Hoevaak krijgt jouw kind een koekje/cakeje/etc

12-05-2021 22:05 380 berichten
Ik vraag me af hoevaak jullie kinderen een koekje of snoepjes krijgen.

Mijn 4 jarige eet heel gezond, is een echt buitenspeelkind, hyperactief en absoluut niet dik. Hij krijg eigenlijk elke middag wel een koekje, cakeje of een zoen (officiele term mag niet meer). Een familielid sprak me erop aan dat dit eigenlijk wel heel vaak is en dat dergelijke zaken bewaard dienen te blijven voor speciale gelegenheden. Zelf geloof ik daar niet zo in. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Doe ik het fout?

Hoevaak koekje/cakeje?

Totaal aantal stemmen: 304

1x per week (4%)
2x per week (4%)
3x per week (4%)
4x per week (4%)
5 keer per week (4%)
6x per week (1%)
dagelijks (75%)
anders (4%)
Parella schreef:
14-05-2021 23:35
Ik ben meer verbaasd over dat velen hier het blijkbaar een MUST vinden dat je je kind elke dag snoep of koek geeft. Anders ben je calvinistisch, of leer je je kind niet omgaan ermee.
De discussie ging inmiddels wat verder, en jij zei dat je je kinderen wil meegeven dat 3 eetmomenten per dag genoeg zijn.
En dat is voor veel (groeiende) kinderen niet te geval, die hebben tussendoor wat extra´s nodig.
Alle reacties Link kopieren
Thuis valt het heel erg mee: rozijntjes of een keer een krentenbol want snoep en chips ed hebben we eigenlijk nooit in huis. Ook drinkt zoon alleen melk en water.

Wat we wel doen is uitgebreid brunchen in het weekend en dan krijgt zoon ook gewoon een croissant of pannenkoek. Dan kom je alsnog uit op 1 ‘ongezonde’ dag per week ongeveer.

En bij oma wordt dat allemaal ruimschoots goedgemaakt want daar is het soms zelfgebakken appeltaart, én koekjes én banana bread én savonds friet :proud:
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
14-05-2021 23:35
Snoep en snack hè. Ze eten gewoon een boterham extra als ze honger hebben. Is dat raar ofzo? Moet het altijd koek zijn? Fruit eten ze sowieso op school en opvang en in het toetje of bij het ontbijt of bij de lunch.

Ik ben meer verbaasd over dat velen hier het blijkbaar een MUST vinden dat je je kind elke dag snoep of koek geeft. Anders ben je calvinistisch, of leer je je kind niet omgaan ermee. Hier snoepen en koeken en borrelen we gemiddeld 4 dagen per week. Ik snap niet wat daar calvinistisch aan is? De andere dagen zijn we te druk en uithuizig en is er niks in huis. Als ze honger hebben dan eten we wat vroeger of krijgen ze een boterham. We eten sowieso vroeg dus meestal is er helemaal geen vraag naar. Ik heb geen grote eters (of ze eten veel bij de hoofdmaaltijden?) Eten jullie zelf dan ook elke dag snoep of koek? En altijd voorraad in huis? Ik zou dichtgroeien. Raar dat dat zo genormaliseerd wordt.
Oké maar dat is dus wat anders dan wat je eerder schreef, namelijk dat er maar 3x per dag gegeten mag worden. Daar verbaasde ik me over. Want op school eet toch ook de hele klas een 10-uurtje. En na schooltijd is het volgens mij ook heel gebruikelijk dat kinderen iets krijgen (dus ook als ze bij iemand gaan spelen). Dus enkel 3x per dag eten dat gaat dan toch gewoon niet? En dat zo’n tussendoortje niet altijd bestaat uit snoep of koek, dat vind ik dan wel weer heel normaal. Maar fruit of groente of een boterham tussendoor, dat vind ik echt heel normaal eigenlijk.
sneujd
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 04-06-2021 20:52
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
12-05-2021 22:13
Hier echt minder dan 1 keer per week.. maar dat staat niet in de poll. Hij krijgt als tussendoortjes fruit en soms noten of gedroogd fruit (rozijnen, gedroogde mango zonder extra suiker). Ook geen frisdrank/ limonade oid. Ik ben persoonlijk wel voor toegevoegde suikers vermijden voor kinderen eigenlijk, voegt weinig toe en tussendoortjes zonder toegevoegde suikers zijn er ook genoeg. Maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze, ook niet iets waar anderen zich mee moeten bemoeien lijkt me. Behalve als het zorgelijk is/ er overgewicht speelt oid.

Overigens is koekjes hier niet per se iets bijzonders, maar wel iets wat wij gewoon niet in huis hebben. Zit niet in ons voedingspatroon.. bij anderen mag hij ook prima een koekje of snoepje eten, maar we merken dat hij dat over het algemeen te zoet vindt en niet lekker vindt. Gewenning denk ik.
[/quote

Hier ook zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven