Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Due-scimmie schreef:
04-11-2019 21:24
Ik vind de interactie tussen de jongens ook zo leuk. Peuter is niet zo voorzichtig met baby en er wordt steeds meer gestoeid, baby schatert om gekke gedrag van broer die daarop natuurlijk nog gekker doet. Ook op kdv komt dat terug in de verslagen.
Ja super leuk is dat! Peuter is hier best wel voorzichtig met baby. Maar een meisje dus is misschien wel anders.. ze is echt super lief voor hem. Baby begint breeduit te lachen als hij haar ziet. Als zij in de buurt is kijkt hij ook altijd naar haar. 😍 Ze is wel af en toe wat jaloers maar begint steeds meer haar plekje te vinden. We merken dat ze vooral veel de tijd met alleen papa mist dus proberen we ook wat meer voor te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor jullie kids Teckeltjes en Chantilly! Zo zielig.

Ben ik dan nu de enige met baby nummer 1? :-D We willen graag 2 kids. Liefst een jongen erbij. Ik kan overigens niet te lang wachten want ik ben al 38..
Ik wil nog niet zwanger worden want mijn zwangerschap was zwaar en mijn lichaam moet nog wat herstellen...vanaf 9 maanden eigenlijk. Als ik jonger was geweest had ik denk ik gewacht tot de luier fase voorbij was.
Als het weer een meisje is wil mijn vriend graag dat we doorgaan voor een jongen :P .
Ik weet niet hoe mijn lichaam er dan aan toe is.. haha. Ik was overigens meteen de eerste ronde zwanger. Financieel moet er dan ook wat veranderen. Huis is te klein voor 3 kids..

Ik ben bij 3 maanden ook overgegaan naar ledikant. Dat ging meteen goed. Ledikant heeft wieltjes en staat gewoon bij ons op de kamer ;-D

Hier gaat het eindelijk wat beter. Afentoe een flinke huilbui. Maar dat is volgens mij omdat ze last van tandjes heeft. Ze was gister heel fanatiek op vanalles aan het bijten..ook hele geluid sessies hier nu. Echt heel grappig :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
05-11-2019 06:18
Beterschap voor jullie kids Teckeltjes en Chantilly! Zo zielig.

Ben ik dan nu de enige met baby nummer 1? :-D We willen graag 2 kids. Liefst een jongen erbij. Ik kan overigens niet te lang wachten want ik ben al 38..
Ik wil nog niet zwanger worden want mijn zwangerschap was zwaar en mijn lichaam moet nog wat herstellen...vanaf 9 maanden eigenlijk. Als ik jonger was geweest had ik denk ik gewacht tot de luier fase voorbij was.
Als het weer een meisje is wil mijn vriend graag dat we doorgaan voor een jongen :P .
Ik weet niet hoe mijn lichaam er dan aan toe is.. haha. Ik was overigens meteen de eerste ronde zwanger. Financieel moet er dan ook wat veranderen. Huis is te klein voor 3 kids..
Mijn opa gaf dit idee na 4 meiden maar op 😏.

En denk dat je een van de weinige bent met baby 1 haha. De meeste namen hier komen ook in peutertopic voorbij.
Nou dat was geen geweldige nacht. Om 3u overal poep. Daarna flesje omdat ze zo wakker was. Ligt bij mij in bed op m'n buik in te dommelen en kotst de hele fles incl verteerd eten v gister over mij uit en over het bed. Het zat (zit) ook in m'n haren omdat ik nog geen tijd heb gehad te douchen. Zij sliep weer om 4u maar ik wakker tot 5 en om 6u was ze weer wakker en peuter om 615.
Alle reacties Link kopieren
Ohnee Teckel, wat een pech! Inmiddels kunnen douchen en baby weer een beetje oké?! Hopelijk luchtte het uitgooien op en is het nu weer oké!

Hier ook ‘maar’ 1 baby Principessa! Ben af en toe maar jaloers op al die ervaren mama’s hier met opvang, prikjes, ziektes... ondanks dat het best heel goed gaat, heb ik af en toe geen ideeee wat ik aan het doen ben. Man heeft al drie dagen griep(erigheid, we kennen het allemaal denk ik 🤭) en ik voel inmiddels ook overal pijntjes.

Hoewel het me super pittig lijkt om twéé kindjes te hebben, scheelt het denk ik ook dat je weet hoe ‘het wordt’ en dat het cliché echt waar is - alles is een fase. Dat kan ik me soms maar lastig voorstellen. Al geniet ik ook wel van de eenvoud met zo’n baby hoor. Een warme fles, huis, lekker bedje en een schone luier: meer heeft ze echt niet nodig.
Haha meandyou ik denk dat dat zo blijft hoor. Je doet altijd maar wat, ik wel iig haha.

Baby was vandaag voor de derde keer bij de gastouder. Maar hij slaapt daar echt niet echt sneu. Hij huilt dus alleen maar. Ze denkt dat hij honger heeft? Ik kan t me nauwelijks voorstellen. Ja hij sabbelt wel vaker op z'n handen, thuis ook. Maar dat doet hij ook na een fles. Is dat niet normaal ofzo? Ik begin me dat nu af te vragen? Ze zegt dat hij dat na 2 uur alweer doet. Maar na een fles van 200 ml zal hij toch zeker niet 2 uur later alweer honger hebben? Thuis heb ik dat idee echt niet 🤷. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ze mag m van mij best wat extra geven als ze echt denkt dat t honger is maar ik kan me dat niet voorstellen.
Ik snap wel wat je bedoelt meandyou. Ik ben wel makkelijker met baby. Doet veel minder moeilijk over slaapjes of viezigheid of wat dan ook. En idd de wetenschap dat alles een fase is, helpt.
Neemt niet weg dat ik vannacht ook flink heb staan mopperen vloeken. Zulke dingen went nooit en is nooit leuk of prima. Een, twee drie of 5 kinderen, kots en poep om 3u 's nachts en alles onder van haren tot tenen is gewoon k*t.
Maar moet zeggen ik ben de dag goed doorgekomen. Peuter was ook zeer goed gemutst. Vorige week vlogen we elkaar veel in de haren maar was ik ook weinig beschikbaar vanwege die extreme pijn in m'n kaak. Kan vandaag voor 't eerst sinds 1,5 week toe met alleen pcm dus kan ik meer van hem hebben en merkt hij ook dat ik (ondanks dat baby de hele dag op me geplakt was) beschikbaar ben.

Naniene wat onwijs vervelend dat baby niet slaapt bij de gastouder. Als je er thuis geen last mee heb lijkt me niet dat het honger is en flessen van 200 is best veel toch? Baby drinkt hier nu al enige tijd 4x 200 en heeft daar sinds de vv eet genoeg aan. Daarvoor 5x 200 maar dat werd op het einde ook al wel 'proppen' in de dag. Ze had nog niet genoeg aan 4x 200 maar er was te weinig tijd voor 5x 200,omdat ze haar bedtijd had vervroegd van 21 naar 19. En dan had ze om 5u echt enorme trek maar dronk ze om 19h nauwelijks en werd dan wakker als wij net sliepen van de honger. Dus ik wilde wel dat ze die fles nam om 19h dus dan was het sturen tot fles om 16h. Lang verhaal kort: best een gedoe!!!
Ik hoop dat baby snel gaat slapen bij de gastouder, misschien moet hij gewoon wennen?
Alle reacties Link kopieren
Naniene: dat sabbelen hebben we hier ook. Ook net na de fles. Het is ‘gewoon’ ontdekken en hier ook wel teken van vermoeidheid, zeker ook als ze er neus en oogjes bij doet. Heeft het zin om iets mee te geven wat naar jou ruikt? Een knuffeldoekje of hydrofiel die je een dag bij je draagt? Want zo klinkt het bij mij een beetje: hij mist in de nieuwigheid de vertrouwde omgeving (jou) en kan zich daardoor niet overgeven aan de slaap. Of klinkt dat raar?
Hij krijgt nog 4 flessen van 200. Volgens mij heeft hij daar ook gewoon genoeg aan, hij wordt niet wakker voor nog een fles. Hij slaapt bijna de klok rond. Hij weegt denk ik ook al wel 8 kilo ofzo dus ik denk dat dat voldoende is? Hij groeit prima in ieder geval. Ik voed m ook altijd gewoon na het slapen want ja thuis slaapt hij prima. Ik zal zeggen dat ze zich niet precies aan onze ongeveer tijden hoeft te houden. Dat doe ik zelf helemaal niet maarja was meer ik haar een idee te geven van ons ritme. Misschien dat dat al scheelt. Hij komt altijd op 4 flessen uit thuis. Een klein extra flesje is ook geen probleem dat gebeurd thuis wel af en toe als hij vroeg wakker is ofzo. Maar laatste tijd is het rond 7 en dan redt hij t prima.

Klinkt niet gek hoor meanyou, ik denk ook dat hij gewoon moet wennen maar het is gewoon sneu. Iets met eigen geur ook al geprobeerd.. en wij dachten idd ook gewoon vermoeidheid en ontdekken dat sabbelen.

Ik ben trouwens ook wel makkelijker met baby nu hoor maar hij is ook veel relaxter dan peuter was als baby. Maar misschien is dat een wisselwerking..

Wat vervelend Teckel, nee dat went nooit echt. Wel fijn dat je kaak weer wat beter gaat en hopelijk een betere nacht vannacht.
Alle reacties Link kopieren
Naniene, hier sliep dochter de eerste 3 weken dat ik weer werkte ook slecht op kdv en bij de oma's. Ik denk dat het een combinatie was van dat ze gewend was in mijn bijzijn in slaap te vallen én dat zij nog hun draai moesten vinden met haar en vermoeidheidssignalen moesten leren kennen. Nu gaat het moeiteloos.
Alle reacties Link kopieren
He wat rot dat zoon zo slecht slaapt Naniene. Oudste sliep de eerste tijd ook niet zo goed op de opvang, is allemaal goed gekomen.

Hier zitten de eerste 2 werkdagen erop en morgen mag ik een dagje bijkomen.
Alsof ik nooit ben weggeweest :-)

Baby doet het erg goed op de opvang, slaapt en eet er goed. Zo fijn om ook leuke foto’s en updates door te krijgen via het ouderportaal.

Hier is oudste helemaal verzot op haar zusje, en de baby houdt oudste telkens in de gaten als deze in de buurt is. Zo leuk om nu die interactie al te zien, ik kan echt uitkijken naar de tijd dat ze wat meer samen kunnen doen.
Was weer niet best vannacht. Om 23h (ik sliep net) wakker en overal poep weer. Man was nog beneden dus hij flesje met baby en haar terug naar bed. Om 3u was ze ook onrustig en tussenin genomen. Na een half uur begint ze weer te spugen. Ik ben op zolder gaan liggen. Meisje was nog tot 6u onrustig. Om half 8 wakker en weer overal poep. Ik ben nu naar werk, man mag het oplossen vandaag...
Alle reacties Link kopieren
Ah wat ongelooflijk rot teckel. Zo sneu voor jullie allemaal. Hopelijk kun je even bijkomen op je werk.

Hier heeft baby zowaar geslapen tot 06.00. Zo lekker! Je voelt je gelijk een ander mens. Direct weer in bed kunnen leggen na de fles en ze slaapt nu nog. Even tijd met de oudste gehad om in bed nog filmpjes te kijken. Goed begin van mijn parttimedag!
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft baby ook wel redelijk geslapen. Had weer 40 graden koorts voordat hij naar bed ging, dus hadden zijn bedje bij ons gezet.
Hij is nu wel weer huilerig en warm. In drinken heeft hij ook niet super veel zin. (Hij drinkt wel, maar met veel tegenzin, en laat ook wel wat staan)
Aah teckel en snowgirl :hug:

Baby heeft t vandaag heel goed gedaan bij de gastouder. Hij heeft buiten geslapen. Thanks voor de tip (Maud? Was jij t?)

Lekker hè chantilly, hier ook al een tijdje. Echt fijn, ik probeer er maar niet teveel aan te wennen voor die slaapregressie weer komt..

Morgen alweer weekend. 3 dagen werken zijn zo om haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu Teckel en Snowgirl? Ik duim voor een betere nacht voor jullie!

Naniene, fijn zeg! Ik was het inderdaad ;-).
Fijn Naniene!!!

Baby is nog super ziek. Geen koorts vandaag maar ontelbaar veel diarree luiers en drinken ging ook matig. Ze slaapt nu maar verwacht een onrustig nachtje, kan het alleen maar meevallen...
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Teckel, wat shit! Jullie meisje heeft al best wat pech gehad met ziek zijn dacht ik. Sneu! En voor jullie ook zwaar met die nachten en je moet het ook maar weer zien op te lossen op werkdagen
Toch weer 39gr koorts net en volledig onder diarree weer. Nog beetje gedronken en na een schoon pak ligt ze weer in bed.... Ze heeft het flink te pakken.
Laatste keer dat ze zo ziek was was begin vd zomer dus vindt het meevallen :) maar heb wel de indruk dat ze heel gevoelig is voor buikgriepjes.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Teckel... ook vannacht. Arme baby.

Vandaag zijn we met baby wat verder weggeweest en het was weer raak: krijsen in de maxicosi. We gaan rijden, ze slaapt 20-30 minuten, dan wordt ze nog moe wakker en begint het met wat jengelen en dat wordt daarna gillen. Echt, zo overstuur is ze nooit - behalve dus in de auto. Ik heb een spiegeltje, zing voor haar, maar niks helpt. Het is zo naar en ik word er bloedzenuwachtig van. Ernaast zitten helpt, maar dat kan natuurlijk niet als ik alleen ben. Oh, en zodra je haar oppakt is het direct over.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Teckeltje en snowgirl :hug:

Meandyou, geen tips helaas, lijkt me erg lastig.

Wij zijn een midweekje weg en de baby doet het super! Later dus wat uitgebreider.
Lastig meandyou. Wij hebben wel een auto maar rijden daar eigenlijk weinig in, dus in heb niet echt tips. Dochter heeft tot ongeveer 1,5/2 jaar autorijden verschrikkelijk gevonden. Geen idee waarom. Laatste tijd gaat het wel. Misschien omdat ze wat meer kan zien nu.. Een rustig muziekje of zoiets al geprobeerd?

Veel plezier nog Fiona!
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
06-11-2019 21:30
Sterkte Teckel... ook vannacht. Arme baby.

Vandaag zijn we met baby wat verder weggeweest en het was weer raak: krijsen in de maxicosi. We gaan rijden, ze slaapt 20-30 minuten, dan wordt ze nog moe wakker en begint het met wat jengelen en dat wordt daarna gillen. Echt, zo overstuur is ze nooit - behalve dus in de auto. Ik heb een spiegeltje, zing voor haar, maar niks helpt. Het is zo naar en ik word er bloedzenuwachtig van. Ernaast zitten helpt, maar dat kan natuurlijk niet als ik alleen ben. Oh, en zodra je haar oppakt is het direct over.

Iemand tips?
Je wilt het vast niet horen nu ze nog zo klein is, maar bij onze oudste hielp alleen de vervolgstoel. Dus toen hij met 10 maanden over ging was het over.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!
Hier is mijn 1e baby, een meisje 5 weken oud. Ze doet het heel goed. Alleen kreunt ze erg in haar slaap. Haar ledikant nu schuin gezet. Ze slaapt bij ons op kamer en houd me zo de hele nacht wakker terwijl ze lekker slaapt. Hopelijk gaat het nu beter. Hebben jullie nog tips? :)

Verder tot nu toe weinig te klagen. Is een makkelijke baby!
Welkom Julia en nog gefeliciteerd! Peuter deed dat ook als baby die hebben we na 2 weken naar eigen kamer verplaatst omdat ik er gek van werd. Andere tips heb ik helaas niet. Ik vond het bij baby 2 juist wel heel fijn de eerste weken, die is niet zo luidruchtig.

Nu je het zegt Due toen hebben we wel een andere stoel aangeschaft ivm komst baby.. dus dat was het bij ons ook denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven