Hoeveel Sint-cadeaus krijgen jullie kinderen?

04-12-2019 07:00 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag heb ik alle Sint-cadeaus ingepakt en elk jaar is de stapel toch weer hoger dan gedacht. Mijn kinderen krijgen bij beide opa’s en oma’s elk 2 cadeaus, morgenavond bij Pakjesavond met ons eigen gezin elk 5-6 cadeautjes.

Hoeveel cadeautjes geven jullie?
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
04-12-2019 07:45
1 groot cadeau om samen mee te spelen, ieder kind 1 wenscadeau, 1 boek, 1 chocoladeletter
Dit vind ik dan wel mooi bedacht.

En als een kind toch een pyjama of sloffen nodig heeft dan is het ook wel leuk om die ook met sinterklaas te geven.

Maar waarom mensen gewoon 4,5,6,7 of meer cadeaus aan speelgoed in de zak doen snap ik dan weer niet.

Waarom je kind opvoeden met de gedachtengang het moet altijd meer, meer zijn anders is het niet goed.

Krijg je volgens mij kinderen van die nergens meer tevreden mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
4 cadeaus per kind, geen budget, maar komt niet boven de 85 euro per kind.
Kinderen zijn hier 5 en 3.

Geen cadeaus van opa's en oma's trouwens, wij vieren het 1x. Met alle gekte eromheen bij school, bso etc vinden we dat meer dan genoeg.
Quincy2 schreef:
04-12-2019 08:05
Wat is voor de grootouders dan de meerwaarde van erbij zijn?

Hier zouden ze ook prullen kopen, maar daarom zijn ze er ook niet bij.

Misschien willen grootouders erbij zijn en vinden de kinderen het leuk dat de grootouders erbij zijn?
Jouw (schoon)ouders mogen niet komen?

Hier kopen mijn (schoon)ouders en mijn eigen opa's en oma's gelukkig altijd goed en duurzaam speelgoed van goede kwaliteit en houden ze ook niet van prullen.
Maar om ze dan te gaan weren als ze dat niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-12-2019 07:43
2. van ongeveer 80 euro ps. Voor het eerst een kado duurder dan 50 euro. Omdat het kon en ze allebei echt iets heel heel heel graag wilde.
Zijn ook belevenissen en geen speelgoed.

En ik vind sokken en dekbedden en andere nuttige kadootjes niet zo leuk. Geef ik dus ook niet.

Of ze moeten daar zelf om vragen. Zeg iets van een idool. Dan geef ik het graag.

Zo gaat het bij ons ook. Dat soort dingen krijgen ze door het jaar heen. Ik vind dat Sinterklaas speciaal moet blijven.
Aantal kadootjes weet ik niet precies.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
04-12-2019 07:21
Onze kinderen zijn 14+.
We trekken loodjes à €20,- en ik koop daarnaast voor iedereen nog eens een of meerdere cadeautjes voor hetzelfde bedrag. De hoeveelheid cadeautjes is dus hankelijk van de verlanglijstjes.

Zullen jullie flinke spierballen hebben ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-12-2019 08:17
Dit vind ik dan wel mooi bedacht.

En als een kind toch een pyjama of sloffen nodig heeft dan is het ook wel leuk om die ook met sinterklaas te geven.

Maar waarom mensen gewoon 4,5,6,7 of meer cadeaus aan speelgoed in de zak doen snap ik dan weer niet.

Waarom je kind opvoeden met de gedachtengang het moet altijd meer, meer zijn anders is het niet goed.

Krijg je volgens mij kinderen van die nergens meer tevreden mee zijn.
Volgens mij niet.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
04-12-2019 08:05
Wat is voor de grootouders dan de meerwaarde van erbij zijn?

Hier zouden ze ook prullen kopen, maar daarom zijn ze er ook niet bij.
Er staat toch nergens dat de grootouders erbij zijn?

Wij kregen vroeger altijd samen een spel van oma (die er niet bij was). Dat gaf ze omdat ze het leuk vond het te geven, niet als toegangskaartje voor de avond. Sterker, wij weten pas een paar jaar dat oma dat altijd voor ons kocht.
Alle reacties Link kopieren
Wij kopen zelf een duur en een kleiner cadeau per kind. (ofja de jongens krijgen dit jaar samen iets groots). Verder krijgen ze van opa en oma nog paar cadeaus (te veel in mijn ogen), iets van schoonzus en iets van mans opa.
snoepzak schreef:
04-12-2019 07:18
Oei hier 15 p kind... en bij opa en oma elk nog 10... voelt bijvergeleken jullie wel erg overdreven...
25 cadeaus per persoon dus. Best bizar. Als je dan 3 kinderen hebt heb je 75 nieuwe dingen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier komen opa&oma voor de gezelligheid en brengen voor de show wat cadeaus voor henzelf mee. Chocoladeletter, boek oid. Van begin af aan duidelijk geweest dat we geen cadeautjes van hen willen omdat het anders teveel wordt (en wij geen controle meer hebben over t gebeuren) en dat vinden ze prima. Kinderen zijn ook nog eens jarig in 3 maanden rond Sinterklaas, en dan worden ze flink verwend. Kan oma ook zelf de eer opstrijken 😉
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-12-2019 08:17
Dit vind ik dan wel mooi bedacht.

En als een kind toch een pyjama of sloffen nodig heeft dan is het ook wel leuk om die ook met sinterklaas te geven.

Maar waarom mensen gewoon 4,5,6,7 of meer cadeaus aan speelgoed in de zak doen snap ik dan weer niet.

Waarom je kind opvoeden met de gedachtengang het moet altijd meer, meer zijn anders is het niet goed.

Krijg je volgens mij kinderen van die nergens meer tevreden mee zijn.
Ach welnee, als je een velletje stickers inpakt heb je ook weer een kadootje, een kleintje, en zijn ze echt wel tevreden mee hoor.
Ik vind er niks aan als er niet veel kadootjes zijn. En zit niet hoger dan de bedragen die ik hier lees. Een kleurboek, een maskertje, het is niet allemaal groot en duur spul hoor.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
04-12-2019 08:05
Wat is voor de grootouders dan de meerwaarde van erbij zijn?
Mijn moeder neemt bijna elke keer dat ze de kleinkinderen ziet wel een kleinigheidje mee. Dat is vaak goedkoper speelgoed/knutselspul waar we al een overvloed van hebben en wat kwalitatief niet altijd top is. Prima, het gaat om het idee en het gebaar, het wordt altijd dankbaar aangenomen door de kinderen. Maar ik merk wel dat dat soort dingen vaker ongebruikt in de kast blijven liggen.

Omdat het budget voor Sinterklaas toch € 25,- is, wil ik dat geld ook besteden aan iets wat de kinderen heel graag willen of wat duurzaam is en waar ze lang plezier van hebben. Omdat ik elk jaar onze eigen cadeaus via internet bestel en toch al bezig was met prijzen vergelijken/winkelmandjes vullen, bood ik aan ook voor de vieringen bij beide grootouders de cadeaus mee te bestellen. Daar doet niemand moeilijk over, opa’s en oma’s weten ook niet altijd wat te kopen voor hun kleinkinderen en het maakt bovendien het plezier met Sinterklaas niet minder.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
04-12-2019 08:25
Misschien willen grootouders erbij zijn en vinden de kinderen het leuk dat de grootouders erbij zijn?
Jouw (schoon)ouders mogen niet komen?

Hier kopen mijn (schoon)ouders en mijn eigen opa's en oma's gelukkig altijd goed en duurzaam speelgoed van goede kwaliteit en houden ze ook niet van prullen.
Maar om ze dan te gaan weren als ze dat niet doen?
Nee, hier zijn ze er nooit bij geweest. Of ze dat gewild hadden weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kant van de familie krijgt elk kind 3 cadeaus, 2 ter waarde van ongeveer 15 euro (ik koop er zelf eentje en oom en tante kopen er eentje) en eentje van ongeveer 30 euro (van opa).

Bij mijn schoonfamilie koop ik weer voor elk kind 1 cadeau van rond de 15 euro. Opa en oma kopen een stuk of 3/4 cadeaus van rond de 10/20 euro en dan krijgen ze nog een chocoladeletter.

Dus in totaal in 2 vieringen krijgen ze per kind 8 cadeaus. En daar zijn ze altijd superblij mee.
Alle reacties Link kopieren
ExploreTheWorld schreef:
04-12-2019 09:17
bood ik aan ook voor de vieringen bij beide grootouders de cadeaus mee te bestellen. Daar doet niemand moeilijk over, opa’s en oma’s weten ook niet altijd wat te kopen voor hun kleinkinderen en het maakt bovendien het plezier met Sinterklaas niet minder.
Ah, ok. Hier zouden ze het denk ik niet zo leuk vinden als wij gingen kopen wat ze moesten geven, vandaar ;-) Ze willen namelijk altijd wel wat aandacht voor wat zij meegebracht hebben, en het liefst heel veel geven, zodat ze veel aandacht van de kinderen krijgen*. Dus ik vroeg me af hoe dat bij normale mensen ging.

(* daarom zijn ze dus nooit bij pakjesavond geweest)
Wij vieren sinterklaas met mijn ouders, mijn broer/zus en onze kinderen. De volwassenen doen lootjes voor 25 EUR. Opa en oma geven voor ongeveer 20 EUR per kleinkind. De kleinkinderen krijgen in elk geval een boek van opa en oma.

Mijn dochter (13), heeft meestal bescheiden wensen: een a3 schetsblok, een foto lijstje, twinmarkers, canvas doek dat soort dingen. Van mij krijgt ze in elk geval ook een boek en benodigdheden voor haar sport(nuttig cadeau dus). En verder een groot deel van haar eigen lijstje. Ik heb niet geteld, maar het zijn veel kleine cadeautjes. Ik weet dat de kinderen van mijn zus ongeveer 7 cadeautjes krijgen.
Alle reacties Link kopieren
8 cadeautjes per kind (of ik denk 9, heb nog een schoencadeautje over). Klinkt veel, maar het is niet 8x speelgoed.

Per kind: 1 groot cadeau, 1 kleiner cadeau, 4 sportattributen/kleding (wel dingen die ze graag willen hebben), 1 spelletje en iets lekkers.

Totaal ca 150,- per kind.

Als de jongste straks niet meer geloofd, gaan we terug schalen, denk ik. Dan gewoon surprises en 1 groot cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Overigens was in de eerste jaren mijn moeder de sinterklaas en daar is de tendens van ca 8 pakjes begonnen. Zij kocht eerst alles voor iedereen.Vanaf dat de oudste (denk ik) 8 was, heb ik aangeboden de inkopen te doen, want de Sinterklaas daarvoor sloeg ze de plank nog wel eens mis met een teleurgesteld kind en een nog teleurgesteldere oma als gevolg.
Quincy2 schreef:
04-12-2019 09:18
Nee, hier zijn ze er nooit bij geweest. Of ze dat gewild hadden weet ik niet.
Gezellig.
Hier best veel cadeaus. Voor de oudste o.a. een nieuwe fiets (wel tweedehands), maar daar is ze gewoon aan toe. Ze krijgen ook wel nuttige cadeaus en een groot gezamenlijk cadeau (van opa en oma). In totaal denk ik 6 per kind. Budget geen idee.
Grootouders zijn er waarschijnlijk allemaal bij.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 10:16
12.69% gewijzigd
3
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-12-2019 08:17

Waarom je kind opvoeden met de gedachtengang het moet altijd meer, meer zijn anders is het niet goed.
Waar lees je dat? Wie zegt haar kind zo op te voeden?

Onze kinderen krijgen allebei 25 cadeautjes. En dan nog een paar cadeautjes samen. Niks geen verwende nesten die meer meer meer willen. We nemen uitgebreid de tijd voor uitpakken en staan rustig stil bij elk cadeautje. Hier wel ook praktische pakjes. Daar zijn ze blij mee. Ik zal wel een vreselijke moeder gevonden worden als ik zo de berichten lees, maar ach. Wij doen dan weer niet aan cadeautjes met kerst en ze krijgen zelden of nooit iets zomaar tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat opa en oma en andere oma meebrengen aan cadeaus.
Volgens mij totaal 3, maar dat kunnen er net zo goed 5 zijn. Wij hebben voor dochter nog iets van playmobile, een nailartset, een bluetoothspeaker en een dekbedovertrek die ze heel graag wilde.
Denk dus dat zij iets van 7 -9 cadeaus krijgt.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
04-12-2019 09:11
Ach welnee, als je een velletje stickers inpakt heb je ook weer een kadootje, een kleintje, en zijn ze echt wel tevreden mee hoor.
Ik vind er niks aan als er niet veel kadootjes zijn. En zit niet hoger dan de bedragen die ik hier lees. Een kleurboek, een maskertje, het is niet allemaal groot en duur spul hoor.
En al zat je wel hoger. Dat moet je dan lekker zelf weten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Hier 3 a 4 kado's per kind, zijn wel kado's waar ze ook echt mee zullen spelen. Ik hou zelf niet van prut wat snel kapot is of ongebruikt in de kast ligt. Mijn moeder heb ik dus ook de instructie gegeven dat ze mag kopen wat ze wil als het maar duurzaam is. Gelukkig is ze het hier helemaal mee eens. Ze krijgen ook bij mij en bij man op het werk nog een kado.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven