Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Peuter moest totaal niets hebben van pap en nog steeds niet.

Dreumes vind het heerlijk! Doe het met een papfles vind dreumes nog fijn.
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
23-02-2020 19:34



Hier zijn we eerste weekend weggeweest met baby. Viel volledig in het water, veel huilen en onvrede. Vannacht begon ze te spugen en dat zette zich, samen met een hoop volle luiers, voort vandaag. Buikgriepje dus. Arme zij, al is ze best vrolijk. Ik ben wel meteen van de leg merk ik, toen ze drie weken oud was heeft ze met uitdrogingsverschijnselen door diarree in het zkh gelegen en vond dat best heftig. Tips voor genezing van virusje? Hebben haar wat minder melk gegeven, hopelijk gaat dat het spugen tegen. Vannacht hopelijk wat slaap voor ons drieën...
Ik zou niet minder melk geven, maar misschien wel meer flessen met kleinere hoeveelheden ivm kans op uitdrogen.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes!

Iedereen in de polonaise??

Fijn Maud dat je wat meer thuis bent. Ik ben nu fulltime moeder en soms mis ik mijn werk nog wel eens. Maar als mijn vriend haar dan even 30 min mee neemt naar een tante dan duren die 30 min wel erg lang :P

Hoe is het Teckeltje?

Ah meandyou wat balen. Beterschap!

Hier moe.. nog drama met de tandjes en ze wil de fles maar niet. Ze kan er niet uit zuigen dus dat is het probleem. Morgen maar weer een andere fles proberen. Anders pap ofzo.
De zwangerschap verloopt verder goed. Met vlagen last van lage bloeddruk. Donderdag eerste echo, zin in! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik ook due! Ze heeft vannacht ook een fles gehad. Daarna een hoop gehoest, gekreun en gejammer...
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de stilte maar we zitten hier nog weer in de ziekenboeg. Griep, verkoudheid, gebroken botten, ik ben er echt heel erg klaar mee.

Maar.... Baby tijgert! Eindelijk, want ze is al bijna 8,5 maand. En ze is meteen veel minder gefrustreerd nu ze zichzelf kan voortbewegen.

Verder is ze ook ziek helaas, dus we hebben alweer 4 gebroken nachten achter de rug. Ze zit helemaal vol snot en is 's nachts dan echt overstuur en ontroostbaar. Gelukkig is mijn man vrij deze dagen waardoor ik vanochtend kon blijven liggen (want ik ben zelf ook ziek).

We zijn ook sinds een paar dagen gestopt met de maagzuurremmers en dat lijkt goed te gaan. En ze krijgt sinds zondag pap als ontbijt i.p.v. een fles en dat gaat ook erg goed!

Hoe gaat het met jullie zieke baby's?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even wat meer offline geweest.. Zieke baby is niet gezellig.
Zwaar verkouden hier, dus al een ruime week 's nachts spoken, flesjes drinken en erg onrustig zijn.
Vannacht hadden we een goede nacht, ze sliep door tot 06.30 met een minimale onderbreking die met speentje op te lossen was.

Maar jee, wat zijn baby's toch zielig als ze zo verkouden zijn..

Brood wordt hier direct uitgespuugd, met de halve fles melk erachter aan. Ook vaste voeding met stukjes wordt uitgespuugd, met wat er nog meer in haar maag zit.
Geen succes dus..

Gepureerd en potjes met gladde voeding gaat prima gelukkig en ze lijkt steeds meer te eten. Pap vindt ze ook helemaal lekker, zowel uit de fles als uit een bordje. Haar zus vond het vreselijk, maar ik ben blij dat baby dit wel blieft. Zeker nu brood nog niet zo'n succes is.
Beterschap voor de zieke baby's. Hier is alles weer opgeknapt. Baby draait nu beide kanten op en hij tijgert het huis door. Hij zit echt overal aan haha dat deed dochter veel minder. Die tijgerde volgens mij ook wat later. Hier ook een stuk minder frustratie nu, erg fijn.

Pap moet meneer niks van weten, brood gaat super goed.

Veel plezier principessa, spannend hopelijk is alles goed.
He bah wat een boel zieke babys. Baby is snot verkouden en hoest zich een ongeluk maar verder tevreden en slapen gaat ook goed. Ze slaapt ineens uit. Ipv 6u wakker. Gaat een wereld voor me open haha. Wist niet dat baby's dat konden. Helaas maakt peuter haar meestal wakker maar dit weekend met de waterpokken sliep hij van 6 tot 9 en hoorden wij baby dus ook pas om half 9. Dat was wel lekker want verder was de nacht met peuter erger dan een gemiddelde nacht met een newborn. Maar de ergste jeuk is over. Hij is weer bijna helemaal de oude. Is nog snel moe en wat zwakjes maar praatjes voor 10.
Ondertussen wachten wij op de eerste vlekken bij baby. De incubatie tijd is vrij lang. Dus we gaan het meemaken. Hoop vooral dat ze niet op haar eerste verjaardag met de waterpokken zit...
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar sta ik dan met m'n grote mond dat onze kinderen niet vele mee oppikken. Ze zijn al sinds zondag echt kei ziek. Buikgriep allebei. Baby is sinds vandaag wel aan de beterende hand. Gelukkig maar, want gisteren waren haar plasluiers echt nog minimaal. Peuter is nog een hoopje ellende. Helaas dus geen carnaval kunnen vieren.

Meandyou; Wat jammer van jullie weekendje. Hoe gaat het nu?

Principessa; Misschien uit een beker proberen? Veel plezier en succes bij de echo morgen!

Fiona; bij jullie blijft het ook maar bezig he. Beterschap! En wat goed dat baby tijgert!

Chantilly; voor jouw baby ook beterschap!

Naniene; ook een tijgerende baby, super leuk!

Teckeltje; ik hoop dat het baby bespaart blijft. Zou op het randje zijn qua immuniteit toch? Ohhh en alweer bijna een dreumes! Wanneer precies (als je dat wil zeggen)?

Dochter heeft het kruipen onder de knie :yes: .
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor de zieke kindjes!

Hihi wat leuk die tijgerende en kruipende baby’s! Je moet wel overal ogen hebben! Hier is ze supersnel. Verwacht dat lopen niet meer lang duurt.

Vanavond hebben we de afspraak bij de gynaecoloog. Nu is daar in die stad gisterenavond het eerste geval van coronavirus in het ziekenhuis geconstateerd en afgevoerd in quarantaine naar Napels. De gynaecoloog werkt in dat ziekenhuis. Overigens hebben we de afspraak bij zijn praktijk: niet in de buurt van het ziekenhuis. Toch wel gaan?? We moeten ook baby meenemen want er is geen oppas..
He bah Maud, sterkte.
Hier hoesten en proesten ze nog maar afgezien van 4x naar peuter tussen 23 en 1 en 1 x keer naar baby van wege een hoest aanval wel goed kunnen slapen.
Wat leuk dat ze kruipt!
Baby wordt begin 6 maart 1. De cadeaus worden morgen bezorgd als het goed is.

Principessa lastig... Kan je het misschien van te voren overleggen met de gyn? Snap dat je dat spannend vindt.
Alle reacties Link kopieren
Principessa, ik geloof dat ik er redelijk nuchter onder zou zijn, maar misschien makkelijk praten vanaf hier.

Oh dat is echt bijna inderdaad Teckel! Dan scheelt ze 2 maanden en 1 dag met onze baby. En volgens mij schelen onze peuters ook zoiets? Hij is van 2 oktober.
Wat voor cadeaus heb je besteld? Kan ik vast inspiratie op doen ;).
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me ook wel spannend Principessa. Maar bedenk dat het virus vooral voor ouderen schadelijk is, kinderen schijnen er relatief makkelijk vanaf te komen. Succes vanavond!

Teckeltje, al bijna een dreumes dus! Wat krijgt hij voor zijn verjaardag?

Maud, beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Hé, wat leuk, zoveel updates!

@Maud, sterkte. Zet de stijgende lijn zich voort?
@Principessa, eens met Maud. Ik vind het behoorlijke toestanden en mensen worden enorm bangemaakt. Inclusief ikzelf. Neemt niet weg dat het goed is om je voor te bereiden en advies te vragen aan de gyn. Sterkte.
@Teckel, wat leuk die sprongen!
@Chantilly, gaat het beter? Hier dus ook een hoop gespuug, kan ook een klein virusje zijn hoor! Hoe oud is jouw baby nu ookalweer?

Hier ook buikgriep en het gaat af en aan. Vannacht begon ze ineens keihard te huilen. Toen ik erheen ging zat al-les onder de spuug. Niks gehoord. Schrok me dood. Ze was totaal overstuur. Vanmorgen wel vrolijk, dus wel naar de opvang. Net gebeld en dat gaat best, maar mán, wat een nacht weer. Heb het idee dat ze ook 'teveel' krijgt, ik kan haar signalen nog niet helemaal lezen en voer haar misschien wel teveel. Pfht, wat kun je soms onzeker zijn. Verder is het ook een flinke tante! Zes maanden, 72 centimeter en ruim acht kilo. Maar rollen, ho maar. Ze vindt het wel prima op haar rug of buik, is gek op het vastpakken van haar eigen voetjes en kijkt nieuwsgierig de hele kamer vol terwijl ze de oren van je hoofd kletst. Zo gezellig. Morgen ben ik weer vier dagen thuis met haar, zo fijn vind ik dat altijd.
Alle reacties Link kopieren
Meandyou; ja baby is wel echt beter nu. Ze wil alleen nog niks van vast voedsel weten, dus dat zullen de naweeën nog wel zijn. Flessen gaan er wel weer in.
Peuter begint ook op te knappen nu gelukkig.

Ach wat sneu ook voor jouw dochter! Hoe oud is ze nu? Baby was ook laat met rollen (ruim 6 maanden), maar doet het nu motorisch prima. Geniet van jullie tijd samen de komende dagen. Ik ben heel blij dat ik morgen weer mag werken en heb even behoefte aan iets voor mezelf na die vastgeplakte kindjes van de afgelopen dagen. Morgenavond ga ik iets met vriendinnen doen.
Alle reacties Link kopieren
meandyou, dochter is hier morgen precies 7 maanden. Het is geen buikgriep, maar het niet kunnen tegen stukjes. Rapley is dus ook geen succes hier. Wel 2 tanden rijker.

Nog steeds snot verkouden, maar de rode oogjes zijn verdwenen gelukkig.. Ze rolt de hele kamer door, met blauwe plekken tot gevolg. Benieuwd wanneer ze de volgende stap neemt, vind dit in beweging komen zo leuk.

Mijn oudste rolde om met 6,5-7 maanden, ging tijgeren met 10 maanden, zitten en kruipen met 11 maanden en liep pas met 16 maanden. En je ziet geen verschil nu met de kinderen die eerder liepen, kropen, rolden dan zij. Dat vond ik toen best wel eens lastig, alle andere kinderen van haar leeftijd leken voor te lopen, fysiek gezien. Zij ontwikkelde zich op hele andere gebieden. En nu ze 2,5 is, lijken alle kinderen van haar leeftijd weer redelijk gelijk te lopen.

Wij mogen 11 maart weer voor een cb bezoekje. Met 5 maanden woog ze 8,1 kg en was ze 70,5 cm. Benieuwd wat het ruim 2 maanden later is.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 21:29
7.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze baby wordt volgende week ook alweer 1 :mrgreen:. Hij krijgt een trybike van ons en balans spel van peuter.

Vorige week 77cm en 10,2 kilo met11, 5 maand. Als hij zijn beginlijn had doorgezet was het nu ruim 12 kilo geweest.

En hier worden steeds grotere stukken gelopen. Hij is wel heel bedachtzaam en lijkt over elke stap na te denken en bij haast gaat hij kruipen. Maar kan nu meter of 4 lopen.
Wat een leuk idee om peuter ook een cadeautje te laten geven! Dat gaan wij ook doen. Nu nog wat verzinnen.
Van krijgt ze een speeltafel en een ballenbak (opvouwbaar).
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
28-02-2020 07:23
Wat een leuk idee om peuter ook een cadeautje te laten geven! Dat gaan wij ook doen. Nu nog wat verzinnen.
Van krijgt ze een speeltafel en een ballenbak (opvouwbaar).
Ik zou kiezen voor zelf uitzoeken :yes:. Peuter mag bij de verjaardagen binnen gezin zelf cadeau uitzoeken voor jarige. Dus kregen zowel man als ik vorig jaar een speelgoedauto die hij terug inpikte. Maar trots dat ie was.
Ook eens met Maud principessa. Maar ik snap je zorgen wel hoor. Hoe was de echo?

Sterkte Maud!

Ah zielig meandyou.

Wat die ontwikkelingen betreft. Oudste was niet zo snel als baby volgens mij, ik heb dat echt allemaal niet zo onthouden. Ik weet alleen dat ze met 14 maanden liep en zo rond 6 maanden rolde. Ze praatte al wel vroeg en goed. Nu doet ze het echt heel goed. Baby is motorisch een stuk vlotter, die tijgert met 6,5 maand de kamer al rond. Hij zegt ook mama. Ze gaan het toch allemaal wel doen..
anoniem_6499814617cfa wijzigde dit bericht op 28-02-2020 07:56
42.50% gewijzigd
Due-scimmie schreef:
28-02-2020 07:49
Ik zou kiezen voor zelf uitzoeken :yes:. Peuter mag bij de verjaardagen binnen gezin zelf cadeau uitzoeken voor jarige. Dus kregen zowel man als ik vorig jaar een speelgoedauto die hij terug inpikte. Maar trots dat ie was.
Leuk ja. We gaan volgende week vrijdag naar de speelgoed winkel. Mag hij wat uitkiezen idd. Goed idee, thnx!
Alle reacties Link kopieren
Principessa, hoe ging de echo gisteren?
Alle reacties Link kopieren
Ciao! We zijn gewoon gegaan inderdaad :)

Alles goed nog een klein frutje van 6 mm!
Over een paar weken hopelijk dan een echo met kloppend hartje. :flirting:
Hier maken ze bij elk bezoek een echo ;-D .
Baby heeft trouwens meer last van haar reflux. Pfff wanneer is dat nu eens over? Ze zeggen rond een jaar? Nog 3 maanden dan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed was zo ver Principessa! Jammer dat je nog geen hartje kon zien. Hoe ver ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Principessa, fijn dat het goed was allemaal! Ben je minder ver dan gedacht, omdat er nog geen hartje te zien was?

Hier gaan we opeens met sprongen vooruit. Baby was zo ontevreden en aan het huilen, echt vreselijk. Maar sinds een paar dagen tijgert ze en dat is een wereld van verschil. Ze is zo blij en tevreden en ligt heerlijk met peuter op de grond te spelen.

We zijn ook gestopt met de maagzuurremmers en dat lijkt goed te gaan. Ze spuugt wel weer meer, maar ze lijkt er verder geen last van te hebben. Ook eet ze met smaak haar bordje pap. Nu het avondeten nog wat ophogen zodat die 4e fles eraf kan en dan ben ik tevreden.

Morgen belt de arts met de uitslag van de koemelkprovocatietest. Ik ben zo benieuwd. De laatste keer kreeg ze flinke eczeemplekken tijdens de test, dus ik vermoed dat ze toen koemelk heeft gehad. Maar de arts vindt alleen eczeem niet erg genoeg dus ik ben benieuwd wat ze zeggen. "Gelukkig" heeft ze die nacht ook veel gehuild dus dat kan een teken zijn dat ze ook pijn had. Het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven