Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een slaapzak met te lange mouwen proberen? Ik zou het anders ook niet weten...

Hier net de eerste prikken gehad. Dochter moest tijdens het inspuiten huilen maar ligt nu thuis lekker te slapen. Hoop dat ze er weinig last van heeft. Ze groeit en ontwikkelt zich verder goed (wisten we eigenlijk al, maar toch altijd fijn om het ook te horen op het CB). Over 2 maanden weer terug voor de volgende prikken.
Meandyou mijn ervaring is dat ie pas later kan zeggen of ze wel of niet van buikslapen houden. Dochter leek het niks te vinden maar ging toch echt pas beter slapen toen ze dat kon. Maar daar heb je nu weinig aan. Misschien is een nunki lakentje wat? Ons zoontje is even oud als jouw baby en best sterk. Met een winterslaapzak en dat lakentje lukt het hem nu niet z'n armpjes los te krijgen. Is natuurlijk wel de vraag voor hoe lang nog. Als het hem straks lukt om ook met slaapzak te draaien is dat ook wel klaar denk ik.. het is in ieder geval super herkenbaar. Want als die handjes los zijn, meteen wakker.

Ik kijk ook wel op tegen 2 slaapjes, wat jij zegt chantilly. Onze peuter slaapt ook nog. Nu slapen ze meestal tegelijk. Peuter wil ook eigenlijk altijd naar bed als baby ook gaat. Meestal is dat rond half 12/12 uur. Als baby 2 slaapjes gaat doen zal dat wel wat later worden en dan kan je net niks. Nu gaan we meestal voor de lunch naar buiten en/of na het middagslaapje net voor het derde slaapje van baby.
Maar dan kan peuter toch gewoon wat later naar bed? Doe ik hier ook, gaat prima :)
Teckeltje88 schreef:
27-01-2020 20:45
Maar dan kan peuter toch gewoon wat later naar bed? Doe ik hier ook, gaat prima :)
Dochter zegt meestal al rond half 12 dat ze naar bed wil, dus ik denk dat dat lastig wordt. Maarja dat zien we dan wel weer 😉.
Ach nushy, mijn zoontje moest gistet ook voor zn 1e prikjes.

Hij heeft ongeveer de hele dag gehuild of geslapen. Zo sneu.
Hopelijk is het bij jou beter gegaan.

Gelukkig was hij vandaag weer vrolijk, en voor het eerst gaan wennen (2uurtjes) op het kdv. Ook allemaal goed gegaan! Is een fijn gevoel.

Over 2 weken weer werken.. wat vliegt de tijd.

Ik kijk juist uit naar 2 dutjes. Een beetje regelmaat weer. Maar peuter doet ook geen dutje meer dus dat scheelt natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier was die tijd erg kort, peuter lijkt van z'n middagslaap af. Na weken moeilijk inslapen, hem maar eens wakker gehouden en dat lijkt nu de oplossing. Nog om de dag geprobeerd, maar de dagen dat ie niet sliep 's middags, ging het 's avonds moeiteloos. Als ie 's middags wel slaapt, slaapt ie niet voor 21.30u. Jammer van het rustmomentje voor mij, maar wel fijn dat we nu alleen met dochter haar slaapjes rekening hoeven houden. En zoon kan zichzelf goed vermaken, dat scheelt.

Sneu die prikjes hè.

Willen jullie eens meedenken? Dochter zit op 4 flessen:
's Ochtends drinkt ze zo'n 90-100 cc
's middags na de boterham ongeveer 130 cc
Voor het naar bed gaan zo'n 100 cc
En dan nog een late fles van zo'n 110-120 cc.
Geen grote flessen dus, maar ze geeft zelf aan dat ze genoeg heeft, dus prima.

Ik vraag me alleen af of we op deze manier ooit van die late fles af komen. Ja vast ooit haha, maar kan ik daar zelf iets voor doen? Hoe deden jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik deed niks. Ofja niet tot 1,5. Toen ben ik nachtvoedingen gaan afbouwen. Maar heb eigenlijk ook nooit wakker gemaakt voor voeding maar altijd gewacht tot ze zelf kwamen.

Baby is aan het bunkeren dus die haalt even in wat hij afgelopen dagen aan eten heeft gemist.
Alle reacties Link kopieren
En als je de fles niet geeft Maud?

Hier ben ik gestopt met wakker maken rond de 4 maanden voor die laatste fles. Nu zit ze met 6 maanden op 4 flessen en ik denk dat rond de 8 maanden de fles van 10.30 eraf gaat. Dan kan ik de tijd overbruggen met fruithap en daarna brood.

Wat sneu he, die prikjes!

Hier is baby nog altijd snotverkouden. Tijdens het naar bed brengen heeft ze de halve fles uit gespuugd door een hoestbui.. Zo zielig.. Hopelijk is ze komend weekend wat opgeknapt en doet de berglucht haar goed.
Alle reacties Link kopieren
Wakker maken heb ik ook nog nooit gedaan. Is ook niet nodig bij die van ons, want die melden zichzelf wel :lol:.
Maar ze wordt dus zelf rond 22.30u wakker voor die fles. En ook wel begrijpelijk, want overdag drinkt ze dus best weinig melk.
Misschien zou ik de late fles wel kleiner kunnen maken, zodat ze hopelijk in de ochtend meer gaat drinken en het zo langzaamaan wat gaat verschuiven.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
28-01-2020 20:23


Willen jullie eens meedenken? Dochter zit op 4 flessen:
's Ochtends drinkt ze zo'n 90-100 cc
's middags na de boterham ongeveer 130 cc
Voor het naar bed gaan zo'n 100 cc
En dan nog een late fles van zo'n 110-120 cc.
Geen grote flessen dus, maar ze geeft zelf aan dat ze genoeg heeft, dus prima.

Ik vraag me alleen af of we op deze manier ooit van die late fles af komen. Ja vast ooit haha, maar kan ik daar zelf iets voor doen? Hoe deden jullie dat?
Ervaring hier; ze raakte geirriteerd van het wakker maken en hoefde haar fles simpelweg niet meer. Ok duidelijk, tijd om te stoppen hier ;-)

Vriendin van mij ging steeds wat minder geven en bouwde zo af.
Alle reacties Link kopieren
@ sneeuwbal: vannacht heeft dochter goed geslapen dus ik had goede hoop, maar vandaag was het overdag drama met niet willen slapen. Probeer haar ook al vanaf 19u in bed te krijgen vandaag omdat ze overduidelijk heel moe is. Heb haar tegen mijn principes in 5 minuten in haar bed laten huilen omdat ik het echt even niet meer trok en ik vanaf 17u constant met haar bezig was tot 21.30. Tussendoor heeft ze 10 minuten geslapen en voor de rest bijna alleen maar gehuild vanaf 17.30 op de momenten dat ze niet in bad zat of ik met haar danste/zong. Na die 5 minuten ging ik weer kijken en lag ze zachtjes te jammeren, heb haar even getroost en toen weer in bed gelegd. Nu lijkt ze bijna in slaap te vallen, eindelijk...
Weet niet of het door de vaccinaties komt of dat het de 12-14 weken sprong is.
Alle reacties Link kopieren
Hi Nushy wat naar, die prikjes. Hier was ze toen ook wel een paar dagen van de leg.

Meisjes ik zit met een dilemma over borstvoeding. Ze eet nu met 8 maanden 2 keer vaste voeding middag en avond. Borstvoeding nog zo’n 7 keer, ze drinkt dan per keer niet meer dan 8 min. Ze heeft reflux dus ik vermoed dat ze daarom liever vaker en minder drinkt. Maar ik wil kijken of de voeding van de avond kan vervangen voor flesvoeding en hopen dat ze doorslaapt. Bij doorslapen ben ik al blij als het 6 uur is. Nu varieert dat 2-3-4 uur. Ik weet niet of flesvoeding wel een goed idee is met reflux? Ik heb een keer rijstebloem pap geven en daar kreeg ze obstipatie en dus erge reflux van.

Ze heeft op dit moment ook nog door de verkoudheid een erg geïrriteerde keel en hoest en niest wat af.

Voor de reflux heb ik een siroop en dat werkt redelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met flesvoeding maar ik geloof wel dat doorslapen niet te beïnvloeden is. Zelfs toen nachtvoedingen eraf gingen met 1,5 ging mijn peuter niet doorslapen. Baby is nu bijna 11 maanden en slaapt ondanks dat hij eet als een bouwvakker niet door.
Wel ervaring met flesvoeding, ze hadden hier beiden redelijk snel geen behoefte meer aan nachtvoeding. Maar ik weet niet of het uitmaakt. Tenminste, mijn zoontje krijgt geen voeding 's nachts, hij vraagt daar nooit om (maargoed hij is een flinke baby dus ik vind dat niet gek). Maar hij wordt evengoed vaak wakker s'nachts.
Volgens mij is dat hele op fv slapen ze door echt wel een fabel. Dochter heeft hier een poosje van 3 maand tot 5 maand doorgeslapen op een combi van bv en fv maar toen tussen 5 en 6 maand weer niet. En daarna van 7 tot 10 maand helemaal niet. En nu slaapt ze ook niet altijd door. We proberen een voeding als ze 's nachts niet slaapt maar die wil ze gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier eet baby ook alsof ze nooit meer wat krijgt..zit nog op 6 flessen. Vaste voeding lijkt wat beter te gaan maar ze komt dus ‘s nachts ook nog. We proberen dan eerst een speen maar 9 vd 10 keer is het gewoon honger
Straks naar het CB. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.
Er lijken nu nog meer tandjes door te komen ook..ze was er gister echt naar van. Onrustig en jammeren
Alle reacties Link kopieren
Hier peuter en baby beide flesvoeding gehad. Peuter ging pas met een jaar een beetje doorslapen en zaten dan nog periodes tussen dat hij zeer slecht sliep. Nu met 3,5 jaar slaapt hij top!

Baby ging met 3 maanden doorslapen, met af en toe een slechtere periode als hij ziek was ofzo. Beide zelfde opvoeding.

Het hangt dus volgens mij echt wel van het kind af.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan ga ik het ook niet proberen. Zo’n pot anti reflux Melkpoeder van 800gr kost hier €35!

Tot wanneer hebben jullie borstvoeding gegeven? Ik wil wel een keer afbouwen. Maar als ze dus nog 4 keer s’nachts komt stop ik liever de tiet er in en kan ik makkelijker verder slapen. :rofl: Vannacht helaas 3,5 uur wakker gelegen..
Maar we zijn nu pas 10 min wakker :P
Alle reacties Link kopieren
Ik oudste zoon tot 1,5 en toen was ik weer 15 weken zwanger. Nu 11 maanden onderweg en ga nog wel even door. Met kolven op het werk wil ik rond verjaardag stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips over flesvoeding en doorslapen. Dochter van 3 maanden komt nog
2x tussen 0 en 6...
Alle reacties Link kopieren
Geen tips maar even zelfmedelijden. Peuter en baby zijn allebei ziek met koorts. Peuter heeft daarnaast eergisteren haar sleutelbeen gebroken. Ik ben alleen thuis, man is ziek op een hele belangrijke klus.

Peuter kan niets alleen en alleen maar kreunen omdat ze zoveel pijn heeft en baby wil alleen maar huilend op me plakken.

Ik tel de minuten af tot de (waarschijnlijk slapeloze) nacht.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Fiona, wat heftig zeg! Arme jij. Heb je een moeder/vader/oom/tante/buurvrouw die even kan bijspringen (of bij wie je even kunt uithuilen?). Arme jij, arme jullie. Hoe is het gebeurd dat sleutelbeen? Loopt peuter met een mitella nu? Gipsen kan natuurlijk niet. Alle beterschap voor jullie allemaal. Hopelijk knapt baby in ieder geval snel op, en die breuken bij kleine kinderen genezen hopelijk ook wat sneller...

Ik heb tot drie maanden borstvoeding gegeven, en toen ging dochter ook ongeveer doorslapen. Had volgens mij weinig met elkaar te maken, maar flesvoeding gaf hier wel veel meer rust. Wat zwaardere voeding, uit de fles zorgde voor veel minder refluxklachten. Aan de borst hoestte en proestte ze wat af, en had ze ook vaak krampjes door slechte drinktechniek. Wat een onzin zeg, dat het daar zo duur is. Kun je niet evt ouders in NL wat pakken laten bestellen en eventueel laten versturen? Scheelt denk ik best als je dat in grotere hoeveelheden doet. Sterkte met de beslissing, borstvoeding is heel mooi en fijn - maar snap ook dat je denkt aan een andere oplossing.

Strak instoppen baby gaat weer goed, en na een paar hangdagen is ze weer wat blijer. Ze slaapt in ieder geval weer best goed! En ook de hapjes gaan prima. Ik had alleen wel (iets teveel) gehoopt dat het spugen dan minder zou zijn. In tegendeel, ze spuugt nog steeds veel en makkelijk, met name op haar buik. We wassen wat af...
Alle reacties Link kopieren
Wat een helse dag. Gelukkig kwamen de opa's en oma's bijspringen vandaag, anders had ik het niet gered. Baby had 40 graden koorts, heeft sinds 12.00 niet geplast en kon alleen maar huilen.
Peuter loopt inderdaad met een mitella en krijgt nu volop paracemol en ibuprofen. Maar ze voelt zich zo ziek.

Ik ben echt gesloopt, heb mijn beide kinderen nog nooit zo ziek en beroerd gezien.

Sorry voor de egoposts.
Ach wat ontzettend zielig fiona, en zwaar voor jou! Sterkte.

Doorslapen. Peuter kreeg de 1e 3 maanden borstvoeding en toen fles. Ging toen doorslapen. Kan toeval zijn.

Baby krijgt fles vanaf begin en slaapt nu soms wel door en soms niet. Geen pijl op te trekken.
Ik hoop dat als hij 3 maanden is, ook gaat doorslapen haha.

En das wel echt duur, 35 euro voor 800 gram. Wat is trouwens anti reflux voeding? Dat het verdikt is?

Ik heb wel een tip voor reflux in sommige gevallen. Helpt bij mijn baby in ieder geval. Stuur maar pb als je dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Fiona :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven