Het hartje van een knuffel over laten vliegen

22-02-2024 18:03 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een aantal maanden geleden is mijn dochter van 8 haar knuffel verloren. Zij en dat konijntje waren onafscheidelijk en hij bood haar veel troost bij lastige momenten.
Hij staat zelfs op onze gezinsfoto's aan de wand.
We hebben er alles aan gedaan om hem terug te vinden maar hij is helaas echt weg.
Mijn dochter was er kapot van. En dat is ze nu, na 4 maanden nog steeds.
Enige troost heeft ze wel, een zelfde knuffel hadden we gelukkig nog liggen, maargoed, dat was niet hém natuurlijk.
Nu moest ze net aan tafel weer huilen omdat ze hem zo mist. Ze zegt dat ze het lijfje van hem wel heeft in haar nieuwe knuffel, maar zijn hartje niet.
Ik vroeg haar of het haar zou helpen om via een sport ritueeltje het nieuwe knuffeltje te voorzien van het hartje van haar oude vriendje. Daar was ze erg enthousiast over.
Ik dacht zelf een hartje van klei maken en die in de knuffel naai, maar ze wil absoluut niet dat ik hem open maak.
Heeft iemand misschien een creatief idee?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt, als ik dit niet zelf zou meemaken en ik zou dit topic lezen zou ik denken doe normaal! Maar jeetje, wat kan zoiets heftig zijn voor een kind!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahh :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
MIsschien door een foto waar oude-knuffel opstaat op nieuwe-knuffel te leggen?
En dan met haar handje op de foto? Duwt ze het hartje in nieuwe-knuffel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet groter maken dan het is? Of je doet alsof dit dezelfde is? Maar dan gewassen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief!! En het is gewoon ook helemaal kut om je knuffel kwijt te raken op die leeftijd.
Wat een lieverd.

Is het een idee om samen een hart te knutselen en dat hart vervolgens samen een speciaal plekje te geven? Kan in huis, kan ook heel ergens anders.
Kan ook ritueel worden begraven of verbrand, maar dat is voor een kind vermoedelijk te rigoureus en te griezelig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
22-02-2024 18:04
Echt, als ik dit niet zelf zou meemaken en ik zou dit topic lezen zou ik denken doe normaal! Maar jeetje, wat kan zoiets heftig zijn voor een kind!
Geen tips, maar vind dit zo aandoenlijk, arm meisje :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
BlaBla schreef:
22-02-2024 18:06
Wat een lieverd.

Is het een idee om samen een hart te knutselen en dat hart vervolgens samen een speciaal plekje te geven? Kan in huis, kan ook heel ergens anders.
Kan ook ritueel worden begraven of verbrand, maar dat is voor een kind vermoedelijk te rigoureus en te griezelig?
Goed idee, maar het is juist de bedoeling dat de nieuwe knuffel het "hartje" of de "ziel" of hoe je het wil noemen, krijgt van de oude knuffel..
Hartje op knuffel of iets anders borduren? En dan per steekje even stilstaan bij een moment dat de knuffel goed geholpen heeft. Steekje in je hart zeg maar.
Textiel hartje op de knuffel naaien? Misschien is dat de oplossing.
Truitje naaien met afdruk van hart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan knuffels laten maken van foto’s. Misschien zoiets? Of een goede foto van de “echte” knuffel laten bedrukken op een lapje, dat dan weer op het buikje van de nieuwe wordt genaaid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
22-02-2024 18:04
Echt, als ik dit niet zelf zou meemaken en ik zou dit topic lezen zou ik denken doe normaal! Maar jeetje, wat kan zoiets heftig zijn voor een kind!
Joh, mijn 16-jarige (die denkt dat ze al 25 is) was laatst 's nachts toch een partij lawaai aan het maken in haar kamer, het klonk alsof de hele boel verbouwd werd. Toen ik daar de volgende ochtend over klaagde legde ze uit dat ze op zoek naar haar beertje was. Ik wist wel dat hij nog steeds op haar bed ligt, maar dat ze er ook nog steeds elke nacht mee slaapt wist ik niet.
Dus, ik snap het helemaal dat je een soort van oplossing probeert te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er iemand in je omgeving die kan haken?
Of kan je zelf haken?
Haak een hartje.
Vanaf bovenkant hartje een koordje.
Dan is het een ketting die de nieuwe knuffel om kan doen.
Hier het patroon:
http://petitefee-kinderaccessoires.blog ... rtjes.html

Je kan ook een hartje kopen op Etsy:

Afbeelding[/img]

Webshop in Nederland:
https://www.etsy.com/nl/listing/6094515 ... ch_click=1

Heeft ook klein formaat hartjes
https://www.etsy.com/nl/shop/CrochetMan ... query=hart

Tip: vraag aan de eigenaar van de webshop om een touwtje van ongeveer 20 centimeter. Of misschien wil de webshopeigenaar (mag ik de naam noemen? Begint met een R) zelf het koordje bevestigen, als je haar uitlegt wat het doel is.
explorista wijzigde dit bericht op 22-02-2024 18:25
31.21% gewijzigd
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Heeft ze zelf geen idee?
Meestal hebben kinderen meer fantasie dan wij. En dan weet je ook zeker dat ze het geloofd.
anoniem_65e9f7afe6bf7 wijzigde dit bericht op 22-02-2024 18:24
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
22-02-2024 18:14
Joh, mijn 16-jarige (die denkt dat ze al 25 is) was laatst 's nachts toch een partij lawaai aan het maken in haar kamer, het klonk alsof de hele boel verbouwd werd. Toen ik daar de volgende ochtend over klaagde legde ze uit dat ze op zoek naar haar beertje was. Ik wist wel dat hij nog steeds op haar bed ligt, maar dat ze er ook nog steeds elke nacht mee slaapt wist ik niet.
Dus, ik snap het helemaal dat je een soort van oplossing probeert te vinden.
Mijn dochter van 17 slaapt ook nog steeds met de knuffel die ze al net zo lang heeft. Zoon van 14 ook, maar die kan eventueel wel zonder, dochter eigenlijk niet. Ze heeft een reserve, maar die is niet helemaal slap geknuffeld, dus als de ‘echte’ ooit sneuvelt of kwijtraakt is ze denk ik echt erg verdrietig. Ook al is ze bijna 18….

Ik snap dus ook heel goed dat je iets voor je dochter wilt doen :heart:
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorm van een uitgeknipt hartje op de knuffel leggen en er dan parfum (of: verdunde wasmiddel of een ander lekker geurtje) op spuiten?
Alle reacties Link kopieren Quote
is een rugzakje met daarin een hartje misschien een idee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
22-02-2024 18:08
Goed idee, maar het is juist de bedoeling dat de nieuwe knuffel het "hartje" of de "ziel" of hoe je het wil noemen, krijgt van de oude knuffel..
Kan het met een hartje aan een klein armbandje om de knuffel? of met een klein gelukspoppetje (vaak bij wereldwinkel wel te vinden)?

Andere optie: Net als met vrienden maken: als je samen dingen mee maakt, dan wordt je belangrijk voor elkaar. Dus misschien knuffel veel meenemen en ervaringen laten opdoen samen.
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Aah lief, lieve dochter en lieve mama! Ik zag laatst dit: https://www.minipiece.nl/producten/knuffel-snowglobe , vond ik zo schattig. Misschien heb je nog ergens een foto van de eerste knuffel, die kan dan in de globe en dan schrijf je er een kaartje bij uit naam van de eerste knuffel met iets in de trant van 'ik blijf altijd dicht bij je en leef voort in xxx (naam nieuwe knuffeltje)...ik weet niet hoe zweverig je het zelf wilt maken, maar de globe is wel een mooi aandenking aan haar knuffel!

En ja, misschien heeft dochter zelf wel een idee hoe ze deze overgang het beste in een ritueeltje kan vatten. Kinderen voelen dan doorgaans zelf best goed aan, als ze de ruimte krijgen. En die ruimte krijgt ze volgens mij zeker bij jou :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou ook de knuffel een nachtje kunnen laten slapen op een bijzondere zelfgeknutselde plek, een hemelbedje/tentje ofzo (zoals de jongens in Brief voor de koning) en dat het knuffeltje dan 's ochtends opstaat met de herinneringen&hartje van de oude.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de super lieve reacties!!
De ideeën van een kledingstuk, ketting of een gehaakt hartje aan de buitenkant is denk ik juist een bevestiging dat dit een andere is... ze wil juist zo graag dat hij "hetzelfde" wordt.

Ik denk dat we voor de foto op de knuffel drukken gaan. Ik stelde het haar net voor en ze klonk alsof ze daar wel iets mee kan.

Overigens vind ik zoccellia ook een hele mooie, dat je juist vrienden wordt door de dingen die je samen meemaakt.
Die nemen we mee, daar gaan we zeker mee aan de slag!

Bedankt lieverds! 🩷
Mighty_Macaw schreef:
22-02-2024 18:14
Joh, mijn 16-jarige (die denkt dat ze al 25 is) was laatst 's nachts toch een partij lawaai aan het maken in haar kamer, het klonk alsof de hele boel verbouwd werd. Toen ik daar de volgende ochtend over klaagde legde ze uit dat ze op zoek naar haar beertje was. Ik wist wel dat hij nog steeds op haar bed ligt, maar dat ze er ook nog steeds elke nacht mee slaapt wist ik niet.
Dus, ik snap het helemaal dat je een soort van oplossing probeert te vinden.
Hier eentje van ruim 20 vorige week aan het zoeken naar een knuffel omdat we op vakantie gingen❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien nog iets van een gedichtje erbij zeggen, zodat het hartje weer terugkomt?
Ik heb zelf geprobeerd wat bestaande gedichtjes iets aan te passen.

Een knuffel voor je tranen
Een knuffel voor je gemis
Een knuffel vol met liefs en troost
Omdat het soms zo moeilijk is

Ik vind de weg terug naar jou
De weg via de sterrenlaan
Ik vlieg door de wolken
Heel ver voorbij de maan

Ik heb je weer gevonden
Je bent weer terug bij mij
Ik neem je mee
En nu ben je altijd weer dichtbij

Succes in ieder geval :heart:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven