Hevige wens voor een derde, man wil niet meer.

31-05-2020 19:32 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al. Ik heb nog een hevige kinderwens voor een derde, man niet meer. Onze oudste wordt bijna 4 en de jongste is 2,5. Momenteel beide flink aan het peuterpuberen en dat is ook vrij zwaar (vooral voor man).
Maar toch, na anderhalf jaar sinds de eerste keer dat we praatten over een derde, is de wens voor mij nog net zo groot als toen.
Verstandsmatig accepteer ik dat man niet meer wil, en ik zou ook absoluut geen kind op de wereld willen zetten dat niet door beide gewenst is. Laat ik dat ik even voorop stellen. Ik zou ons gezin niet willen ontwrichten omdat ik mijn zin zou doordrammen.
Maar nu zou dus de acceptatie moeten komen, en het lukt gewoon niet! We praten er regelmatig over maar ik blijf gevoelens van verdriet en onmacht voelen. De wens voelt zo groot! Ik krijg het niet voor elkaar om me voor te stellen dat er geen derde zou komen en me daarbij neer te leggen.
Hebben jullie tips om me te helpen accepteren dat het niet gaat gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
De tijd geven?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
31-05-2020 19:36
De tijd geven?
Klinkt vrij voor de hand liggend, maar aangezien we al anderhalf jaar verder zijn en het gevoel er weinig tot niets minder op geworden is....
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom laat je het even niet zo en over een tijdje kan je altijd nog proberen om erover te praten? Ik bedoel het heeft nu toch geen haast?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar!
Tja ik weet het ook niet eigenlijk. Ik hoop dat het met de tijd gaat slijten. Soms denk ik ook wel 'het is goed zo'. Misschien ook omdat we 7 jaar hebben moeten knokken om überhaupt deze 2 bij elkaar te krijgen.
Maar toch, gevoel he...

Geen tips, alleen een knuffel, en weet dat je niet alleen bent.
.
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
31-05-2020 19:38
Maar waarom laat je het even niet zo en over een tijdje kan je altijd nog proberen om erover te praten? Ik bedoel het heeft nu toch geen haast?
Het heeft absoluut geen haast! Maar man is er eigenlijk heel definitief in. Kans is nihil dat hij van gedachten verandert. En dat is oké en hem goed recht, maar op een of andere manier moet ik daar wel beter mee gaan dealen dan ik nu doe!
Alle reacties Link kopieren
Aandacht geven op de voordelen van 2 kids en niet meer zwanger hoeven worden/zijn.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
31-05-2020 19:39
Heel herkenbaar!
Tja ik weet het ook niet eigenlijk. Ik hoop dat het met de tijd gaat slijten. Soms denk ik ook wel 'het is goed zo'. Misschien ook omdat we 7 jaar hebben moeten knokken om überhaupt deze 2 bij elkaar te krijgen.
Maar toch, gevoel he...

Geen tips, alleen een knuffel, en weet dat je niet alleen bent.
Bedankt!
Denk dat het ook mede moeilijk is omdat de keus voor je gemaakt wordt. Die van zijn kant heel begrijpelijk is, maar wel enorm zuur.
Kan je man zich niet laten steriliseren? Dan is het definitief en hoef je er niet meer over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zich laat steriliseren is het misschien duidelijker dat het echt hierbij blijft. Al kan ik me voorstellen dat je dit liever niet aan hem voorstelt..
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was ook heel stellig over geen derde, en heeft zich een jaar na de tweede dan ook laten steriliseren. Zou dat niet helpen in je proces? Dan is het in ieder geval duidelijk dat het echt 100% helemaal definitief is en kan het acceptatieproces voor jou ook echt beginnen.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
31-05-2020 19:43
Als hij zich laat steriliseren is het misschien duidelijker dat het echt hierbij blijft. Al kan ik me voorstellen dat je dit liever niet aan hem voorstelt..
Op papier klinkt dat ideaal, maar alles in mij schreeuwt dit niet te doen in het geval van de minieme kans dat hij zich toch bedenkt. Triest hè! Wil het los laten, maar puntje bij paaltje en zo definitief voelt niet goed.
Hij heeft het overigens zelf ook al ‘aangeboden’ te laten doen.
Trek je terug, en vraag jezelf eens waardoor die wens zo groot is. Wat denk je dan te hebben wat je nu niet hebt? Wat maakt het dat je zo sterk verlangt? Wat is de werkelijke reden? Ga met je zelf in conclaaf.
Ga desnoods schrijven, achter elkaar doorgaan, minimaal een kwartier. Probeer uit je hoofd te komen als je dit doet.
Alle reacties Link kopieren
Lastig.
Als je gevoel en je verstand niet matchen is dat altijd lastig, zeker als het om zoiets heftigs gaat als een kind. Bij mij heeft mijn medische situatie de keuze gemaakt dat er geen kind meer kwam. Dat maakt het ook lastig maar het kán gewoon niet anders. Mogelijk helpt het om er zo tegenaan te kijken, het kán gewoon niet. Sterkte en succes :lips:
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
31-05-2020 19:45
Op papier klinkt dat ideaal, maar alles in mij schreeuwt dit niet te doen in het geval van de minieme kans dat hij zich toch bedenkt. Triest hè! Wil het los laten, maar puntje bij paaltje en zo definitief voelt niet goed.
Hij heeft het overigens zelf ook al ‘aangeboden’ te laten doen.
Je kunt het dus niet loslaten omdat iets in je blijft hopen dat hij van gedachten veranderd.

Dat gaat echter niet gebeuren. Dus laat hem dat doen. Pas dan kun je beginnen met loslaten en rouwen om de wens om een derde.
Eerder zal het je waarschijnlijk niet lukken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
31-05-2020 19:45
Op papier klinkt dat ideaal, maar alles in mij schreeuwt dit niet te doen in het geval van de minieme kans dat hij zich toch bedenkt. Triest hè! Wil het los laten, maar puntje bij paaltje en zo definitief voelt niet goed.
Hij heeft het overigens zelf ook al ‘aangeboden’ te laten doen.
Je kunt het dus niet loslaten omdat iets in je blijft hopen dat hij van gedachten veranderd.

Dat gaat echter niet gebeuren. Dus laat hem dat doen. Pas dan kun je beginnen met loslaten en rouwen om de wens om een derde.
Eerder zal het je waarschijnlijk niet lukken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
31-05-2020 19:49
Trek je terug, en vraag jezelf eens waardoor die wens zo groot is. Wat denk je dan te hebben wat je nu niet hebt? Wat maakt het dat je zo sterk verlangt? Wat is de werkelijke reden? Ga met je zelf in conclaaf.
Ga desnoods schrijven, achter elkaar doorgaan, minimaal een kwartier. Probeer uit je hoofd te komen als je dit doet.
Dat is een goede. Zijn vragen waar ik niet 123 een pasklaar antwoord op heb en even voor zou moeten graven. Eens voor gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou een derde je kunnen geven dat je nu niet hebt?
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
31-05-2020 19:50
Lastig.
Als je gevoel en je verstand niet matchen is dat altijd lastig, zeker als het om zoiets heftigs gaat als een kind. Bij mij heeft mijn medische situatie de keuze gemaakt dat er geen kind meer kwam. Dat maakt het ook lastig maar het kán gewoon niet anders. Mogelijk helpt het om er zo tegenaan te kijken, het kán gewoon niet. Sterkte en succes :lips:
Zeker. Had gewild dat het om een nieuwe bank of iets gegaan was, dan was het een stuk simpeler allemaal!
Wat rot dat je medische situatie het niet toe laat, het klinkt wel alsof je er een soort van vrede mee hebt. Knap van je/fijn voor je!
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
31-05-2020 19:51
Je kunt het dus niet loslaten omdat iets in je blijft hopen dat hij van gedachten veranderd.

Dat gaat echter niet gebeuren. Dus laat hem dat doen. Pas dan kun je beginnen met loslaten en rouwen om de wens om een derde.
Eerder zal het je waarschijnlijk niet lukken.
Ik ben bang dat je daar misschien gelijk in hebt. Had gehoopt al een stuk verder te zijn in mijn acceptatie. Misschien moet ik het idee van een sterilisatie eens wat beter overwegen/toelaten en kijken wat dat echt oproept.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me bij dit soort topics ook altijd af wanneer stopt het?
Nu verlang je naar een derde, maar als die er is dan naar een vierde, een vijfde?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me bij dit soort topics ook altijd af wanneer stopt het?
Nu verlang je naar een derde, maar als die er is dan naar een vierde, een vijfde?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Er valt niet zoveel meer te overdenken, je man wil niet, dus het is klaar. Met een sterilisatie kun je het tenminste duidelijk afsluiten. Vind je man het niet doodeng om nu seks met je te hebben, terwijl jij dolgraag wil dat jullie een ongelukje krijgen? Hoe regelen jullie nu de anti conceptie?
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
31-05-2020 19:53
Wat zou een derde je kunnen geven dat je nu niet hebt?
Tsja, dat vind ik een dubbele vraag. Zijn zowel positieve en negatieve aspecten aan het krijgen van een derde. Ik zie het voornamelijk zonnig, man ziet voornamelijk de lastige/praktische zaken en wil het liever niet nog een keer doen.
Hij zou het doen om mij gelukkig te zien, maar dat is voor mij geen optie. Je gaat er samen voor of niet. Je ‘neemt’ geen kind voor je partner.
Dus ik kan me wel meer compleet voelen als groter gezin, maar als man niet wil houdt het op.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
31-05-2020 19:56
Ik vraag me bij dit soort topics ook altijd af wanneer stopt het?
Nu verlang je naar een derde, maar als die er is dan naar een vierde, een vijfde?
Na een derde. Meer zou ik ook niet willen/aankunnen en dat zou teveel aanpassingen vragen praktisch gezien.
En heb er altijd drie gewild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven