Hoe papje geven aan flesweigerende doe het zelf baby

20-10-2020 13:46 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meerdere topics geopend over onze flesweigeraar, maar na een nieuw dipje kan ik toch weer wat advies gebruiken.

Situatie: baby, 8 maanden, absolute flesweigeraar (heeft alleen de eerste 8 weken de fles geaccepteerd). Ik was ondertussen redelijk gewend aan de situatie, het omgekeerde dag-nachtritme en de bijbehorende 3 nachtvoedingen, maar nu baby 's nachts nog meer behoefte begint te krijgen aan voeding begin ik echt mijn grens te bereiken. Ze heeft nog maar matig interesse in vaste voeding, maar ik probeer voor het slapengaan toch eerst zoveel mogelijk vaste voeding er in te krijgen en na het omkleden krijgt ze nog een laatste keer de borst. De afgelopen weken wil ze echter nog vaker en langer 's nachts drinken. Op kdv denken ze dat misschien de nutrienten in mijn bv minder worden. Ik ga nu proberen of een pyamapapje voor het slapengaan iets verbetert, maar hoe kan ik dit het beste aanbieden? Ze drinkt ondertussen wel water uit een tuitbeker of 360 beker, maar zodra er iets anders in zit dan water weigert ze die weer. Vaste voeding eet ze het beste als ze het zelf kan doen, maar dat is nogal lastig met vloeibaar eten :mrgreen:
Ik twijfel om het in een 'nieuw' type beker aan te bieden of het toch er in proberen te lepelen, maar misschien zie ik nog een praktische oplossing over het hoofd...
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
21-10-2020 10:44
Pap is er gisteren vrij soepel in gegaan met lepel (ze had zelf in elke hand een lepel, dat werkte het beste). Helaas nog wel 3 keer in de nacht moeten voeden.

Als ze thuiskomt van kdv is er ook geen tijd voor en een papje en 'avondeten' en nog bv dus ik zal maar eens kijken wat ze misschien later op de dag op kdv nog kunnen geven.

Is het een bezwaar om de papjes dikker te bereiden dan aangegeven, of beter om in te dikken met een beschuit of liga? Ik vind ze zo vloeibaar om te lepelen.
De pap mag best dikker. Dan komt het niet meer uit een fles, maar dat maakt met een lepel niet uit.
Gatinmijnsok schreef:
21-10-2020 22:16
De pap mag best dikker. Dan komt het niet meer uit een fles, maar dat maakt met een lepel niet uit.
Papfles werkte hier ook niet. Lukte alleen met een bakje en lepel. Moest ook wat dikker zijn. Ik had een soort meergranen poeder ipv rijstpoeder. Je kan trouwens ook pap maken met borstvoeding, alleen werd dat bij mij niet dik genoeg (bond niet goed).
Wij entertainen baby door wat stukjes eten op zijn bordje te leggen (banaan, zacht worteltje, stukje brood, etc) die hij zelf kan vastpakken en in zijn mondje kan steken. En terwijl hij daarmee bezig is en probeert te happen, geef ik hem tegelijkertijd een lepel met wat dan ook, aardappel puree, soepje, pap, oid. Zou dat een idee zijn?
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe uitdaging heef zich aangediend, maar ik ga maar even door in dit topic.

De pap gaat er ondertussen meer dan goed in. Ze krijgt nu ook pap op kdv ipv melk omdat dat een stuk makkelijker gaat dan de worsteling met de fles. Nieuwe situatie, ze wil alleen nog maar pap. Ze was al niet heel snel met vaste voeding maar die paar hapjes fruit, brood en groente die ze wel at willen er nu ook niet meer in.

Ze schudt gewoon haar hoofd als je het aanbiedt. Zouden we hier iets mee moeten of gewoon blijven aanbieden totdat ze het weer interessanter vind? Ik ben blij dat ze nu in ieder geval een vol gevoel lijkt te hebben, maar misschien is ze nu te vol voor de rest (al beginnen we de dag uiteraard niet met pap)??

Elke keer weer iets nieuws :roll:
Alle reacties Link kopieren
Maar op een gegeven moment heeft ze toch gewoon honger? Hoe oud is jouw dochtertje nu?

Op alleen melk en pap red een kind van 9 maanden of ouder het toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoevaak en wanneer krijgt ze dan pap? Pap is een vervanging van een boterham of cracker, wanneer je een boterham kan eten, kan je ook pap eten. Ik zou proberen naar een normaal eetpatroon te gaan. Ontbijt (met pap of een boterham), fruit tussendoor, lunch (een boterham of pap) , een tussendoortje, avondeten, en voor het slapen nog eens pap.
Alle reacties Link kopieren
Alleen melk is rond deze tijd niet genoeg meer als ontbijt of een andere maaltijd. Ergens gaat melk van een maaltijd zijn over in alleen drinken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgt nu bij het opstaan de borst. Op kdv dan rond 9 uur fruit en rond lunch een boterham (soms daar tussenin nog iets), in de middag pap en eind van de middag groente. Voor het slapengaan nog een keer pap.

Maar ze neemt al het andere (fruit, brood, groente) dus echt niet meer dan 3 tot 5 hapjes. Ze is nu ruim 9 maanden maar zie er weinig voortgang in. Zal het CB ook maar weer een keer bellen, weet niet zo goed wat ik er aan kan doen.
Eens met gat in mijn sok. Juist wel ontbijt aanbieden. Boterham en daarna borst.
Verder niet heel bemoedigend misschien maar onze dochter begon pas met 18 maanden een beetje met vaste voeding substantiele hoeveelheden te eten. Er zijn gewoon kinderen die echt moeite hebben met de overgang naar vaste voeding. Vooral geen issue van maken en idd blijven voorschotelen.
Alle reacties Link kopieren
3 tot 5 hapjes is prima, kan zomaar volgende week een hapje meer zijn. Gewoon verder mee gaan.
Gatinmijnsok schreef:
09-12-2020 20:30
3 tot 5 hapjes is prima, kan zomaar volgende week een hapje meer zijn. Gewoon verder mee gaan.
Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
09-12-2020 09:43
Ze krijgt nu bij het opstaan de borst. Op kdv dan rond 9 uur fruit en rond lunch een boterham (soms daar tussenin nog iets), in de middag pap en eind van de middag groente. Voor het slapengaan nog een keer pap.

Maar ze neemt al het andere (fruit, brood, groente) dus echt niet meer dan 3 tot 5 hapjes. Ze is nu ruim 9 maanden maar zie er weinig voortgang in. Zal het CB ook maar weer een keer bellen, weet niet zo goed wat ik er aan kan doen.
WoW! Dat ze het erop redt....3 tot 5 hapjes.. gelukkig eet ze pap. Je zou denken dat ze op een gegeven moment honger heeft en wel gewoon gaat eten.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
09-12-2020 21:56
WoW! Dat ze het erop redt....3 tot 5 hapjes.. gelukkig eet ze pap. Je zou denken dat ze op een gegeven moment honger heeft en wel gewoon gaat eten.

Ja daar gaan we ook maar vanuit. We gaan nog even bij het cb checken of we iets anders aan kunnen pakken maar daar verwacht ik niet veel van. Verder is het gewoon een goed gevulde michelin baby dus ik heb er niet al teveel zorgen over.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
10-12-2020 11:55
Ja daar gaan we ook maar vanuit. We gaan nog even bij het cb checken of we iets anders aan kunnen pakken maar daar verwacht ik niet veel van. Verder is het gewoon een goed gevulde michelin baby dus ik heb er niet al teveel zorgen over.
Gelukkig. Ik heb geen Michelin baby, eerder een gratenpakhuis. Maar ja krijg er niet meer eten in :@@: .
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuter at tot zijn eerste jaar amper vaste voeding en ook pap ging er niet. Maar op 90% borstvoeding deed hij het prima.

Geen druk. Gewoon blijven aanbieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven