Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Nicole, en een sieradenkistje? Eventueel zo een met een danseresje en muziekje als je het kistje opent? Hoort ze meteen als broer stiekem in haar kamer is ;-)

Haarspulletjes: zeemeerminnenborstel, haarband, speldjes etc Zeemeerminnenstaartdekentje om in te kruipen op de bank, ook leuk. Nagellakjes, nieuw badpak met handdoek, ballerina-schoenen, een dromenvanger voor boven haar bed, knutselset om (eenhoorn)maskers te maken, geurstiften.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
05-09-2019 21:16
Nicole, en een sieradenkistje? Eventueel zo een met een danseresje en muziekje als je het kistje opent? Hoort ze meteen als broer stiekem in haar kamer is ;-)

Haarspulletjes: zeemeerminnenborstel, haarband, speldjes etc Zeemeerminnenstaartdekentje om in te kruipen op de bank, ook leuk. Nagellakjes, nieuw badpak met handdoek, ballerina-schoenen, een dromenvanger voor boven haar bed, knutselset om (eenhoorn)maskers te maken, geurstiften.
Sieradenkistje met ballerina zal ze wel mooi vinden! Ik gok dat hij wel gaat liggen verstoffen ergens, want ze doet niks met sieraden. Frutsels in haar haar wil ze ook niet (we krijgen er met moeite 1 speldje in). Het is niet echt een optut-type (nagellakjes gaan hem ook niet worden dus). Maar geurstiften vindt ze denk ik wel (even) leuk en het badpak doet me eraan denken dat ze graag een duikbril wil. Heb ik toch wel weer wat dingen op het lijstje, dank je!
Rubble schreef:
05-09-2019 16:08
Voor de middelste zou ik kijken naar iets voor zijn verjaardag wat je kan uitbreiden met sinterklaas.
Bijvoorbeeld een garage voor zijn verjaardag en extra auto's voor sinterklaas.
Of een treinbaan en dan extra treinen of rails voor sinterklaas.
Thx voor de tip. Gek genoeg doet hij dus weinig met een treinbaan of garage. Los rijden met auto's... Maar misschien was hij nog net wat te jong.
Van de zomer heeft hij op de camping veel op een skelter gezeten, maar daarna heb ik hem daar ook niet meer over gehoord.
Ik ga in ieder geval wel weer even kijken naar een basis idd met zijn verjaardag en een uitbreiding met Sint.
Nicole, toch nog iets op weg geholpen! Jouw dochter lijkt op die van mij als ik het zo lees ;-)

Sleutelhuis, en iets zelfrijdends? Een treintje op batterijen voor op de treinbaan? Of een eerste afstandbestuurbare auto? Chicco heeft een leuke Fiat500 voor kleintjes volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog goede ideeen voor dochter die dan 1,5 is? Ze heeft oudere broer en zus dus we hebben veel.... ik heb een kleine grimms regenboog nog liggen en zat te denken aan een rubens barn pop aangezien ze poppen wel leuk lijkt te vinden... maar twijfel weer of dochter die ook leuk gaat vinden of dat ik ze vooral leuk vind.... oudste dochter wordt bijna 4 dol op spirit dus heb al wat playmobil ter uitbereiding en een Lego Elsa kasteel maar verder zoek ik nog sinterklaas/verjaardags inspiratie.
pimpelmeesje123 schreef:
06-09-2019 19:11
Hebben jullie nog goede ideeen voor dochter die dan 1,5 is? Ze heeft oudere broer en zus dus we hebben veel.... ik heb een kleine grimms regenboog nog liggen en zat te denken aan een rubens barn pop aangezien ze poppen wel leuk lijkt te vinden... maar twijfel weer of dochter die ook leuk gaat vinden of dat ik ze vooral leuk vind.... oudste dochter wordt bijna 4 dol op spirit dus heb al wat playmobil ter uitbereiding en een Lego Elsa kasteel maar verder zoek ik nog sinterklaas/verjaardags inspiratie.
De kerststal van Playmobile?
Hier is het echt traditie om die gelijk met de kerstspullen van zolder te halen. Er wordt dan uitgebreid mee gespeeld en na kerst gaat hij de zolder weer op. Zelfs dochter van 10 vindt dit nog leuk.
Verder een mooi voorleesboek. De omnibus van Liselotje of Kiki bijvoorbeeld.
Laarsjes of een paraplu deden het hier ook altijd goed. Of.......
Barbies.
Spelletjes.
Puzzels.
Prinsessenklei.
Loco.
Strijkkralen.
Poppenkast.
Winkeltje.
Electro.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
06-09-2019 19:26
De kerststal van Playmobile?
Hier is het echt traditie om die gelijk met de kerstspullen van zolder te halen. Er wordt dan uitgebreid mee gespeeld en na kerst gaat hij de zolder weer op. Zelfs dochter van 10 vindt dit nog leuk.
Verder een mooi voorleesboek. De omnibus van Liselotje of Kiki bijvoorbeeld.
Laarsjes of een paraplu deden het hier ook altijd goed. Of.......

Barbies.
Spelletjes.
Puzzels.
Prinsessenklei.
Loco.
Strijkkralen.

Poppenkast.
Winkeltje.
Electro.
Met 1,5 al? Daar zou ik eerder met 2,5 pas aan denken, als ik kijk naar de kinderen hier :$
watdachtjehiervan schreef:
06-09-2019 19:26
De kerststal van Playmobile?
Hier is het echt traditie om die gelijk met de kerstspullen van zolder te halen. Er wordt dan uitgebreid mee gespeeld en na kerst gaat hij de zolder weer op. Zelfs dochter van 10 vindt dit nog leuk.
Verder een mooi voorleesboek. De omnibus van Liselotje of Kiki bijvoorbeeld.
Laarsjes of een paraplu deden het hier ook altijd goed. Of.......
Barbies.
Spelletjes.
Puzzels.
Prinsessenklei.
Loco.
Strijkkralen.
Poppenkast.
Winkeltje.
Electro.
Hee die kerststal kende ik niet, ik ben niet zo van de Playmobil, maar een kerststal om alleen maar naar te kijken is met kinderen ook zo saai. Deze gaat hier op de lijst :)
De meeste dingen die je opsomt vind ik heel leuk, maar hier dan ook echt oudere kinderen.
Volgens mij is er ook een kerststal van Little People. Misschien leuker voor een kindje van 1,5jr.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
06-09-2019 20:32
Volgens mij is er ook een kerststal van Little People. Misschien leuker voor een kindje van 1,5jr.
En ook van Dick Bruna. En volgens mij hebben ze daar ook een boek van. Dat zijn minder kleine onderdelen dan die van Playmobil, ook bij die van LP.
Ja inderdaad ook een van Dick Bruna! Die is ook leuk voor die kleine van 1,5jr. Lekker aanvullen met wat Nijntje-spulletjes en boekjes en klaar is Sint Pimpelmeesje!
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek nog wat inspiratie voor zoon van nu 10 maanden. Hij wordt dus in november 1 en een maand later is het Sint. Ik zou graag ook wat cadeautjes 'op de groei' vragen/kopen. Wat is leuk voor dreumesen? Zowel binnen als buiten speelgoed? Hij houdt nu erg van rond rijden met de Fisher price school bus, en daar van alles in /uit doen, blokkentorens slopen, over rollen met de bal en hij loopt graag achter dingen.

Wat was bij jullie echt een hit?
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
06-09-2019 21:21
Ik zoek nog wat inspiratie voor zoon van nu 10 maanden. Hij wordt dus in november 1 en een maand later is het Sint. Ik zou graag ook wat cadeautjes 'op de groei' vragen/kopen. Wat is leuk voor dreumesen? Zowel binnen als buiten speelgoed? Hij houdt nu erg van rond rijden met de Fisher price school bus, en daar van alles in /uit doen, blokkentorens slopen, over rollen met de bal en hij loopt graag achter dingen.

Wat was bij jullie echt een hit?
- Schommel (in de winter evt binnen hangen)
- Glijbaan (van Little Tikes, die traptreden vinden ze hier prettiger dan van Smoby)
- Stapelblokken
- Vormenstoof
- Zand/watertafel
- Emmertje en schep
- Duplo
Meisje van anderhalf,

Verf + schort.
Klei
Auto's (want ook veel meisjes vinden dat erg leuk)
Pop + wandelwagen

Manneke van 1
Verf + schort ;)
Klei (op de groei, Verf kan al wel, even kijken dat het evt eetbaar is)
Je hebt van little tikes een hele leuke auto waar dan weer 2 auto's in kunnen.
Pop, super cute als ze daar mee sjouwen
Blokken of stapeltoren
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
06-09-2019 20:06
Met 1,5 al? Daar zou ik eerder met 2,5 pas aan denken, als ik kijk naar de kinderen hier :$
Dat waren suggesties voor de dochter van 4, waar ook tips voor gevraagd werden. Zo lees ik het althans.
Voor de kleinere kinderen kan ik een bilibo ook aanraden. Hier 1 gekregen met 2 jaar en nu wordt er nog steeds dagelijks even een paar rondjes ingedraaid of de kat slaapt er in of het is een poppebed enz.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vier zoons (5, bijna 4, 2 en 1 maand) en al een heleboel speelgoed in huis, echt super moeilijk om iets te bedenken, ook al voor verjaardagen. Als iemand tips heeft, welkom, zeker voor boeken voor grotere jongens (gorgels hebben wel al)!
Wat we nu hebben

5 jarige: lego ninjago + boek
3 jarige: playmobil politie of ridders + boek
2 jarige: playmobil 123, vilac houten schip + boek
Baby: o-ball, tikiri speeltje + iets van kleding ws

Ik twijfel heel erg over een wobbelboard, hoor wisselende verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Hier vorig jaar een wobbel voor sinterklaas gegeven. Wordt regelmatig mee gespeeld, maar niet dagelijks. Doet ook vaak dienst voor andere dingen dan wobbelen. Wordt echt gebruikt in haar fantasiespel
Ja, die wobbel is geniaal. Wordt hier ook heel veel gebruikt voor van alles.
Alle reacties Link kopieren
Wobbel snel weer doorverkocht, hier werd er amper naar omgekeken. Ze gaan liever buitebspelen of binnen iets bouwen met oude dozen ofzo.

Tips:Grimms regenboog, kapla. Voor alle leeftijden leuk/veilig en genoeg stukjes om samen te delen.

Mijn 5-jarige is dol op luisterboeken, kun je ook bij de bieb lenen (kind heeft eigen cd/usb speler)

Boeken: dolfje weerwolfje, voorleesboek voor rond de 6 jaar. Informatieve boeken zoals atlas, lichaam, ruimte, dinos etc.

Hij is ook geintresseerd in fossielen en mineralen, en was heel blij met het boek 'schatten uit de natuur'
Alle reacties Link kopieren
Er is nu trouwens Hubelino pi voor gewone lego! :yes:

Dat betekent dat ik eindelijk Duplo kan verkopen (die was er alleen nog voor een beetje Hubelino dat we hadden)!
Alle reacties Link kopieren
Enigzins ordinaire tvp, maar ook wel wat concrete vragen:

Vanaf welke leeftijd is kapla leuk? Zoon is 3, is dat te jong?

Hier al wel bezig met lijstje maken voor sint, maar vind het erg lastig. Hebben al zoveel zooi dat er regelmatig wat naar zolder verhuist /terugkomt omdat anders nergens mee wordt gespeeld.

Denk nu aan:
-Iets van playmobil (politie /ridders /dino). Hebben al veel playmobil, maar dat is vrijwel allemaal van z'n vader/ooms geweest.
- Een spelletje (smartgame?) maar ook niet zo'n goed idee wat leuk is, iemand tips?
- Boek

Voor lego is zoon denk ik nog net wat te klein. Duplo worden vooral grote torens mee gebouwd.

Heel benieuwd naar jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
@miss.speeseend Hier hebben we wat smartgames en Roodkapje en 3 biggetjes heeft zoon echt wel veel mee gespeel en dochter van 3 nu speelt er ook wel mee nu. Lego ligt erg aan het kind dochter heeft wel Lego friends vanaf dat ze net 3 was maar zoon heeft het gebouwd. Als ze niet altijd de Lego van oudere broer wilde had ik denk ik een jaartje langer gewacht oftewel ligt heel erg aan het kind. En Kapla moet best kunnen denk ik hoor worden Mn torens maar maakt niet uit toch.

Aan iemand hierboven :biggrin: ik ga voor mijn 6jarige een fantasia boek kopen denk ik om samen te lezen.... dan voor mijn dan 4 jarige winnie de poeh denk ik en voor 1,5jarige ben ik nog aan het denken welk boek... Oja en Ze krijgen pyama’s ;-)

Al heeft mijn oudste nu bedacht dat hij een Nintendo switch wil.... dat wordt hem niet en hij wil beyblade dingen en een skateboard.... (en Lego)
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met de gym mat van de Ikea? Is dat wat voor rauwdouwer kinderen die graag rennen/springen/koprollen of heb je er weinig aan? Nu moet onze bank het regelmatig ontgelden (vooral zoon houdt ervan om een enorme aanloop te nemen en er dan met een soort van bommetje op te knallen) en ik word een beetje zat van het steeds politieagentje moeten spelen. Dus iets waarop ze vrijuit kunnen rauwdouwen zou welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
Miss.Speeseend schreef:
07-09-2019 20:46
Vanaf welke leeftijd is kapla leuk? Zoon is 3, is dat te jong?
...
Voor lego is zoon denk ik nog net wat te klein. Duplo worden vooral grote torens mee gebouwd.
Als hij van Duplo vooral torens bouwt zal hij dat van Kapla ook doen. Dus je kunt het wel al kopen, hij kan er best wat mee, maar op latere leeftijd wordt het wel nog een stuk leuker. Mijn zoon ging rond zijn 5e pas echt heel leuke creatieve bouwwerken van Duplo maken. Kapla hebben we pas sinds zijn 6e, daar bouwde hij vanaf toen direct heel erg leuke dingen mee. Ik zou zeggen dat Kapla in principe vanaf 1 a 2 jaar al kan (je kunt er ook een 2D weggetje van maken, een toren, hekjes voor een dierentuin, etc), maar de ‘echte’ grote bouwwerken vooral van 5 tot 10 jaar gemaakt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven