Hoeveel paar schoenen heeft jullie kind?

22-10-2018 11:37 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een topic uit nieuwsgierigheid. Ik zit een beetje te twijfelen om een paar laarzen voor mijn dochtertje te kopen, maar vraag me af of ze dan niet teveel schoenen heeft. Dus vandaar. Hoeveel paar schoenen heeft jullie kind en hoe oud is hij/zij?
Am Yisrael Chai!
2 paar schoenen (2 verschillende maten ivm overgang naar nieuwe maar passen beide) en 1 paar regenlaarzen.
Alle reacties Link kopieren
1paar sneakers. Kind is 10 maat 41 en draagt alleen sneakers.
en kind 6 1 paar sneakers. En paar leren hogere schoenen. Ze groeien er toch zo uit. Ze hebben ook rubberlaarzen.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt niet af?

Het enige kind dat hier nog groeit heeft één paar degelijke schoenen, een paar sportschoenen en slippers.

De anderen hebben er veel meer.
Een paar Crocs, regenlaarzen, sneakers en nette schoenen (de oudste niet) en een in de winter een paar sloffen. In de zomer ook nog slippers en sandalen.

11, 7 en 5 zijn ze
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 4 en heeft een paar gympen, twee paar laarsjes en een paar regenlaarzen. Ze heeft heel smalle voeten en schoenen in haar breedtemaat zijn duur en de keuze is niet reuze. Anders zou ze denk ik veel meer schoenen (vooral leuke laarsjes) hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben allebei 1 paar sneakers, 1 paar leren schoenen, En een ziljoen slippers.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ze zijn 9 en 12.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 10: één paar nette, twee paar sneakers en een paar sandalen
8: één paar nette, 3 paar sneakers (iets met regelmatig in de blubber of de sloot belanden) en een paar sandalen
5: één paar nette, 3 paar sneakers, paar kaplaarzen en een paar sandalen.

Daarnaast nog allemaal een paar gymschoenen voor op school en er zweven hier verschillende crocs en teenslippers in verschillende maten, ik weet eerlijk gezegd niet precies welk kind welk paar past.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft 3 paar: 2 paar sneakers en 1 paar stevige schoentjes die tot zijn enkels komen. Zoon is 15 maanden en groeit snel vandaar maar 3 paar schoenen.
Gymschoenen en een paar regenlaarzen en dan echte dagelijkse schoenen, een paar sneakers en net winterschoenen/laarsjes gekocht voor beiden. Wel goede leren en meestal best prijzig.

Sandalen van de zomer liggen nog in de kast maar passen niet echt meer, dus gaan in de zak van Max volgende maand.

Meer vind ik onzinnig. Dan zit in na een seizoen/ half jaar met amper gedragen schoenen. Nu zijn ze tenminste goed gedragen.
Kies wel altijd schoenen die passen qua kleur en model bij hun kledingstijl/jas ect.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 11:48
29.22% gewijzigd
1 paar sportschoenen om te dragen
1 paar sportschoenen voor op kamp (voor de ene een goedkoop paar, voor de andere een doorgeschoven ouder paar)

bovenbouw basisschool, jongens
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 zoons van 3,2,1 en ze hebben allemaal 2 paar schoenen. 1 paar dure degelijke sneakers waar ze normale dingen mee doen en 1 paar goedkope sneakers om mee de modder in te gaan en de speeltuin etc.
Alle reacties Link kopieren
Oh, sorry, TO moest aftrappen natuurlijk.

Zoon 14 heeft 2 paar Nike Air Max, een paar All Stars, 2 paar slippers en 1 paar schoenen voor gym en 1 voor sport.
Dochter 2 heeft 1 paar leren ballerina's, 2 paar crocs, 3 paar slippers, 1 paar regenlaarzen, 1 paar canvas sneakers, 2 paar leren sneakers, 1 paar leren laarzen. Crocs, ballerina's, canvas sneakers en slippers zijn zomerschoenen, dus vandaar dat ik zit te dubben over een extra paar laarzen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
22-10-2018 11:49
Ik heb 3 zoons van 3,2,1 en ze hebben allemaal 2 paar schoenen. 1 paar dure degelijke sneakers waar ze normale dingen mee doen en 1 paar goedkope sneakers om mee de modder in te gaan en de speeltuin etc.
Oh en ze hebben alle 3 nog een paar sandalen. Dus 3 paar per kind.
Zoon bijna 4 jaar heeft voor nu 2 paar leren schoenen, 2 paar sneakers, regenlaarzen en gevoerde winterlaarzen.
Echte zomerschoenen tel ik niet mee.
Twee paar sneakers en 1 paar leren All Stars (zoon) of enkellaarsjes (dochter).
En in de zomer een paar sandalen.

En daarbij verschillende paren slippers, crocs, regenlaarzen etc, maar dat vind ik niet echt bij schoenen horen.
Alle reacties Link kopieren
Zoon 2 paar sneakers
Dochter 3 paar schoenen (sneaker, enkellaarsjes en lange laarzen)
Alle reacties Link kopieren
hier zoon van 9 en dochter bijna 5 en beide veeeel te veeeel schoenen. durf er echt geen aantal op te plakken. denk met laarzen enzo bij elk toch zeker 10 paar.
even nadenken
jongen: 1xlaarzen, 1 x sportschoenen, 4 x sneakers, 1x sandalen , 1x slippers, 1x geklede schoenen, 1x bottines
meisje, 2x sandalen, 2x slippers, 1x laarzen, 1x sportschoenen, 3x sneakers, 3x lage laarsjes, 2x hoge laarsjes
dit is wat ik zo weet op te noemen maar vermoed dat er nog wel ergens wat schoenen rondsligeren waar ik nu niet meteen aan denk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een paar laarzen voor je dochter erbij nogal veel vinden.

Ik heb een kind in de bovenbouw basisschool: 1 paar sneakers, 1 paar slippers, 1 paar binnensportschoenen, 1 paar buitensportschoenen. Ik koop nog een paar sneakers binnenkort, want 1 paar voor "gewoon" vind ik te weinig. En dan is er dus 1 paar oud en 1 paar nieuw voor "gewoon".

2 kinderen middelbare school:
1 met 4 paar sneakers, 1 paar slippers, 1 paar binnensportschoenen, 1 paar buitensportschoenen.
1 met 2 paar sneakers, 1 paar slippers, 1 paar binnensportschoenen, 1 paar buitensportschoenen en nog hele specifieke sportschoenen.

Het kind met de 4 paar sneakers groeit er niet meer uit en de sneakers kennen dus verschillende stadia van afgetraptheid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft leren laarzen voor de winter, sandalen voor de zomer, regenlaarzen voor de regen en gymschoenen voor gym. 4 paar dus, niet uitwisselbaar te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (4, dochter 9) heeft hetzelfde als mijn dochter, behalve de gymschoenen. Hij heeft nog geen gym.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 12:13
7.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kind van 9 heeft 1 paar sneakers, 1 paar leren schoenen, een paar laarzen, 2 paar slippers

Kind van 5 heeft 2 paar sneakers en 1 paar leren schoenen, 1 paar slippers, 1 paar sandalen, 1 paar laarzen.

De oudste groeit niet zo snel met schoenen. Rustig 1 maat maar per jaar/anderhalf jaar.
Dus die slijt zijn schoenen af, vaak met spelen en krijgt dan weer een paar nieuwe.

Jongste groeit wel hard dus dit vind ik wel de max aan het aantal schoenen.
Not my circus, not my monkeys
De voeten van mijn zoon van 3 groeien nog heel snel, dus ik vind het zonde om meerdere paren per maat te kopen. Hij heeft nu sandalen die hij de hele zomer alleen maar gedragen heeft, regenlaarzen, een paar gewone schoenen. Ik vind dit eigenlijk best weinig, maar hij gaat zo snel door de maatjes heen, dat ik voor mijn gevoel blijf kopen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft je dochter met haar twee paar leren sneakers en een paar laarsjes voor komende winter al zat schoenen, FV :)

Ik zou even wachten. Ze groeien zo snel. Wie weet heb je mazzel en is het tegen de tijd dat ze eruit is gegroeid, net uitverkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven