Hoe noem jij het geslachtsdeel van je kind?

17-05-2016 10:30 182 berichten
Plassertje, doos, muts: geslachtsdelen hebben verschillende bijnamen. We zijn benieuwd hoe jij het geslachtsdeel van je kind noemt. Noem je het beestje bij de naam of heb je er een bijnaam voor bedacht? Praat mee in dit topic!
Ik miste het meissie, ze hoort bij mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 17 mei 2016 @ 12:09:

Ik miste het meissie, ze hoort bij mij.



ABSOLUUT!!!!!!



Ik miste haar ook
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat is er mis met gewoon vagina en piemel?



Ik vind plasser raar voor een meisje. Je plast namelijk niet uit je vagina... En het wordt extra raar bij "een stijve plasser". Die kunnen alleen jongetjes hebben. En jongens plassen wel uit hun plasser.
quote:Woldertje schreef op 17 mei 2016 @ 12:13:

Wat is er mis met gewoon vagina en piemel?



Ik vind plasser raar voor een meisje. Je plast namelijk niet uit je vagina... En het wordt extra raar bij "een stijve plasser". Die kunnen alleen jongetjes hebben. En jongens plassen wel uit hun plasser.

Je plast niet uit je vagina nee. Precies daarom vind ik vagina een raar woord en zeg ik plasser, want dat is tot nu toe alles wat ze ermee doen. De plasser (ok, plasgaatje dan) is een onderdeel van het hele ding dat eigenlijk vulva heet en waar naar mijn mening geen handige naam voor is. Net zoals de vagina een onderdeel ervan is.



Zullen we een fijn woord voor meisjes bedenken a la piemel? Wat de lading dekt, niet medisch maar wel duidelijk is en iedereen begrijpt?
Alle reacties Link kopieren
Een piemel bij m'n zoontje.



Vroeger heb ik zelf een naam bedacht voor mijn geslachtsdeel: plaskont maar deze naam zou ik nu niet gebruiken als ik een dochter krijg. Denk gewoon plasser bij een meisje
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Jongens hebben hier een piemel, meisjes een vagina. De jongste heeft een tijdje pulle pulle gezegd tegen zijn piemel, wat natuurlijk direct werd overgenomen door zijn grote broers, maar inmiddels gebruiken ze weer het woord piemel gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 17 mei 2016 @ 12:09:

Ik miste het meissie, ze hoort bij mij. Ja!
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Bij meisjes noemen wij het thuis poentje, bij jongens piemel of plasser. Tollie hebben wij nooit gebruikt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
In zuid amerika noemen ze het bonbon bij een meisje. Zo noem ik het nu ook bij mijn dochters.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 17 mei 2016 @ 12:08:

ik noemde het bij mijn jongens Pipi.

Hier ook zoiets, piep. Zoon kwam er een tijdje geleden zelf mee dat dat te kinderachtig was en het is nu piemel of penis.

Piep komt idd gewoon van pipi doen En waarom veel mensen dat zeggen bij kleintjes...geen idee.

Bij stiefzus werd het tump genoemd Dat vond ik als kind wel wat raar. Maar hoe het tegen mij werd gezegd weet ik eigenlijk niet, kan het me niet herinneren. Waarschijnlijk gewoon met wassen enzo "daar beneden"
Hier bij ons ook pipi.



Mijn buurmeisje van 6 noemt de hare een 'sneetje'
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 17 mei 2016 @ 10:40:

Gewoon poentje.Klinkt schattig he maar in het surinaams is het toch wel een beetje een grof woord haha poenie is een netter woord ervoor.
Zoon heeft een piemel en in eerste instantie heb ik gezegd dat meisjes een spleetje hebben omdat het er voor kinderen zo ongeveer uit ziet (bij kleine meisjes).



Maar zoon is nu 6 en ik wil hem een minder kinderachtig woord meegeven. Dus ik heb kort geleden een keer gezegd (toen hij bij het douchen eens grondig naar me keek) dat het er bij vrouwen inderdaad niet meer helemaal als een spleetje uit ziet, net als mannen ook grotere piemels krijgen die er anders uitzien dan jongenspiemels. En dat ik het zelf Foef noem.



Ik heb zelf nog in de jaren 70 geleerd dat het kutje was, maar dat woord is nu van lading veranderd dus het was wel zoeken naar een goed alternatief. Ik vind Foef goed klinken: neutraal en kort. Krijg het zelf tenminste makkelijk uit mijn mond. Volgens mij wordt het in België veel gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chunkymonkey schreef op 17 mei 2016 @ 14:44:

[...]





Klinkt schattig he maar in het surinaams is het toch wel een beetje een grof woord haha poenie is een netter woord ervoor.Mijn moeder zegt ook poentje
Ik lees trouwens net online in een vlaams woordenboek dat foef "vulgair" zou zijn. Zijn er Belgen in de zaal die even kunnen vertellen of dat zo is? Welke woorden leren Belgen eigenlijk aan hun kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik varieer:



Zoon, pipi, piemel, slurf, garnaal, of fluit

Dochter, meisjes pipi, plasser of doos
Alle reacties Link kopieren
Vagina. Zo heet het namelijk.

Net zo moeilijk als olifant of piano of i-pad en dat kunnen ze ook prima zeggen. En andere woorden noemen we ook niet ineens iets simplistisch en verzonnens als fuf of ploef of iets lelijks als doos dus zou niet weten waarom bij een geslachtsdeel wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij dochter heet het poesel....hoe we d'r bij gekomen zijn?? Geen flauw idee....maar het dekt de lading en ze weet waar ik 't over heb.



Ze zal als ze 18 is vast wel een keer gewoon vagina gaan zeggen of zo....Ik geloof dat ze er geestelijk niets van oplopen om het een 'liever' naampje dan vagina of vulva te geven....hoe kinderachtig en idioot het ook mag zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 mei 2016 @ 16:38:

Vagina. Zo heet het namelijk.

Net zo moeilijk als olifant of piano of i-pad en dat kunnen ze ook prima zeggen. En andere woorden noemen we ook niet ineens iets simplistisch en verzonnens als fuf of ploef of iets lelijks als doos dus zou niet weten waarom bij een geslachtsdeel wel.

Kut. Zo heet het namelijk.

Net zo moeilijk als olifant of piano of i-pad en dat kunnen ze ook prima zeggen. En andere woorden noemen we ook niet ineens iets latijns als Cephalon of Antebrachium of Umbilicus, dus ik zou niet weten waarom bij een geslachtsdeel wel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 17 mei 2016 @ 17:06:

[...]



Kut. Zo heet het namelijk.

Net zo moeilijk als olifant of piano of i-pad en dat kunnen ze ook prima zeggen. En andere woorden noemen we ook niet ineens iets latijns als Cephalon of Antebrachium of Umbilicus, dus ik zou niet weten waarom bij een geslachtsdeel wel.

Kut is geen officiele naam maar een grove bijnaam.

Zoiets als olifant klotereus noemen.

Sommige dingen hebben nu eenmaal een naam uit het latijn. Of grieks.

Noem je je auto ook poffie ofzo?

Of een paraplu een snoetje?
Alle reacties Link kopieren
Ergo, wat een domme reactie (nog zo'n woord!) , handigmetgeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 mei 2016 @ 17:51:

[...]



Kut is geen officiele naam maar een grove bijnaam.

Zoiets als olifant klotereus noemen.

Sommige dingen hebben nu eenmaal een naam uit het latijn. Of grieks.

Noem je je auto ook poffie ofzo?

Of een paraplu een snoetje?Punani vind ik wel gepast
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 mei 2016 @ 17:51:

[...]



Kut is geen officiele naam maar een grove bijnaam.

Zoiets als olifant klotereus noemen.

Sommige dingen hebben nu eenmaal een naam uit het latijn. Of grieks.

Noem je je auto ook poffie ofzo?

Of een paraplu een snoetje?



Dat kut tegenwoordig grof gevonden wordt klopt. Ik zou het ook niet aanraden om te gebruiken. Maar 'kutje' is heel lang heel normaal geweest om aan te leren aan kinderen. Betekenissen verschuiven blijkbaar nogal door de tijd heen.



Maar heel veel dingen hebben meer dan 1 naam. Mensen zeggen geen rijwiel, maar gewoon fiets. En bij jongens heeft vrijwel niemand het over penis, maar gewoon piemel. Ook hebben we het niet over een automobiel of luxewagen, maar gewoon auto. En zo is ook 'vagina' een nogal officieel klinkend woord, dat uit de mond van een 4-jarige nogal wijsneuzerig kan overkomen. Daarnaast is het gewoon fout, want vagina is schede, de correcte benaming voor het uitwendige deel is vulva. Je plast niet uit je vagina, en ik vind het nogal suf om je kind dat wel aan te leren.



Een echt goed alternatief weet ik ook niet, het is allemaal behelpen. Kutje klinkt te grof, plasser te eenzijdig (en een beetje mannelijk), vagina te stijf, yoni en poenie te gezocht.



Maar het argument 'vagina, want zo heet het nu eenmaal' vind ik echt een beetje raar. Net zo raar als dat je het kut zou noemen omdat je vindt dat het zo heet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft tot nu toe een pizouletje. Hij is pas 16 weken dus weet er niks van, door dit topic bedenk ik me dat ik misschien toch maar piemeltje moet gaan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Piemel/penis

Vagina

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven