Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel zegt ook gewoon lekker volgen en dat het vanzelf wel wat meer richting 07.00 gaat..

Ze is ook nog erg jong en ik weet best dat bij oudste ook geregeld periodes voorkwamen dat ze ineens vroeg wakker was of ineens lang sliep.

We laten het lekker zo! Ze is een gelukkige, blije baby volgens mij en als dat het enige is waarover ik mag klagen, moet ik me maar heel gelukkig wensen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, sinds dochter haar warme hap zo goed eet, laat ze ook een groot deel van haar fles staan. De fles voor het naar bed gaan dus. Met als gevolg als ze zich nog steeds voor een late fles meldt. Ze drinkt haar flessen sowieso bijna nooit leeg. Maar zolang ze haar groeicurven volgt en voldoende vocht binnenkrijgt, maak ik me niet druk.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
16-01-2020 13:50
Mijn gevoel zegt ook gewoon lekker volgen en dat het vanzelf wel wat meer richting 07.00 gaat..

Ze is ook nog erg jong en ik weet best dat bij oudste ook geregeld periodes voorkwamen dat ze ineens vroeg wakker was of ineens lang sliep.

We laten het lekker zo! Ze is een gelukkige, blije baby volgens mij en als dat het enige is waarover ik mag klagen, moet ik me maar heel gelukkig wensen ;-)
Wil je niet ontmoedigen, maar het kan ook gewoon een vroege vogel zijn. Mijn eerste was haar eerste 3 jaren zo'n beetje nooit na 6.00 uur wakker..
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
16-01-2020 09:42

Ik zit met de bedijd 's avonds.. Ze wordt vaak 's ochtends rond 05.30 wakker en slaapt niet verder, tenzij ze een fles krijgt.
Nu vind ik dat geen probleem, maar heel handig is het niet. Een uur later moeten we er al uit om ons klaar te maken voor opvang/werk etc.
Ze krijgt nu vaak tussen 17.00 en 17.30 haar vaste voeding en een uur later een fles, die ze natuurlijk bij lange na niet opdrinkt.

Hoe doen jullie dit dames?
Ik gaf gewoon een voeding/fles en legde haar weer terug. Zo kon ik mezelf op mijn gemak aankleden en ontbijten. Op het laatst plukte ik dochter uit bed en konden we de deur uit.
pavo07 schreef:
16-01-2020 19:18
Wil je niet ontmoedigen, maar het kan ook gewoon een vroege vogel zijn. Mijn eerste was haar eerste 3 jaren zo'n beetje nooit na 6.00 uur wakker..
:yawnee:

Maar vergelijkbaar hier (aleen korter) ging peuter pas structureel tot na half 7 slapen zo'n beetje vanaf 18 maanden. En nu nog steeds zijn er dagen (zoals vandaag) dat we om half 6 beneden zitten.
En baby is geen pijl op te trekken. Ene keer is ze om half 6 klaar wakker en vandaag sliep ze tot 715 en moest ik haar wekken omdat ik moest werken.
Ik ben hier al blij als ze 's nachts slaapt. Maakt me dan niet eens uit als ik half 6 beneden zit. Als ze 's nachts maar niet spookt. Want áls ze wakker wordt 's nachts is ze ook meteen uren wakker wakker. Dat is echt killing.
Alle reacties Link kopieren
pavo07 schreef:
16-01-2020 19:18
Wil je niet ontmoedigen, maar het kan ook gewoon een vroege vogel zijn. Mijn eerste was haar eerste 3 jaren zo'n beetje nooit na 6.00 uur wakker..
Ik doe gewoon alsof ik het niet lees ;-)

Nee, ik weet dat het kan, maar ik hoop dat ze gewoon zoals haar zus gaat worden! En anders is het gewoon niet anders en zal het voor haar 18e wel veranderen..

Overigens maakte ik oudste op deze leeftijd nog wakker voor een late fles, dus ik heb ook geen idee hoe zij het had gedaan op deze leeftijd op 4 flessen.
Baby volgen is verder prima en ik klaag absoluut niet over de nachten.. Al zal dat ook de komende maanden vast wel eens veranderen.. Die fases van oudste kan ik me nog wel goed herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Sinds peuter er is, hebben we vaker niet dan wel doorgeslapen en sinds baby er is, is dat op één hand te tellen. Maar qua uitslapen, hebben we dan weer niet te klagen. Ze zijn voor 07.00u eigenlijk nooit wakker en vaak ook pas na 08.00u.

Gelukkig slapen ze wel altijd snel weer. Man gaat bij zoon liggen als ie wakker en dochter bij ons/mij, dan is het zo weer opgelost. Eigenlijk moeten we eens een keer investeren in een nieuw bed, dan kunnen we gewoon allemaal samen in één bed slapen. Ons bed is maar 1.40, dus dat wordt een beetje krap haha.

De laatste tijd gaat het wel beter en hebben ze ons minder nodig in de nacht. Sinds dochter zelf haar speen krijgt gevonden, scheelt dat een hoop. Ik geloof dat er rond 9 maanden een slaapregressie is toch? Ik geniet er dus nog maar even van ;).
Alle reacties Link kopieren
Oh die slaapregressie met 9 maanden kan ik me van oudste nog heeeeeel goed herinneren.. we zaten in Italië, zomervakantie te vieren. Ene week sliep ze geweldig, de week erop was ruk en bleef een aantal weken ruk. En ineens was het over. Maar toen we er middenin zaten werd ik soms echt gek!

Grappig hoe snel je dat ook weer op de achtergrond schuift als het weer over is..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Naniene, dat is schrikken! Hopelijk valt het mee met de schade en zijn de kindjes het snel weer vergeten.

@ slapen: hier was het vannacht 22.00-1.30-4.20-8.00, vlak voordat de wekker ging. Vandaag namelijk een wendag gehad op het kinderdagverblijf. Het ging best goed. Dochter was erna erg moe en heeft 2,5 uur aan een stuk geslapen thuis en ligt nu ook alweer ruim een uur te slapen terwijl ze normaal eind van de middag en begin van de avond haar huiluren heeft. Ik kijk uit naar het moment dat ze om 19.00 of zo nog een fles krijgt en daarna in de ochtend komt zodat we langer dan 4-5 uur aan een stuk kunnen slapen.
Dat gaat snel due, dat wordt opletten.

Zelf geen BHV, man wel dus hebben ook wel van alles in huis als blusdeken, brandblusser etc. Heb wel kinder EHBO.

Lekker Fiona even genieten.

Chantilly, hier ook al een tijdje half 6 ofzo. Met gevolg dat de hele dag een beetje gek verloopt omdat ze om half 8 alweer moe is eigenlijk. Hopelijk snel weer voorbij. Eerder was t 7 uur. Hij gaat rond 19 naar bed. Zoon slaapt hier overigens niet door, moet er best eens heen voor een speen ofzo dus die 4-5 uur lijken mij ook heerlijk haha. Maarja zal wel beter worden. Overdag gaat t wisselend. Hij leek wat van slag door van de week.

Sneu principessa hopelijk gaat t snel beter.

Fijn dat t goed ging nushy.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat slapen meestal wel prima, maar hij is denk ik zo'n beetje de oudste hier (bijna 1) hij eet s' avonds flink bij het avondeten (laats aten we s' avonds brood. Toen at hij 1,5 boterham, eierkoek en grote banaan en wilde nog vla) nog geen 45 minuten later was het tijd om naar bed te gaan en dan lurkt hij gewoon weer een fles leeg.
Alle reacties Link kopieren
Slapen is hier nog wisselend. De ene keer huilt ze elke 45 minuten en de volgende nacht slaapt ze door. We zijn een paar dagen in een huisje geweest deze week en ook daar ging het wisselend. Ze was een aantal keer helemaal in paniek en sliep pas nadat we er een uur bij hadden gezeten. Maar een andere keer ging ze gewoon blij slapen.

Gisteren was onze laatste dag weg en zijn we nog een paar uur in het zwembad geweest. Babydochter sliep 's ochtends maar 30 minuten in de draagdoek en in de middag 45 min in de auto. Ze heeft het zo goed volgehouden. Gisteravond hebben we haar om 19.00 naar bed gebracht en ze slaapt nog steeds.

Ze begint trouwens te 'praten', het is de hele dag 'dadadadadadada'. Zo schattig :love:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames ik een heel verhaal typen om op iedereen te reageren ben ik alles kwijt omdat ik het beeldscherm per ongeluk wat had gedraaid. En dan verdwijnt alles wat je geschreven had. Zal het zometeen nog maar eens proberen.

Even een update. Vorige week belde de arts van het CB dat ze naar de kinderarts had gebeld met de vraag of ze op korte termijn tijd hadden om mijn dochtertje na te kunnen kijken.
Ze hadden beloofd dit binnen 3 weken te doen.
Heb nu bericht gekregen dat we aankomende maandag een afspraak hebben dus daar ben ik echt heel erg blij om.

Afgelopen donderdag nog even alles na laten meten zodat we maandag de nieuwste gegevens voor de kinderarts hadden.
Het blijft beangstigend om te zien dat het hoofdje maar blijft groeien en het steeds verder boven de +2.5 lijn komt.

Dochtertje doet het verder wel ontzettend goed. Ze zit al ontzettend goed en is heel erg nieuwsgierig. Poging van kruipen doet ze nog niet en tijgeren ook niet. Ze begint nu met draaien om haar as als ze op haar buik ligt. En ze is lekker ondeugend. Het slapen is wel een ramp op het moment ze slaapt overdag met veel geluk hooguit 1 uurtje verdeeld.

Bedankt voor jullie steun dat doet me goed. Ik probeer ook zo sterk mogelijk te zijn ondanks dat het emotioneel vooral moeilijk is om er alleen voor te staan.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
@Chantilly21_2: jij hebt dan ook een hele spannende tijd gehad met je dochtertje met gesloten fontanellen. Ik probeer ook niet te veel op Google te kijken want het zaait alleen maar meer angst. Maar ik betrap me er op dat ik toch aan het kijken ben omdat ik antwoorden zoek. Fijn dat met dochter toch alles goed gekomen is.
Vaccinaties zijn altijd erg zielig vind ik. Het moment dat ze gaan huilen dat gaat door merg en been zo zielig.
* wat eng als je baby zo ontzettend verkouden is dat ze slijm op hoest.
* het was inderdaad een heel heftig jaar voor me geweest. Terwijl het 1 van de mooiste jaren had moeten zijn en daar dan toch een smet op gekomen is dat is dan weer erg jammer.
* lekkere stevige baby is niets mis mee en die heeft nog lekker reserves. Jammer dat je schoonmoeder heeft gezegd dat het wel een kilo minder kon wegen. Ik snap je helemaal je geeft je baby niets te veel maar dan toch wat zwaardere baby. Mijn dochtertje zit boven de +2.5 lijn met gewicht ik krijg steeds te horen zo jouw dochtertje krijgt niets te kort wat geef je haar .

@snowgirl1 : heel mooi dat je zegt ik heb 4 zonen. En wat verdrietig met jullie verlies.

@Teckeltje88 : klopt ik sta er alleen voor. Vader is minimaal in beeld en dat is voor mij ook een bewuste keuze. Hij heeft mij geestelijk en emotioneel mishandeld en financieel misbruikt. Het is niet een betrouwbaar iemand en ik ben verantwoordelijk voor mijn dochtertje en mij. Hij heeft geen gezag en heeft haar ook niet erkent. Dan zou ik namelijk achter zijn identiteit zijn gekomen.
* al laten prikken op vitamine d omdat je non stop verkouden bent?
* hopelijk vinden jullie een geschikte basisschool voor jullie peuter.
*Ik denk dat je beter zo'n "vriendin " kwijt kunt zijn die jouw de schuld geeft dat je veranderd bent.
* hier bij het CB maken ze direct een nieuwe afspraak als je er bent voor de volgende keer.

@meandyou : dochtertje word altijd door dezelfde persoon nu gemeten. Haar hoofd zit nu behoorlijk ver buiten de +2.5 lijn zo ook haar gewicht. Lengte gaat nu richting de +2 lijn maar zit daar net nog wat onder. Hopelijk is met jullie alles goed einde van de maand als jullie naar het CB moeten.
* ik doe altijd standaard 20 ml extra water in de fles dan word de melk ook wat duner. Hopelijk gaat het met de baby al wat beter.
* dat is optijd met inschrijven voor de basisschool. Kan dat gewoon zo snel na de geboorte?

@Due-scimmie : over gewicht dochtertje maak ik me niet zo'n zorgen. Dat zal wel minder worden als ze meer gaat bewegen.
* hopelijk gaat het met de baby al wat beter , had je baby ook last van de onderhanden toen die door kwamen?

@Naniene: het zou inderdaad mooi zijn geweest als vader gegevens zou hebben gegeven. Het frustreerd nu alleen maar omdat ik me er toch boos over maak terwijl ik eigenlijk wel beter weet ondertussen dat hij toch niet mee zal werken. Was bij jullie er ook een moment dan dat het hoofdje echt buiten de +2.5 lijn terrecht kwam? Fijn dat er niets aan de hand bleek te zijn.
* wat eng van die brand dat zal schrikken zijn geweest.

@maud85 : opdit moment gaat de omgang met ex redelijk goed en verloopt rustig. Wel blijf ik allert omdat hij een prof is in het manipuleren en graag mij ontzettend onder druk zette in het verleden. Omgang voor het belang van dochtertje vind ik discutabel want hij heeft mij kapot gemaakt en dan vraag je je af is dit wel iemand die vader hoort te zijn hij is immers totaal niet betrouwbaar. Maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen hij ziet haar opdit moment wel af en toe. Maar hem vertrouwen zal ik nooit.
* Maud het word inderdaad anders met vriendinnen als je kinderen krijgt. Ik merk het zelf heel erg sterk.
* hopelijk is je baby al opgeknapt.

@Principessa3: jij woont in het buitenland dus en in welk land? Meten ze daar de hoofdomtrek van de baby niet? Hopelijk mag er nog een broertje of zusje komen op zijn tijd voor jullie kindje.
* hoe gaat het nu met je baby? Jouw kindje is ongeveer even oud als mijn dochtertje.

@sneeuwbal : dat slapen gaat vanzelf beter met de tijd. Heel herkenbaar. Ik hield op een gegeven moment geen wakkertijd meer aan. Ik keek gewoon hoe het ging over de dag op gevoel.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Phoe wat heftig allemaal 05!

Hopelijk valt het allemaal mee met haar hoofd! Hier dachten ze dat bij baby zijn fontanel dicht gegroeid was, want ze voelde hem niet meer. (Man voelde hem thuis direct, dus we hebben ons nooit zorgen gemaakt)
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg, heel veel sterkte, 05! Morgen ga ik weer met haar naar het CB, benieuwd hoe het dan is.

Vraagje: we willen volgende week (bij 5,5 maand) beginnen met hapjes. Ik heb nu zoete aardappel en pompoen (apart) gemaakt in ijsblokvormpjes. Hoe nu verder? Welk moment van de dag, hoeveel, andere tips and tricks? Ieder voedingsschema zegt weer wat anders. Nu weet ik dat ieder kindje eigen momenten en tempo kiest (en dat is prima) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb wel zin in de hapjes merk ik, hopelijk wordt het spugen dan ook wat minder...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er altijd voor gekozen iets aan te bieden op momenten dta we zelf ook aten. Soms was gepureerd, meestal niet.
Ik zou in de ochtend beginnen. Als het dan slecht valt heb je overdag gezeik en niet 's nachts.
Verder tussen 2 voedingen in. Niet te hongerig maar ook niet verzadigd van een fles. Zorg dat ze goed wakker zijn, bijv net na een slaapje.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
19-01-2020 14:21
Ik zou in de ochtend beginnen. Als het dan slecht valt heb je overdag gezeik en niet 's nachts.
Verder tussen 2 voedingen in. Niet te hongerig maar ook niet verzadigd van een fles. Zorg dat ze goed wakker zijn, bijv net na een slaapje.
Hier ook zo gedaan. Hier als eerste wortel en hij heeft ook snel banaan gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn we ‘s ochtends begonnen met minihapjes banaan en peer en ‘s avonds, tegelijk met ons aan tafel, met wortel, pompoen en favoriet, doperwt.
Fruit favorieten nu zijn mango en pruim.

Nu ze bijna 6 maanden is eet ze van beide soorten een potje 4 maanden plus of een zelfde hoeveelheid zelf gemaakte prak op.

Bij oudste dochter nog het advies gekregen om eerst met groente te starten, daarna pas met fruit. Maar huidig advies van CB was hier dat het niets uitmaakte. Moeder/poedermelk is kennelijk ook zoet.

Na onze wintersport ( over 2 weken zitten we in Italië) beginnen we met brood. Zo benieuwd hoe ze dat vindt! Bij oudste duurde het 2 weken voordat ze het doorhad en mede dankzij kdv is ze het daarna echt goed gaan eten. Ook nu direct kdv maar inlichten en hopelijk nemen ze al wat werk uit handen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier vanaf 4 maanden begonnen met groente hapjes. Ze had er geen moeite mee en binnen 1 week zat ze op een half potje 4+ en na 2 weken op 1 potje per dag.

Ik deed het in de middag rond 15 a 16 uur.

Je moet gewoon kijken hoe je baby het oppakt dat merk je snel genoeg.

Ze raden wel aan om 2 a 3 dagen de zelfde groente te geven om aan de smaak te wennen.

Na 2 weken groente proberen ben ik begonnen met fruit in de ochtend.

Begin gewoon met 1 blokje en gaat dat makkelijk op ga je over naar 2 enz enz

Met 6 maanden zat ik op volle 200 gram fruit en 200 gram groente/aardappel/vlees. Fruit ongeveer 11 uur en groente rond 17 uur.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig allemaal 05-2019 :hug:

Hapjes: Wij geven het tussen de laatste twee flessen in, dus rond 16.30. Ze krijgt inmiddels ook fruit in de ochtend tussen de eerste twee flessen in.

Dochter wilde vanavond niet drinken. Ze had weinig geslapen en was zo ontzettend moe. Maar ze weigerde echt de fles en is nu in diepe slaap. Ik vrees dus voor vanavond/vannacht want ze zal hoe dan ook honger krijgen straks.

We moeten morgen naar het ziekenhuis voor de blinde provocatietest voor de koemelk. Ik zie er enorm tegenop. Vorige keer toen we thuis provoceerden zagen we pas reactie na drie volle dagen. Ik denk dus niet dat ze nu gaat reageren en het zijn lange dagen tot 18.00. Zonde van de tijd en ik denk dat baby volledig van de rel gaat zijn na die dagen zonder/met weinig slaap.
Goed om te lezen dat jullie kindjes al zoveel eten. Baby zet sinds een paar dagen een keel op als het op is (fruit dan) dus ik ga m maar gewoon meer geven. Hij krijgt nog maar 4 flessen dus dat zal wel prima zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat eten betreft gaat het hier niet zo denderend...baby moet niks weten van vaste voeding. Bied het wel (bijna) dagelijks aan maar ze kijkt erbij alsof ik haar gif laat eten :bonk:
We blijven maar proberen, ze zal het toch een keer wél gaan eten?!?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik kom even inbreken want ik zit met een probleem. Ons zoontje is morgen 9 weken en we lopen nu al zo’n dikke 2 weken tegen het overdag slapen aan.

S’nachts doet hij het uitstekend! Af en toe zijn er nog wel eens dagen dat ik er 2 keer uit moet maar hij heeft de laatste dagen er 5 tot 8 uur tussen gelaten! Niks te klagen dus. Nu komt dus de dag..

Wij geven een flesje op verzoek omdat wij voorheen hem soms 1,5 uur moesten troosten omdat hij nog geen flesje mocht. We zitten eigenlijk al best op de max qua voeding en er word ons ook geadviseerd om niet meer te snel gaan verhogen. Daarom voeden we op verzoek. Soms zit er 3 uur tussen, soms 4,5 We proberen het overdag toch op max 4,5 uur te laten en s’nachts gewoon tot wanneer hij zich meld.

Ons ritme ziet er alsvolgt uit:
- wakker worden
- verschonen
- flesje
- beetje spelen
- bij vermoeidheidssignalen/wakkere tijd hem in bedje leggen.

Hij begint vaak te jengelen, dat overslaat naar huilen wat op een gegeven moment krijsen word. Soms heb ik geluk en slaapt hij voor 30 min/60 min per keer maar zijn dutjes worden steeds korter en sommige dutjes worden gewoon overgeslagen omdat hij gewoonweg niet in slaap te krijgen is.

We proberen hem altijd in zijn ledikant te laten slapen. De nachten gaan uitstekend. Als het niet werkt dan proberen we na enige tijd de kinderwagen en als dat echt niet werkt toch bij ons maar ik wil niet dat ons zoontje bij “ons” in slaap valt. Ik moet over 2 weken alweer gaan werken en ik maak me hier dus nu best zorgen over. Ons beebje gaat de dagen dat we niet thuis zijn naar opa en oma toe.

Nu hebben we dit al geprobeerd:
- troosten in bed, alleen als hij echt ontroostbaar is eruit..
- inbakeren (ook met pacco)
- white noise
- kamer donkerder maken
- ritueel (doen we nog steeds)
- wipstoel
- box
- kruik in bed
- eerst wiegen, slapend in bed leggen

In de draagzak valt hij meteen in slaap maar dit wil ik hem echt niet aanleren. Hij gaat sowieso 1x per dag in de draagzak omdat ik de hond moet uitlaten en dat met de kinderwagen geen optie is.

Ik kom overdag nergens aan toe. Heeft iemand de gouden tip? :-( klinkt dit herkenbaar voor sommige dames?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven