Hoe vaak zien jouw kind(eren) opa en oma?

31-10-2016 11:59 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forumleden,



Hoe vaak zien jullie kind(eren) hun opa's en oma's? En zien jullie kinderen bijv de opa en oma van moeders kant vaker? Of ga jij als moeder ook regelmatig naar je schoonouders met je kind(eren)?
quote:Captain_Obvious schreef op 31 oktober 2016 @ 12:13:

Ik dacht trouwens dat mijn kind niet echt een band zou kunnen hebben met opa en oma omdat hij ze niet wekelijks ziet, maar hij herkent ze al vanaf jonge leeftijd en er is echt een goede band aan beide kanten. Dat valt me reuze mee.Leuk is dat hè! Ik was er ook bang voor maar mijn zoon is ook gek op zijn opa en oma van mijn kant. Nu Skypen we ook wel eens per week dus dan ziet hij ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Logeren doen wij overigens ook niet. Wij niet bij de grootouders, de grootouders ook niet bij ons. Met name vanwege ruimtegebrek (hoewel bij ons nog wel zou kunnen). Logeren doen we ook (nog) niet. Mijn ouders zien dat niet zitten (onze kinderen zijn 4 en 6), mijn schoonouders durf ik de verantwoordelijkheid niet te geven. Misschien als ze wat ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
2 a 3 keer per jaar en dan een week.... We wonen in het buitenland. We bellen 1 keer in de week, skypen niet.
Wij wonen in het buitenland. We gaan ongeveer 4 keer per jaar terug naar België, schoonouders komen vaak tijdens de schoolvakanties op bezoek in Zweden (ong. 3x/jaar) en mijn moeder komt ook 1 a 2 keer per jaar.



Dus gemiddeld zien ze hun kleinkind eens per 12-16 weken. De frequentie is minder dan als we om de hoek zouden wonen, maar de momenten dat ze mekaar zien zijn dan wel langer.



Natuurlijk klagen grootouders dat het veel te weinig is.
Mijn ouders eens in de twee maanden, mijn schoonmoeder eens in het kwartaal.
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak. Ze wonen dicht bij en de kinderen mogen er zelfstandig heen gaan. Dat doen ze dan ook. Even wat drinken of een snoepje halen.
Ik snap uberhaupt de vraag niet helemaal, waarom wil je dat weten?



Maar dit stukje helemaal niet:



Of ga jij als moeder ook regelmatig naar je schoonouders met je kind(eren)



Nu ben ik een vrouw en heb ik kinderen dus ben ik een moeder maar er zijn ook mannen op dit forum.

En hoe moet ik anders gaan als we op visite gaan.. als een kast, paard of aardbei ofzo? Of gewoon als mezelf?
quote:cookie84 schreef op 31 oktober 2016 @ 12:14:

[...]





Logeren doen we niet, wij hebben helaas de ruimte niet ervoor. Als het nodig is dat wij dat zouden moeten dan liever een hotelletje, even rust dan hoor Wij nu ook niet, dus (schoon)ouders gaan dan in een hotel inderdaad. Wel lekker rustig
Alle reacties Link kopieren
Elke week wel
quote:cookie84 schreef op 31 oktober 2016 @ 12:04:

Weinig. Wij wonen 200km van onze familie af en gaan er niet elke maand heen.

Mijn ouders zijn een aantal keer bij ins geweest, van man zijn kant is het al bijna 3maanden geleden..Heb jij kinderen dan?
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in het buitenland; ongeveer 4 a 5x per jaar zien we opa en oma (beide kanten). Op het moment ligt Skype eruit in ons thuisland waardoor we minder Skypen. Voorheen was het 1x per week. We hebben nu een oplossing gevonden, dus hoop dat we snel weer kunnen skypen.

Opa en oma (mijn ouders) komen volgende week hier naar toe voor 10 dagen. In de zomer ben ik gemiddeld 2 maanden in Nederland met de kinderen. In februari komen mijn schoonouders voor 10 dagen. Ik ben nu in verwachting en rond de bevalling komt mijn moeder ook 3 weken.
Ouders ex nooit. Ook niet als kind sporadisch bij ex is. Dit is de keuze van de ouders.



Mijn ouders 1x per week.

Ouders van mijn vriend 1x per 2 weken.
Mijn zoon ziet mijn ouders elke dag. Hij kijkt er nl elke avond Utopia met oma hihi. (Wonen in dezelfde straat)



Ouders van huidige vriend rond 5x per jaar, enkel op verjaardagen en met kerst.



De opa en oma van ex zijn kant ziet hij enkel bij verjaardagen oid van vaders kant. Ik gok rond de 5x per jaar.
quote:cookie84 schreef op 31 oktober 2016 @ 12:16:

[...]





Dat is wel fijn om te horen, denk daar zelf ook wel eens aan.. Bellen jullie veel tussendoor of Skypen?Dat valt wel mee. Bellen snapt zoon niet zo goed, skype wel. Maar volgens mij is het niet eens echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zien ze regelmatig, nu ze nieuwe verkering heeft iets minder want ze is vaker op reis nu maar toch wel een paar x per maand. Appen ene bellen minimaal wekelijks.

Schoonouders zien ze alleen op hun verjaardag een uurtje. Dus drie keer per jaar.

Heb geprobeerd ze meer betrokken te houden maar helaas interesseert het ze schijnbaar niet.
Mijn moeder circa drie keer per week, mijn vader een keer per maand, mijn schoonmoeder met een beetje mazzel een keer per jaar (buitenland).
Alle reacties Link kopieren
Vaak, mijn ouders minimaal 1 keer week, mijn ex zijn moeder en stiefvader minimaal 1 keer per week en mijn schoonouders ook minimaal 1 keer per week.



Op vrijdagen wordt erop gepast door een opa en oma. Op zondagen gaan mijn ouders altijd wat doen met de kinderen.



Op dit moment zit ik met zware bekkeninstabiliteit thuis en hierdoor komen de oma's vaak even helpen met het huishouden of halen de kinderen even op om wat te ondernemen.



De vader en stiefmoeder van mijn ex ongeveer 1 per maand denk ik. Zij wonen 150km verder op en werken beide meer dan 40 uur per week. Als ze vrij hebben komen ze deze kant op of mijn ex met dochter, heel soms wij eens, gaan hun kant op.



Ik vind het belangrijk dat ze opa en oma blijven zien.
Alle reacties Link kopieren
Opa en oma van beide kanten passen 1x per maand op. Buiten dat zien we ze gemiddeld 1x per week of 2 weken. Hangt ervan af.
quote:Goede-Fee schreef op 31 oktober 2016 @ 12:26:

[...]





Heb jij kinderen dan?Er zijn meer hondjes die Cookie heten.
Mijn moeder past eens per week op, mijn vader komt eens per twee weken mee. Schoonmoeder en schoonvader zijn gescheiden en wonen allebei op iets meer dan uur rijden. We proberen eens per maand daarheen te gaan, en dan komen ze eens per maand bij ons langs. Meestal lukt dat wel en plannen we twee bezoeken op 1 dag. Erna ben ik altijd kapot...
Mijn moeder zie ik 1x in de week. Schoonouders zien we soms wel 3 weken niet en dat vind iedereen prima. Als we elkaar zien is het altijd goed.
Mijn ouders twee tot drie keer in de week. Soms eventjes, soms wat langer.

Mijn schoonmoeder is afgelopen jaar overleden, we zagen hen sowieso 1 keer per week en soms twee keer. Nu zien we schoonvader eens per week.



Ik ga regelmatig even alleen naar schoonouders. Ze zijn leuk en lief en mijn kinderen waren/zijn gek op ze.
quote:Star schreef op 31 oktober 2016 @ 12:34:

[...]





Er zijn meer hondjes die Cookie heten.



Handig.

ExcusezMoi Cookie.
Alle reacties Link kopieren
ze zien zijn ouders nooit,

mijn zoon heeft voor laatste zijn opa (schoonvader + stiefoma) gezien toen die 1jaar oud was,

inmiddels is hij 7

mijn dochter heeft hem nog nooit gezien,

met schoonmoeder hebben we ook geen contact meer, mijn zoon heeft haar nog met 8 maanden gezien,



mijn vader is inmiddels 5 jaar dood, hij heeft mijn zoon ongeveer 5 tot 6x gezien voor zijn dood (zoon was 18 maanden bij overlijden)

mijn moeder ziet die vaker, ongeveer 1 of 3x per jaar, en vaak sturen ze via whatsapp spreekberichten na elkaar, ze hebben een goede band

mijn dochter is 2 en heeft oma tot nu toe maar 4x gezien...

met kerst gaan weer ik ben benieuwd hoe mijn dochter er op reageert want het is 1 jaar geleden dan dat ze mijn familie heeft gezien



mijn familie woont aan de andere kant van het land en we zijn allemaal afhankelijk van openbaar vervoer (en voornamelijk zijn wij degene die reizen) vandaar het 1 tot 3x per jaar



zelfs heb ik dagelijks contact met mijn familie via whatsapp, zijn dus volledig om de hoogte van alles wat de kinderen meemaken
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Opa eens per zoveel jaar, hij is geëmigreerd.

Oma eens per week, helaas invalide dus echt alleen bezoekjes met zijn allen en daar dan ook helpen.

Andere oma en opa zijn de kinderen niet erg welkom dus maar eens per 2 of 3 maanden, alleen bij verjaardagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven