Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Hier wilde onze oudste als baby ook nooit slapen. Overdag drama tot hij dan eindelijk sliep. Op de bank, met precies dat knuffeltje naast hem en geen andere op precies hetzelfde plekje pfff, ook s'nachts was hij superveel wakker en hadden we tot zeker 1 jaar drama nachten. Verder was het een vrolijk jochie, maar had gewoon niet zoveel behoeft aan slapen. Het werkt echt om ,zoals Teckeltje zegt niet te gaan bijhouden hoeveel er precies geslapen wordt. Go with the flow. Slaapt hij even top! Slaapt hij s' nachts wel goed (weet even niet of je dat al verteld had)

Inmiddels is peuter 3,5 jaar en een hele goede slaper!

Op het moment even last van een oorontsteking, dus gebroken nachten, maar verder slaapt hij normaal gesproken prima.
Alle reacties Link kopieren
Lacer, oh dat slapen.. Bedenk dat hij nog maar 9 weken is. Ik snap dat je je zorgen maakt maar zoals de andere meiden al zeggen, probeer het los te laten. Mijn jongste sliep overdag pas voor het eerst in haar eigen bed toen ze 10 weken was, op de eerste dag dat ik weer aan het werk ging. Tot die tijd alleen in de draagdoek of op mij. Ze zijn nog zo klein dat je ze echt niets aan kan leren. Dus als hij wel bij jou in slaap valt, gewoon doen. Zet een film aan en knuffel samen op de bank.
Als je straks aan het werk gaat vinden opa en oma hun eigen weg daar wel in.

05-2019, fijn dat het goed ging bij de kinderarts en dat ze in de gaten wordt gehouden. Meer kan je niet doen. En wat je zegt, je dochter is ook vrij groot dus misschien past een groot hoofd daar wel bij. Ik hoop dat de groei van haar hoofd snel stabiliseert.

Bij ons ging de provocatietest gisteren helaas niet door. Ik haalde de baby uit bed en toen had ze alles ondergespuugd. Haar bed, de vloer, de muur, alles zat onder de broccoli. Ze heeft dus de hele nacht in haar eigen overgeefsel geslapen en heeft geen kik gegeven dus we hebben niets gemerkt. De kinderarts wilde de test daarom niet door laten gaan. We moeten nu komende maandag en dan over een maand pas weer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames!

CB is langsgeweest. Ze denkt dat ons jochie overprikkeld is en we moeten een manier vinden om ermee leren om te gaan. Ook omdat hij ontzettend veel spanning in zijn lijffie heeft. Heb dit al meerdere keren te horen gekregen.

Heb een afspraak staan volgende week, dan komt de ergotherapeut thuis. Die komt me helpen. Ik vind dit zelf wel fijner want ik merk aan mezelf dat ik hier ontzettend onzeker van word aangezien hij nu ook niet in mijn armen getroost kan worden. Arm kindje, hoop zo dat ik hem op die manier rust kan bieden
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je nu met hem Lacer? Ga je al veel naar buiten? Ziet hij veel andere mensen?
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno meisjes!
Er is heel veel geschreven de afgelopen dagen zie ik. Hier is het ziekenboeg. Vriend heeft bronchitis en baby snotverkouden (overal snot)! Ik heb gelukkig alleen wat slijm. Maar vreselijke gebroken nachten gehad. Baby wilde niet slapen voor 0.00 uur. En koorts.
Overdag ook niet veel beter.

05: Fijn wat duidelijkheid! Supergoed hoe je het doet, mama!
Ik woon in Zuid-Italië. Nogal een verschil met het noorden qua zorg moet ik zeggen. Wij hebben geen CB. Alleen een kinderarts en die zit ramvol omdat er een flink tekort is. Ik vind onze kinderarts maar matig. Niks qua advies gekregen over de reflux bijvoorbeeld. Nu had ze vorige week flinke obstipatie en ook weer waardeloos advies. Ik probeer het daarom maar zelf wat uit te vogelen. Ze wordt morgen 8 maanden! Kruipen vindt ze saai en ze wil nu overal staan, ook in bed...

Lacer: Slapen: hier sliep ze pas in haar ledikant overdag vanaf 6 maanden! Hier was ze ook vaak overprikkeld en gaf ze niet echt een duidelijk signaal. Alleen ineens overactief. Dus ik heb de wakkertijd gehanteerd en nu gaat het redelijk. Ze is gewoon in haar ontwikkeling supersnel en ik vermoed dat ze daarom snel overprikkeld is. Met 4 maanden al omrollen, 5 maanden zelfstandig zitten, kruipen met 6 en nu optrekken sinds een week of 2. langs de bank lopen en springen! sinds vorige week!

Gisteren zei ze echt Mama voor het eerst!! Ze keek wel naar mijn vriend maar goed haha.

Eten: gaat hier redelijk. Ze wil echter geen groene dingen eten...Broccoli en erwten geen succes...En dus een flinke verstopping vorige week tot huilen aan toe. We hebben een huis- tuin- en keukenmiddel gebruikt en na 30 min was het eruit gelukkig. Maar op het moment dat de baby het eten uit je handen kijkt is zij/hij er klaar voor dat kan ik je verzekeren:).

Fiona: Ah zielig. Hopelijk kan je volgende week wel voor de test.

Maud: voorlezen hier wel al geprobeerd en inderdaad geen succes, alles moet in de mond!
Alle reacties Link kopieren
Lees hier vaak mee maar heb nu zelf een vraagje..

Dochter is 13 weken en krijgt bv op verzoek. Gaat opzich prima maar ze gaat het liefst om 17/18 uur al de nacht in zeg maar. Als we haar dan laten liggen, slaapt ze tot een uur of 1 zeg maar.. En is vervolgens om 5.30/6 uur uitgeslapen. Niet heel wenselijk. Iemand hetzelfde (gehad) en tips? Wakker maken voor een late voeding haalt helaas niks uit..
Alle reacties Link kopieren
Vrees dat ik geen tips heb. Volgens mij is dit echt al super voor een baby van 13 weken met borstvoeding. Hoor altijd dat ze soms wel 3 of 4x eruit moeten s' nachts.
Ah lacer misschien helpt dat al wel hoor. Bij ons zoontje was het ook echt spanning in z'n lijfje. Zodra dat erg was ging t prima. Hij is een heel makkelijk mannetje dat weinig huilt.

Beterschap principessa

Pavo, herkenbaar hier ook een tijdje gehad rond die leeftijd. Ik heb het gewoon gelaten het veranderde vanzelf.

Balen Fiona, weer wachten. Voelt ze zich wel wat beter nu na het spugen?

05-09 hier was t overigens waarschijnlijk gewoon aanleg. Ik hoop dat dat t bij jou kindje ook is.

Gastouder gaat eindelijk goed met baby. Ik ben echt blij. Peuter gaat nog wel naar een peutergroep denk ik binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
21-01-2020 19:51
Vrees dat ik geen tips heb. Volgens mij is dit echt al super voor een baby van 13 weken met borstvoeding. Hoor altijd dat ze soms wel 3 of 4x eruit moeten s' nachts.
Haha ja maar we hebben regelmatig 2 nachtvoedingen hoor.. 5 uur vind ik nog nacht. Maar daarna slaapt ze niet lang meer helaas.
Alle reacties Link kopieren
pavo07 schreef:
21-01-2020 19:58
Haha ja maar we hebben regelmatig 2 nachtvoedingen hoor.. 5 uur vind ik nog nacht. Maar daarna slaapt ze niet lang meer helaas.
5 uur vind ik ook nacht idd hoor pavo. Hier helaas ook fase gehad dat hij om 5 uur wilde beginnen aan de dag. Veelste vroeg!
pavo07 schreef:
21-01-2020 19:20
Lees hier vaak mee maar heb nu zelf een vraagje..

Dochter is 13 weken en krijgt bv op verzoek. Gaat opzich prima maar ze gaat het liefst om 17/18 uur al de nacht in zeg maar. Als we haar dan laten liggen, slaapt ze tot een uur of 1 zeg maar.. En is vervolgens om 5.30/6 uur uitgeslapen. Niet heel wenselijk. Iemand hetzelfde (gehad) en tips? Wakker maken voor een late voeding haalt helaas niks uit..
Ben ook een beetje bang dat dit een gevalletje uit zitten is. Onze baby had juist totdat ze 5/6 maanden was ofzo dat ze pas tussen 21 en 22 naar bed ging en alsnog was ze tussen 5 en 6 klaar voor de dag. Ugh. Geen avond en ook een veelste lange dag. Pittige tijden waren dat. Maar sinds ze 5/6 maanden is ging ze om 19u naar bed en slaapt vaak tot half 7/7u. Soms is het wel weer een keertje half 6 of 6 uur. Vaak is er dan wat, ziek ofzo.
Anyway, eindstand:uitzitten. Mijn ervaring is bij 2 kinderen dat er niet valt te tornen aan een ritme, hoe graag je dat ook wil. Het schuift vanzelf op. Je hebt in ieder geval avond en dus gewoon lekker vroeg naar bed en accepteren dat baby vroeg is en genieten dat peuter dan nog even slaapt. Als je gelukt hebt gaat baby slapen als peuter nog slaapt. Heb ik hier een enkele keer gehad. Om half 7 baby naar bed en ik in stilte koffie drinken met de krant.
Alle reacties Link kopieren
Pavo hier is het andersom pas slapen tegen 23.00 en dan wakker om 9.00. Ik geef nog steeds borstvoeding en ze komt soms nog wel 3 keer per nacht! Ik probeer dan de speen te geven maar ze wil toch vaak een beetje melk. Maar ze is altijd een late geweest nooit vroeg wakker.

Gewoon go with the flow vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
pavo07 schreef:
21-01-2020 19:58
Haha ja maar we hebben regelmatig 2 nachtvoedingen hoor.. 5 uur vind ik nog nacht. Maar daarna slaapt ze niet lang meer helaas.

Maar dat is toch echt ontzettend netjes. Mijn dochtertje kreeg de fles maar met die leeftijd moest ik haar ook nog 2 a 3 nachtvoedingen geven. Het veranderd allemaal van zelf.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Dames hoelang mag een baby van 9 weken aan een ruk doorslapen?

Ons mannetje slaapt nog steeds en zijn laatste fles was om 23:45.

Overdag slaapt hij dus weinig tot niet maar ik zou dus zeggen dat ik hem op een gegeven moment dus wakker moet maken, maar ergens ben ik blij dat hij zo wel slaap binnen krijgt..

@( ik vind dit toch best lastig
Alle reacties Link kopieren
Lacer schreef:
22-01-2020 08:27
Dames hoelang mag een baby van 9 weken aan een ruk doorslapen?

Ons mannetje slaapt nog steeds en zijn laatste fles was om 23:45.

Overdag slaapt hij dus weinig tot niet maar ik zou dus zeggen dat ik hem op een gegeven moment dus wakker moet maken, maar ergens ben ik blij dat hij zo wel slaap binnen krijgt..

@( baby’s zijn zo lastig
Ik had een gezond knulletje met goed gewicht. Hem kon ik wel 8 uur laten slapen. Meer zou ik er niet tussen gaan laten.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan of baby zijn lijn volgt.
Alle reacties Link kopieren
Precies, als-ie goed groeit gewoon lekker laten slapen. Hier sliep ze met 8 weken tussen 19-6. Bizar, maar ze werd blij en alert wakker dus geprobeerd geen punt van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Er was volgens mij iets met bloedsuikerspiegel van een baby dat je er niet meer dan zoveel uur tussen de voedingen mocht laten zitten. Maar daar zou je even op Google moeten kijken want ik weet niet meer hoe dat zat.

Maar hij heeft dus goed geslapen :cheer2:
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Oh dames vandaag heeft die toch overdag super goed geslapen! Nadeel? Niet in zijn eigen bedje maar op mij.

Vind het wel even goed zo. Krijgt die tenminste slaap binnen.

Hoe hebben jullie uiteindelijk jullie baby overdag aan het bedje laten wennen?

Hier begint meneer al meteen te huilen als zijn rug het matrasje raakt. Ik probeer hem in bed te troosten maar het slaat al snel over tot krijsen.. ja dan haal ik hem eruit en probeer ik het opnieuw zodra hij rustig is. Bij mij valt hij dus direct in slaap.. dus ik probeer hem weer terug te leggen, weer in bed te troosten... geen succes. Ook al in de co sleeper of box geprobeerd.
Pfff

S’nachts slaapt hij uitstekend in zijn bedje. Hoe hebben jullie dit aangepakt dames? Iemand succes verhalen? Ik lees natuurlijk veel horror verhalen op internet, ik heb goede verhalen nodig haha
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bedje blijven aanbieden, bij jammeren troostte ik, bij huilen eruit. En maximaal 5-10 minuten proberen, daarna was ik er zat van en gingen ze mee naar beneden.

Vanaf een week of 11/12 ging het beter, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze er toen zelf klaar voor waren, niet om wat ik ze had aangeboden.

Je doet het goed, maak van het slapen niet iets waar je tegen op ziet, waar je tegen lijkt te vechten of een strijd aan moet lijken te gaan. . Het zou heel natuurlijk moeten zijn, maar dat voelt niet altijd zo. Echt, ooit gaat het beter, zal baby zichzelf wat kunnen troosten en zelf wat meer afstand kunnen nemen van ouders. Tot die tijd het proberen te nemen zoals het is, al is dat soms behoorlijk rot..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn lacer dat hij goed geslapen heeft. Ik herken je gevoel bij nu peuter zoon was ik er ook zo op gebrand om hem in z’n eigen bed te leren slapen. Nu is m’n ervaring het komt vanzelf :)

Zelfde met ritme, ik rommel maar wat aan en weet dat het op een gegeven moment vanzelf komt. Vooral als ik straks weer ga werken en er wat meer structuur in de week zal komen.

Babyzoon is nu bijna 11 weken en heeft afgelopen week 2x een lang slaapje (2-3u) in z’n eigen kamer in z’n eigen bedje gemaakt. Snachts slaapt hij in een wiegje naast ons.
Ik ben nu zoveel relaxter, lukt het slapen in z’n ledikant niet dan haal ik hem eruit en gaan we wandelen/leg ik hem op me/in de draagzak en proberen we het de volgende keer weer. Ook in de combi met peuterzoon kijk ik gewoon wat uitkomt, want als die zich ermee gaat bemoeien is het sowieso kansloos :).

Nu je er middenin zit is het misschien heel heftig, maar achteraf gaat het zo snel en probeer ervan te genieten als hij lekker op je slaapt, ook dat is achteraf zo voorbij! En wat heerlijk dat het snachts wel goed gaat!
Eens met Chantilly en budgy.
Baby heeft de eerste 2 maand echt alleen maar op mij, man of wagen/draagzak geslapen. Vanaf 2 maanden eens begonnen met slapen in bed. Bij mijn beide kinderen merkte ik dat het eerste slaapje het beste ging in het begin. En niet oeverloos proberen, dat is kansloos. Maar wel blijven aanbieden, gaat het niet, hup op schoot of wagen oid. Ik mis het nu enorm dat ze niet meer op schoot slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik bied bedje amper aan. Bij kdv hebben ze daar een prima ritme in gevonden. Overleggen werkt hier niet, dus als hij in bed slaapt heb ik hem op bed in slaap gevoed.

Is het eerste kindje lacer? Toen hield ik me ook meer aan wta hoort in het begin, nu doe ik wat voor ons werkt.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
22-01-2020 18:07
Eens met Chantilly en budgy.
Baby heeft de eerste 2 maand echt alleen maar op mij, man of wagen/draagzak geslapen. Vanaf 2 maanden eens begonnen met slapen in bed. Bij mijn beide kinderen merkte ik dat het eerste slaapje het beste ging in het begin. En niet oeverloos proberen, dat is kansloos. Maar wel blijven aanbieden, gaat het niet, hup op schoot of wagen oid. Ik mis het nu enorm dat ze niet meer op schoot slaapt.
Wat de andere zeggen! Lekker in je bovenop je laten slapen. Het komt vanzelf. Hier merkte ik bij baby dat hij op een gegeven moment telkens wakker werd van zijn peuterbroer dus toen eens een keer in bed gelegd. Dit gaat meestal niet gelijk, maar
1e slaapje gaat meestal het beste is ook mijn ervaring. Gaat het niet, er weer uit en volgende keer weer proberen. En anders lag hij of bovenop me, kinderwagenbak beneden, box. Gewoon hoe het uitkwam.
Alle reacties Link kopieren
Lacer, wij hadden een cosleeper. 's Nachts ging het top, overdag niet. Pas vanaf een week of 10 lukte het soms en dan alleen als de cosleeper open was en ik er dus naast lag. Ze sabbelde dan op mijn pink (een speen wilde ze niet) en viel zo in slaap. Na 10 minuten sloop ik dan stilletjes weg en dan sliep ze nog max. een half uur voordat ze weer wakker was.

Hier is het vanzelf goed gekomen. Op een gegeven moment pakte ze de speen en hoefde ik alleen in dezelfde kamer te blijven. Daarna kon ik de speen geven en op de trap gaan zitten en inmiddels valt ze zelf in slaap. Maar ook nu (7 maanden) moet ik er soms nog naast zitten tot ze slaapt.

Doe wat werkt en probeer er niet teveel over te stressen. Is het je eerste/enige kind? Neem hem dan lekker bij je en ga zelf een film kijken of een boek lezen. Hij is nu nog zo klein dat je hem nog niets kan aanleren. Af en toe proberen, maar er geen strijd van maken. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook hoor :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven