Hoeveel paar schoenen heeft jullie kind?

22-10-2018 11:37 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een topic uit nieuwsgierigheid. Ik zit een beetje te twijfelen om een paar laarzen voor mijn dochtertje te kopen, maar vraag me af of ze dan niet teveel schoenen heeft. Dus vandaar. Hoeveel paar schoenen heeft jullie kind en hoe oud is hij/zij?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ha Lotus idd. en liefst in verschillende kleurtjes zodat je leuk kan combineren met de kledij. voor de zoon probeer ik me nu steeds in te houden en niet te veel te kopen want hij draagt meestal dezelfde. maar dochter wisselt echt vaak af en dan koop ik idd vaak een leuk extra paar.
Dochter is bijna 4 en heeft 3 paar laarsjes, kaplaarsjes, 2 x veterschoen, sneakers, slippers, gympen, ballerinas en crocs. Ik koop nieuw en via mp door elkaar en ja keuze is ook leuk hihi
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
22-10-2018 13:38
Zoon 13 heeft 1 paar sandalen, 1 paar crocs, 1 paar sneakers, 1 paar hogere schoenen, 1 paar laarzen en 1 paar sloffen.
Hadden die van mij vroeger ook maar nu als tieners nog maar 1 paar dure sneakers
Alle reacties Link kopieren
De jongste is 1 jaar en loopt nog niet, hij heeft 1 paar leren slofjes en 1 paar stoffen slofjes, verder alleen (anti slip) sokken.

De oudste is 3 jaar en heeft een paar hoge gympen, twee paar leren laarsjes, een paar regenlaarzen, een paar crocs en een paar sandaaltjes. Voor binnenshuis een paar sloffen. Haar voeten groeien echt in sprongen, soms heeft ze een half jaar dezelfde maat, en soms moet ik na 2 maanden alweer shoppen. Ik vind wat ze nu heeft dus ook echt meer dan zat.
Allemaal een (=1) paar sneakers als daagse schoenen (Nike, Puma, Vans). Een dochter heeft verder winterlaarzen van vorig jaar die nog passen. Dat is het, naast gymschoenen, slippers en regenlaarzen. Zelf heb ik ook maar 1 paar schoenen. En wandelschoenen.
1 paar schoenen.
1 paar regenlaarzen.
1 paar sandalen.

Ze zijn 4 en 2.
Wat hebben er veel kinderen veel schoenen hier!
Alle reacties Link kopieren
Zoon is 21 maanden. 2 paar schoenen voor gewoon (wil er nog een paar leren laarsjes bij), 1 paar regenlaarzen, 2 paar snowboots en 1 paar waterschoentjes.

Die snowboots heb ik alvast vooruit gekocht in de aanbieding, maar hij is sinds hij loopt al aan zijn 3e maat toe en ik vind kinderschoenen best duur. Zolang hij er maar een paar maanden mee doet vind ik 2/3 paar voor dagelijks gebruik eigenlijk wel genoeg. Afwisseling zat doordat hij weer naar een nieuwe maat moet.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 16 heeft één paar goede "oude" schoenen voor scouting en twee paar nieuwe voor school.

Het ene nieuwe paar heeft hij nog niet gedragen. Twee paar zodat hij thuis altijd een droog paar heeft. Verder 1 paar regenlaarzen en 1 paar slippers.
Plus van die wollen Texelse sloffen voor in huis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dochtertje is bijna 2.5 en heeft 1paar sneakers wachtend tot ze erin past, 1paar enkellaarsjes, 1paar timbies (net besteld) 1paar nep uggs (shoot me, ik zag ze bij h&m en kon ze niet laten liggen, ze loopt er max een halfuur per dag op.
Daarnaast regenlaarsjes en sandalen. Oh en pantoffels. Er komt vast nog wat bij, ze zit al een eeuwigheid in dezelfde maat dus bang dat ze straks ineens doorschiet en ze niks meer past.

Zoontje is net 1 en heeft alleen nog z'n zachte adidasjes. Als hij kan lopen of deze niet meer past koop ik nieuwe voor hem. Zal een paar regenlaarsjes zijn en nieuwe adidasjes.
Ik probeer per seizoen (en dus ook per schoenmaat) max. drie paar per kind te doen:
1 x sneakers
1 x nette schoen
1 x sandaal of regenlaars, afhangende van het seizoen

Ik hou namelijk niet van teveel schoenen en troep bij de deur, maar meestal wel vrij prijzige schoenen, dus zo probeer ik het binnen de perken te houden en ze toch van alles wat te geven.
Alle reacties Link kopieren
zoon bijna 9:
1 paar leren timberlands
1 paar leren hoge Adidas
1 paar Nikes
1 paar zaalschoenen basketbal en krav maga
1 paar zaalschoenen schoolgym
regenlaarzen
sandalen
1 paar oude Puma's die hij nog vaak pakt om buiten te spelen (want klitteband)

Dochter 6:
2 paar leren laarzen
1 paar sketcher (hoge sneakers met lichtjes)
1 paar leren Adidas
1 paar maruti achtige loafers
1 paar leren schoenen met bandje
1 paar zaalschoenen
1 paar zaalschoenen schoolgym
1 paar regenlaarzen
heel veel sandaaltjes/ slippertjes
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft oudste wel meerdere paren sneakers, maar ze draagt toch altijd hetzelfde paar... echt onzin dus (gelukkig betaal ik er door fortuinlijke omstandgheden erg weinig voor). 2 paar zijn wintersneakers overigens. Morgen gaan we nog een paar wingerschoenen kopen. Ze wil dr Martens. Vind ik super en die krigt ze dus ook. Die zijn ook goed waterdicht, warm en comfortabel voor als het echt koud wordt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van dezelfde leeftijd heeft:
Twee paar canvas sneakers
Een paar leren hoge schoenen
Twee paar sandalen
Regenlaarzen

En ik heb een maatje groter:
Twee paar canvas sneakers
Een paar leren sneakers
Regenlaarzen

Ik ga nog kopen:
Goedkope winterlaarzen voor echte kou en buiten spelen
Mooie leren winterschoenen
Alle reacties Link kopieren
Mijn puberdochter heeft 2 paar Nike Air Max. Daarnaast Teva's en paardrijlaarzen.

De jongsten hebben allebei een paar Skechers en Allstars. Voor de fietstochtjes naar school de komende winter een paar waterdichte bergschoenen van de H&M. En verder sandalen, de een Birkenstocks en de ander Teva's. En regenlaarzen.

Ze lopen allemaal het liefst op sneakers. Vorig jaar had ik voor mijn jongste dochter een paar laarsjes erbij, maar die droeg ze weinig.
Alle reacties Link kopieren
Zoon, 4 jaar: sandalen, wandelschoenen, gymschoenen (op school), lage sneakers. En voor herfst/winter: hoge sneakers laarsjes, regenlaarzen.

Zoon, 1 jaar: sandalen (die vindt hij zelf het mooiste), sneakers. Die krijgt nog regenlaarzen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is 3 jaar en heeft de afgelopen weken nieuw gekregen voor de winter:
- 1x leren laarzen (deze waren best duur)
- 1x leren schoenen (voor erbij uit de outlet)
- 1x pantoffels

Daarnaast staat er nog:
- 1x regenlaarzen
- 1x sandalen van afgelopen zomer
- 1x teenslippers van afgelopen zomer
- 1x klompjes (heeft ze veel aan in de tuin)
Oh jee. Ik zou niet verstandig willen zijn fv. Mijn dochter is 12 en die wil nu alleen nog maar dure sneakers, momenteel zijn de superstars Adidas favoriet.

De tijd van de leuke laarsjes is definitief voorbij. Ik zou er nog van genieten, nu het nog kan :).
Alle reacties Link kopieren
Er zit een groot verschil tussen kinderen en tieners. Die groeien qua schoenmaat niet meer zo snel.

Hier hebben ze per seizoen
-leren zomer of winterschoenen
- sandalen in de zomer
-soms gympen in de zomer
-gevoerde Bergstein laarzen in het najaar/winter (koop niet van die goedkope plastic rommel). Zowel met regen als sneeuw te gebruiken.

Schoenen voor het sport en/of de gymles.

Tieners dragen hier alleen nog maar dure merk gympen...Los van het seizoen...
Alle reacties Link kopieren
Jongste zoon (9)
1 paar sneakers
1 paar birckenstockslippers
1 paar berg/wandelschoenen
2 paar (allebei gekregen) sportschoenen voor gymles school
1 paar voetbalschoenen voor sport
1 paar sloffen die te klein zijn maar niet weg mogen :-D
En dan nog doorgeschoven van broer:
1 paar tevasandalen
1 paar regenlaarzen
Ik wil voor hem nog een extra paar sneakers kopen.

Dochter (11)
1 paar mooie sneakers
1 paar birckenstockslippers
1 paar strandslippers
1 paar regenlaarzen
1 paar sportschoenen voor gymles school
En dan ook nog doorgeschoven van zus:
1 paar (inmiddels door tweede dochter afgetrapte) sneakers
1 paar mooie (door zus amper gedragen wegens groeispurt), stoere veterlaarzen
1 paar buitenspeel zomersneakers
1 paar nette laarzen van zus geweest, die ze niet wil dragen
1 paar tevasandalen die ze niet wil dragen


Dochter (13)
1 paar espadrilles
1 paar sneakers
1 paar veterlaarzen
1 paar cowboylaarzen
1 paar Birkenstockslippers
1 paar sportschoenen voor gym- en dansles school
1 paar balletschoenen
1 paar spitzen
1 paar regenlaarzen (van broer geweest, dus gaat ze echt niet aan doen, maar voor het geval dat, ooit)
En dan nog mijn schoenenkast want zelfde maat. In ieder geval mijn Allstars, hakschoenen mag niet van mij

Zoon (15)
1 paar sneakers
1 paar Birckenstockslippers
1 paar sportschoenen voor binnengym
1 paar sportschoenen voor buitengym
1 paar sloffen
Deze zoon taalt niet naar schoenen :-D De sneakers die hij nu heeft zitten fijn, dus waarom nieuwe kopen?
Maar ik wil voor hem binnenkort toch nog een extra paar schoenen kopen. Dan heeft hij een net en een minder net paar.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van ruim 2,5 heeft sneakers van Develab, en allstars. Van de zomer liep hij veel op kipling sandaaltjes :heart:

Ik vind het belangrijk dat hij schoenen heeft die goede ondersteuning bieden en er leuk/stoer uitzien, dat mag van mij best wat kosten.

Hij loopt overigens ook weleens op van die regenlaarzen, daarbij lukt het hem lukt ze zelf aan te doen (en trots dat hij daar op is!)
Alle reacties Link kopieren
Veel, maar alles krijgertjes en 2e hands. Dus voor de prijs van 1 paar nieuw ofzo.
Oudste zoon (7):
- 1x nette leren schoenen
- 2x sandalen (1x goede nette, 1x voor in de speeltuin e.d.)
- 2x regenlaarzen (1x thuis en 1x op de bso)
- 1x warme snowboots
- 1x crocs
- 2x gymschoenen (voor binnengym en buitengym, verplicht vanuit school)
- 1x wollen pantoffels


Jongste zoon (2):
- 1x nette leren schoenen
- 2x regenlaarzen (1x thuis en 1x op het kdv)
- 1x (nep)crocs
- 2x wollen pantoffels (1x thuis en 1x bij oppasoma)
- in de zomer weer een paar sandalen

Redelijk functioneel dus, terwijl het toch als erg veel oogt. Jongste groeit nog te hard om 'voor de leuk' nog vanalles erbij te kopen en het boeit hem ook nog niet natuurlijk. Oudste heeft moeilijke voeten dus is altijd een drama om iets te vinden wat past en dan ook nog eens knetterduur. Dus daar ga je ook niet voor de lol mee op schoenenjacht.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-10-2018 23:41
Veel, maar alles krijgertjes en 2e hands. Dus voor de prijs van 1 paar nieuw ofzo.
Brrr onhygiënisch en slecht voor de voeten. Schoenen vormen zich naar de voeten. Waarom koop je geen goede nieuwe schoenen voor je kind? Dat hoeft echt niet duur te zijn. Zelf loop je (mag ik hopen) toch ook niet op afgetrapte zweetschoenen van een ander???

En waarom betaal je ook nog voor 2e hands??
Alle reacties Link kopieren
Ik vond altijd dat mijn zoons (nu 13 en 15) toch minstens twee paar leuke en goede schoenen moesten hebben en daarnaast dan nog sandalen, slippers en regenlaarzen. Schoenen kopen met die twee is een ramp, het boeit hen niet (terwijl ze 99 van de 100 schoenen niet mooi vinden) en ze willen zo snel mogelijk de winkel weer uit zijn. Online bestellen gaat niet, ze hebben allebei steunzolen en dat moet wel goed passen (sowieso moeten schoenen natuurlijk goed passen). Met pijn en moeite kwam het er de afgelopen jaren dan van dat we telkens twee paar voor elk van hen kochten. In de praktijk werd maar een van die twee paar gedragen, ik heb inmiddels al zo vaak schoenen weg moeten doen die maar een of twee keer gedragen waren, dat ik ermee gestopt ben. Niemand koopt die schoenen ook meer op marktplaats, in de crisisjaren ging dat wel heel goed. Dus op dit moment hebben ze allebei eigenlijk maar één paar schoenen. Zelf heb ik graag veel keus, dus ik snap het niet zo goed, haha. Scheelt wel in de portemonnee en dat is dan weer fijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven