Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
sdd schreef:
12-02-2020 19:18
Hallo!

Nieuw hier! Vroeg me af of jullie nog tips hebben voor de volgende situatie;

Zoon van 6,5 maanden slaapt meestal snachts 12 uren met nog 1x de fles. Prima op zich, ware het niet dat hij meestal al rond 17.00/17.30 in slaap valt, wat dus betekent dat de dag voor ons ook rond 5.00 uur begint... we zouden dit toch graag wat opschuiven....is dit een kwestie van accepteren? Of zouden we hier nog wat aan kunnen doen? Iemand ervaring?
Herkenbaar met baby van bijna 4 maanden. Wat we nu doen: laatste slaapje doen we meestal beneden in de kinderwagen. Dan doet ze maar een powernap. Leggen we haar rond 17e in bed dan trekt ze hem zo door. Voorheen maakte we haar dan na 1,5 uur ofzo wakker en lieten haar nog even op. Werd ze alleen niet vrolijker door..

Je zou ook kunnen proberen om langzaam hem ritme te verschuiven. Telkens alles 15 min later.
Alle reacties Link kopieren
sdd schreef:
12-02-2020 19:18
Hallo!

Nieuw hier! Vroeg me af of jullie nog tips hebben voor de volgende situatie;

Zoon van 6,5 maanden slaapt meestal snachts 12 uren met nog 1x de fles. Prima op zich, ware het niet dat hij meestal al rond 17.00/17.30 in slaap valt, wat dus betekent dat de dag voor ons ook rond 5.00 uur begint... we zouden dit toch graag wat opschuiven....is dit een kwestie van accepteren? Of zouden we hier nog wat aan kunnen doen? Iemand ervaring?
Hoeveel slaapt hij overdag?

Verder ben ik voor niet rommelen met ritmes. Dan maar zelf ook om 9 uur naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meisjes! Rustig hier! Hoe gaat het met iedereen?! Hopelijk zijn alle babies fit en happy.

Hier wel, al hoest ze al een maand dus toch even bij HA geweest gister. Ontstoken keelamandeltjes. Anders dan vroeger wordt daar eigenlijk nauwelijks meer wat aan gedaan, tenzij ze er vaak en heel ziek van zijn. Wat een verschil, ik had als kind al snel buisjes en amandelen. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Inderdaad even rustig hier:)
Hier (afkloppen), op wat gehoest nog geen zieken gelukkig.
Ah, zielig..ontstoken keelamandelen. Geen last met eten/drinken?
Mijn keelamandelen zijn er geloof ik wel uitgehaald maar heb nooit buisjes gehad. Mijn nichtje van 6 heeft ze al wel meerdere malen gehad geloof ik. Had ook altijd ontstekingen en zo.

Hier gaat het steeds beter met vast voedsel :yes: en ze heeft zowaar 2 nachten doorgeslapen. Afgelopen nacht was het bal..maar ja, ik prees mezelf wel even heel gelukkig :hyper:
Nu ligt ze al vanaf 5 te slapen na haar groentehap, hopelijk wordt ze zo wakker en kan ik lekker onder de wol
Alle reacties Link kopieren
Hai, hier alle drie inmiddels ziek geweest. Man afgelopen weekend 2 dagen gebraakt, dochter tijdens die 2e dag wat verhoging en nu nog steeds snotterig, en ik afgelopen week 2 dagen niet lekker met koorts en keelpijn. Nu allemaal weer beter behalve de verkoudheid van dochter. Ze niest nu ook veel en ik vind overal (kleding, grond, beddengoed) stukjes snot van haar.

Ik heb vroeger als kind tig keer buisjes gehad en mijn neusamandelen zijn geknipt. Hoor je tegenwoordig inderdaad minder.
Alle reacties Link kopieren
Hier begon baby vanmiddag te spugen :-( en morgen vieren we verjaardag van peuter. Maandag is hij echt jarig. Ze slapen nu wel allebei maar de bak staat al klaar naast ons bed.

3 weken geleden begin baby te spugen en volgende de rest van het gezin ook.
Alle reacties Link kopieren
Meandyou, zielig die ontstoken amandelen! Ik heb geen buisjes of geknipte amandelen gehad. Hoorde je vroeger inderdaad wel vaak van klasgenoten.

Wat lekker Non, 2 nachten doorgeslapen. En fijn dat het goed gaat met eten.

Nushy, flinke ziekenboeg gehad dus. Hopelijk nu voorlopig weer vanaf.

Due, beterschap voor baby. Balen nu met die verjaardag. Peuter alweer 3 morgen! Alvast gefeliciteerd en een fijne dag vandaag!

Wij gaan vandaag naar Plopsa Indoor.
Alle reacties Link kopieren
Ah meandyou wat zielig. Beterschap!

Non heerlijk slapen en eten. Lekker van genieten!

Ai Nushy wat een ellende. Hopelijk echt voorbij!

Due alvast gefeliciteerd met peuter en beterschap voor baby.

Veel plezier Maud!

Nou het is twee weken geleden dat ik dat eerste puntje van dat tandje zag en hij is nog niet helemaal door. Nu zie ik ook een puntje van het andere tandje. Ik weet nu in elk geval zeker dat ze de afgelopen maanden last van heeft gehad want het gaat zoo traaaaag. Ze is helemaal van de leg en wil alleen in mijn armen slapen. Pfff en moeders is zelf kapot moe heel de tijd :|
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik kom even binnenvallen met een vraag.. baby is twee weken oud en krijgt flesvoeding uit dr. Brown fles (oude model) met een speen maat 1. Ze doet vaak langer dan een half uur over het leeg drinken van de fles. Ook valt ze in slaap als ongeveer 3/4 op is, en is dan niet meer wakker te krijgen.
Iemand ervaring met het groter maken van het speengaatje? Of wellicht een andere speen op de fles? Ik lees dat speen maat 2 vanaf 3 maanden is en deze juist weer veel te snel gaat.
Bedankt voor het meedenken!
Weinig ervaring met dr. Brown maar begreep dat difrax spenen daar ook op passen. Misschien is dat nog wat?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn na twee weken begonnen met speen 2. Ging prima. Fles goed strak draaien en kijken of het er niet langsloopt of verslikt. Maar nogmaals, hier ging het meteen goed. Ook dr Brown! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Hier na 6 weken of zo over op speen 2, dochter is gewend de voeding in 5-10 minuten op te krijgen en gaf het na wisselen naar dikkere voeding (omneo) op na 30cc. Met speen 2 ging het weer als een tierelier. Nu sinds kort dunne voeding (pepti), dochter is inmiddels bijna 4 maanden, heb teruggaan naar speen 1 geprobeerd (i.p.v. indikken) omdat het met 2 heel snel gaat maar daar wordt ze heel boos van.
Ik zou speen 2 gewoon proberen, als het te snel gaat en ze verslikt zich veel kan je altijd nog terug, of inderdaad de difrax speen.

Edit: ook dr Brown trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is de fles gekkootje en hoevaak krijgt ze die?
Alle reacties Link kopieren
Pff, hier is het sinds 2 nachten weer feest. Baby is veel wakker 's nachts. Ik verdenk de tandjes ervan. En haar verkoudheid.

Vannacht begon het om 01.00 en uiteindelijk sliep ze pas na een fles om 03.00 weer verder. En toen was ze natuurlijk uitgeteld en heb ik haar wakkeer moeten maken om 07.00. Geen fles willen drinken, dus hopelijk gaat het op het KDV goed.

Ik had gehoopt de fase van nachtvoeden te hebben gehad, maar met 6,5 maanden lijkt het weer te beginnen!
Hopelijk snel voorbij..

@Speen, hier met een week of 3 over gegaan op speen 2 dr Brown, maar dat komt meer door de dikkere voeding die ze kreeg.
Je kunt het altijd proberen, verslikt ze zich veel/geeft ze veel terug, dan is het nog te snel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een baby van ruim 2 weken oud die borstvoeding krijgt. Afgelopen week bleken we spruw te hebben en helaas kan ik nu de melk uit de diepvries die ik er net in had gezet weggooien. Ik kolf nu na de ochtend voeding nog makkelijk een mooie hoeveelheid na die ik graag wil gebruiken als voorraad. Ik gooi het nu weg naar vraag me af wanneer ik het weer in zou kunnen gaan vriezen als voorraad. Ik ben bang dat als ik nu stop met nakolven ik de extra productie verlies en de voorraad veel lastiger opgebouwd krijg.
Alle reacties Link kopieren
https://www.lalecheleague.nl/borstvoedi ... moedermelk

Je hoeft het niet per sé weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Oh bedankt! Ik had blijkbaar niet met de juiste zoektermen gezocht om dit te vinden. Op de website van het moedermelk netwerk zie ik nu dat je al ingevroren melk ook kunt ontdooien, pasteuriseren en opnieuw invriezen. Dat ga ik dan maar doen met wat al in de diepvries zit denk ik (dat had ik gelukkig nog niet weggegooid).
Beterschap voor de zieke baby's. Zielig , ik heb inderdaad ook het idee dat ze buisjes etc. nu wat minder snel doen dan vroeger. Baby lijkt over te slaan, peuter is wel een week super ziek geweest.

Hier viert baby ook nachtelijke feestjes. Ik weet niet wat hij heeft.. hij is om 3 gewoon klaarwakker. Vaak valt ie dan wel weer in slaap maar om half 6/6 uur heeft ie honger of is klaar met slapen. Van het CB mag ie naar 3 flessen, maar volgens mij is dat nog wat te vroeg. Hij eet wel echt veel groenten en fruit nu en we zijn net begonnen met een paar stukjes brood. Wanneer zijn jullie naar 3 flessen gegaan? Hij is groot 9,5 kilo (en 73 cm) en hij is 6,5 maand, dusse ik wil m ook niet vetmesten haha. Heb het geprobeerd ipv een fles een tussendoortje en wat drinken maar uh dat gaat duidelijk nog niet.

Speen, wij zijn over gegaan op Avent bij allebei, dat ging veel beter.

Borstvoeding te weinig ervaring mee voor tips.

Hier zijn de eerste tandjes door 🎉
Alle reacties Link kopieren
Hier borstvoeding en nu met 11,5 maand krijgt hij soms 1 en soms 2 flesjes overdag (80cc per stuk). Thuis onbeperkt. Maar ik heb geen idee wat cb ervan vindt. Ze geven hier enkel voedingsadviezen op verzoek. En ik vraag er niet om.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens kijken naar de difrax speen en de dr. Brown maat 2. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Eerste dochter had de prematuren speen, zij ging als een trein met het leegdrinken van de fles. Dit is dus even anders.
We gaan gewoon eens wat uitproberen.

Due-scimmie we bieden 110 aan in de fles, maar dit drinkt ze niet altijd op hoor. Laten we zeggen zo’n 6x per dag tussen de 85-110 ml. Soms ook 7x.
Dat is wat ik probeer te zeggen denk ik Due.. ze regelen t meestal prima zelf is mijn ervaring. Maar de tweede is wel echt anders en eet alles wat je hem geeft. Dus dat vind ik best lastig. Wanneer is het genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Dreumes heeft nog lang 4 flessen gehad. Nu met 1 jaar s' ochtends nog een papfles en s' avonds voor het slapen een flesje melk.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
18-02-2020 07:30
Dat is wat ik probeer te zeggen denk ik Due.. ze regelen t meestal prima zelf is mijn ervaring. Maar de tweede is wel echt anders en eet alles wat je hem geeft. Dus dat vind ik best lastig. Wanneer is het genoeg.
Ja hier eet tweede ook beduidend beter. Ofja, meer anders. Peuter is echt van de noedeles, rijst en aardappels en eet tegenwoordig helft van de dagen vlees maar tot 2 vrijwel nooit. Baby vindt vlees dus juist erg lekker en moet niks van noedels hebben.

Maar eigenlijk stoppen ze altijd vanzelf. Ik geloof wel dat kinderen zelf weten wanneer het genoeg is. En als ze daar overheen gaan, komt het er vanzelf weer uit. (Zoals peuter die te veel had gesnoept op zijn verjaardag en toen bed onder spuugde). Juist door de grenzen op te laten zoeken, leren ze ze kennen geloof ik sterk.
Alle reacties Link kopieren
Hier lijkt er ook een fles af te zijn en zit ze nu op 4 flessen (en bij onrust in de nacht nog een klein flesje van 60).
Peuter kan ook goed eten en we hebben ook weleens gehad wat Due zegt; als ze een dag teveel had gehad door een feestje oid dan kwam dat er weer uit. Dit is denk ik 1 of 2 keer gebeurd. Ik denk ook dat ze daardoor zelf grenzen leren kennen. Wil niet zeggen dat ze hele dagen alles maar mag eten wat zij wil;)

Gister heeft baby banaan gehad. Ze kreeg ineens allemaal vlekken om haar mond en een half uur later kwam alles er uit...gek want ze heeft wel eerder banaan gehad en leek er niks aan de hand. Misschien toch een allergie aan het ontwikkelen..
Alle reacties Link kopieren
Weet je nog Naniene, toen je zoon van cb werd geadviseerd om van 6 naar 4 flessen te gaan? Toen was het ook van ‘hóe dan’ en twee weken later deed hij het ineens. Gaat nu ook zo zijn denk ik.

Wij hebben er ook zo één bij wie het nooit genoeg lijkt. Tot ik haar afgelopen week ineens broccoli gaf. Had ze snel genoeg van, haha. Heb ook de indruk dat als ze er meer voor moet werken (wat grovere stukjes) dat dat ook zorgt voor snellere verzadiging.

Wij geven trouwens (op basis van eigen research) regelmatig een klein beetje pindakaas of ei (nu 6 maanden oud) om allergieën te testen of (zo zeggen sommigen) te voorkomen. Ze vindt het beide heerlijk. Hoe gaan jullie daarmee om?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven