Hoeveel Sint-cadeaus krijgen jullie kinderen?

04-12-2019 07:00 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag heb ik alle Sint-cadeaus ingepakt en elk jaar is de stapel toch weer hoger dan gedacht. Mijn kinderen krijgen bij beide opa’s en oma’s elk 2 cadeaus, morgenavond bij Pakjesavond met ons eigen gezin elk 5-6 cadeautjes.

Hoeveel cadeautjes geven jullie?
Alle reacties Link kopieren
3+1
Alle reacties Link kopieren
Ieder 6 cadeautjes, maar daarbij ook praktische dingen zoals sokken, sloffen en pyjama’s (die ze anders toch nodig hadden).
Alles samen ongeveer € 75,- per kind
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar dat t steeds toch weer (te)veel is... volgens mij zitten wij op 7 of 8 pakjes en qua bedrag ook rond de 75 euro per kind...
happyapple wijzigde dit bericht op 04-12-2019 07:43
1.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
5 per kind
Alle reacties Link kopieren
Oei hier 15 p kind... en bij opa en oma elk nog 10... voelt bijvergeleken jullie wel erg overdreven...
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen zijn 14+.
We trekken loodjes à €20,- en ik koop daarnaast voor iedereen nog eens een of meerdere cadeautjes voor hetzelfde bedrag. De hoeveelheid cadeautjes is dus hankelijk van de verlanglijstjes.
Alle reacties Link kopieren
4 of 5, bij 1x vieren alleen met gezin.
Alle reacties Link kopieren
2 kleinigheidjes. Daarnaast een chocoletter. Kinderen hebben ook een kleinigheidje voor ons gekocht :jump: ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Te veel :$ . Maar daar zitten ook nuttige cadeaus bij zoals leesboeken, sokken, kleding. En ook wel chocolade.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
5.
Alle reacties Link kopieren
5 per kind plus een gezamenlijk cadeau.
Met Sinterklaas niet zoveel, maar met Kerst pakken wij echt groots uit, dan krijgen ze de meeste cadeau's.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens stukken rails per 5 of zo ingepakt. Toen werden het wel veel pakjes.
Het zegt me dus niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Teveel, ook nuttige dingen zoals sokken en ondergoed, maar zit toch wel op 15 of meer per kind. Geen hele dure dingen, wel allebei een spel.
We vieren kerst niet met kadootjes en het wordt ook nog bij oma gevierd maar niet zo groot. Tsja, het is maar 1 X per jaar pakjes avond!!
justagirly wijzigde dit bericht op 04-12-2019 07:44
33.01% gewijzigd
2. van ongeveer 80 euro ps. Voor het eerst een kado duurder dan 50 euro. Omdat het kon en ze allebei echt iets heel heel heel graag wilde.
Zijn ook belevenissen en geen speelgoed.

En ik vind sokken en dekbedden en andere nuttige kadootjes niet zo leuk. Geef ik dus ook niet.

Of ze moeten daar zelf om vragen. Zeg iets van een idool. Dan geef ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ben je met zoveel cadeaus niet de hele avond alleen maar bezig met aan de lopende band uitpakken?

Hier 4 cadeaus, en omdat het er weinig zijn kunnen ze overal ook gelijk even aandacht aan geven, in plaats van dat we snel-snel-snel weer door moeten omdat we anders de bodem van de zak niet halen.
Alle reacties Link kopieren
1 groot cadeau om samen mee te spelen, ieder kind 1 wenscadeau, 1 boek, 1 chocoladeletter

Mezelf geef ik een spel wat eigenlijk meer voor de kinderen bedoeld is. Ik had nog meer maar vind het zo eigenlijk wel genoeg en bewaar het andere voor verjaardag over 2 maanden. En misschien geef ik nog iets met kerst.
En wat opa en oma doen heb ik geen controle over. :-D :-D Ik gok dat ze daar vanmiddag wel best weel krijgen. Maar een vast bedrag en dat kan dus 1 duur/groot cadeautje zijn of heel veel kleinere.

Lekker boeiend. ;-)
6 cadeaus per kind, budget €75,- + cadeaus van opa en oma.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
04-12-2019 07:44
Ben je met zoveel cadeaus niet de hele avond alleen maar bezig met aan de lopende band uitpakken?

Hier 4 cadeaus, en omdat het er weinig zijn kunnen ze overal ook gelijk even aandacht aan geven, in plaats van dat we snel-snel-snel weer door moeten omdat we anders de bodem van de zak niet halen.
Valt wel mee hoor, het gaat namelijk best wel snel. Meestal gaan ze daarna juist alles nog een keer bekijken, verder uitpakken, mee spelen etc. Gezellig, heb er nu wel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ons budget was ook circa € 75,- per kind, bij de grootouders beide € 25,- per kind. Ik heb wel zelf alle cadeaus gekocht, dan krijgen ze tenminste iets dat ze heel graag willen hebben in plaats van allerlei prullen die achter in de kast belanden.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter (2) krijgt 3 cadeautjes van ons (totaal €20) en een groot cadeau van oma (€30). Niet om gevraagd bij oma, maar oma koopt om de haverklap van alles, dus dan geven we het maar met Sinterklaas haha. Wij zelf bestellen lekker sushi en gaan film kijken.
Alle reacties Link kopieren
ExploreTheWorld schreef:
04-12-2019 08:01
Ons budget was ook circa € 75,- per kind, bij de grootouders beide € 25,- per kind. Ik heb wel zelf alle cadeaus gekocht, dan krijgen ze tenminste iets dat ze heel graag willen hebben in plaats van allerlei prullen die achter in de kast belanden.
Wat is voor de grootouders dan de meerwaarde van erbij zijn?

Hier zouden ze ook prullen kopen, maar daarom zijn ze er ook niet bij.
6 en 4. Jongste heeft het toch nog niet zo door, en ik koop liever wat meer speelgoed als ik eenmaal weet wat ze echt leuk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven