Hoe kinderen naar school brengen?

18-09-2020 12:56 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
De auto van m'n man is vanochtend economisch total loss verklaard. Dus nu komen we voor de vraag te staan wel/geen andere auto voor hem.

Even de situatie schetsen. Ik rijd de 'gezinsauto', een goede occasion die wat groter is. Deze wordt gebruikt voor mijn woon- werkverkeer en alle dingen die we als gezin doen (o.a. familiebezoek, uitjes, vakantie). Mijn man (huisman, geen werk) heeft een oud barrel er naast waarmee hij de kinderen naar brengt en kleine ritjes maakt in de omgeving (o.a. boodschappen, kinderen naar sport/clubjes brengen). We wonen enigzins achteraf, dus een vervoersmiddel voor man is wel noodzakelijk.

Vraag is nu of we voor man wel/gaan andere auto gaan aanschaffen of iets anders. Alles overwegende komen we toch weer uit op een auto, maar ik vraag me af of we iets over hoofd zien.

Opties die we bekeken hebben:
- auto: niet noodzakelijk, maar is wel goed werkbaar.
- (elektrische) fiets, eventueel bakfiets: geen optie. Man heeft knieproblemen en kan daardoor niet de ronddraaiende beweging maken.
- 45 km auto: geen optie, hier mogen maar 2 personen in en we hebben 2 kinderen.
- lopen: school is te ver weg van ons huis, dagelijks een half uur heen en een half uur terug lopen vinden we te veel.
- scooter/brommer: we zien geen optie om een 2-jarige veilig op te vervoeren. Oudste kan fietsen, dus met 1 kind op een scooter zou het lukken.

Zien we iets over het hoofd?
Openbaar vervoer?

Volgens mij heb je verder alle opties wel gehad.
Alle reacties Link kopieren
Daar was ik al bang voor.

Openbaar vervoer is geen optie. Naar mijn werk is dat 2 uur enkele reistijd en daarmee dus niet te doen. En tussen huis en school is geen openbaar vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen kunnen jullie wel een tweede auto gebruiken. Gewoon doen als jullie het kunnen betalen.
Wat is er met de auto gebeurd? Kan hij geen leenauto krijgen?
Alle reacties Link kopieren
verhuizen! :-P
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Jij met een ander vervoersmiddel en hij de auto?
Alle reacties Link kopieren
Hij de gezinsauto en jij een kleinere voor naar het werk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem? Is een vervangende auto te duur? In jullie situatie zou ik wel voor een auto gaan. Fijn ook voor je man dat hij niet 'opgesloten" zit :)
Nouschi schreef:
18-09-2020 13:04
Hij de gezinsauto en jij een kleinere voor naar het werk.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een andere kleine auto tweedehands kopen.
Als je man met knieproblemen zit en de kinderen niet a la Virginia Andrews de halve dag gaan lopen, is dat de eenvoudigste oplossing.
Liefst een Aziatisch modelletje, die zijn niet duur en meestal betrouwbaar.
Hij brengt de kinderen naar school en kan niet fietsen vanwege zijn knie. Dus hij heeft een auto nodig.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-09-2020 13:04
Hij de gezinsauto en jij een kleinere voor naar het werk.
Dat lijkt mij ook het meest logisch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nouschi schreef:
18-09-2020 13:04
Hij de gezinsauto en jij een kleinere voor naar het werk.
Dit. Jij zit er alleen in en alleen voor op en neer naar het werk.
Man rijdt dagelijks de kinderen én boodschappen, het is veel logischer dat hij de grotere auto heeft en jij een kleinere.
Alle reacties Link kopieren
(Elektrische) fiets voor jou?
Hij de gezinsauto en jij een kleine elektrische auto. Of rijdt de gezinswagen zo zuinig dat het goedkoper is om met die naar het werk te gaan?
Alle reacties Link kopieren
En een brommer met een bak ervoor? Dat zie je ook weleens. Hoeft hij niet te fietsen en de kinderen veilig in de bak.

Maar, ik zou zelf voor het gemak gaan en een 2e kleine auto erbij nemen.
Alle reacties Link kopieren
Kan jij op een alternatieve manier naar het werk? Per fiets, scooter, ov of een combinatie daarvan? Dan kan hij de auto gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hoever moet jij naar je werk? Is het voor jou een optie om een elektrische fiets / scooter te gebruiken?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
18-09-2020 13:10
Dit. Jij zit er alleen in en alleen voor op en neer naar het werk.
Man rijdt dagelijks de kinderen én boodschappen, het is veel logischer dat hij de grotere auto heeft en jij een kleinere.

Dat ligt er natuurlijk aan hoe ver TO van haar werk af woont. Haar man hoeft alleen kleine stukjes in de buurt te rijden. Dat kan prima met een oude truttenschudder. Als die stil komt te staan is hij nooit heel ver van huis af.
Alle reacties Link kopieren
Een kleine, zuinige auto erbij... echt. Van een auto hebben met kinderen thuis/ school, naar geen auto en dan nog de knieproblemen... geen leuke combi. Team auto!
Alle reacties Link kopieren
Koop maar weer een simpel en goedkoop autootje erbij. Kia Picanto, drieling (Totoya Aygo, C1, Peus 107), Twingo.

Tenminste, als je niet de logistiek zodanig in elkaar kan proppen dat jij de kinderen naar school brengt en je man de boodschappen of andere dagelijkse dingen overdag op een fiets kan doen. Maar dat kon dus niet vanwege knieklachten. Zo iemand wil je ook in de winter op een brommer zetten.

Nee, gewoon weer een simpel autootje kopen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
18-09-2020 13:02
Wat is er met de auto gebeurd? Kan hij geen leenauto krijgen?
De auto is 18 jaar oud en vanochtend op heel veel punten afgekeurd. De reparatie kosten zijn heel veel hoger dan de waarde van de auto.
Alle reacties Link kopieren
Voor jou een fiets of speed pedelec een optie? Tot 30 km afstand is zeker met een speed pedelec een prima optie. Alleen lastiger als je naar verschillende plekken moet en representatief gekleed. Op een vaste plek kun je je na fietsen wel opfrissen en omkleden, bij klanten lijkt me dat geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Nou jullie komen tot dezelfde conclusie als wij.

We hadden gehoopt dat we iets over het hoofd zouden zien, omdat de 2de auto wel heel veel stil staat. Maar het is denk ik wel de beste oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven