Hoe noem jij het geslachtsdeel van je kind?

17-05-2016 10:30 182 berichten
Plassertje, doos, muts: geslachtsdelen hebben verschillende bijnamen. We zijn benieuwd hoe jij het geslachtsdeel van je kind noemt. Noem je het beestje bij de naam of heb je er een bijnaam voor bedacht? Praat mee in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Grumpsy schreef op 30 mei 2016 @ 22:59:

[...]

Ik heb later de juf gezegd dat wij het prettig vonden dat ze het in de context en in het algemeen over een plasser hebben ipv over piemel. Er komt nl plas uit, dus toelichting niet nodig. De school vond piemel een abstract woord wat geen link legt naar de functie(s voor oudere kinderen) maar iets wat gewoon ooit verzonnen is. Niet geschikt voor een kind van 4, daar waren we het destijds over eens..



De woorden borst, buik, haar en hand zijn ook gewoon ooit maar verzonnen en geven ook niet een functie aan.

Piemel is een volstrekt normaal Nederlands woord.



Vanzelfsprekend mag jij geheel zelf weten welke taal je thuis gebruikt, maar dat je 'piemel' zo'n beladen woord vindt dat je dat ongeschikt vindt voor een 4 jarigen en daar zelfs preventief een gesprek over aanknoopt met de juf, is toch wel opmerkelijk.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een eer voor het plassertje Heerlijk ook al die assumpties en reacties op dingen die ik in het geheel niet geschreven heb. Ik geniet. Ga door ga door (en toen stopten ze, "het zichzelf zo serieus nemende plebs dan maar hè" abrupt).....oh help! Niets zinnigs meer te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Wat discusieer jij raar.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilapie schreef op 31 mei 2016 @ 08:38:

[...]





Uiers is zo vulgair. Dat soort woorden gebruiken we niet in onze kringen.Inderdaad, ik ben geen koe maar een vrouw. Met borsten. Blij dat ik ze nog heb, en trots dat er geen plastic in zit. Stop die maar in je zak Bertha7.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 01 juni 2016 @ 06:42:

Wat discusieer jij raar.Begrijpelijke reactie. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar als je terugleest begrijp je het misschien.
Alle reacties Link kopieren
Jongen: pielemuis/pielemoos

Meisje: plasser



Een dochter van een vriendin heeft het over haar poesje. Brrrrr
music is my life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven