Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Baby begon vannacht om 4 uur te spugen en heeft sindsdien zodra er iets naar binnen ging dit binnen 5 minuten weer uitgespuugd :-(. We hebben al 4 keer gedouched en beddengoed zit in de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
05-2019; leuk om te horen wat jouw dochter allemaal doet en kan. Rietjesbeker hebben we nog niet geprobeerd. Bij zoon hebben we die nooit gebruikt en eigenlijk ook niet gemist. Gewoon van de fles naar een beker, dat ging prima. En voor onderweg hadden we dan zo'n dopperflesje bij voor hem.

Lacer; Ik heb niks meer toe te voegen aan alle gegeven adviezen. Ik gun het je dat het wat los kunt laten waar en hoeveel hij slaapt, dat maakt de babytijd zoveel relaxter en leuker.

Naniene; super fijn dat het goed gaat bij gastouder! Doet ze iets anders nu of sloeg het zomaar ineens om?

Ach Due, wat shit! Beterschap voor baby. Hopelijk krijg je genoeg vocht naar binnen.
Beterschap due!

Peuter had vanaf 10 ofzo een rietjesbeker en pas rond 14 maand snapte hij het principe van een 360cup. Gewone beker heeft lang geduurd. Nu heeft baby al enkele maanden een 360cup en doet dat heel goed. Ze drinkt er nog niet veel uit maar drinkt ook nog steeds 4x180+6.
Alle reacties Link kopieren
@due beterschap!

Thanks ladies!

Het is me gelukt hem voor 3 kwartier in zijn bedje te krijgen. Hij werd brullend wakker en nu ligt hij in mijn armen te slapen. Hij viel direct in slaap en slaapt nu al meer dan 1 uur.

Jullie verhalen doen me goed. Ik ben volop aan het genieten maar af en toe een momentje voor mezelf zou ik ook heel fijn vinden zonder een beebje vast te houden. Ben het bankhangen wel een beetje beu nu. :facepalm: en zou het wel fijn vinden dat de opa’s en oma’s hem op de dagen dat ik moet werken niet continue vast hoeven te houden.. :whistle: over precies 2 weken mag ik weer aan de slag.

Had hem ook op een gegeven moment dagen achter elkaar in de draagzak maar dat merk ik toch ook echt aan de bekken dus dat probeer ik liever niet tevaak te doen. Hij gaat 1 maal per dag in de draagzak als ik de hond uitlaat. :hyper:

Nouja ik ben blij dat hij nu even slaapt. Gisteravond was hij echt niet om van te genieten. :-[
Alle reacties Link kopieren
Zit je draagzak dan wel goed afgesteld Lacer?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
23-01-2020 17:56
Zit je draagzak dan wel goed afgesteld Lacer?
Denk het wel. Ik heb veel last gehad van bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap en merk dat als ik te zwaar til of teveel trap loop ik het toch wel weer voel aan de bekken.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Due!

Hier rustig, baby is blij. Met een klein beetje hulp rolt ze steeds beter en ze is supertrots als ze ‘staat’, ookal hou ik haar stevig vast. Heel schattig.

Kdv gaat best goed, alleen ze slaapt daar veel minder. Thuis ongeveer 2x1,5-2u en 1x 45-60 minuten. Terwijl ze daar vandaag maar 3x 45 minuten heeft geslapen. Is niet erg, ze kwam blij maar heel moe thuis. Maar toch, hebben jullie dit ook? Ook het in slaap komen is daar lastiger, ook omdat ze waarschijnlijk oververmoeid naar bed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier sliep hij in het begin ook veel minder op de opvang. Ook wel dagen gehad met maar 15 minuten slaap op een hele dag. Hij was dan verder wel vrolijk dus ach.
Nu slaapt hij meestal wel beter, maar er zijn nog steeds dagen dat hij er soms geen zin in heeft. Op kdv vinden ze dat gelukkig ook niet erg.
Aah Due hoe is het nu? Beterschap!

Lacer, wat voor draagzak heb je? Ik snap de vraag van Due wel namelijk. Ik draag baby van ruim 9 kilo met gemak en heb niet echt een geweldige rug.

Maud, hij komt er nu twee dagen (daar was eerder geen plek) en dat lijkt het verschil te maken. Hij slaapt er nu prima.

Leuk meandyou dat rollen hè. Baby rolt hier al een tijdje van rug naar buik. Terug lukt nog niet helemaal zelf (af en toe per ongeluk) tot z'n grote frustratie. En maar wiebelen met de beentjes haha.

Baby slaapt een beetje vergelijkbaar met thuis bij de gastouder. Beetje hetzelfde als jouw baby aan uren. Maar hij slaapt daar alleen.
-meandyou- schreef:
23-01-2020 21:37
Beterschap Due!

Hier rustig, baby is blij. Met een klein beetje hulp rolt ze steeds beter en ze is supertrots als ze ‘staat’, ookal hou ik haar stevig vast. Heel schattig.

Kdv gaat best goed, alleen ze slaapt daar veel minder. Thuis ongeveer 2x1,5-2u en 1x 45-60 minuten. Terwijl ze daar vandaag maar 3x 45 minuten heeft geslapen. Is niet erg, ze kwam blij maar heel moe thuis. Maar toch, hebben jullie dit ook? Ook het in slaap komen is daar lastiger, ook omdat ze waarschijnlijk oververmoeid naar bed gaat.
Ja is hier ook. Toen ze nog 3 slaapjes deed een enkele keer langer dan een uur. Maar nu komt het zo uit dat ze er 2x slaapt en das vaak 2x een uurtje of ietsje langer. Thuis slaapt ze 2x 2,5 uur meestal.

Zijn hier nog mensen die vanwege een dktp prik in de zwangerschap een aangepast vaccinatie programma volgen?

Due, hoe is het met baby?

Ik ben gisteren om 9u naar bed gegaan en sliep zeer snel. Ben er een paar x uit geweest maar kan het me nauwelijks herinneren. Heerlijk zo lang slapen. Man is sinds gister weg en komt morgen pas eind vd dag thuis. Dat vind ik altijd pittig.
Ach due, wat sneu. Is baby vandaag alweer iets beter?

Dat is zeker pittig, zonder man teckel. Dagen duren dan altijd lang.

Ik heb in de zwangerschap de kinkhoest vaccinatie gehaald en krijg daar een aangepast programma voor. Maandag de eerste vaccinatie, bij 11 weken dus.
Maar dat is niet dezelfde vaccinatie toch?

Slapen op kdv, geen idee. Hij gaat volgende week wennen voor het eerst.

Lacer, over 2 weken alweer. Kijk je er naar uit of nog niet?

Pff baby zit in een sprongetje/regeldag ofzo. Gister een hele hoop flessen gegeven, maar hij drinkt ze maar half op. Korte slaapjes. Minder vrolijk als anders.Erg vermoeiend. Vannacht ook 2 x. Hopelijk snel voorbij.
Peuter was vanmorgen ook lastig en kan dat helemaal niet hebben met slaaptekort, en dan voel ik me weer schuldig :(
Ja mijn baby is al bijna 11 maanden. Maar ik kreeg dus gisteren een brief vh rivm, dat baby niet alle vaccinaties gehad heeft. Dus ben in de war. Of dat hun systeem nog niet klopt omdat dit nieuwe programma met prik in de zwangerschap nieuw is en ze daarom denken dat het niet klopt. Of dat baby dus idd een prik mist en het cb in de war is door het nieuwe schema. Ik ga dus zo maar even bellen.

En sneeuwbal ik herken dat zo erg dat je dan minder geduld hebt. Ik heb dat ook, incl schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook het nieuwe schema. Baby krijgt maandag de eerste prik en is dan precies 3 maanden. Heb wel oproepkaarten gekregen voor het oude schema, volgens mij gaat dat automatisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook het aangepaste schema en dochter kreeg/krijgt met 3, 5 en 11 maanden een vaccinatie. Maar elke keer dat we daar zijn geweest was het CB in de war door het nieuwe schema, het zit nog niet zo goed in hun systeem. De verpleegkundige twijfelde elke keer ook welke prikken ze moest zetten :-?

Sterkte Teckeltje, deze dagen alleen. Ik vind dat ook altijd zwaar.

Due, beterschap voor de baby!

Sneeuwball, peuter is hier ook niet te genieten vandaag :whip:
Nou het zit denk ik in de lucht met die lastige peuters ofzo. Hij is hier ook enorm huilerig. Dinsdag ook al. Kan nauwelijks zichzelf vermaken. Heel vermoeiend. Maar straks komt opa hem ophalen om wat leuks met hem te doen en ga ik even winkelen met m'n moeder. Vanavond komt een vriendin eten en helpen met naar bed brengen. Heel fijn.

Heb net cb gebeld en het klopt allemaal. Ik kan het rivm mailen en aangeven dat we het aangepaste schema volgen. Die oproepen gaan idd automatisch volgens oude schema. Beetje stom dat ze dat niet aanpassen.
Ik volg het oude schema. Heb wel de vaccinatie gehad tijdens zwangerschap maar ik gebruik zelf imuunsysteemremmers dus ze weten niet in hoeverre dat zin had. Ik dacht beter iets dan niets, maar voor de zekerheid dus wel gekozen (samen met kinderarts) voor het oude schema. Zoon is ook lang blijven zitten dus dat was prima.

Teckel, bij peuter hebben we ook weleens een brief gekregen dat ze niet alles gehad had. Maar ze hadden het gewoon niet goed geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren
Vannacht bleef alles binnen dus had net melk klaargezet voor de opvang en toen werd baby wakker. Ik tilde hem op en alles vloog er weer uit :-(. Heb peuter wel naar kdv gebracht want ben zelf ook niet lekker. Gelukkig ging wegbrengen zonder weinig drama en was hij de eerste en zijn liefste juf was er. Maakt het toch makkelijker opstarten.
Baby heeft net 1,5 uur geslapen dus zo gaan we maar weer douchen. Heb he idee dat deze lucht nog wel even blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Due, hopelijk blijft het bij de baby en worden jullie niet allemaal ziek.

Teckeltje, veel plezier met winkelen!
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Lacer: in een andere omgeving wil baby ook niet slapen?

Vaccinatie: ik volg sowieso een ander schema hier in Italië geloof ik. 3-5-6-8 maanden geweest.

Veel plezier teckeltje!

Due beterschap met de baby!

Sterkte met de peuters!

Hier baby nog steeds snotverkouden. Vriend ook. Mijn schoonmoeder is wel weer thuis.

Slapen ging wel weer iets beter gelukkig. Ik hoop vandaag ook heb ik weer eens tijd om tiramisù te maken.

Oh en had toch maar eens een nieuwe jeans gekocht. Mijn broeken zijn net te strak. Zwangerschapskleding weer veel te groot. Tja die laatste paar kilo gaan er snel af na stoppen met borstvoeding? Hoe is jullie ervaring? Ik was 17-18 kilo aangekomen. Nu nog 3 dus :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees later even alles door en ga dan reageren.
Ik was een beetje van slag een paar dagen en nog steeds wel eigenlijk.

Ik was maandag toch bij de kinderarts geweest en ze zou na 2 weken weer contact opnemen om te bespreken wat het vervolg onderzoek zou zijn.

Nu heeft ze direct dinsdag alles besproken met de kinderartsen in de groep. En werd ik woensdag al gebelt.

Ik had het niet verwacht dat ze zo snel zou bellen en schrok daar een beetje van. Nu waren de kinderartsen met elkaar het over eens dat haar DNA word onderzocht op bepaalde afwijkingen.

Wij zijn direct de volgende dag (donderdag) bloed wezen prikken. En bij zo'n klein hummeltje doet je dat toch verdriet.

Nu 4-6 weken afwachten op de uitslag.

Nu maak ik me echt zorgen en het waren een paar stressvolle dagen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Wat naar 05! Hopelijk valt het mee.

@Principessia: Bij eerste was ik alle 14 kilo's na 2 weken al kwijt. Nu 25+ kilo aangekomen en moet er nog 10 kwijt en baby is bijna 11 maanden. Geef wel nog borstvoeding.

@Ziek: Baby heeft na vanochtend niet meer gespuugd. Borstvoeding blijft binnen, iets anders wil hij niet. Maar boventanden komen ook door dus misschien doet eten pijn. Net dus weet in bad geweest want bv spuitluier tot zijn nek ongeveer :-P
052019, dat is zeker een spannende periode. Probeer niet teveel zorgen maken! Artsen zitten er in ieder geval bovenop :hug:

Fijn dat de borstvoeding nu binnen blijft. Jullie zullen wel een droge huid hebben na al dat douchen en badderen due :-P

Ik hoop dat je tijd over hebt principessa!

Ik weet niet hoeveel ik was aangekomen, 10-12 kilo geloof ik. Zowel bij de eerste als de 2e. Ging er in de kraamweek al af. Bij de eerste gaf ik wel borstvoeding en nu niet.

Stom trouwens, verkeerd noteren of nog steeds oude brieven sturen betreft vaccineren. Dat klinkt als vragen om fouten.
Ik had geloof ik ook de oude vaccinatie oproepen gekregen. Ga het wel checken.
Alle reacties Link kopieren
Spannend 052019, wat de anderen zeggen. Hopelijk valt het mee.

Fijn dat het weer iets beter lijkt te gaan Due.

Hier bij oudste ca 12 kg aangekomen. Dat is er wel afgegaan. Toen zwanger van de tweeling en was daar best al flink aangekomen en binnen 3 maanden na hun geboorte weer zwanger. Dus de kilo's van de tweeling waren er nog lang niet af. Vanaf dat punt dus nog extra aangekomen met de zwangerschap van de jongste. Ook al is hij nu bijna 1 jaar, dat heb ik er echt nog niet af.
Jee 052019 wat heftig. Sterkte vrouw, het wordt je niet makkelijk gemaakt. Hopelijk loopt het met een sisser af.

Ik was na geboorte zoon (nu peuter) behoorlijk aangekomen en dat ging er ook lastig af. Maar uiteindelijk toen ik 9 maanden 'af' was, was ik weer redelijk fit. En toen werd ik zwanger van baby. In die zwangerschap ben ik maar 10kg aangekomen. En die zijn er allemaal ruimschoots af. Ik weeg minder dan voor ik zwanger raakte van peuter.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat heftig en schrikken 05-2019 :hug: Wat sneeuwball zegt, gelukkig zitten de artsen er bovenop en houden ze het goed in de gaten. Sterkte met het afwachten, het zullen lange weken worden.

Principessa, hier zitten de laatste 3-4 kilo (ik was ook zo’n 18kg aangekomen) er nog steeds aan en ik geef allang geen borstvoeding meer. Bij de oudste was ik er sneller vanaf, maar toen sportte ik wel en nu niet.

Even een voedingvraag want volgens mij gaan wij veel te langzaam met de baby en mogen we wel ophogen met vast voedsel. Ze krijgt nog 4 flessen (2x 210+7 en 2x 180+6). ’s Ochtends 100gr fruit en ’s avonds 150gr avondeten.

Ze kreeg tot deze week alleen nog groente maar sinds een paar dagen mengen we het met aardappel. Na de provocatietest willen we starten met rijst en pasta.

Wanneer begin je met brood? Volgens mij kreeg de oudste op deze leeftijd al pap ’s ochtends, of geven jullie (met de oudere baby’s) nog steeds een fles ’s ochtends? En wanneer begin je met water, vis en vlees?

Ze is nu 7 maanden en 1 week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven