Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
quote:stripverhaal schreef op 09 augustus 2016 @ 09:40:

Tvp



(en het is "Een dezer dagen" niet "In dezer dagen)Aangepast
Smart, die L versie bedoelde ik ook met de grote. :-) Maar ken ook mensen die de kleine hebben (6 delig geloof ik, rond de 15,-) en daarvan hoor ik dat de kinderen er niks mee doen, dat het decoratief op de vensterbank blijft staan. Ik heb hem overigens ook niet in het echt gezien, alleen op foto's die mensen op FB hebben gezet.



Ik heb hier geloof ik meer ideeën/wensen dan ik eigenlijk wil geven en volgens mij ligt de zolder ook nog tamelijk vol.
quote:NYC schreef op 09 augustus 2016 @ 09:43:

Smart, die L versie bedoelde ik ook met de grote. :-) Maar ken ook mensen die de kleine hebben (6 delig geloof ik, rond de 15,-) en daarvan hoor ik dat de kinderen er niks mee doen, dat het decoratief op de vensterbank blijft staan. Ik heb hem overigens ook niet in het echt gezien, alleen op foto's die mensen op FB hebben gezet.



Ik heb hier geloof ik meer ideeën/wensen dan ik eigenlijk wil geven en volgens mij ligt de zolder ook nog tamelijk vol.



Ah ok. Gelukkig, want die xxl is wel heel gaaf, maar echt te duur.



Ik heb ook al een heel lijstje hoor, maar er kan altijd meer bij.

En die zolder... Tja, soms komt er ook wel iets af gewoon omdat ik het leuk vind of omdat ze toe is aan iets nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog een beetje te denken... Dochter wordt over 3 maanden 1.... En vind dit veel lastiger dan bij zoon... Toen had ik nl geen speelgoed maar nu hebben we al best veel. Zoon is momenteel echt van de playmobil kinetic sand en LEGO al speelt hij ook veel met duplo trein. Op zijn kamer speelt hij met zijn toettoet auto... Ik vind het beneden te vol. Hij puzzelt ook. Maar dat is het dat heb ik dus allemaal al. Toen zoon 1 werd vroeg ik duplo maar ik heb al stapels... Zoon heeft op eerste verjaardag een wishbone Nike gehad waar hij nu nog op rijdt... Dochter is stuk kleiner en kan nog niet zelf zitten en zich optrekken dus vind het zonde om er nu nog 1 te kopen. Playmobil gebruik ik momenteel bij zindelijkheidstraining maar daar speelt ie echt mee dus daar of van de LEGO een grote doos is wel een idee. Ik koop ook liever een groot kado dan een heleboel kleintjes eigenlijk. En voor de schoen is richtprijs 5 euro maar soms is het ook meer maar onder de 10 en schoen zetten doen we hier 1 keer in de week dus das 3 kado's.
tvp
Ik volg. Hier wordt dochtertje 1 half dec. Dus en Sint en verjaardag kort achter elkaar. En twee jongens van 6-8 boven haar. Dus een hoop speelgoed als duplo/ blokken/loopfiets ed zijn er al.



Wij hebben de grimms regenboog die van rond de €50. Daar misschien de plankjes voor bijvragen.
Oh, leuk, ik hou van kado-topics!



Ik vind het wel lastig dit jaar. Binnen een paar weken verwachten we ons tweede kindje en zal mogelijk onze eerste (zoon, nu bijna 5) ook het nodige aan kadootjes krijgen. Een paar weken later is hij jarig en in december komt Sint. Ik vrees een overdosis . Ben wel al een beetje bezig met nadenken over het Sint-gebeuren. Vanwege het overdosis-effect doe ik liever een paar grotere kado's dan een hele berg kleintjes.



Mijn zoon speelt sinds een aantal maanden weer enorm veel met de klassieke blokkendoos, op een heel andere manier dan als peuter, maakt nu de mooiste bouwsels en gebruikt het bij zijn andere speelgoed. Dus ik dacht voor Sint ook aan iets bouwerigs, misschien Kapla? Maar ik vind het ook leuk om met sinterklaas een mooi blijvend groter kado te geven voor ze beide samen, waar ze als de uk iets groter is al vrij snel allebei mee kunnen spelen. Daarvoor twijfel ik tussen de regenboog L van Grimm's, en de grote bouwdoos '4 elementen', ook van Grimm's. Iemand ervaring met die 4 elementen?



Dan nog Kapla erbij is misschien wat veel van hetzelfde, dus misschien beter vragen of Sint bij de Opa's en Oma's Kapla wil brengen en dan thuis iets heel anders erbij. Lego ofzo. Of iets voor bij de houten treinbaan. Of iets voor buiten, alhoewel het daar in december het seizoen niet echt voor is, rolschaatsen ofzo. Of misschien de Kapla voor zijn verjaardag?



Verder heb ik van marktplaats nog een uitbreiding van zoon's knikkerbaan (Cuboro) op zolder liggen, weet nog niet of we die voor verjaardag of voor sinterklaas doen. Of misschien zelfs nog een jaartje laten liggen, dat kan ook. En Sint brengt hier altijd iets afschuwelijk prachtigs mee wat je van papa en mama nooit krijgt , een té opzichtig dekbed van Brandweerman Sam of een trui van de Minions ofzoiets...



Voor de uk houden we het klein met sinterklaas, wat praktische dingen als pyjamaatjes en een klein speeltje en/of boekje is prima. We hebben nog zoooveel in huis van de oudste dat prima nog een rond mee kan. Zorgen dat met sinterklaas het aantal pakjes ongeveer klopt, van waarde hebben ze beide toch nog geen besef.



Schoenzetten is hier 2x per week: 1x alleen wat lekkers, 1x met een klein kadootje, max 5 euro ongeveer. Een wagonnetje voor de houten trein ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat al sinds januari de lego trein te wachten. Het is die doos met het station en wissels ook erbij. Alleen twijfel ik nog wat ik ermee doen. Normaal vieren we sinterklaas met opa's en oma's en oom en tante met kinderen, maar die doos is zo megagroot dat ik het een beetje overdreven vind. Ik denk erover om na pakjesavond een briefje neer te leggen dat de sint nog een cadeau had wat niet in de zak paste en dat dat boven staat oid.
Alle reacties Link kopieren
Smart wij hebben de regenboog en er wordt wel af en toe mee gespeeld maar heel weinig. Ik vind het zelf erg leuk speelgoed maar voor hoeveel er mee gespeeld is, is het echt zonde geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pucker schreef op 09 augustus 2016 @ 11:20:

Hier staat al sinds januari de lego trein te wachten. Het is die doos met het station en wissels ook erbij. Alleen twijfel ik nog wat ik ermee doen. Normaal vieren we sinterklaas met opa's en oma's en oom en tante met kinderen, maar die doos is zo megagroot dat ik het een beetje overdreven vind. Ik denk erover om na pakjesavond een briefje neer te leggen dat de sint nog een cadeau had wat niet in de zak paste en dat dat boven staat oid.Of met de verjaardag?
quote:Pucker schreef op 09 augustus 2016 @ 11:20:

Hier staat al sinds januari de lego trein te wachten. Het is die doos met het station en wissels ook erbij. Alleen twijfel ik nog wat ik ermee doen. Normaal vieren we sinterklaas met opa's en oma's en oom en tante met kinderen, maar die doos is zo megagroot dat ik het een beetje overdreven vind. Ik denk erover om na pakjesavond een briefje neer te leggen dat de sint nog een cadeau had wat niet in de zak paste en dat dat boven staat oid.



Ook leuk:



's Avonds als kind slaapt de set netjes beneden opbouwen, de lege doos ingepakt in zijn kamer zetten. Kan ie meteen gaan spelen.



Echt een aanrader, zoon kreeg de hogesnelheidstrein. Het bouwen was een enorm werk, duurde úren. Kind werd steeds ongeduldiger. Achteraf hadden we hem ook beter vast in elkaar kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier het grote duplo speelhuis aan dochter voor de eerste verjaardag gegeven. Ze vindt het vooral interessant zoon 2 vindt het wel al helemaal leuk. Ook een waterbaan is bij beide een hit, Maarja het weer is er niet meer naar. Toen zoon 1 werd kreeg hij een kruiptunnel van ikea. Dat was en is vanaf dag 1 bij beide nu een groot succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier e.a. aan grimms speelgoed voorbij komen maar ligt het aan mij dat ik het duur en duf vind:(

Snap best dat het hout is en verantwoordelijk speelgoed maar ik geloof niet dat ik onze zoon hier echt enthousiast voor kan maken wetende dat hij een duplotrein in de kast heeft staan. Of vergis ik me nu in de kracht van grimms en moet ik me er echt verder in verdiepen?
quote:gordijn87 schreef op 09 augustus 2016 @ 12:06:

Ik zie hier e.a. aan grimms speelgoed voorbij komen maar ligt het aan mij dat ik het duur en duf vind:(

Snap best dat het hout is en verantwoordelijk speelgoed maar ik geloof niet dat ik onze zoon hier echt enthousiast voor kan maken wetende dat hij een duplotrein in de kast heeft staan. Of vergis ik me nu in de kracht van grimms en moet ik me er echt verder in verdiepen?Nee, snap ik ook niet. Ik heb ook kinderen die niks kunnen met loze vormen. Zelfs Kapla is het niet, rare blokjes vinden ze dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 09 augustus 2016 @ 12:06:

Ik zie hier e.a. aan grimms speelgoed voorbij komen maar ligt het aan mij dat ik het duur en duf vind:(

Snap best dat het hout is en verantwoordelijk speelgoed maar ik geloof niet dat ik onze zoon hier echt enthousiast voor kan maken wetende dat hij een duplotrein in de kast heeft staan. Of vergis ik me nu in de kracht van grimms en moet ik me er echt verder in verdiepen?Ik denk dat het per kind verschillend is , ik vind het persoonlijk meer iets voor meiden dan jongens. Mijn dochters zouden de kleine versie maar even leuk vinden of ik zou de grote versie gasn halen daar zijn meer mogelijkheden mee : kamertjes maken voor poppetjes , boerderij dieren,autobaan, of gewoon stapelen in vormen.
quote:gordijn87 schreef op 09 augustus 2016 @ 12:06:

Ik zie hier e.a. aan grimms speelgoed voorbij komen maar ligt het aan mij dat ik het duur en duf vind:(

Snap best dat het hout is en verantwoordelijk speelgoed maar ik geloof niet dat ik onze zoon hier echt enthousiast voor kan maken wetende dat hij een duplotrein in de kast heeft staan. Of vergis ik me nu in de kracht van grimms en moet ik me er echt verder in verdiepen?

Wij hebben de regenboog etc (nog) niet, maar wel ander 'vormeloos' speelgoed en het een en ander aan kleurloos blankhouten spul. Daar wordt net zo veel mee gespeeld als met de Duplo en zoons schreeuwerige Brandweerman Sam-speelgoed. Het eenvoudige houten speelgoed lijkt de laatste tijd zelfs steeds meer gebruikt te worden, terwijl ik verwachtte dat de aandacht steeds meer naar 'plastic' zou gaan. Maar juist dat vormeloze nodigt op de een of andere manier steeds opnieuw uit tot onderzoeken, bouwen, en bij ander speelgoed gebruiken. Nou is mijn zoon wel echt een bouwer; ik kan me voorstellen dat het voor kinderen die meer van het 'verhaaltjes spelen' zijn minder aantrekkingskracht heeft.



Het is vaak wel speelgoed dat je moet leren kennen. We hebben al een paar keer gedacht dat iets een miskoop was, en dat het een paar maanden later ineens toch een hit bleek. En bijvoorbeeld vriendjes die komen spelen vliegen eerder op vrolijk gekleurd kant-en-klaar speelgoed af; pas als je voordoet wat je met dat verantwoorde spul kunt gaat het meer leven. Met ouder worden zien ze zelf meer mogelijkheden en bedenken vanalles wat ik nooit bedacht had.



Juist omdat je het moet leren kennen doseren we het wel een beetje. Als Sint iets brengt waarvan wij weten dat het fijn speelgoed is maar waar zoon misschien niet direct iets in ziet, staat daar ook een pakje tegenover waar hij wél meteen laaiend enthousiast van wordt (die auto van Brandweerman Sam bijvoorbeeld).
Ik lees graag mee! Zoon wordt in september 1 en ik weet nog steeds niet wat we hem gaan geven. Neig op dit moment naar een houten trein, maar ik weet nog niet welke. Jullie misschien goede ervaringen met eentje?



Vorig jaar was Sinterklaas hier echt niet leuk meer. Wij hadden 3 pakjes gekocht voor zoon. Vooral voor de foto's en om het nichtje van 3 te laten zien dat Sint ook aan hem gedacht had. Maar toen we binnenkwamen lag er een enorme berg cadeautjes, niet normaal! Mijn schoonouders hadden nichtje losgelaten in de speelgoedwinkel en letterlijk alles voor haar gekocht waar ze naar greep. En daarna de pakjes geteld en exact evenveel cadeautjes (30?) voor onze 3 maanden oude baby gekocht! Ik heb de halve avond zitten uitpakken en mijn best gedaan om dankbaar te blijven lachen. Dat had ik echt niet aan zien komen! Superlief natuurlijk, dat weet ik, maar ik vind het een beetje overdreven.



Maken jullie hierover afspraken met de opa's en oma's?
Alle reacties Link kopieren
Zo extreem veel wordt gelukkig niet gekocht... Maar ik probeer wel te sturen vind het heel lief allemaal maar ik zit niet te wachten op heel veel prullaria... Klinkt wslk heel ondankbaar maar heb liever dat ze 1 mooi ding kopen. Hier ook familie die elke keer ging vragen of ik nog iets kleins wist... Heb de laatste keer gezegt dat ik het echt heel lief vind maar dat ik er echt niet op zit te wachten. En dat werd gelukkig wel gesnapt. Dus ik zou sturen naar een mooie doos duplo... En ook daarin kub je er 1 van 15 of 100 euro kopen dus al naar gelang het budget kunnen ze dan iets kopen en heb jij geen 30 pakjes. Vind dat ook van de zotte voor een kind van 3 maanden... (Voor een iets ouder kind ook hoor) mijn nu 3jarige had vorig jaar elke keer na een kado dat hij helemaal happy was en geen enkele interesse meer in de rest... Dus dit jaar koop ik liever weer iets groots dan veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissDalhousie schreef op 09 augustus 2016 @ 14:53:



Maken jullie hierover afspraken met de opa's en oma's?

Ja sinds de bedolving van enkele jaren terug, zeggen we elk jaar het niet te gek te doen. We hebben zelf online lijstjes , en schoonmoeder kiest daar 5 pakjes uit van stickers tot Playmobile staat erop. Mijn vader geeft ons geld en koopt dan zelf nog wat snoep bij is ongeveer 4 pakjes.

Dan hebben wij ook nog werk van mij. 1 pakje .

Werk van man doen we niet meer, mijn moeder doet ook niet meer ( 6 kleinkinderen en weinig geld)

Zelf nog een grote pak en wat kleintjes. schoen cadeautjes zijn vaak aanvulling op speelgoed die ze hadden. Ik vind dit meer dan genoeg
Het begint echt een sinterklaas topic te worden. Maar verjaardagen en andere cadeau momenten horen er ook bij
quote:MissDalhousie schreef op 09 augustus 2016 @ 14:53:

Maken jullie hierover afspraken met de opa's en oma's?



Hier hanteren ze beiden een budget. Met mijn moeder gaat ik samen shoppen, maar met vast budget. Schoonouders geven ons een vast bedrag en daar koop ik zelf voor in.



Wel let ik er op dat beide kinderen even veel of maximaal 1 cadeau verschil hebben. Niet dat de ene 10 dingen krijgt en de ander 1 duur ding.
quote:queenfan25 schreef op 09 augustus 2016 @ 12:20:

[...]



Ik denk dat het per kind verschillend is , ik vind het persoonlijk meer iets voor meiden dan jongens. Mijn dochters zouden de kleine versie maar even leuk vinden of ik zou de grote versie gasn halen daar zijn meer mogelijkheden mee : kamertjes maken voor poppetjes , boerderij dieren,autobaan, of gewoon stapelen in vormen.Klopt, het lijkt mij ook dat er meer mee gedaan kan worden. Ik vind het alleen erg lastig in schatten of smartje het leuk gaat vinden.
quote:MissDalhousie schreef op 09 augustus 2016 @ 14:53:

Ik lees graag mee! Zoon wordt in september 1 en ik weet nog steeds niet wat we hem gaan geven. Neig op dit moment naar een houten trein, maar ik weet nog niet welke. Jullie misschien goede ervaringen met eentje?Heel veel sets passen op elkaar. Zo passen Ikea, Hema en ook Brio op elkaar. Misschien dat dat de keuze makkelijker maakt.
quote:smart79 schreef op 09 augustus 2016 @ 15:37:

[...]





Heel veel sets passen op elkaar. Zo passen Ikea, Hema en ook Brio op elkaar. Misschien dat dat de keuze makkelijker maakt.Ja, dat dacht ik ook, maar op hun site zegt Brio dat het niet goed past en dat hun elektrische trein de overgang tussen de verschillende soorten spoor niet aankan. Zeggen ze dat alleen om meer te verkopen of is dat ook echt zo?
Alle reacties Link kopieren
Tvp!



Laatst bij de kruidvat een dokterssetje meegenomen die dochter van de sint gaat krijgen. Vind het zelf nogal vroeg maar mooie aanbieding



Verder moet ik echt goed nadenken dit jaar. Mijn kinderen hebben ook niet zoveel met fantasie-speelgoed, terwijl ik dat wel wil stimuleren. Daarnaast vond ik het ook afgelopen jaar weer teveel, dus iets meer voor kwantiteit ipv kwaliteit. Is mijn voornemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven