Hoeveel helpen bij de voetbalvereniging is 'normaal'?

17-09-2020 11:49 209 berichten
Dochter zit sinds kort op voetbal. Ik weet dat ouders moeten helpen, qua een keer bardienst enzo, maar ik schrik van wat er nu in die paar weken allemaal al (continu) gevraagd wordt: bij elke training (2 keer per week) moet een ouder assisteren. Ouders moeten helpen coachen bij wedstrijden. Ouders wordt gevraagd 's ochtends vroeg te komen om alles klaar te zetten voor de wedstrijddag. Elke wedstrijd moet een ouder fruit meenemen voor het hele team. En daarnaast graag nog bardiensten of hulp bij administratie/coördinatie etc.

Ik word er gek van. 3 keer per week een oproep in die appgroep. Mijn man en ik hebben veeleisende banen, ik heb geen ruimte hiervoor. We gaan naar elke training en wedstrijd en ik wil best 1 of 2 keer per jaar een bardienst draaien, maar in meer vrijwilligerswerk heb ik echt geen zin,

Wat is normaal? Ben ik aso?
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
17-09-2020 14:28
Badminton, handbal, korfbal en dergelijke zijn toch ook leuke sporten? Daar heb je al dat gezeik niet en de kinderen worden ook niet gepamperd met sapjes en fruitjes en dergelijke.
Sport is er ook om een beetje zelfstandig te worden, ik vind ook dat ze bij uitwedstrijden vanaf 12 jaar op eigen gelegenheid of samen met de fiets of het openbaar vervoer moeten gaan. Dat vinden ze leuk en is goed voor ze, hebben ze thuis ook wat te vertellen hoe de wedstrijd is gegaan. Een wedstrijd spelen zonder ouders aan de kant gaat prima!!!!!!
O ja wel hoor
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
17-09-2020 14:28
Badminton, handbal, korfbal en dergelijke zijn toch ook leuke sporten? Daar heb je al dat gezeik niet en de kinderen worden ook niet gepamperd met sapjes en fruitjes en dergelijke.
Je hebt dit gedoe gewoon in élke club waar ze slecht georganiseerd zijn en half september ontdekken dat ze dit jaar geen trainer hebben.

Of waar ze ouders van een ploeg die om 9 uur speelt niet kunnen vragen om effe die 2 goalen op te stellen en de ballen boven te halen.
Ipv andere ouders - met zijn allen - uit hun bed te jagen.

Desnoods wisselen ze dan de uren van de matchen maar af zodat niet elke ploeg elke week (of elke 2 weken) de goalen opstelt en niet elke ploeg de boel weer afbreekt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Oeeh, jullie brengen me op ideeen, man is trainer en coach van het voetbalteam van onze dochter geworden omdat er niemand beschikbaar was. Geen punt, vind hij leuk. Maar dat hij er vervolgens ouders zijn die hun kind (met handicap) gewoon dumpen vind ik echt schandalig, mensen gaan er vanuit dat hun kind wel meegenomen wordt naar uit wedstrijden, komen nooit kijken en sturen jantje op het fietsje, blij dat ze hem weer een uur kwijt zijn.

Vervolgens de vraag in de groep of een ouder wil fluiten, 0 reactie.

Ik ga man tippen om een schema op te stellen waar elke ouder zijn eigen bijdrage gaat leveren. En men weer gaat carpoolen ipv dat man de zielige kindjes zonder ouder van taxi vervoer moet voorzien en de rest rechtstreeks rijd.
Eze schreef:
17-09-2020 19:05
Ik denk het wel. Kinderen van negen voetballen ook niet in een team van maar zeven kinderen.
Wel toch? Of ben ik nu in de war? (Duidelijk geen voetbalouder, ik woon wel aan een voetbalveld ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
17-09-2020 19:05
Ik denk het wel. Kinderen van negen voetballen ook niet in een team van maar zeven kinderen.
Nee, zes...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
17-09-2020 21:07
Nee, zes...
Kinderen van negen voetballen met 6 tegen 6.
Ons team heeft 7 spelers.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist helemaal niet dat dat met voetbal allemaal zo ging.
Onze kinderen doen aan badminton en zwemmen en ik herken dit helemaal niet. Bij trainingen en thuiswedstrijden gaan ze gewoon zelf op de fiets, met een eigen flesje water en eventueel wat fruit of een koek. Bij uitwedstrijden (stuk of 6 per jaar) brengen we meestal zelf. Soms nemen we een ander kind mee of rijdt ons kind met een ander mee, maar dat regelen we onderling.
2 of 3 keer per jaar worden we gevraagd om te helpen bij een wedstrijd. Dan gaan we bijvoorbeeld baantjes tellen of de puntenscore bijhouden en helpen na afloop even opruimen. Sportkleding wassen we gewoon zelf van ons eigen kind. Racket neemt ze zelf mee. Trainers krijgen een onkostenvergoeding/ loon en worden geassisteerd door jongelui van de sportopleiding of oudere leden. Een bar is er niet. Wel een koffieautomaat. Het kost iets van 30 euro per maand per kind. Voor bijzondere dingen (zwemvierdaagse) betaal je 5 euro extra, krijgen ze ook ranja met een koekje en een medaille. Wordt meestal georganiseerd door een stagiair en/ of een ouder lid.

Man en ik verdelen het helpen en halen /brengen waar nodig. Denk dat ik zo'n vier a vijf keer per jaar iets doe (2 kinderen) voor de clubjes. En ik ga daarnaast af en toe kijken bij een thuiswedstrijd. En we wassen natuurlijk hun sportkleding en handdoeken ;)

Ik vraag me nu wel af waarom dat bij voetbal zo'n gedoe is?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
17-09-2020 21:10
Kinderen van negen voetballen met 6 tegen 6.
Ons team heeft 7 spelers.
Dus dan hoeven er niet eens 2 de griep te hebben (of 1 de griep en 1 een begrafenis van oma) of de boel ligt ook nog eens plat.

Of kan je ook nog eens zelf extra spelers gaan ronselen in andere teams?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vond de voetbalclub ook echt vreselijk, om half 7 s ochtends moeten rijden en vervolgens koukleumen, wie bedenkt die achterlijke tijden. Daarnaast altijd appjes, bardienst/ vlaggen/ lootjes verkopen/ worsten verkopen/ familievoetbaldag/ wassen/ ranja thee haler etc. Vond er geen klap aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven