Hoe in verbinding blijven?

29-06-2020 19:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is 4 jaar en gaat net een paar weken sinds het weer mag naar school. Hij heeft het naar zijn zin op school! Thuis heeft hij veel boze buien die ik niet echt van hem ken. Hij kan om het minste of geringste gaan schreeuwen huilen en boos worden. Hij zondert zich af en niemand mag bij hem komen, tegen hem praten of naar hem kijken. Soms is hij nog niet zo boos maar maakt hij wel opmerkingen dat hij alleen wil zijn of dat broertje niet bij hem mag zitten.
Mijn invulling is dat het de vermoeidheid van school is, overprikkeld en hij heeft behoefte aan rust.
Na school mag hij even televisie kijken om even die rust te pakken.
Wat ik lastig vind is dat Het boze soms uit het niks lijkt te komen. Hij is fijn aan het spelen en opeens flipt hij. Ik vind het lastig om mee om te gaan. Ik laat hem even afkoelen want ernaartoe gaan maakt hem bozer. Ik probeer hem na een tijdje eruit te halen door een grapje of even te stoeien. Dat werkt meestal wel.
Ik merk ook dat hij niet wil knuffelen en me vaak wegduwt.
Is dit herkenbaar? Passend bij het sinds kort naar school gaan? Hoe kan ik hem helpen, in verbinding blijven? Soms is mijn geduld ook op en denk ik doe gewoon ff normaal! Dat zeg ik niet maar ik voel het soms wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook stoppen met die TV uit school. Ik geloof niet dat kinderen daar hun overprikkeling mee kwijt raken. Laat hem lekker even alleen (buiten) spelen ofzo.

Ik vind het overigens wel wat typisch dat je aangeeft dat je maar uit zijn buurt blijft omdat je bang bent wat verkeerd te doen, lijkt me niet de richting die je op wil gaan
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar mijn tip laat de tv uit en laat je kind ff halfuurtje met zn favoriete knuffel lekker op de bank of bed liggen en vooral niet mee bemoeien dan krijg je een heel relaxed kind voor terrug dit hielp bij mijn dochter en kreeg deze tip van haar school juf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven