Hitte en hoogzwanger: tips ter verkoeling?

28-06-2010 10:29 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu vond ik 23 graden altijd al wel een mooi temperatuurtje, maar nu ik ruim 30 weken zwanger ben en het richting tropische temperaturen gaat, ben ik wat minder blij met al die kwaaltjes die erbij komen.



Wie heeft er tips om om te gaan met het warme weer, het vocht vasthouden en het gevoel een oververhitte walrus te zijn ?
Hier 33,5 weken en naast bovenstaande tips, die heerlijk zijn in t weekend of als je verlof hebt en je in de tuin kan zitten, maar op werk helaas geen optie babybadje..



dus, in hoogte verstelbaar voetenbankje op hoogste stand onder je bureau (scheelt bij mij echt de helft in vocht vasthouden)

collega's zoveel mogelijk dingen voor je laten sjouwen (en eventueer ijsjes voor je halen)

bij gebrek aan airco: zoveel mogelijk ramen en deuren open, en heel chagerijnig kijken als er iemand komt klagen over tocht (het is 30 graden, hoezo tocht, het is een vervrissend windje!!!)
Alle reacties Link kopieren
Babydoekjes bij de hand houden!

Die zijn altijd een beetje koel en vochtig.
Alle reacties Link kopieren
Polsen onder de koude kraan. Zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Oow meiden ik heb echt met jullie te doen, vorig jaar om deze tijd was het ook bloedverziekend heet en was ik 38 weken zwanger. Wat een ellende, ik zwol helemaal op door het vocht..

Ik zat om 06.00 uur al in de tuin in de schaduw, voeten in een teiltje water en een grote kan met limonade met ijsblokjes naast me..

Verder geen tips, maar sterkte met de laatste loodjes voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:LittleSister schreef op 28 juni 2010 @ 11:20:

[...]





En toch beval ik liever dan deze week nog uit te moeten zitten. 41 weken vandaag.Okey, in jouw geval is bevallen waarschijnlijk leuker dan doorlopen met deze hitte. Hou dat gevoel vast tijdens je bevalling. En hou vol, langer dan een week gaat het niet meer duren!
quote:tieger schreef op 28 juni 2010 @ 11:04:

Morgen inderdaad zwembadje neerzetten, en daar de voeten lekker helemaal maar inplempen. En me maar niet te druk maken...

Heel goed! Succes!



(zelf bevallen in de 3e achtereengesloten hittegolf in 2006 op de heetste dag van het jaar )
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, helemaal in het badje plempen wil ik m'n kinderen niet aandoen. Plus dat ik m'n badpak niet meer pas, en m'n bikini al helemaal niet meer na 2,5 zwangerschap en inmiddels cup heul groot



Ga straks inderdaad maar een ijsje halen, wieweet gaat mijn collega dat vanmiddag tijdens het voetbal ook nog weer doen, als hart onder de riem voor de niet-voetbalkijkers



Gelukkig hebben we nu een huis met een tuin, en niet het flatje 3 hoog onder een plat dak waar het in huis ongetwijfeld ook standaard 27 graden is zoals ons vorige huis was...



Eerst maar weer tijd voor een flesje citroenlimonade uit de waterkoeler
Alle reacties Link kopieren
Wat echt extreem verkoelend is is zelfgemaakte limonade. Men neme een paar limoenen en een paar flinke scheppen suiker. Pers de limoenen uit en roer er de suiker door. Voeg dan water toe (kan ook spa rood zijn, of crushed ice) en roeren maar. Met een paar ijsklontjes is dit mijn lievelingsdrank om af te koelen. ik ben nooit zwanger geweest maar woon wel in een land waar het ruim boven de 40 graden is in de zomer.



Je kan ook kussenslopen en dekbedovertrekken in de diepvries bewaren en ´s avonds eruit halen voor je gaat liggen. En je cremes natuurlijk allemaal in de koelkast bewaren, heel lekker is het dan om je in te smeren. Je blijft echt koel door je haar nat te maken, ikzelf maak mijn haar drijfnat en doe er dan kokosolie in, op één of andere manier blijft het dan vochtig, dus lekker lang koel.
Alle reacties Link kopieren
Oh nog een tip, probeer eerder ventilators te gebruiken dan airco. Als je airco gebruikt kan dat maar een graad of vijf verschil zijn met de buitentemperatuur. misschien is het even doorbijten en je zult wel zweten, maar je zult merken dat als je "leert zweten" het uiteindelijk veel beter uit te houden is dan wanneer je lichaam elke keer weer een optater krijgt als je elke keer van 20 graden naar 30 gaat en omgekeerd. Oh en wat ook écht goed helpt, een waaier kopen (ik heb er zelf tien ofzo, ideaal).
Alle reacties Link kopieren
Als je toch slecht slaapt door je zwangerschap (ik wel ) kun je ook vroeg al alle ramen en deuren open zetten. Dan komt er nog lekkere koele(re) lucht binnen. Na 2 uurtjes wel weer alles dicht en gordijnen ervoor om het dan ook koel te houden. Scheelt hier binnen zo 5 graden.

En verder gewoon rustig aan. Luisteren naar je lijf.

Liever een lauwe douche en dan het water gewoon laten drogen dan een koude douche nemen.

Je kunt je wel heel druk maken maar het weer verander je gelukkig toch niet. Dus dan gewoon maar genieten dat de zon schijnt ipv regen of bewolkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lekker een airco staan op de slaapkamer, en ga dalijk gewoon lekker op de slaapkamer liggen.



Rituals heeft een 'cooling' showergel, maakt je lijf helemaal lekker fris met munt en zo.



En de allerbeste tip (die al vaker gegeven is): IJsjes!!! Veel ijsjes!

Hier is net een nieuwe vriezer bezorgd die ik straks helemaal ga vullen met ijsjes! Lekkere cornetto's, maar ook citroenijsjes, raketjes, en andere lekkere ijsjes
Alle reacties Link kopieren
Heb net mijn collega lief aangekeken of hij ijsjes wil halen bij de supermarkt, en die zijn onderweg De rest van de afdeling is thuis voetbal kijken, dus wij vermaken ons hier met ijsjes. Oh, en het scherm dat ineens neergezet wordt met voetbal - en dat terwijl er hier niet gekeken zou worden



Airco hebben we niet thuis, ventilator ook niet. Nu slaap ik 's nachts niet slecht vanwege de warmte, dat scheelt wel. Alles tegen elkaar open zetten is wat lastig, met een kat die graag naar buiten wil maar die van ons binnen moet blijven
Alle reacties Link kopieren
Beentjes omhoog en een koude natte handoek om je voeten. Koud glas water erbij en een ijsje.
Tieger! Hoe gaat het verder met je zwangerschap?

Hier ook erg warm en volg zo'n beetje ook de tips op van iedereen hier. Vooral rustig blijven, maar dat is lastig met een kleuter en peuter of niet?
Alle reacties Link kopieren
Morgen ben ik 40 weken zwanger en ik voer eigenlijk ook weinig tot niks meer uit. Ben normaal gesproken al niet op mijn best met dit weer, maar met al die extra kilo's en die megabuik al helemaal niet.



Enneh...ik vind 30 weken eerlijk gezegd niet hoogzwanger.



Voor degenen die ver genoeg zijn (incl. mijzelf ); laten we hopen dat het snel gaat beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je eigenlijk hoogzwanger?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, laten we idd hopen dat we vannacht allemaal mogen bevallen.. .
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij heel goed helpt tegen dikke benen zijn de steunkousen van de HEMA. Het zijn pantykousen tot de knie, natuurlijk absoluut niet charming maar he, als je toch thuis blijft.. De stof is hetzelfde als een panty, dus qua warmte valt het heel erg mee. En het scheelt echt enorm in dikke voeten/enkels. Ook beter voor je vaten, heb je ook na de bevalling nog wat aan
Alle reacties Link kopieren
quote:phoehee schreef op 28 juni 2010 @ 16:38:

Wanneer ben je eigenlijk hoogzwanger?



Geen idee wanneer het 'officieel' is

Vind mijzelf eigenlijk wel behoorlijk heftig hoogzwanger....
Alle reacties Link kopieren
quote:1983 schreef op 28 juni 2010 @ 16:40:

Jaaaa, laten we idd hopen dat we vannacht allemaal mogen bevallen.. .Jaaaa ik hoop mee (hoewel ik vandaag pas 37 weken ben maar ben het spuugzat en ik 'mag', dus...)
Alle reacties Link kopieren
quote:phoehee schreef op 28 juni 2010 @ 16:38:

Wanneer ben je eigenlijk hoogzwanger?De laatste paar weken? Maar ja, dat is ook nogal ruim natuurlijk. Ligt er misschien ook een beetje aan hoe je er lichamelijk aan toe bent. Ik niet al te best in elk geval dus ik vind mezelf hoogzwanger
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst altijd; vanaf 35 weken. Nu ben ik 35 weken en vind mezelf niet hoogzwanger. Komt misschien als mijn verlof ingaat.



Oh mijn enkels zijn wel hoogzwanger.
Alle reacties Link kopieren
quote:phoehee schreef op 28 juni 2010 @ 16:38:

Wanneer ben je eigenlijk hoogzwanger?vanaf 35 weken!
Alle reacties Link kopieren
Bijna 38 weken, hou het nog redelijk vol mbv mijn mantra "rustigaanlaatjenietgekmakenaccepterenhetvaltbestmee" (zowel van toepassing op de warmte als op mijn tweejarige die met dit weer ook niet in haar beste doen is).

Maar als het 5 graden koeler zou worden hoorde je me ook niet klagen....
Alle reacties Link kopieren
ook bijna 30 weken en voel me toch behoorlijk walvis ondanks niet 'hoogzwanger'. ben net terug na twee weken heel heet verweggistan bij schoonouders en daar deed ik gewoon zo min mogelijk, nu is mijn eigenwijze peuter weer helemaal mijn verantwoordelijkheid ;-( (nou ja, ik stuur vooral mijn man aan om achter haar aan te rennen maar dat kost ook energie .

Wat ik heel fijn vind is bevroren fruit van bijv. ome appie heijn in de blender met een ietsjepietsje water en daar dan flinke hoeveelheden van verorberen, is net weer iets minder fout dan non stop ijsjes verorberen (hoop ik, na het lezen van een eng artikel over hoeveel zout en suiker wij dagelijks in allerlei hoedanigheden binnen krijgen en hoe slecht dat eigenlijk is )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven