Hoe leuk is jouw zoon?

13-01-2021 09:11 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Ik ben zwanger, al moeder moeder van 2 dochters. Bij hen wist ik zeker dat het meisjes zouden worden, maar het geslacht maakte me niets uit.
Bij deze zwangerschap heb ik vanaf het begin meer het gevoel gehad dat we een jongetje gaan krijgen.
Maar ging wel hopen op een weer meisje. Daar baal ik van, want ik wil juist me verheugen op de toekomst met een zoon.
Ik heb dus geen voorkeur voor het geslacht voor ons kindje. Het is meer mijn eigen identiteit als een meisjes moeder, de jurkjes die ik leuker vind, dan de wat saaiere jongenskleren, etc.

Maar het lijkt wel of ik bang ben voor het onbekende, meisjes snap ik, maar wat moet ik met een zoon.
Het zullen de hormonen wel zijn.

Of te wel;
Vertel mij hoe leuk je zoon is, zodat ik een beetje over mijn jongetjes ‘angst’ heen kom. ☺️

Gr Marjan
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
16-01-2021 07:53
Wat is een typische jongensmoeder? Hoe gedraagt zo'n moeder zich en in welk gedrag is zij anders dan een typische meisjesmoeder?

Ik ken deze stereotypes niet.
Ik snap daar ook niks van en herken er niks in.

Ik heb toevallig een zoon maar ik ben geen jongensmoeder (of meisjesmoeder) maar gewoon moeder van een kind. En ik zie ook geen verschil met mijn zus die beide geslachten heeft of mijn beste vriendin die twee dochters heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven