Hoe 3 kids vervoeren te voet?

31-05-2019 17:26 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand of 2 hopen wij ons derde kindje te verwelkomen. Ik vraag me af hoe ik straks het beste met hen kan wandelen. En dan denk ik vooral aan het brengen / ophalen van / naar de opvang en school. Gedeeltelijk hebben we een rustige route waar ik de 2 oudsten vrij los kan laten, maar we moeten ook een stukje langs een drukkere weg en druk kruispunt. De jongste zal tzt natuurlijk in de wagen liggen (of wellicht in een draagdoek). De jongste is 2 en kan nog niet het hele eind lopen of fietsen / steppen en daarbij gaat hij nog kriskras overal heen. De oudste is 4.5 en kan het stuk wel lopen, maar hij fietst of stept liever (maar dat kan ik wandelend niet bijhouden en hoewel hij behoorlijk goed luistert buiten, blijft het toch een kind...). Ik denk zelf dat het rustigste voor mijzelf is om een meerijdplankje voor de wagen aan te schaffen voor de middelste en de oudste gewoon het hele stuk te laten wandelen. Maar rijdt een wagen met meerijdplankje nog wel lekker (we moeten ook heuvel op / heuvel af). Of zien jullie andere / betere opties? Hoe deden jullie dat?
De hele zooi in een bakfiets?

Of in zo'n aanhangding?
Ik had mijn jongste aan een tuigje. Dat trok pas strak als hij de verkeerde kant dreigde op te gaan of over dreigde te steken als dat nog niet mocht.
Hoe ver moet je? Een 2-jarige kan best ver lopen.

En dat je oudste liever stept is natuurlijk niet belangrijk als het niet veilig is voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Zo doe ik het ook hoor. Kleuter wandelt, peuter staat op het meerijdplankje en baby in de wagen.

Een enkele keer baby in draagdoek en peuter op papa's nek.

Kleuter en peuter staan ook graag samen op het plankje. Dat is proppen, maar ze vinden het gezellig.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze allemaal in een bolderkar zetten, jongste in een maxicosi, of misschien de kinderwagenbak. Ik weet alleen niet of dat niet teveel schudt voor de baby.
Jongste in draagdoek, middelste in buggy en oudste gewoon zelf lopen,
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver moet je?
Mijn 0 jarige ligt in de wagen of bij uitzondering in de draagzak. Mijn 2,5 jarige en 4 jarige wandelen allebei. Maar school is ook maar 200 meter ofzo. En als ik naar de winkels ga gaan we of wandelen of kies ik ook nog wel eens voor hun (loop) fietsjes. Dat is heen en terug dan zo’n 2km.

Met een meerijdplankje heb ik vroeger wel gedaan, toen mijn baby 0 was en zoon 19 maanden. Werkte oke maar is wel ietsje zwaarder. Dus heuvels op is dan wel pittig. Binnen school lijkt het me vooral onhandig. Ik kom er met de gewone wandelwagen al amper door.
Alle reacties Link kopieren
Em1985 schreef:
31-05-2019 17:32
Kleuter en peuter staan ook graag samen op het plankje. Dat is proppen, maar ze vinden het gezellig.
En rijdt de wagen dan nog lekker? Heb je een universeel plankje? Of 1 speciaal voor jouw wagen?
Alle reacties Link kopieren
Een wagen waar de jongste in ligt en de middelste op het voeteneind zit en een plankje
Een draagzak met middelste in wagen en oudste op plankje
Bolderkar, ook later nog erg handig ook voor boodschappen en dagjes weg.
Afkopelbare fietskar, zo een die je ook kan duwen. Licht, kan achter de fiets en handig voor dagjes weg.
Alle reacties Link kopieren
FroggyP schreef:
31-05-2019 17:45
En rijdt de wagen dan nog lekker? Heb je een universeel plankje? Of 1 speciaal voor jouw wagen?
Gewoon eens uitproberen in de winkel (mocht bij babypark bijv gewoon, maar bij andere vast ook). Onze wagen liep echt niet meer lekker met een plankje erachter. Die van mijn zus wel.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
31-05-2019 17:31
Hoe ver moet je? Een 2-jarige kan best ver lopen.
We moeten een kilometer lopen ongeveer (wel heuvelachtig). Ik lees net dat een 2-jarige dat gemakkelijk moet kunnen lopen. Misschien toch maar meer trainen dan...
Alle reacties Link kopieren
ik had bij no 2 en 3 een duo wagen (achter elkaar.. achterste deel was lig deel waar baby lag en voorin kon peuter zitten.. Ding was van Graco. Ideaal..
http://www.tweelingkinderwagen.nl/image ... 20ac37.jpg
zn stoeltje voor op de wagen?

Afbeelding

Of zn ding voor naast de wagen?

Afbeelding
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 31-05-2019 18:04
48.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd froggy! Volgens mij hebben we eens samen geschreven in een zwanger worden topic :) verder geen zinnige bijdrage :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
FroggyP schreef:
31-05-2019 17:54
We moeten een kilometer lopen ongeveer (wel heuvelachtig). Ik lees net dat een 2-jarige dat gemakkelijk moet kunnen lopen. Misschien toch maar meer trainen dan...
Fysiek moet het kunnen ja, alleen je loopt niet dóór, dus het kan twee keer zo lang duren :-)
Alle reacties Link kopieren
Meerijdplankje was hier een grote miskoop. Het loopt minder prettig met zo’n plankje (je moet wijdbeens lopen, anders schop je er tegenaan) en mijn peuter vertikt het om er langer dan 3 minuten op te blijven staan.

Wij hebben een bakfiets (gazelle cabby) gekocht om de kinderen te vervoeren. De jongste kan er ook in in de maxi cosi. Bevalt erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Een baby mag pas vanaf 4 maanden in een bakfiets vervoerd worden. Maar het scheelt misschien als je met de fiets aan de hand loopt.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
31-05-2019 18:11
Een baby mag pas vanaf 4 maanden in een bakfiets vervoerd worden. Maar het scheelt misschien als je met de fiets aan de hand loopt.
Ook in een maxicosi?
Mijn 4.5 jarige fietst en 2.5jarige ook (met loopfiets) een evt baby zou ik dan in draagdoek/wagen doen. Die van ons weten dat ze moeten stoppen bij de weg etc.
Alle reacties Link kopieren
FroggyP schreef:
31-05-2019 17:54
We moeten een kilometer lopen ongeveer (wel heuvelachtig). Ik lees net dat een 2-jarige dat gemakkelijk moet kunnen lopen. Misschien toch maar meer trainen dan...
Een honde pup weet men van dat die niet mag springen en te veel lopen. Waarom mensen hun kinderen dan dwingen tot iets waar de lijfjes nog niet aan toe zijn snap ik niet.
Botten, gewrichten, pezen etc is allemaal nog teer en inde groei.
Kromme beentjes en rugproblemen komen vaak door dit soort acties "kijk mijn kind eens lekker mee lopen"
Ik zou het niet doen, heb het niet gedaan. Zoon is kaarsrecht met mooie rechte benen.
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
31-05-2019 18:16
Ook in een maxicosi?

Ook dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja vanwege het schudden.
Hier maar 2 kids. Ik had een meerijdzitje, werkte prima.
Met drie zou ik baby in de wagen, middelste op zitje en oudste lopend doen.
Alle reacties Link kopieren
Met de hond doe ik trouwens jongste buggy (en dan stukjes lopen) en oudste op zn grote fiets. Ik zeg tot waar hij mag fietsen en dan wacht hij netjes. Ligt wel aan je route natuurlijk
Hier was het meerijdplankje ook een miskoop. Het loopt voor geen meter en dochter wilde gewoon lopen of op haar loopfiets mee.
Ik zou kijken hoever de nu jongste kan lopen. Eventueel een bolderkar kopen.
Wij hebben een fijn meerijdplankje van bugaboo. Wel duur. Ik zou je peuter niet laten lopen naar school. Te onvoorspelbaar (qua tempo).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven