Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
25-01-2020 10:41
Ow maud85 volgens mij wonen wij echt heel dicht bij elkaar ;-). Wij zijn in 2021 ook vijf jaar getrouwd :mrgreen:, wie weet gaan we dan weer.
Oh ik word steeds nieuwsgieriger waar jij woont Due ;-). Een van de acht zaligheden? Of in een andere richting?
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
25-01-2020 15:07
Oh ik word steeds nieuwsgieriger waar jij woont Due ;-). Een van de acht zaligheden? Of in een andere richting?
Dat was wel ons kraamzorgbureau bij de oudste.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:54
9.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahhh dan kan het niet meer missen. Dat is zo'n kwartiertje rijden vanaf hier. Ik woon in het dorp met die andere leuke camping. Je weet wel, met het sterrenstrand.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
25-01-2020 15:27
Ahhh dan kan het niet meer missen. Dat is zo'n kwartiertje rijden vanaf hier. Ik woon in het dorp met die andere leuke camping. Je weet wel, met het sterrenstrand.
Jep. Ben ik in september nog geweest met peuter :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik jullie berichtjes lees dan moet ik nog even geduld hebben met die kilo’s. Ik maak me er niet druk om het is alleen irritant met aankleden, haha.

Wat leuk al die vakantieplannen! Wij gaan niet op vakantie. Wij hebben een boerderij die aandacht vraagt. Eergisteren twee baby geitjes geboren!
Ik woon in Zuid-Italië hè dus het hoeft ook niet. Op 30 min rijden een prachtig zandstrand met helder water. Vorig jaar zijn we 20 dagen naar het strand geweest. Wel bijna elke keer de ochtend zodat de baby het niet te warm had. Dit jaar mag ze in het water! Heb ik echt zin in :-D . Het is hier meestal van juni tot en met oktober strandweer. We zitten hier ook niet ver van grote toeristische plaatsen. Maar dat heb ik jaren geleden al gezien.

Skiën kan ik ook, maar mijn vriend is echt een koukleum dus denk niet dat ik hem ooit zo ver krijg.

We zijn 2 en een half jaar samen. Ik heb mijn vriend op vakantie ontmoet. Trouwen willen we heel graag, maar dan moet er eerst een zak met geld gevonden worden. Hier is een trouwerij heel anders en meer gefocust op eten. Zo’n 10 gangen ofzo :P . En ja voor 150 personen is dat best duur.. haha.

OMG Due en Maud ik heb 11 jaar in dat dorp gewoond boven die met de brouwerij...

Iedereen slaapt hier. Mijn vriend zaagt een bos om dus ik kan niet in slaap komen :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hier is het doffe ellende. Baby is weer aan het spugen. Heeft nurofen gehad maar lijkt daar niet lekker op te reageren en krijst al uren op en af.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:55
18.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt! Daar inderdaad!

Oh wat rot Due. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met baby en je wat slaap hebt kunnen pakken.

Hier was ze net wakker voor een slokje melk dus ik ga weer verder slapen.
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
26-01-2020 06:16
Ja klopt! Daar inderdaad!

Oh wat rot Due. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met baby en je wat slaap hebt kunnen pakken.

Hier was ze net wakker voor een slokje melk dus ik ga weer verder slapen.
Ow wat een kleine wereld haha. Ik ben even kwijt hoe oud je bent maar kans is dan best groot dat je afhankelijk van kant waar je woonde je of mijn man kent of familie :lol:
Nou inderdaad een kleine wereld zeg!
Due hoe is het nu met baby? Blijft kwakkelen zo, vervelend zeg. Ben jij al weer fit? En man nog ziek geworden?

Ik zit net een half uurtje beneden met baby en hoor peuter wakker worden. Vriend ligt nog te slapen want die had de nachttrein gisteren en heeft nauwelijks kunnen slapen omdat hij door Oostenrijk reed naar München werden ze elke 20 min controleert op asielzoekers. Dus die is gesloopt. Daarna is ie nog tot 15u 's middags onderweg geweest met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Baby is gelukkig nog in slaap gevallen. Wel weer verkouden nu dus ik verwacht dat er wel weer oorontsteking zal komen.

Man ligt nog in bed want die heeft last van zijn buik :-$ dus is denk ik nu aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een kleine wereld inderdaad! Ik woon heel ver bij jullie vandaan, maar volgens mij komen veel forummers uit die provincie.

Due, ben jij dus weer wat aan de beterende hand? Hopelijk knapt de baby snel op.

Wij zijn dit jaar 14 jaar samen, waarvan 8 jaar getrouwd. Maar we vieren het eigenlijk nooit, hoewel we vorig jaar met 12,5 jaar samen wel een weekendje samen naar Rome zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het slapen bij jullie (oudere) baby's rond 7 maanden? Dochter is nu bijna 7,5 maand en het slapen overdag gaat echt ruk. Ze krijst echt in haar bedje, ook als ik erbij ben. Ze is heeft net haar derde slaapje laten vallen (meestal dan), dus daar zal het misschien mee te maken hebben. In combinatie met verlatingsangst.

Ik vind het lastig om ermee om te gaan. Ik ben inmiddels iets meer van 'doe wat werkt' en 'go with the flow', maar ze heeft nu wel een leeftijd waarop ze oorzaak/gevolg snapt. Ik wil ook geen baby die straks huilt omdat ze dan weet dat ik haar er dan uit haal.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke vakantieplannen! Kan echt enorm uitkijken naar de lente en zomer!
Wij gaan naar Kroatië dit jaar, baby is dan nog net geen 1. We gaan met de auto en dat vind ik vooral heel spannend...

De eerste tand is door! Kon het heel duidelijk voelen en baby lijkt het maar gek te vinden, ze gaat de hele tijd met haar tong er langs :biggrin:

Beterschap voor de zieken en ondanks dat, een fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Lastig Fiona! Hier nog niet aan de orde, maar volgens mij (heb ik weleens als advies gehoord) helpt het om gewoon steeds terug te komen en te laten zien dat je er bent, maar haar wel in bedje te laten. Ook als ze niet slaapt rust ze daar wel uit. Maar lastig hoor, dat krijsen is zo stom.

Eerste hapje ging goed gister! 50 gram pompoen slobberde ze blij naar binnen. En een lepeltje pindakaas. Leek goed te vallen allemaal, al poept ze veel. Gister toen ze in bed lag (na fles 200cc) werd ze na een uur krijsend wakker. Honger. Klokt mevrouw nog een keer 120cc naar binnen. Waar láát ze het af en toe... Volgens mij is ze wel toe aan meer vaste voeding...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt tegen laten huilen in bed, ook als je erbij bent. Ik zou baby er dus uithalen en dan maar op je of in kinderwagen . Maar met twee slaapjes werkte de 2-3-4 theorie hier wel periode goed (nu trouwens even niet maarja stomme tanden). Dus 2 uur na wakker worden naar bed, dan 3 uur na wakker uit eerste slaapje en dan 4 uur na wakker worden uit dat slaapje.
Alle reacties Link kopieren
Fiona; rond die tijd ging dochter inderdaad ook naar 2 slaapjes, maar dat ging hier zonder drama. Vervelend zeg! Eerder hielp het hier wel om haar steeds even te kalmeren, door hand op het buikje te leggen en dan weer gaan. Maar dat was rond de 5 maanden, dus wel een stuk jonger.

Ik ben benieuwd of dochter eenkennig gaat zijn. Zoon is dat nooit echt geweest. Ze is nu 8,5 maand, dus het kan er zomaar ineens zijn natuurlijk. Lijkt me best wel lastig.

Non, hier deze week ook de 1e tand. En ze speelt ook veel met haar tongetje momenteel. Ik had het verband nog niet gelegd, maar zou inderdaad goed kunnen.

We hebben vanochtend gezwommen en we zaten net een kwartiertje in het water, toen ze poepte in haar zwemluier. Had ik nog nooit meegemaakt, en wij zwemmen heel veel met de kinderen. Wat een vieze bende 😅.
Wat grappig dat jullie zo dicht bij elkaar wonen. Ik heb wat vriendinnen die kant op dus komt er wel eens maar woon zelf vlakbij de Gelderse hoofdstad.

Hier gaat t slapen s'nachts op dit moment echt bagger. Overdag gaat t heel goed. Ik hoop dat we er snel weer doorheen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat als ik ze hier telkens uit bed haalde ze daar echt mee aan de haal gingen. Ze hadden dat echt wel door. Dus telkens eruit nemen werkt hier absoluut niet. Ze blijven dan proberen. Ik laat liet ze dus wel huilen, maar niet dat ik er helemaal niet naar toe ga. Dus speen terug, aai over hoofd, instoppen en weer weg. Werkt hier het beste.
Alle reacties Link kopieren
Due ik ben 38 dus wel wat ouder dan jullie :biggrin:

Fiona; hier is het ook sinds een paar weken drama overdag. Ze is net 8 mnden. Vandaag was er geen pijl op te trekken. Was ze na 40 min alweer moe! Heb ik haar maar in bed gelegd en sliep ze weer 45 min. In de namiddag sliep ze ook 45 min werd wakker voor melk en viel in slaap 1 uur en 20 min op mijn schoot. Misschien ook eens die 2-3-4 tactiek proberen.
Ik ben de 2 3 4 gaan doen toen baby 's nachts meer wakker was dan sliep. En de ellende was na 1 dag dit ritme over. Over algemeen slaapt ze nu goed, tenzij ziek ofzo. Ik zweer erbij. Ze doet het er heel goed op. Als we er teveel anaf wijken is het eigenlijk altijd weer bal 's nachts. Ze kan best af en toe een korter slaapje in de wagen of auto doen maar dan moet ze wel haar andere slaapje fijn in bed kunnen doen. Laatst had ik daar dus vanaf geweken en 's ochtends en 's middags auto. Dat hebben we geweten. Maakt me wel erg aan huis gebonden wat wel vervelend is met peuter die zich nog steeds maar matig kan vermaken thuis. Wat dat betreft zal ik blij zijn als we naar 1 slaapje zijn. Al zal die overgang (dochter kennende) niet makkelijk verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Due, hoe gaat het met peuter/baby?

Hier hebben we gisteren een heerlijk uitje gehad, vlak over de grens. Groot belevingspark met binnenspeeltuinen en vlinderstruik/tropische tuin. Zo leuk..

Hier gaat het slapen ‘s nachts over het algemeen ( als de hoestbuien achterwege blijven) prima. Overdag de ene dag geweldig, de andere dag is ze wat onrustiger. We zitten op 3 slaapjes, soms nog 4 met een powernap aan het einde van de dag, als ze vroeg wakker was of als de slaapjes naar mijn idee aan de korte kant waren.

Ik kijk uit naar het moment 1 slaapje, want 2 zie ik met een nog slapende peuter ooo nog niet echt zitten.. Dan ben ik wel echt aan huis gekluisterd. Want hoewel baby niet moppert of zeurt in de kinderwagen, slapen doet ze ook niet lang. Bedje is toch wel haar favoriete slaapplek.

Hier hadden we een peuter die overstuur was vannacht om 01.00. Huilen, niet willen liggen. Uiteindelijk na wat minuten wiegen en troosten, wilde ze weer liggen en viel ze in slaap. Misschien toch het verwerken van alle drukte van de dag?
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 08:25
0.05% gewijzigd
Chantilly op zich valt het mee, 2 slaapjes icm slapende peuter. Peuter gaat hier om 13h naar bed en baby meestal tussen 13 en 1330. Peuter maak ik tussen 1430 en 15h wakker. En baby wordt dan meestal tussen 15 en 1530 wakker of maak ik wakker tussen 1530 en 16h. 's ochtends slaapt ze meestal van 8 tot 10 of van 830 tot 1030. Dan gaan we daarna naar buiten, speeltuin, boodschapje etc. Zorg dat ik rond 12/1230 thuis ben voor lunch of we picknicken op bankje in speeltuin.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
27-01-2020 08:05
Due, hoe gaat het met peuter/baby?
Ze zijn niet meer echt ziek, maar hadden ook beiden geen zin in kdv vanochtend 😔. Baby had nog wel gespuugd vanochtend maar heb toch maar geprobeerd. En ben toen zelf terug in bed gekropen.
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor, twee slaap- en eetschema's. Vind het echt leuk om te horen hoe jullie dat allemaal combineren. En Due, wat fijn dat het weer iets beter gaat. Hopelijk hebben ze wel een goede dag, ondanks dat ze geen zin hadden.

Even vraagje: dochter sliep hier in Pacco. Toen ze ziek werd, hebben we haar in een dikke winterslaapzak gelegd. Dat ging goed, we stoppen haar handjes heel strak in, en leggen kruiken (gerold in dekentjes) naast haar voor het gewicht. Zo blijven de handjes goed onder de dekens en slaapt ze prima. Maar ze wordt steeds sterker (richting 6 maanden) en wurmt nu vaker een handje erboven. En natuurlijk: meteen wakker. En in slaap vallen lukt niet meer. Hebben jullie tips? Heb verschillende goede verhalen gelezen over de sleepyhead grand voor dit soort kindjes, maar die is zo duur, en of het nou echt veilig is? Ze heeft de geborgenheid in ieder geval echt nodig.

Oh, en een buikslaper is ze ook niet, daar wordt ze alleen maar gefrusteerd van...
Ik wilde zeggen Buikslapen maar dat is geen optie dus. Ze zal toch moeten wennen aan die handjes. Dus vrees dat ie er doorheen moet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven