Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Het was hier vanmorgen weer 5u :yawnee:

Maar wel een leuke dag met ze gehad. Vanmorgen naar binnenspeeltuin geweest en ook baby vond dat al heel erg leuk. Daarna hebben ze allebei super lang geslapen. Heerlijk. Baby vandaag voor het eerst succesvol op 2 dutjes de dag doorgekomen. Is wel heel fijn moet ik zeggen, zeker omdat het tweede dutje nu mooi samenviel met het dutje van peuter :yes:

Mn kaak gaat de goede kant op,maar had niet verwacht dat herstel zo lang zou duren. Ik hoop vannacht eindelijk weer eens door te slapen want lig al 5 nachten uren wakker vd pijn. Ik slaap dan van 22 tot ongeveer 2u. En daarna lig ik wakker tot de pijnstillers voldoende werken enik weer in slaap kan vallen. En als baby en peuter dan om 5u acte de présence geven dan word ik wel even verdrietig. Maar goed, heb de dag overleeft en ik mag weer bijna naar bed :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Ah Teckel, 5 uur is al rot, laat staan met een ontstoken kaak.
Hopelijk snel weer wat betere tijden en een kaak die normaal doet..

Hier vandaag de eerste vaccinaties overleefd. Jee, het arme ding heb ik nog nooit zo horen krijsen. En honger ook nog, want het liep weer eens uit bij het cb..

Wel een leuke nieuwe arts, altijd fijn als er een klik is. We zijn nu echt overgestapt op grotere flessen met meer tijd ertussen en in de nacht voeding aanbieden met iets meer water. Zien wat de komende dagen gaat brengen. Ze heeft vanaf 16.00 vooral geslapen, daarvoor was het zielig huilen.

Na de fles van 18.45, is ze lekker gaan slapen. Beter dan peuter die nog steeds een het zeuren is en in bed ligt te vragen om auto’s..
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno,

Ah Teckel ja tandpijn is erg vervelend. Hoop dat je snel opknapt!

Ja Chantilly ik moest bijna meehuilen zo zielig dat geschreeuw. Alhoewel de tweede keer ze hier amper gehuild heeft. Is nu 3 weken geleden en sindsdien drama. De snotneus is voorbij, maar de keelontsteking, ik weet het niet. Nu alweer een uur wakker want ze blijft jammeren...Tandjes?? Geen idee wat er is. Ze valt bijna in slaap en dan schrikt ze wakker :@@: Maar weer de borst gegeven en dan valt ze toch in slaap..

Ik probeer ook nog eens wat te slapen.
Ik herken dat Chantilly. Ik vond de prikjes dit keer ook veel meer een issue dan bij eerste. Wat is dat toch!

Het was vanmorgen 5u dat ik wakker werd vd pijn (eerder was het 2 of 3u dus zit verbetering in) baby meldde zich om 520. Daarna nog tot 6u rustig bij ons in bed gelegen. Peuter was rond 615 wakker. We krijgen dus langzaam maar zeker een beetje het ritme terug. Ik ben weer op weg naar het werk. De pijn wisselt. Het is nu even heel erg maar dat is vaak na de nacht, ik denk omdat de zwelling dan meer zakt door het liggen. Straks een kop thee op werkt en tegen m'n wang houden dat helpt. En om 9u neem ik weer pillen. Ik hoop dit echt nooit meer mee te maken. Helaas weet ik nu vd foto's dat m'n verstandskies rechtsonder ook fout zit dus als die ooit besluit door te komen mag ik er opnieuw aan geloven. Ik blijf het zeggen, ik heb liever een bevalling (ook qua napijn) dan dit!
Alle reacties Link kopieren
Verstandskiezen zijn gewoon klojo’s ( sorry voor het taalgebruik ;-)). Je hebt er niets aan en ze liggen vaker dwars dan dan ze zonder problemen doorkomen.. Hier zijn ze alle 4 getrokken in 2 sessies en de eerste keer had ik rechtsonder een botvliesontsteking. Vreselijk, heb me zo belabberd gevoeld. De tweede keer geen centje pijn, dus er is hoop Teckel!

Wat rot zijn die nachten toch principessa. Hopelijk nog wat slaap kunnen pakken.

Hier meldde dochter zich om 04.45. Er zit verbetering in! Peuterdochter vindt slapen nog steeds geen feestje, maar zit ook om alles auw en pijn te roepen. Volgens mij weet de nu dat we daar op reageren. Nu weer alle slechte dingen afleveren, die we de afgelopen dagen even goed hebben gevonden.

En de prikjes.. Ik denk dat we nu weten wat ons te wachten staat ;-) bij de oudste was ik heel rationeel, het moet dus het gaat gebeuren. En huilen zal ze doen. Nou, dat heb ik geweten toen. En nu wist ik welke reactie er waarschijnlijk zou komen..
Gelukkig geen last verder gehad van echte bijwerkingen, behalve het zielige jammeren. Ze heeft veel geslapen en leek vanochtend weer de vrolijke Frans te zijn die we kennen.
Alle reacties Link kopieren
O ja Due, dan moet je wel inderdaad ;). Fijn dat je aardig je draai gevonden hebt. Ik snap wel dat het lastig is om weg te moeten van je werk nu. En de financiële wereld is mij nogal onbekend, dus vandaar dat ik de afkorting niet kende ;).

Ja die prikjes zijn zielig! Fijn dat ze er niet al teveel last van heeft Chantilly. Hier kwamen we daar ook goed mee weg gelukkig.

Principessa, is het pijn denk je? Wat doet een zetpil? Of wellicht behoefte aan nabijheid/aandacht? Zwaar he, die nachten!

Teckeltje, wat een pijn van zo'n stomme kies zeg! Ik hoop voor je dat je dit niet nog een keer hoeft mee te maken. Fijn dat de ritmes weer wat lijken te verplaatsen. Dochter is nu ook rond 06.15u wakker de laatste dagen, daarvoor steeds 07.15u. Maar ik mag niet klagen, want de nachten gaan echt super goed! Sinds ze op haar eigen kamertje ligt én we over zijn op de fles, slaapt ze van 18.30/19.00u tot 02.00u en dan weer tot 06.15u. Prima nacht dus. 2 weken geleden hadden we in die tijd nog zo'n 3 voedingen en nu dus maar 1. Ik geniet er maar van, het kan zo weer anders zijn ;). Peuter slaapt vaker niet door dan wel, dus ik reken me niet rijk.

En dochter sliep gisteren voor het eerst goed op het kdv. Hopelijk vandaag bij schoonouders ook, want die klaagden er vorige week nogal over en daar had ik een rotgevoel van :-( .
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
30-10-2019 09:18
O ja Due, dan moet je wel inderdaad ;). Fijn dat je aardig je draai gevonden hebt. Ik snap wel dat het lastig is om weg te moeten van je werk nu. En de financiële wereld is mij nogal onbekend, dus vandaar dat ik de afkorting niet kende ;).
Ja hier is werken in financiële wereld meer uit gemak. Kantooruren, fatsoenlijk salaris en thuiswerken mogelijk, maar als de jongens nar school gaan wil ik me graag om laten scholen naar de zorg.
Aah zielig die tong chantilly. (Die laatste kiezen vielen hier echt mee trouwens) Hier van de week een ongelukje en dochter heel hard op de tong gebeten. Aan beide kanten een flapje los. Bloedde ontzettend natuurlijk, heel sneu. Ik herken zoveel in jouw verhalen over peuter (en baby). Zijn ook allebei even oud ongeveer.

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan Teckel. Hier ook een hoopvol verhaal: alle verstandskiezen getrokken zonder last ofzo. Was echt piece of cake, dus het kan wel anders.

Lastig die slechte nachten principessa, tandjes zou al wel kunnen ja..

Baby slaapt opeens nog maar 45 minuutjes elke keer terwijl hij voorheen gewoon de cyclussen aan elkaar kon knopen. Waar t aan ligt.. geen idee. Hopelijk gaat t snel weer beter. De nachten gaan echt prima. Hij krijgt alleen overdag nog 4 flessen en komt bijna niet meer s'nachts. Hij is dan ook naar z'n eigen kamer verhuisd van de week. Nu is ik dit zo typ misschien slaapt ie daarom wat minder goed overdag.
Hoe oud is baby nu Naniene?
Teckeltje88 schreef:
30-10-2019 16:31
Hoe oud is baby nu Naniene?
12 weken..
Naniene schreef:
30-10-2019 16:32
12 weken..
Hmmm ik dacht missch slaap regressie maar dat is meestal pas later. Baby gaat vast wel weer langer slapen. Gaat en ging hier met ups en downs. Soms slaapt ze een half uur en dan zitten we de hele dag in de knoop. Gisteren sliep ze 2u en 3u. Geen pijl op te trekken... Peuter ging pas met 9/10 maanden cyclussen aan elkaar koppelen dus ben al lang blij dat baby dat eerder heeft geleerd, ookal doet ze het nog niet altijd.
Teckeltje88 schreef:
30-10-2019 17:10
Hmmm ik dacht missch slaap regressie maar dat is meestal pas later. Baby gaat vast wel weer langer slapen. Gaat en ging hier met ups en downs. Soms slaapt ze een half uur en dan zitten we de hele dag in de knoop. Gisteren sliep ze 2u en 3u. Geen pijl op te trekken... Peuter ging pas met 9/10 maanden cyclussen aan elkaar koppelen dus ben al lang blij dat baby dat eerder heeft geleerd, ookal doet ze het nog niet altijd.
Ja bij 4 maanden toch? Kijk er naar uit 😅. Oh ja hier net zo hoor mijn dochter was veeeeel lastiger met slapen. Hij slaapt vooral zo slecht op de opvang nu. Maar hij huilt daar ook veel en thuis huilt hij eigenlijk nauwelijks. Maargoed zal wel wennen. Het is alleen zo sneu. Als we dan thuis zijn laat ik m even in de wandelwagen in de gang staan als wij gaan eten en dan slaapt ie zo tot we hem wakker maken om klaar te maken voor de nacht. Ff wassen en een fles en hij slaapt ook zo weer verder. 🤷
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog met jullie mee hoor, maar het is zo druk de laatste tijd, ik kom niet aan reageren toe. Baby van 4,5 maand slaapt meestal ook niet langer dan 45 minuten. Heel soms slaapt ze in de middag 1,5 uur.

Soms lees ik hier op het forum wel eens "Mijn kind is niet zo goed in baby zijn". Nu snap ik pas echt wat daarmee bedoeld wordt, mijn jongste is dus ook echt niet goed in baby zijn. Ze is zo gefrustreerd de hele dag. Ze wil van alles, maar het lukt nog niet. Als ze op haar buik ligt is ze gefrustreerd en wil ze op haar rug en andersom. Ik kan niet wachten tot ze kan rollen/kruipen/lopen.

Teckeltje, sterkte met je kies :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ow dat had onze oudste ook Fiona. Baby was veel relaxter maar maakt afgelopen 2 maanden giga sprong en loopt nu voor.

En we hebben een tand :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal. Ik heb een vraag. Mijn zoontje is nu 13 weken oud. (Dus bijna 3 maanden :P ) hoe reageren jullie baby's op geluiden? Hij brabbelt wel heel veel en doet dit vanaf 8 weken. En zijn gehoortest was ook direct geslaagd. En toch.. hij schrikt amper van geluiden. Als ik naast hem zit als hij bijv. in de box ligt of op zijn speelkleed ligt en zijn naam roept kijkt hij niet. Ook niet als ik in mijn handen klap naast zijn oor. Als mijn man hoest schrikt hij soms wel, dan knippert hij met zijn ogen en schokt hij soms met zijn lijfje. Het zit me niet helemaal lekker. Hij hoort vast wel iets maar ik vind het zo vreemd dat ik geen reactie krijg op bepaalde geluiden. Ik zit alweer helemaal te stressen en ga morgenvroeg naar de huisarts bellen.

Herkennen jullie iets? Hoe reageren jullie baby's?
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Ah zo herkenbaar dat slapen! Ze doet maar wat. En ook veel frustratie hier Fiona. Baby wil meteen alles. Ze gaat dan ook wel erg hard met haar ontwikkeling voor haar 5 maanden en een 1 week. Ze kan al een poosje makkelijk zelfstandig zitten, rolt al om sinds 4 maanden. Sinds deze week kan ze ook terugrollen. Scheelt weer gedoe. Maar ze piept en kreunt ook. Nu als ze op haar buik ligt, rolt ze om en terug en kronkelt alle kanten op. Begint zelfs al wat te tijgeren :P Kortom constant bezig om weer wat nieuws te leren, wat nou slapen??
Maar vandaag voor het eerst in weken weer een goede dag! Geen gehuil en zo warempel 2 keer 1,5 uur geslapen overdag. Helaas nu wel weer na 2 uur wakker vannacht..

Yes Due! :cheer: Ik hoop hier ook op een tand maar steeds niks gezien...

Hoi Dreuzel, toen baby 13 weken was sliep ze door elk geluid heen. Dat werd langzaam minder helaas. Ook toen ze wakker was keek ze bij gigantisch luid vuurwerk amper op. Ik denk dat ze bepaalde tonen nog niet kon horen en dat ze dat nu wel kan. Van neus ophalen geluid schrikt ze hier nog steeds wel..

Ik ga nog eens wat slaap pakken :hyper:
Dreuzel, babys zijn al gewend aan geluiden ook vanuit je buik he. Ik zou me geloof ik niet zo druk maken erom.

Baby heeft gisteren een potje met onder meer paprika en tomaat op en lijkt daar op te reageren. Ga vandaag weer even proberen om te kijken of het echt daarvan was of toeval. Haar huidje rond mond is rood geworden en is nu schraal.
Alle reacties Link kopieren
Naniene, hebben ze bij jullie kdv buitenbedjes? Dat bleek hier de oplossing, ze sliep daar zo goed afgelopen dinsdag.

Vervelend die gefrustreerde baby's!

Dreuzel, dochter schrok juist snel de eerste maanden. Dat is eigenlijk pas net vanaf, ze is bijna een half jaar nu. Maar van zoon herinner ik me dat niet, dus baby's zijn daarin ook verschillend natuurlijk. Als het je niet lekker zit, zeker bespreekbaar maken met ha of cb.

Principessa, wat een snelle baby! Alleen die nachten blijven wel pittig bij jullie zeg. Hier nog geen voortekenen van tanden, maar bij zoon zaten ze er ook ineens, dus wie weet.

Due, misschien had de onrust daarmee te maken en wordt het nu weer beter?

Hmm das niet fijn Teckeltje. Hopelijk geen allergie.

Hier moesten we beide kinderen weer wakker maken vanmorgen om 07.30u, dus het lijkt dat we weer terug in het ritme zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik had het met mijn oudste ook een tijdje dat ik het dacht maar op den duur bleek dat hij juist best wel gevoelig is voor geluiden.

Mijn jongste knippert ook wel met zijn oogjes maar niet altijd. Dat ik echt denk, hoor je het niet of maak jij je gewoon niet zo druk? Het is op zich wel een relaxte baby, makkelijk te troosten en dat kan zijn karakter ook zijn. Dat hij daardoor niet snel schrikt. Ik ga wel even langs, misschien zit er wel wat oorsmeer in zijn oortjes. Maar als ik hem zijn laatste fles wil geven en ik hem daarvoor wakker wil maken hoort hij mij wel. Ik denk dat het wel meevalt..
Ik zou me geloof ik ook niet zo druk maken dreuzel het klinkt gewoon 😉.

Maud hij gaat naar een gastouder, daar zou hij eventueel wel in de wagen buiten kunnen slapen denk ik. Ik vermoed alleen dat ze hem te laat naar bed brengt ofzo want hij huilt eigenlijk nooit thuis met inslapen als ik m op tijd in bed leg. Hij doet dat wel als ik te lang wacht en hij dus heel moe is.. Dochter sliep bij haar juist altijd heel goed als baby en thuis wat t echt meh.

Yeeeh Due, ja misschien daarom zo onrustig.

Dat is snel principessa! Super leuk.

Tomaat kan wel zulke klachten opleveren maar vaak is het als het gekookt is niet. Tenminste dat heb ik. Hopelijk valt t mee teckel.

Heb zoon voor t eerst met één armpje uit de pacco, ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje, bij jullie gingen de hapjes pas goed toen je overstapte op potjes toch? Misschien toch ook maar eens overwegen. Het gaat nog steeds voor geen meter hier. Maar iets houdt me daarin tegen, slaat nergens op. Ergens ben ik bang dat de overgang van potjes naar met de pot mee moeizaam zal zijn. Hebben jullie daar ervaring mee? Zoon had altijd zelfgemaakt en dat pureerde ik steeds minder fijn en daarna in hele kleine stukjes gesneden. Dat ging perfect.
Ik denk dat het toeval was Maud. Dat ze er gewoon ineens aan toe was? Het was wel tegelijk met het stoppen met de medicijnen. Vond ik wel opvallend. Dag na het stoppen at ze ineens.
In eerste week./2 weken potjes en nu zelf gemaakt. Ze vindt het wel fijn nog als het heel glad is. Maar ze eet nu met ontbijt en lunch ook een halve boterham dus ze kan het wel.
Met avondeten nu porties a 200gr.
Alle reacties Link kopieren
Due, wat super! En veel eerder dan bij de oudste toch? Misschien sliep hij daardoor zo onrustig de laatste tijd?

Dreuzel, ik zou me ook niet druk maken denk ik, hoewel je bij twijfel natuurlijk altijd de huisarts kunt bellen. Baby's reageren pas later op hun naam, nog niet met 13 weken.

Principessa, fijn dat het bij jullie ook iets beter gaat!

Teckeltje, wat balen van die reactie. Paprika en tomaat zijn ook wel dingen waar ze op kunnen reageren volgens mij. Maak foto's zodat je het kunt vergelijken of evt. aan de huisarts kunt laten zien.

Maud, mijn oudste moest echt niets van potjes hebben dus die heeft altijd alleen zelfgemaakt eten gekregen. Toen ze 7 maanden was gingen we verhuizen en hadden we voor het makkelijke een potje gehaald, maar dat weigerde ze echt. Ik vind het zelf ook niet te eten, dus de baby krijgt nu ook zelfgemaakt.

Wij hebben gisteren de intake gehad met de diëtist voor de 'pindatest'. We zijn nu dus al druk aan het oefenen met hapjes, omdat ze de pinda door het hapje gemixt krijgt. De diëtist vond het wel heel raar dat we de Pepti al vergoed krijgen zonder te provoceren in het ziekenhuis, blijkbaar zijn de regels veranderd. Ik ben dus vooral erg benieuwd daarnaar, of we van de arts weer terugmoeten naar gewone koemelk. De diëtiste denkt namelijk niet aan een allergie omdat dochter voornamelijk reageerde met huiduitslag en eczeem. Ik probeer het maar los te laten. Over twee weken is de afspraak.

Ik bracht dochter gisteren naar bed, ze keek naar haar speen, pakte hem en stopte hem (wel verkeerd om) in haar mond! Sommige dingen gaan zo snel. Dat rollen daarentegen.. Ze kan wel van buik naar rug, maar lijkt het vaak na een dag weer te vergeten. Verder is ze zo gefrustreerd, ze wil duidelijk meer dan ze kan.
Maar baby was ook heel onrustig toch Fiona? Veel huilen? Het was toch meer dan de huid/eczeem?
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
02-11-2019 08:34
Due, wat super! En veel eerder dan bij de oudste toch? Misschien sliep hij daardoor zo onrustig de laatste tijd?
Ja oudste liep al voor hij net voor zijn verjaardag tandjes kreeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven