nodig gehad.
Veel meer dan tips geven doet een fysio ook niet hoor. En wij hebben een kussentje te leen omdat hij een afplatting heeft. Daarmee wordt z'n hoofdje ontlast. Ze kunnen ook een meting doen om te zien hoe het veranderd. Wij zijn trouwens ook bij een osteopaat geweest en daar zie ik ook echt verbetering door.
Welkom dubbelvla. Gefeliciteerd met je baby. Ik heb geen ervaring met voorkeur houding en afplatting dus kan je niet helpen.

Onrustige nacht hier weer. Heb vrijdag met spoed een ontstoken verstandskies laten trekken en word al 3 nachten rond 3u wakker als m'n pillen zijn uitgewerkt. Zo ook vannacht. Baby is vanaf 4u onrustig. Was ondanks maat 5 pamper zo erg doorgelekt dat haar slaapzak zelfs doorweekt was. Zit nu vanaf 5u beneden met haar. Peuter slaapt gelukkig nog. Man mag vandaag even bijslapen,maar denk dat ik hem tussen 9 en 10 wakker ga maken en dan zelf m'n bed weer in duik.
Ah balen teckel hopelijk knap je snel op, heel naar als je dan ook slecht slaapt. Is pampers maat 5 ook niet heuuuul groot? Dat draagt mijn peuter ook?

Hier nu pas de eerste fles maar heeft peuter lopen spoken. Lijkt er wel op dat we nu dus op 4 flessen zitten. Bizar hoe hij opeens van 2 nachtflessen af is. Maar t bewijst maar weer dat de natuur zich prima zelf regelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten we helaas weer op 2 nachtvoedingen ( ik vind 05.00 nieuwe tijd ook nacht!) en een late fles in 22.30. Ze meldt zich zelf voor alle voedingen, dus kennelijk is het nodig. Ik vind het niet fijn, maar goed. Ik weet dat dit niet altijd zal zijn, over een paar maanden zal ze vast langer slapen. Het stomme is dat ze een maand geleden wel 3 nachten door heeft geslapen van 22.00 tot 06.30 en geregeld de ruk maakte van 22.00 tot 04.00/05.00z Waar het dan aan ligt dat ze nu weer om de 3,5-4 uur zich meldt, al bijna 2 weken... 7 flessen per dag, maar wel rond de 1 liter. Dus dat is verder prima.

Vannacht was vreselijk, we zitten op een Landal
Park en waar baby keurig weer verder sliep na een korte onderbreking, is peuter ieder uur wakker geweest, van pijn en auw. Geen idee waar, al wijst ze wel geregeld naar haar mond. Ik mag er niet in kijken..
gelukkig 2 zetpillen mee, dus die heeft ze om 02.15 gehad toen haar zusje zich kwam melden voor de eerste nachtvoeding. Daarna tot 05.00 kunnen slapen, toen begon het gedoe weer.. zowel baby als peuter meldden zich toen.
Alle reacties Link kopieren
Ah balen Teckeltje, je was al zo bang voor een rotnacht. Ik hoop dat de pijn in je kies snel voorbij is :hug:

Naniene, mijn baby draagt 's nachts ook al maat 4, dezelfde maat als peuter droeg. En de baby van Teckeltje is nog een stuk ouder. Is haar romper groot genoeg Teckeltje?

Naniene, heerlijk hè, dat moment dat je op 4 flessen zit?

Chantilly, zit ze niet gewoon in een sprongetje? Hier gaat het ook met fases, twee weken geleden kwam ze ook opeens weer voor twee nachtflessen. En nu slaapt ze weer door van 19-7. Of (ik gooi hem er maar weer eens in) heeft ze het niet te koud?

De baby slaapt hier sinds een paar weken op haar eigen kamer op zolder, dus ik word niet meer van elk geluidje wakker. Heerlijk. Maar we hebben de zolder nooit gebruikt als slaapkamer en nu komen we er achter dat het daar heel slecht geisoleerd is. Er zit wel een radiator, maar ook die wordt pas als laatste van het hele huis warm. Ik zie een beetje op tegen de komende week als het gaat vriezen 's nachts. Ik hoop dat de verwarming dan eerder aanslaat waardoor het ook op zolder een beetje opwarmt.

Nu leg ik er nog af en toe een dekentje over, maar ze ligt soms overdwars in haar bed dus dat vind ik niet zo veilig meer. Misschien toch maar dikkere kleertjes aandoen, maar ze vindt het vreselijk om een broek aan te houden. Tenminste: ze huilt erg veel de laatste tijd en als je haar broek uitdoet wordt ze rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ai Teckeltje beterschap!
Hopelijk vanavond een betere nacht.

Naniene lijkt me heerlijk s’nachts doorslapen!

Chantilly het lijkt een sprongetje idd en die kunnen zeker een paar weken duren. Hopelijk snel weer voorbij.

Fiona je zou ook een kacheltje kunnen neer zetten. Hier doen we niet anders, want we hebben geen centrale verwarming zoals in Nederland. We hebben boven 2 airco’s die ook verwarmen en beneden een pelletkachel. Hier vriest het overigens meestal pas een keer in januari of februari en dan maar een paar dagen. Kacheltje gebruiken we in de badkamer. Een straalkachel bv, maakt weinig herrie.

Hier gaat het s’nachts beter. Meldde zich nu pas om 4.00 en 7.30. Gisteren had ik het overdag ff moeilijk. Ik ben nu veel alleen thuis want het is olijvenoogst. En gisteren huilde ze zo erg dat ik het even niet meer wist :( . Keel, oor, reflux ...?Bleek tandjes te zijn want na wat gel ging het weer.

Hebben jullie wel eens last van koortsblaasjes? Zo ja wat doe je dan met de baby? Ik heb er weer een na een hele lange tijd. Hij zit gelukkig in mijn neus(!) dus ik kom er niet makkelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Principessa: ik heb ze helaas ook regelmatig en doe gewoon extra voorzichtig. Veel handen wassen, geen kusjes, enzovoorts. Het is trouwens extra gevaarlijk voor baby’s waarvan de moeder het herpesvirus (de oorzaak van de blaasjes) niet draagt. De baby’s van moeders met het virus krijgen antistoffen mee. Maar alsnog: oppassen geblazen! Sterkte. Zo irritant. Hier werkt uitdrogen met alcohol en verzorgen met teatreeolie heel goed trouwens.

Beterschap trouwens voor Teckel en sterkte Chantilly. Die gebroken nachten zijn zo pittig! Naniene - hier ook al 2/3 weken de klok rond. We horen haar wel eens snachts, maar ze slaapt zelf weer in. Het is genieten! Wij doen 4x fles tussen de 180/200 (50/50 kv en bv) en dan nog een snackflesje 60 of 90 kv. Werkt hier als een trein!
Doorslapen nou helaas niet dus peuter is aan t spoken de laatste tijd. Ze roept om van alles, ook s'nachts. Ik geef echt niet toe, ben benieuwd hoe lang ze volhoudt. Ik moet vooral haar knuffel komen instoppen s'nachts.. dat soort mooie smoesjes.. ik ben blij als het klaar is. Maar baby wel inderdaad, ik hoorde wel dat hij even wakker was rond 2 uur ofzo maar hij sliep daarna gewoon verder ik ben er niet wezen kijken.

En Fiona oh ik geloof ook best dat zoon dat straks aanheeft haha ik dacht alleen huh zo groot? Mijn dochter is n smalletje, mare baby dus echt niet die zit ook al ruim in maat 3 dusja.
Een slaapzakje misschien Fiona of heeft ze die al aan?

Ik heb zelf nooit een koortslip ofzo gelukkig.

Ben benieuwd wat de nacht ons brengt, peuter ligt nog te mopperen, baby slaapt al.
Alle reacties Link kopieren
Even klagen. Baby is nu al weken zo onrustig in de nacht, constant huilen. Vannacht dus wel 7 keer wakker geweest en toen werd om kwart voor 5 peuter wakker. Ik ben op aan het raken.
Alle reacties Link kopieren
Pff Due, wat zwaar! Weet je hoe het komt dat baby zo onrustig is?

Chantilly, hoe ging het vannacht? Die extra nachtvoeding is vast tijdelijk. Groeispurt misschien?

Teckeltje, sterkte met je kies!

Hier geen koortslip oid.

Baby slaapt sinds 4 nachten op haar eigen kamertje en onze nachten zijn echt zóveel beter. Ik was bang steeds er naartoe te moeten voor het speentje, maar blijkbaar heeft ze die (en mij) helemaal niet zo hard nodig als ik dacht. Ze wordt alleen wakker voor een voeding, één keer. Ik voel me een stuk fitter! Komt ook door het stoppen met de borstvoeding denk ik. Want jawel, de kogel is door de kerk ;-). Ik voed nu alleen 's ochtends nog, maar daar heeft ze niet meer genoeg aan, dus ergens deze week is het klaar. En ik ben er oké mee. We komen duidelijk in een nieuwe fase dus hier :lol:.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle moeders met (zwaar) gebroken nachten: :hug: Het is zo vervelend als daar geen eind aan lijkt te komen...
Hopelijk wordt het snel beter en tot die tijd; goed op jezelf passen
Due, sterkte. Klinkt heel zwaar. :hug:

Ik heb nog steeds ape veel pijn. Weer wakker gelegen vannacht. Ga straks de huisarts bellen. Laten beoordelen of het niet toch nog ontstoken is en er wat moet gebeuren.

Baby is giga verkouden. Omstreeks 11u wakker in paniek vanwege verstopte neus. Om 5u weer wakker maar geslapen tot 615 tot peuter om 615 gilde dat ie wakker was.... Hopelijk schuift peuter z'n ritme nog een beetje op tot 7u.
Alle reacties Link kopieren
Vannacht ging hier gelukkig beter!

Peuter sliep wat meer, minder vaak gejammer en gehuil gehoord vanuit haar kamer. En baby heeft van 18.15 tot 23.20 geslapen en toen dacht man haar te horen en heeft haar uit bed gehaald. Kind lag nog heerlijk te slapen met haar speentje in de mond, maar hij heeft toch de fles gegeven. Daarna was het 04.00 en peuter kwam om 06.15.

Het mooiste zou zijn als baby pas om 18.30/19.00 haar voeding krijgt, maar dat lukt vaker niet dan wel.. Ze gaat vaak te vroeg eigenlijk de nacht in. Denk toch dat ik iets van een schema aan ga houden, zeker omdat volgende week het werkende leven weer begint en we op 2 dagen voor 07.30 op de opvang moeten zijn, gekleed en gevoed.

Hier een aanbod gekregen voor een nieuwe baan, maar na enige twijfel toch besloten bij de huidige werkgever te blijven. Ik wil, als ik wissel van baan, er toch wat meer op vooruit gaan dan 80 euro netto, met minder vakantiedagen ook nog.. Werkzaamheden zelf lijken me wel tof, maar ik blijf zitten waar ik zit en kijk komend jaar rustig om me heen.

Zo kunnen we het wel een tijdje overleven, peuter moet even haar schema weer verleggen en vooral geen last meer hebben van de pijn in haar mondje.
Alle reacties Link kopieren
Arme Due - beterschap. Vind het heel stoer hoe je maar door blijft gaan. Nu hebben we als moeders ook geen keus, maar toch. Sterkte.

Teckel, volgens mij hoort dat inderdaad niet - zoveel pijn. Goed dat je het laat checken! Het kan zo verschrikkelijk veel pijn doen.

Maud: stoere beslissing! Weet nog dat je er mee worstelde een maandje (?) geleden. Goed dat je toen even hebt gewacht en het gevoel nu goed is. En laten we wel zijn, niet meer voeden heeft ook zijn voordelen. Ook hier ging het met sprongen vooruit toen ze verhuisde. En nog als ik haar kamertje binnenkom is ze wel eens wakker, maar kijkt ze lief en rustig om zich heen.

Chantilly - hier zelfde probleem. Een klein flesje extra rond 16:30 bood uitkomst. Dan heeft ze geen trek, maar drinkt ze rustig leeg. Daardoor redt ze het tot 19:00 en gaat dan meteen haar bed in. Misschien een idee?

Hier gaat slapen best goed, maar overdag wegleggen gaat vaak nog wel met gehuil. Soms een minuut, soms tien (gevoelsmatig een uur). Toch heb ik het idee dat haar oppakken en wiegen niet helpt, daarna is het vaak nog erger. Terwijl ze met even huilen wel lief gaat slapen en vaak ook langer slaapt. Dus af en toe toch maar op mijn tanden bijten...
Alle reacties Link kopieren
Ah Due! Sterkte meissie! Het is een fase en gaat voorbij zeggen we maar! :redrose:

Knap Maud! Ik kan me afbouwen of stoppen van bv nog niet voorstellen. Zeker nu ze niet zo lekker is, ze zowat om de 2 uur er aan.. vermoeiend :P

Ah Teckeltje beterschap voor de baby. Is heel vervelend.

Meandyou ik kan ook niet tegen dat huilen pfff, knap van je.

Slapen was een drama weer 4 keer wakker madam. Overdag slaapt ze ook maar elke keer max 40 min. Gevolg huishouden een puinhoop en moeders moe..ach het gaat wel voorbij :P

Hier in Italië mocht ik beginnen met bijvoeding. Gewoon bijna 200 ml rijstebloem pap en wat fruit. Nou dat krijgt ze natuurlijk bij lange na niet op ;-D

Ik had zelf voor wat groente prak ofzo gekozen maar goed we volgen het advies maar op ;)
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
28-10-2019 07:03
Pff Due, wat zwaar! Weet je hoe het komt dat baby zo onrustig is?
Eerst oorontsteking, daarna leek het wel buikpijn en inmiddels is hij snotverkouden en zie dat andere oor nu vies is. Kdv belde ook dat hij niet sliep en alleen maar huilde, dus opgehaald en juist toen was meneer lekker aan het spelen. En peuter meteen maar meegenomen naar die sliep nog en slaapt nu thuis op zieke papa verder. Zometeen laptop maar aan want werk is ook druk en ben bezig met WFT vermogen.
Alle reacties Link kopieren
Ai Due! Hier keel en oor het snotteren is gelukkig voorbij. Krast de baby bij jou ook de oortjes open?
Ook nog WFT... in Nederland werkte ik bij een verzekeraar en heb ze dit jaar laten verlopen. Succes lukt je vast!
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
28-10-2019 15:26
Ai Due! Hier keel en oor het snotteren is gelukkig voorbij. Krast de baby bij jou ook de oortjes open?
Ook nog WFT... in Nederland werkte ik bij een verzekeraar en heb ze dit jaar laten verlopen. Succes lukt je vast!
Hij zit af en toe wel aan zijn oortjes maar niet veel gelukkig. Ben net even gaan wandelen met baby in kinderwagen en peuter op loopfiets. Hij heeft lekker liggen slapen en slaapt nu nog.

Ja ik ben pas begonnen bij een van de grote Nederlandse banken. Dus heb basis vorige maand gehaald, nu vermogen en dan pensioenen er achteraan.
Phoe sterkte Due. En teckel dat klinkt niet normaal hoor. Hoe gaat het nu?

Kiezen chantilly bij peuter? Hier is de laatste door eindelijk. Jeuuh. Ik hoop dat het ook betere nachten betekend want opeens slaapt peuter niet door.
Hoeveel flessen krijgt baby nu dan? 6 denk ik dan als ze s avonds één krijg en s'nachts? Ik snap je punt met een schema, ik ben daar in principe niet zo van maar met een tweede is het wel fijn om een beetje te sturen. Baby krijgt hier op redelijk vaste tijden eten maar dat is ook omdat ie gewoon zelf dan komt, is wel erg fijn. We sturen dit ook wel een beetje zo. De laatste fles redden we vaak wel rond 19 uur nu.

Herkenbaar Maud, hier slaapt baby ook sinds een paar dagen op z'n eigen kamer, dat gaat erg goed! Hij krijgt geen nachtvoeding meer (meestal).

Baby is een beetje onrustig met slapen deze week. Hij slaapt rustig in maar het lukt m opeens niet meer zo goed om verder te slapen na 45 minuten. Mja zal wel weer beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Teckeltje, zoveel pijn! Hopelijk heeft de huisarts iets voor je kunnen betekenen.

Hier hebben de kinderen ook wel wat last van de wintertijd. Ze waren vanmorgen beide om 6u wakker, normaal tussen 7 en 8u. Baby lag er ook om 18u weer in, want was echt op. Dus vrees dat het morgenochtend weer zo vroeg is. Peuter was moe vandaag. Ikzelf ook. Hopelijk snel allemaal weer gewend.

Lijkt me pittig om in deze tijd (met kleine kinderen en gebroken nachten bedoel ik) aan een nieuwe baan te beginnen. Dat kost toch ook extra energie. Hoewel ik tegelijkertijd ook echt energie krijg van mijn werk hoor. Heb jij je draai een beetje gevonden op je nieuwe werk Due? WFT zegt me helemaal niks, maar ik zit dan ook in een totaal andere branche (jeugdzorg).

Meandyou, ik heb er inderdaad erg mee geworsteld, had echt even tijd nodig om naar dat punt toe te groeien. Maar heeft inderdaad zeker ook voordelen. Ik kijk wel heel fijn terug op de borstvoedingsperiode en ben blij dat ik tot bijna een half jaar heb kunnen voeden.

Due, beterschap voor baby! Zielig, al die kwaaltjes achter elkaar. Hopelijk zitten jullie snel weer in rustiger vaarwater.

Naniene, wat fijn, een baby die doorslaapt! Hier dus nog wel een nachtvoeding, maar buiten dat slaapt ze goed.
Alle reacties Link kopieren
Geen kiezen Naniene ( jammer genoeg.. die draken komen er ook nog aan), maar waarschijnlijk te warme pizza gegeten. Ik zie gewoon blaasjes op haar tong :cry:

Baby heeft dagen dat ze 7 flessen drinkt, dan weer afgewisseld met 6 flessen. Maar ze blijft wel keurig dezelfde hoeveelheid drinken over de totale dag.

Vannacht was het 04.15, wat ik keurig vind. Ze liet zich niet echt foppen met een kleinere fles, want meldde zich mooi 2,5 uur later voor de ochtend voeding. Prima, 06.45 is de tijd waar ze vanaf maandag ook aan gaat wennen.

Hier gaat het slapen overdag top, geen gehuil, want speentje en slaapzak aan zijn kennelijk voor haar de signalen dat er geslapen moet worden. Geen klagen hier en die nachtvoeding, ach, er zijn ergere dingen. Zoals een peuter die al 3 dagen lang alleen maar eentonig kan jammeren en auw en pijn kan zeggen. Sneu hoor, maar ook voor ons ;-)

Due, goed op jezelf letten! Dat het slopend is kan ik me voorstellen, wat heftig zeg.
En dan ook nog je WFT’s moeten halen..

Maud, Wat knap, een half jaar borstvoeding. En dat je er naartoe moet groeien snap ik helemaal. Ik vond het al lastig om het na 1,5 week vaarwel te zeggen, laat staan als je 6 maanden bezig bent geweest.

Hier moet ik zo met baby naar het cb, de eerste vaccinaties. Ik zie er zo tegenop. Bij oudste had ik dat niet, het moest en dat was het. Nu kan ik wel huilen als ik er aan denk dat er twee gemene prikken in die bovenbeentjes gezet worden.. Maar, het hoort erbij! Hopelijk krijgt ze er geen last van.. peuter mag gelukkig even naar opa en oma, de opvang leek me geen goed idee, maar om haar nou mee te nemen naar het cb. Fijn dat dit even kan.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
28-10-2019 21:05

Lijkt me pittig om in deze tijd (met kleine kinderen en gebroken nachten bedoel ik) aan een nieuwe baan te beginnen. Dat kost toch ook extra energie. Hoewel ik tegelijkertijd ook echt energie krijg van mijn werk hoor. Heb jij je draai een beetje gevonden op je nieuwe werk Due? WFT zegt me helemaal niks, maar ik zit dan ook in een totaal andere branche (jeugdzorg).
Mijn contract was verlopen dus ik moest wel :-$. Ik heb mijn draai wel ietwat gevonden en manager is tevreden. Maar vind het nu lastiger als er kind ziek is en ik eerder weg moet. Allemaal mannen in het team die dat toch minder snappen.

Wfts zijn verplichte certificaten voor in de financiële branch. Per baan verschilt wel welke je moet hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven