Hoe laat komt je puber thuis?

19-06-2021 23:24 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag hoor ik hoe laat jullie pubers thuis mogen komen en welke leeftijd ze zijn. Volgens mijn puber zijn wij de stengste ouders van allemaal en mag iedereen later. En dat klopt ook. Man en ik zijn daar erg verbaasd over. Ze zijn nog zo jong (13/14 jaar).
Alle reacties Link kopieren
Toen ze die leeftijd hadden rond 1 uur
Jongste is nu 16 jaar en heeft geen tijd. Komt thuis wanneer hij wil
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet een 13-jarige buiten rondlopen of "een uur" hebben?

Die zit toch gewoon thuis?

En die éne keer per maand dat ie bij een vriendje zou gaan Play-station'en zou ie van mij om pakweg 10u thuis moeten zijn.

(Waarbij ik ten allen tijde wil weten dat de ouders ook thuis zijn én er niet gedronken, gerookt of geblowd wordt.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Toen ik 14 was ging ik voor het eerst 'uit' en was ik tussen 1-2 uur thuis. Volgens mij mocht ik op 13 ook tot zoiets bij vrienden blijven. Maar vanaf 15/16 mocht ik dat zelf weten en werd het stukje later
Alle reacties Link kopieren
Lotus5528 schreef:
19-06-2021 23:57
Toen ik 14 was ging ik voor het eerst 'uit' en was ik tussen 1-2 uur thuis. Volgens mij mocht ik op 13 ook tot zoiets bij vrienden blijven. Maar vanaf 15/16 mocht ik dat zelf weten en werd het stukje later
Echt uitgaan mocht hier vanaf 16.
Tot 1u.

Vanaf mijn 17de tot 1u30 à 2u.

Vanaf mijn 18de deed ik mijn zin.


Af en toe vloekte ik (zeker omdat ik pas in september jarig was), want er waren er genoeg die tot 3u mochten of al op hun 15de uit mochten.
Of die in januari jarig waren :-).

Maar hell no dat ik een brugklasser (of een 2-de jaars) tot 1u zou laten uitgaan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Is erg afhankelijk waar ze is, wat ze doet, hoe ze naar huis gaat

14 jaar en
Buiten rondhangen dan half tien binnen
Naar een feestje twaalf uur
Alle reacties Link kopieren
Ik vind om 2 uur thuis met 14 jaar ontzettend laat....
Ik zou 22.00 een mooie tijd vinden.
Beetje afhankelijk van wat ze doen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend bedoel je?

Oudste van 15 heeft niet echt een tijd, zolang ze maar met elkaar naar huis fietsen. Later dan 1.30 wordt het nooit.

Jongste van 13 mag als hij gaat voetballen rond 22.15 thuiskomen.
Feestjes worden niet later dan 23.30 eigenlijk.

Ik ben niet moeilijk met tijd, ik wil alleen absoluut niet dat ze alleen over straat gaan.
Dus of samen of ik haal ze op.
Deden mijn ouders vroeger ook zo en dat voelde prima voor beide partijen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe laat jouw kinderen dan thuis moeten zijn TO
Selma.Duim schreef:
20-06-2021 00:34
Ik ben wel benieuwd hoe laat jouw kinderen dan thuis moeten zijn TO
Denk dat TO het eerst wil peilen. Anders krijg je hier altijd hoe dan ook de wind van voren.
Alle reacties Link kopieren
Oudste vanaf dat hij 16 is geen tijd. Middelste geen tijd maar ik haal haar wel op de enkele keer dat langer bij een
vriendinnetje wil bljjven ongste is 12 en moet 10 uur thuis zijn maar die haal ik meestal op.
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
19-06-2021 23:46
Toen ze die leeftijd hadden rond 1 uur
Jongste is nu 16 jaar en heeft geen tijd. Komt thuis wanneer hij wil
Zo, dat behoorlijk laat voor een 14jarige. Wist je dan wel waar ze rondhingen of had je geen flauw idee?
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
20-06-2021 00:19
Is erg afhankelijk waar ze is, wat ze doet, hoe ze naar huis gaat

14 jaar en
Buiten rondhangen dan half tien binnen
Naar een feestje twaalf uur
Ik denk dat ik zoiets ook normaal vind. En feestje dan sowieso ophalen of thuis laten brengen door de ouders van het kind waar het feestje is.

Zelf mocht ik op die leeftijd tot ca 22 uur naar buiten. Toen ik 16 was moest ik 2 uur snachts thuis zijn in het weekend. Door de week weet ik niet meer. Ik vind 1 uur voor een kind van 13/14 jaar echt absurd laat.
Ik zou het ook af laten hangen van waar de kinderen zijn en met wie. Liever dat ze een uurtje later thuis zijn maar wel samenfietsen in een groep, dan eerder thuis maar alleen over straat.

Ook denk ik dat je als ouders toch een beetje af moet gaan op wat andere ouders doen. Ik mocht altijd minder laat dan de rest, met als resultaat dat ik bij een vriendin ging 'logeren' en dan gewoon met haar de hele nacht in de kroeg stond.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 14-jarige is 's avonds gewoon thuis. Zijn vrienden denk ik ook.
Door de week voor het donker is thuis, onder de voorwaarde dat ze sochtends op tijd is. Die van mij hebben veel slaap nodig. Bij feestjes logeren ze meestal.
Wij wonen het dichtst bij de stad dus meestal zijn het vrienden/vriendinnen die eerder naar huis moeten of opgehaald moeten worden. Het speelt hier dus niet zo dat ze tot heel laat ergens zijn.
Ik ben dus nogal streng.
Mijn puber is net 17 en moet om 22 uur thuis zijn. Met 16 was het 20 uur. Het was dan ook Corona dus moest iedereen op tijd binnen zijn. Kind maakt hier geen problemen van en begrijpt mijn insteek.

Later thuis dan etenstijd is geen probleem mits er een berichtje gestuurd wordt.
OuweDraak schreef:
20-06-2021 07:40
Ik ben dus nogal streng.
Mijn puber is net 17 en moet om 22 uur thuis zijn. Met 16 was het 20 uur. Het was dan ook Corona dus moest iedereen op tijd binnen zijn. Kind maakt hier geen problemen van en begrijpt mijn insteek.

Later thuis dan etenstijd is geen probleem mits er een berichtje gestuurd wordt.

Vind ik inderdaad streng.
Waarom eigenlijk? Sans Corona dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik moest op mijn 16e om 2 uur thuis zijn (in het weekend). Al mijn vriendinnen hadden geen tijd wanneer ze thuis moesten zijn dus ik fietste altijd alleen naar huis vanuit de kroeg. Mijn ouders hadden liever dat ik stipt 2 uur thuis was dan dat ik veilig samen naar huis zou fietsen. Tja, niet mijn keus.

Op mijn 14e was mijn tijd denk ik een uur of 12. Toen ging ik uiteraard ook nog niet naar de kroeg dus was 12 uur een hele normale tijd om thuis te moeten zijn.
Wat een tijden
Mijn ouders waren pas erg ik moest altijd voor 22.00 uur binnen zijn en dat was vandaag mijn 16e dacht ik voor de tijd werd er niet meer weg gedaan na etend tijd. Na mijn 18e 23.00 je raad t al wat voor kut tijd ik heb gehad en ja ik hield me eraan anders waren de consequenties nog erger. Was met 19 dus ook huis uit
anoniem_291163 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 08:14
Reden: Aanvulling
16.29% gewijzigd
OuweDraak schreef:
20-06-2021 07:40
Ik ben dus nogal streng.
Mijn puber is net 17 en moet om 22 uur thuis zijn. Met 16 was het 20 uur. Het was dan ook Corona dus moest iedereen op tijd binnen zijn. Kind maakt hier geen problemen van en begrijpt mijn insteek.

Later thuis dan etenstijd is geen probleem mits er een berichtje gestuurd wordt.
Wat is jouw insteek dan?
Alle reacties Link kopieren
Die van 14 doordeweeks tussen 21:30u en 22:00u. Gaat nog niet uit in t weekend.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
20-06-2021 02:52
Zo, dat behoorlijk laat voor een 14jarige. Wist je dan wel waar ze rondhingen of had je geen flauw idee?
Dit was dan alleen op vrijdag en zaterdagavond
Door de weeks zat hij altijd braaf thuis
En ik wist altijd waar hij zat. We hadden zelfs stiekem een appgroep met alle ouders erin genaamd “(over)bezorgde ouders”
Daar hielden we elkaar op de hoogte en zo wisten we precies waar ze zaten
Met 13-14?
Door de week om 10 uur thuis, in de winter eerder want vroeg donker. Bij feestjes in vakantie of weekend om middernacht, of daar blijven slapen.

Vanaf 16 heb ik de tijden in het weekend/vakantie grotendeels losgelaten. Mits ze met een groepje naar huis fietsten. Doordeweeks heb ik wel heel lang aan die 10 uur vastgehouden, simpelweg omdat ze anders niet genoeg slaap kregen.

Inmiddels zijn ze allemaal volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Hier pubers van 14 en 16 in huis. Die van 14 is sowieso niet zo uithuizig, maar doordeweeks moet hij om 10 uur thuis zijn. In het weekend is ergens tussen 12 en 1 prima, maar dat gaat dan om een feestje waar hij opgehaald wordt. Zelf op stap gebeurt eigenlijk nog niet.

Die van 16 moet doordeweeks om 11 uur thuis zijn (werkt regelmatig tot half 11), in het weekend ook gewoon rond 12 uur, 1 uur. Die komt dan wel zelf naar huis. Overigens krijg ik ook niet echt discussie over dat tijdstip, er was nu eenmaal niet zoveel te doen het laatste jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven