Hoe vaak zien jouw kind(eren) opa en oma?

31-10-2016 11:59 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forumleden,



Hoe vaak zien jullie kind(eren) hun opa's en oma's? En zien jullie kinderen bijv de opa en oma van moeders kant vaker? Of ga jij als moeder ook regelmatig naar je schoonouders met je kind(eren)?
Mijn kinderen hebben alleen nog een opa over, mijn vader, en die komt toch minstens 1x per week even binnen voor een bezoekje. Wij gaan er heen als we tijd hebben in het weekend, 1-2 x per maand ongeveer. Hij werkt nog veel en de kinderen slapen vroeg, dus doordeweekse bezoekjes gebeuren niet meer sinds hun oma niet meer leeft.



Mijn vader heeft er nu wel zin in met de oudste op pad te gaan, dus ik denk dat we straks in het weekend wel eens de oudste met regelmaat een paar uurtjes kwijt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders wonen dicht en springen regelmatig eens binnen of komen woensdagnamiddag eens langs. Bij hen gaan ze soms eens in het weekend 1 dag logeren.



Mijn schoonouders wonen verder (1u rijden) en komen woensdagnamiddag vaak eens langs (hij werkt bij de trein en ze mogen gratis rijden). Om de 3/4 weekends gaan wij eens naar daar. In de vakantie gaan de kinderen vaak voor een paar dagen logeren (nu dus ff qualitytime )
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:NYC schreef op 31 oktober 2016 @ 14:21:

[...]





Ik vermoed dat TO het heeft bedoeld als: Loop jij met je kinderen (maar zonder je partner) ook wel eens bij je schoonmoeder binnen om bijvoorbeeld om 11:00 een bak koffie te doen, zoals je dat ook drie keer per week bij je eigen moeder doet?



(Zo stereotiep klinkt het namelijk.)



Aha.



Nou nee want dat doe ik bij mijn moeder ook niet.
quote:cookie84 schreef op 31 oktober 2016 @ 13:18:

[...]





Volgens mij snap ik t ff niet

Hondjes?Nee niks. De avatar had bij de andere Cookie gepast en veranderd nog wel eens van look.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zien mijn ouders erg veel, maar vaak ook gewoon kort even. Mijn moeder past 1 dag op en ze wonen bijna naast het kdv dus ik wip makkelijk langs om iets af te geven oid. Ook andersom. Juist omdat ze zo dichtbij wonen, vragen we hen soms om spontaan even op te passen als we iets moeten/willen doen. En soms eten we spontaan mee in het weekend. Ik houd er niet zo van om na een drukke werkweek ook al de vrije dagen helemaal vast te leggen en in te vullen.



Maar daardoor zien ze hun andere oma minder. Ik denk dat zij ze graag meer zou willen zien, maar ze woont iets verder weg (20 min rijden) en wil altijd vantevoren weten wanneer we iets afspreken. Ze wil ook geen vaste dag oppassen, dat hebben we wel gevraagd. Geen probleem wat ons betreft, maar ik kan die tijd niet compenseren zeg maar, zodat ze ze evenveel ziet als mijn moeder. Het verschil is best groot, en ik voel me daar wel eens schuldig over, maar ik zie geen oplossing zonder dat dat te veel druk legt op ons leven. Mijn band met haar is niet hecht genoeg dat ik op mijn vrije dag even langs ga. Maar dat doe ik ook niet bij mijn moeder. Ik heb 1 vrije dag en dat is hoofdzakelijk quality time met mn kindjes, en verplichtingen als consultatie buro ed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder zien we 1 of 2 keer per jaar, zij wil niet vaker, houdt alle contact af.

Schoonvader een keer of 4 per jaar. Man spreekt hem wekelijks, maar de kinderen boeien hem niet zo.

Mijn vader een keer of 5-6 per jaar, woont op twee uur rijden en heeft nog een drukke baan.

Mijn moeder en stiefvader 1 keer per 2 weken ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder komt elke week met mijn zoon wandelen en soms ga ik bij haar lunchen, dan zie ik mijn schoonvader ook. En tussendoor zien we ze ook wel, dus minstens 1 keer per week. Ze wonen dichtbij, 5 min met de auto of 20 min met het ov.

Mijn ouders zien mijn zoon 5-6 keer per jaar, maar dan wel langer, want ik woon niet in nl.

Ik ben dus zon moeder die alleen naar haar schoonmoeder gaat, maar dat doe ik voor mezelf en niet voor mijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Ene opa en oma (schoonouders) minstens 1x per week (wonen dichtbij) en andere opa en oma gemiddeld 1 keer per 6 - 8 weken. Ze Wonen op een uur rijden.

Ik ga niet vaak zonder man naar mijn schoonouders, maar ik kom ze nog wel eens tegen in het dorp.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder zien ze 1 keer per week een paar uurtjes als ze koffie komt drinken. Mijn schoonvader en zijn vrouw zien ze 1 keer per twee weken, meestal gaat mijn man naar zijn vader toe. Mijn ouders zien ze 1 keer in de maand van zaterdag bij de lunch tot zondag na de lunch. Zij wonen verder weg. Dit zijn overigens allemaal gemiddeldes. Soms is het vaker, als er eens wordt opgepast, geen van de grootouders doet dat structureel.



Ik vind de opmerking 'of ga jij als moeder ook naar je schoonouders' trouwens een apart gevoel oproepen. Alsof dat de enige manier voor grootouders van vaders kant is om de kleinkinderen te zien. Want de vraag is hoevaak de kinderen de opa en oma zien. Je leest ook vaak dat de vrouw alleen naar haar ouders gaat etc. en dat dit zielig voor de andere kant is. Maar daar is een vader toch zelf bij? Die kan toch ook naar zijn ouders gaan met de kinderen? Bezoekjes van de kinderen zijn toch niet enkel de verantwoordelijkheid van de moeder?



Ik ga hierboven uit van moeder-vader-kinderen maar kan net zo goed moeder-moeder-kinderen etc zijn.
quote:frettie schreef op 31 oktober 2016 @ 18:15:





Ik vind de opmerking 'of ga jij als moeder ook naar je schoonouders' trouwens een apart gevoel oproepen. Alsof dat de enige manier voor grootouders van vaders kant is om de kleinkinderen te zien. Want de vraag is hoevaak de kinderen de opa en oma zien. Je leest ook vaak dat de vrouw alleen naar haar ouders gaat etc. en dat dit zielig voor de andere kant is. Maar daar is een vader toch zelf bij? Die kan toch ook naar zijn ouders gaan met de kinderen? Bezoekjes van de kinderen zijn toch niet enkel de verantwoordelijkheid van de moeder?



Ik ga hierboven uit van moeder-vader-kinderen maar kan net zo goed moeder-moeder-kinderen etc zijn.Nou inderdaad, en opa en oma hebben zelf ook een verantwoordelijkheid hierin tenminste zeker als ze zelf nog mobiel zijn. Schoonouders komen hier vijf keer per jaar op onze verjaardagen en eventueel op echte uitnodiging. Ook alleen maar op zondag, want andere dagen zijn ze te druk. Prompt zien ze dan onze pubers niet, want die werken op zondag. Wat ze trouwens niet snappen.
Alle reacties Link kopieren
Schoonouders passen wekelijks op en daarnaast zien we ze met verjaardagen. Mijn ouders passen incidenteel op maar die komen wat vaker op bezoek. Ongeveer 1x per 2 à 3 weken.
Ben nog steeds benieuwd waarom TO dat wil weten. En hoe zit dat bij haar/hem?
Hier slechts een oma. Ik ben bam-mam, dus maar aan een kant grootouders.

Opa (die titel is om te beginnen al onverdiend) is uit de picture en dat blijft ook zo. Oma is de liefste. Die zien we elk weekend en af en toe een dag door de week.
Alle reacties Link kopieren
Opa en Oma van mijn man zijn kant meerdere keren per week, eet daar regelmatig tussen de middag als hij geen zin heeft om over te blijven op school.

Oma van mijn kant alleen met verjaardagen, (Opa is overleden) dit zijn er wel aardig wat aangezien ik uit een gezin kom van 11 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ow en 1weekend per maand is hij bij opa en oma van mijn man zijn kant zodat wij ook lekker er samen op uit kunnen. ( van vrijdagavond - zondagmorgen) Mijn man ging vroeger ook 1weekend per maand naar zijn oma zodat zijn ouders ook samen wat leuks konden doen, dus toen wij een zoontje kregen hebben mijn schoonouders dat voorgesteld. In het begin vond ik dat heel lastig, nu is het echt heerlijk, samen uit eten, bioscoopje pakken, met vrienden die geen kinderen hebben afspreken, of gewoon lekker samen op de bank hangen/uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Oh netje90 dat klinkt heerlijk. Hier alleen logeren als wij wat bijzonders hebben, een verjaardag of andere verplichting. Het uitslapen daarna is wel fijn, maar echt zo tijd voor jullie 2 klinkt nog beter!
Mijn schoonouders zien we 1-2x per week. Komen vaak aanwaaien of wij daar, wonen hier ook in de wijk.



Er is nog 1 opa in beeld, niet mijn biologische vader maar wel voor mikm gevoel, al mijn hele leven. Die zien we eens in de 1-2 maanden. Onze oudste zoon (jongste is pas 7 maanden) is heel erg gek op hem maar band is minder hecht dan met met mijn schoonouders.



Mijn vader zien mijn kinderen (nog) niet omdat ik dat niet wil, zie hem zelf pas sinds kort weer en weet nog niet hoe de toekomst er uit ziet. Mijn moeder zien ze niet omdat zij dit zelf niet wil. Ik heb met haar het contact verbroken maar wel de mogelijkheid gegeven om onze kinderen te blijven zien..
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor m'n late reactie mensen, vandaag een drukke dag gehad.



Mare de rede dat ik het vraag is dat mijn man not amused is dat ik vaker naar mijn ouders ga (ouders wonen op 5 min fietsafstand) en zijn ouders ben ik afhankelijk van het ov. Op dit moment ben ik nog werkloos, waardoor ik in de middag weleens naar m'n ouders toega voor een kopje thee. Ik heb een hele goede band met mijn ouders.



Schoonouders zien hun kleinkind sowieso elke week, maar mijn ouders dus vaker omdat ik daar sneller langs kan wippen en het erg gezellig vind daar.



Man vindt dit niet eerlijk tov zijn ouders, maar is dit echt zo verkeerd? Schoonouders zijn lieve mensen, maar is niet altijd even handig voor mij ivm reizen.
Nee, vind ik niet raar, het moet wel praktisch blijven.

En je man kan toch gaan? Of je schoonouders kunnen op bezoek komen?
quote:Okidokie1 schreef op 31 oktober 2016 @ 22:27:

Sorry voor m'n late reactie mensen, vandaag een drukke dag gehad.



Mare de rede dat ik het vraag is dat mijn man not amused is dat ik vaker naar mijn ouders ga (ouders wonen op 5 min fietsafstand) en zijn ouders ben ik afhankelijk van het ov. Op dit moment ben ik nog werkloos, waardoor ik in de middag weleens naar m'n ouders toega voor een kopje thee. Ik heb een hele goede band met mijn ouders.



Schoonouders zien hun kleinkind sowieso elke week, maar mijn ouders dus vaker omdat ik daar sneller langs kan wippen en het erg gezellig vind daar.



Man vindt dit niet eerlijk tov zijn ouders, maar is dit echt zo verkeerd? Schoonouders zijn lieve mensen, maar is niet altijd even handig voor mij ivm reizen.

Eerlijk? Het hele leven is oneerlijk.



Tja, dan moet hij zelf gaan als hij vindt dat ZIJN kinderen vaker bij ZIJN ouders langs zouden moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt. Omdat hij gewoon fulltime werkt, kan hij natuurlijk minder naar hun toe gaan. Maar ik denk dat als je een goede band hebt als dochter met je eigen ouders, dat je dan ook gewoon net wat sneller naar hen toetrekt.
Alle reacties Link kopieren
De ene kant (mijn schoonouders) zien we zo ongeveer eens per 2 weken denk ik. Daar gaan we dan op de koffie of zomaar even langs na school ofzo. Wonen vlakbij en ik ga daar ook rustig alleen met dochter heen.

Mijn ouders verschilt heel erg. Ik probeer ze eens per 2 maanden wel te zien. En soms zie ik ze na 2 weken alweer en soms zit er dus echt 2 maanden tussen. Ze wonen in het buitenland op 300km vanaf ons, dus even langs gaan is er niet bij. Het voordeel is dan weer wel dat we hen langer zien als we er zijn. We logeren dan daar en dochter vind dat hartstikke leuk

Dat we de ene opa en oma vaker zien, maakt niet uit. Het is geen wedstrijd ofzo. Voor dochter maakt het ook niet uit, die geniet bij allemaal even veel!
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 31 oktober 2016 @ 22:41:

[...]



Eerlijk? Het hele leven is oneerlijk.



Tja, dan moet hij zelf gaan als hij vindt dat ZIJN kinderen vaker bij ZIJN ouders langs zouden moeten gaan.En dit. Ik vind het nogal zeuren om niets. Als je als opa & oma op deze manier alles afweegt, is het wel heel sneu. Maar ik denk dat die het niet eens doorhebben, maar dat dit echt een gevoel van je man is dat nergens op gebaseerd is. En als de ene opa & oma dichterbij wonen en makkelijker te bereiken zijn, is het heel logisch dat je daar vaker langs gaat lijkt me. Ik ging ook vaker bij schoonouders langs, toen dochter nog niet op school zat. Die wonen vlakbij en is gezellig om even een bakkie te doen. Dat gaat gewoon niet bij mijn eigen ouders en die snappen dat ook gewoon.
quote:Okidokie1 schreef op 31 oktober 2016 @ 22:55:

Ja, klopt. Omdat hij gewoon fulltime werkt, kan hij natuurlijk minder naar hun toe gaan. Maar ik denk dat als je een goede band hebt als dochter met je eigen ouders, dat je dan ook gewoon net wat sneller naar hen toetrekt.



Hoe gewoon is dat nog in deze tijd?



Dat hij meer werkt maakt natuurlijk niet dat jij dan daar op bezoek moet gaan omdat hij wil dat zijn kinderen zijn ouders vaker zien. Je hoeft ook niet minder naar jouw ouders te gaan om het gelijk te houden. Kinderen kunnen prima om gaan met die verschillen.



Als opa en oma of vader het anders zouden willen kunnen ze daar zelf tijd in investeren of voor vrij maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders vrijwel dagelijks. Wonen dichtbij. Schoonmoeder eens in de drie vier maanden. Schoonvader eens in het half jaar. Schoonouders zijn er niet zo in geïnteresseerd en bezoek wordt vaak afgewezen en moet sowieso altijd van onze kant komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven