Hoeveel kinderen wil je/heb je gewild?

27-09-2020 16:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik drie kleine kinderen heb is het plaatje voor mijn gevoel compleet. Een vriendin van mij heeft drie keizersnedes gehad, een vierde is haar niet aan te raden. De keuze is dus voor haar gemaakt.
Een andere vriendin is psychisch erg onstabiel en zou 1 kind niet goed aankunnen. En financieel is meerdere kinderen natuurlijk ook niet mogelijk..

Vroeger hoopte ik altijd op een gezin van 5 kinderen. Nu heb ik het al met 3 druk zat :P Maar het lijkt me nog steeds leuk, als ik een moeder zie met 5 kinderen (nu zie je dat niet zo veel) Maar voor ons persoonlijk is 3 genoeg. Kan dan weleens denken: hoe doet zij dat met 5 kinderen en vind ik het jammer dat het voor mij teveel zou zijn.

Hoe zien jullie dat? Hebben jullie graag een groter gezin gewild/leuk geleken? :)
Alle reacties Link kopieren
Wilde er 1. Man ook. Maar kreeg een tweeling. Het leven is niet altijd maakbaar...
Heel graag twee. Maar aangezien ik niet makkelijk kinderen krijg, ben ik heel dankbaar dat ik er nu één heb! Ik ga ook niet voor een tweede de medische molen in.
anoniem_6437dd2ddda43 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 18:00
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er altijd 4. Nu heb ik er 1. Hij heeft een moeilijke start gehad en is een zorgenkind waardoor er een angst is. We hebben het beide met geluk overleefd. Nu onlangs gescheiden en de kinderwens is er nog steeds.... dus wie weet in de toekomst nog een paar :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Wilde er nul en heb er dus 0.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er graag drie en heb er ook drie mogen krijgen. Een vierde zou ook nog prima passen in ons gezin. Alleen niet een kindje van onszelf en voor altijd.
We denken al een paar jaar aan een (weekend) pleegkind.
Nu de jongste 5 is zijn we zo langzamerhand stabiel genoeg om ons daar serieus in te gaan verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
wilde er 4, door gezondheid zouden het er 2 blijven, maar onze 3e dacht daar anders over.. Nummer 4 is er niet gekomen ivm die gezondheid
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
27-09-2020 17:24
Bwah, zo verdrietig is het hier niet, hoor.

Ik heb op een bepaald moment gewoon de realistische keuze gemaakt dat een kind versus onze levensstijl en versus mijn handicap en ziekte geen strak plan is. Al helemaal niet als ik de hele winkel aan problemen ook nog eens kan doorgeven.

Beiden lang over nagedacht - ik nog iets langer dan man - maar geen traan om gelaten.


Het is ook niet dat we zo extreem gebeten waren op kinderen.
Als ik gezond was geweest waren die kinderen gewoon een "logische bijkomstigheid" geweest.
Maar ik weet nog altijd niet of het matchte met onze levensstijl en of ik geen hyper-overbezorgde moeder was geworden.
(Ik freak nu al met mijn katten :-D.)
Hier hetzelfde. Na de eerste met een ziekte, wist ik meteen dat dit het was. Ik heb geen energie en emotionele ruimte om meer dan 1 kind te navigeren. Laat staan nog een kind met dezelfde aandoening. Die kans zit er in. En ik wil een zo leuk mogelijk leven hebben. Dus heel praktisch: nee. 7 jaar later en ik ben blij dat ik bij die keuze ben gebleven. Ik zie zoveel mensen ploeteren met meerdere kinderen. Ik vind dat ik mazzel heb, en vind 1 kind gewoon veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
overigens wist ik destijds niet dat het autisme stuk erbij zou komen.. Of ik met de kennis van nu nog zo onbezorgd zwanger zou kunnen zijn, weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ik had er wel 3 of 4 gewild, maar ik mag me in mijn handjes knijpen nu de tweede onderweg is. :heart:

Zonder alle mogelijkheden in de medische wereld zouden deze twee er al nooit gekomen zijn.

Of er nog een 3 komt weet ik niet, omdat de eerste zo lang heeft geduurd, begint intussen leeftijd van man mee te spelen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Man heeft er 2, ik nog nul. Ik droomde altijd al van 2 of 3 kinderen.
Als het ons gegund is komt er eentje bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde wel graag kinderen, maar geen idee hoeveel. Na de eerste vond ik het wel een tijdje genoeg, toen dacht ik dat het daarbij zou blijven. Maar na 4,5 jaar begon het toch wel weer te kriebelen. Na de tweede wist ik ook wel meteen dat het gezin compleet was. Gelukkig dacht mijn man er in alle gevallen ook zo over.
Ik wilde er 2 en heb er 0.
Ik wilde er twee en heb er ook twee.
Alle reacties Link kopieren
Mijnneusislanger schreef:
27-09-2020 17:27
Ik wilde er drie. En die heb ik ook.
Niet helemaal zoals ik het vroeger had bedacht .
Mijn vriend heeft er twee. En als we alle zeven aan tafel zitten, of gaan zwemmen, op vakantie zijn of zo..dan vind ik dat wel echt heerlijk.
Maar of ik er zelf vijf had willen krijgen. Dat weet ik niet.
Hier hetzelfde! :high5:
Geen prima, prima is geen goed.
Ik wilde er 4 en heb er 4. Eigenlijk 5, er zit een overleden kindje bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1. Had er in een stabiele relatie met leuke vent nog wel 2 gewild maar nu geen vent en ik zie me w.b. leeftijd ook niet aan een 2e leg beginnen. Dus dochter blijft alleen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tessaa schreef:
27-09-2020 16:59
Ik heb er 0 en wil(de) er 0.
Idem!
Tessaa schreef:
27-09-2020 16:59
Ik heb er 0 en wil(de) er 0.
Ik ook. Nooit gewild.
(En ben inmiddels 38 dus denk niet dat dat nog gaat veranderen)
Zeilboot76 schreef:
27-09-2020 17:02
Geen, later 1 en heb er nu 3.
Ik precies dit.
Ik wilde er 3, ik heb er 2.

1e medische molen, 2e spontaan en voor een 3e vind ik mezelf nu te oud. Ik heb geen zin meer om weer van voor af aan te beginnen.

Ik heb een jongen en een meisje en meer smaken zijn er niet. Ik tel mijn zegeningen.
JaneJane38 schreef:
27-09-2020 18:23
Ik wilde er 4 en heb er 4. Eigenlijk 5, er zit een overleden kindje bij.
:hug: :hug: :hug:
Vroeger wilde ik wel kinderen, maar de laatste jaren denk ik steeds vaker; Nee. Nu ik ook psychisch en lichamelijk wat problemen heb, is dit alleen maar beter zo.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen er allebei 1. Nu zwanger van de eerste en dus ook gelijk de laatste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er bijna 2 (bijna uitgerekend), wil er misschien wel 3. Man wil tot nu toe niet.

Met 2 zou ik ook heel gelukkig zijn, dus wat het ook worden zal: het is goed zoals het is.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik wilde er 0, toen ik een relatie kreeg met mijn man sloeg ik om en wilde ik 1 kindje. Nu twee levende kinderen en hoogzwanger van nummer 4. Meer wordt het ab-so-luut niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven