Hoeveel Sint-cadeaus krijgen jullie kinderen?

04-12-2019 07:00 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag heb ik alle Sint-cadeaus ingepakt en elk jaar is de stapel toch weer hoger dan gedacht. Mijn kinderen krijgen bij beide opa’s en oma’s elk 2 cadeaus, morgenavond bij Pakjesavond met ons eigen gezin elk 5-6 cadeautjes.

Hoeveel cadeautjes geven jullie?
Dingadong schreef:
04-12-2019 09:52
Waar lees je dat? Wie zegt haar kind zo op te voeden?

Onze kinderen krijgen allebei 25 cadeautjes. En dan nog een paar cadeautjes samen. Niks geen verwende nesten die meer meer meer willen. We nemen uitgebreid de tijd voor uitpakken en staan rustig stil bij elk cadeautje. Hier wel ook praktische pakjes. Daar zijn ze blij mee. Ik zal wel een vreselijke moeder gevonden worden als ik zo de berichten lees, maar ach. Wij doen dan weer niet aan cadeautjes met kerst en ze krijgen zelden of nooit iets zomaar tussendoor.
25 o_o

Wat moet een kind in vredesnaam met 25 cadeaus. Ik vind je geen vreselijke moeder hoor, alleen kan ik mij absoluut niet voorstellen dat het kinderen nog echt boeit na 10 cadeaus.

Dan zou ik persoonlijk liever wat vaker iets tussendoor kopen. Of met kerst nog een paar dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 6 krijgt van mij 5 cadeaus (kosten 75 euro, valt me erg mee nu ik het optel), die ik door het jaar heen verzameld heb bij allerlei aanbiedingen. Daarnaast nog een chocoletter en 1 mooi cadeau van oma. Bij elk cadeau doe ik een (kort) gedicht.
De cadeaus zijn gewoon speelgoed, kwalitatief mooi spul. Ik houd niet van wegwerp, en praktische kadootjes vind ik zelf niet zo leuk met Sinterklaas.
Met Kerst koop ik altijd 1 spel om samen te doen, verder dan geen cadeaus.
Alle reacties Link kopieren
Illinois schreef:
04-12-2019 10:03
25 o_o

Wat moet een kind in vredesnaam met 25 cadeaus. Ik vind je geen vreselijke moeder hoor, alleen kan ik mij absoluut niet voorstellen dat het kinderen nog echt boeit na 10 cadeaus.
Ik kreeg als kind zelf ook altijd veel pakjes en was met elk cadeautje blij. Juist omdat ze blij kunnen zijn met een kleinigheid is het makkelijk om ze veel te geven.

Mijn dochters worden bijv. heel blij van nagellak. 4 nagellakjes a 1 euro en een vel nagelstickers: al 5 cadeautjes. Grootste wens: dekbedovertrek a 15 euro in de uitverkoop. Een schetsboek. Leesboeken (ik heb twee boekenwurmen). Als ze hun cadeautjes ongeïnteresseerd opzij zouden leggen want nog tig cadeautjes te gaan, zou ik het natuurlijk minder uitbundig doen...
Alle reacties Link kopieren
Dingadong schreef:
04-12-2019 10:13
Ik kreeg als kind zelf ook altijd veel pakjes en was met elk cadeautje blij. Juist omdat ze blij kunnen zijn met een kleinigheid is het makkelijk om ze veel te geven.

Mijn dochters worden bijv. heel blij van nagellak. 4 nagellakjes a 1 euro en een vel nagelstickers: al 5 cadeautjes.
Oh, ik pak juist dingen samen in, zodat het niet zo'n enorme berg wordt. Drie nieuwe onderdelen voor de Hot Wheels racebaan, maak ik één pakje van en tel ik dus als één cadeau.
Zo zie je maar dat de 25 van de ene forummer, bij de ander misschien als 10 geteld en verpakt zou worden.
Doen jullie ook gedichten bij de cadeaus?
Kind krijgt 5 cadeau's in de zak.
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 04-12-2019 10:25
1.30% gewijzigd
Dingadong schreef:
04-12-2019 10:13
Ik kreeg als kind zelf ook altijd veel pakjes en was met elk cadeautje blij. Juist omdat ze blij kunnen zijn met een kleinigheid is het makkelijk om ze veel te geven.

Mijn dochters worden bijv. heel blij van nagellak. 4 nagellakjes a 1 euro en een vel nagelstickers: al 5 cadeautjes. Grootste wens: dekbedovertrek a 15 euro in de uitverkoop. Een schetsboek. Leesboeken (ik heb twee boekenwurmen). Als ze hun cadeautjes ongeïnteresseerd opzij zouden leggen want nog tig cadeautjes te gaan, zou ik het natuurlijk minder uitbundig doen...
Ik begrijp het! Zo klinkt het best leuk al die cadeautjes. Ik zag echt 50 grote paketten voor me haha.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgt kind morgen 4 cadeaus totaal. 2 van ons en 2 van opa en oma. Het zijn wel wat duurdere cadeaus van rond 25 euro per stuk.
Kind is 3 jaar.
anoniem_279729 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 10:21
25.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
04-12-2019 10:18
Down jullie ook gedichten bij de cadeaus?
Kind krijgt 5 cadeau's in de zak.
Ja, elk cadeau een gedicht. Max 12 regels, veel ook maar 2 of 4 regels lang.
Alle reacties Link kopieren
5 cadeaus (DVD's voor in de auto, scheurkalender, bioscoopbon, leesboeken) voor € 60,= per kind. Daarnaast beide nog een tegoedbon voor een spel op de Nintendo Switch. Opa komt langs en heeft ook aan de cadeaus mee betaald.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, 5 of 6 per kind. Zat ook altijd een praktisch kado bij, en 1 groot gedicht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
We hebben al pakjesavond bij oma gevierd, daar kregen ze elk 3 cadeaus; 1 grote wens (pp ongeveer €60,-), een coole pyjama en nog iets om te lezen. Morgen krijgen ze nog een item van het verlanglijstje (€25,- pp) en spelen we het sinterklaasspel met letters, sokken etc. Meer dan genoeg en ik merk dat ze hier echt blijer zijn met 1 groot cadeau wat ze heel graag willen dan een heleboel prullen (of bijvoorbeeld een set Lego uit de aanbieding die ik dan eerder had gekocht maar het net niet was). Voor eindeloze uitpaksessies hebben we ook helemaal geen geduld trouwens 😇
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook altijd vooral veel cadeautjes, maar geen grote dure. Mijn moeder pakte ook rustig de sokken of pyjama in die ze toevallig voor je gekocht had. Cadeautjes worden een voor een uitgepakt, eerst kijken naar wat de anderen kregen. Het gaat niet om meer meer meer, het gaat om de verrassing van het uitpakken. En die praktische dingen waren we gewend, en waren juist leuker om zo te krijgen, want nu had je ze van Sinterklaas gekregen. Ik weet veel beter welke pyama ik ooit van Sint heb gekregen dan die die ik gewoon zomaar had.
Dochter is net 1, en daar hou ik het wel beperkt. Het is anders gewoon nogal overweldigend voor haar, dus dan zijn 3 pakjes of zo genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, vooral het een voor een uitpakken, samen. Dus kadootje voor oma (allemaal meekijken en gedicht luisteren), kadootje voor zoon (allemaal meekijken en luisteren), kadootje voor mij, etc.

Ik heb wel eens bij voormalige schoonfamilie (toen ik zelf nog geen kinderen had) gezien hoe kinderen allemaal tegelijk op een enorme berg cadeaus aanvielen. Wat een verschrikkelijk gezicht was dat. Nergens aandacht voor. Toen alles uitgepakt (gescheurd) was, waren ze volstrekt overprikkeld en werd er alleen nog maar gehuild.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
04-12-2019 08:36
25 cadeaus per persoon dus. Best bizar. Als je dan 3 kinderen hebt heb je 75 nieuwe dingen in huis.
Dat wordt dan een extra kast kopen.
Of de cadeaus van vorig jaar op marktplaats zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier 6 per kind. Oudste 1 nuttig cadeau waar ze zelf om gevraagd heeft, 1 duurder cadeau wat ze echt heel graag wilde, verder spelletje, iets voor buiten (verdeeld over 2 pakjes) en iets om te knutselen. Jongste (baby) 1 speelgoed dingetje en voor de rest nuttige cadeautjes die we toch nodig hadden (truitje, nieuwe speentjes, nieuwe lepeltjes want ze begint dit weekend met hapjes en nog iets wat ik even vergeten ben).

Het is meer geworden als Ik gepland had maar kwam wat koopjes tegen op marktplaats. Voor haar verjaardag, ook nog deze maand, krijgt oudste een zelfgemaakt cadeau waar ze ook zeker blij mee gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-12-2019 10:49
Dat wordt dan een extra kast kopen.
Of de cadeaus van vorig jaar op marktplaats zetten.
Het hoeven toch niet allemaal grote dingen te zijn? Ik las bij iemand nagellak.

Zelf heb ik ook wel eens een lading tweedehands Thomas de trein gekocht voor Sinterklaas. Daar pakte ik ook de treintjes apart van in hoor. Veel leuker!
sugarmiss schreef:
04-12-2019 10:49
Dat wordt dan een extra kast kopen.
Of de cadeaus van vorig jaar op marktplaats zetten.
Ach welnee. Hier kregen ze bijvoorbeeld een nieuwe pyjama in hun schoen, haarspeldjes, viltstiften. Je kan ook leuke sokken geven, kleurboek, speelgoedautootje, wanten. Heb je echt geen nieuwe kast voor nodig hoor. Tenzij je minikastjes hebt.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
04-12-2019 08:36
25 cadeaus per persoon dus. Best bizar. Als je dan 3 kinderen hebt heb je 75 nieuwe dingen in huis.
Moet je eens kijken wat anderen allemaal aan spul in huis halen door het jaar heen. Dat is echt meer dan 25 dingen per kind.
Zes per kind, maar ik verwacht dat er nog wel wat kleine dingetjes bij komen van opa en oma. Er zit een groot cadeau bij (toevallig bij beide kleding/schoenen), verder een aantal van rond de 15 euro.
Qua volume is het niet zoveel. Oudste heeft een kledingstuk (waar ze zelfs aan mee heeft betaald) en voor de rest boeken. Jongste drie kledingstukken, een kalender, USB-dingetje en een spel.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben 2 schoencadeautjes gekregen (1 keer allebei een kleurboek en 1 keer een speel dingetje van 5 euro).

Op het werk van mijn vriend hebben ze allebei een spelletje gekregen.

Bij de viering met mijn familie hebben ze 1 cadeau gekregen. We zijn met 19 en 19 cadeau's uitpakken was qua concentratieboog voor mijn 1 en 3 jarig echt meer dan genoeg.

Doordat de cadeautjes gespreid kwamen hebben we echt kunnen spelen met elk cadeautje wat er gekocht is en qua spanning was dit voor mijn oudste nu al heftig genoeg.

Ik heb nog een schoencadeautje en een groter cadeau liggen voor allebei, maar die geef ik liever een keer in februari als er weer volle bak mee gespeeld gaat worden.

Maar ik moet zeggen dat ik sowieso vaak een groot gedeelte van het speelgoed op zolder heb staan. Toevallig vorige week ook nog gewisseld, dus de zoef zoef dieren op zolder en de duplo naar beneden. En er wordt weer super enthousiast met de duplo gespeeld. En over een week of wat als dat weer minder is dan gaat het weer eens naar zolder en halen we de Kids K'nex naar beneden voor de oudste en iets anders voor de jongste.
Alle reacties Link kopieren
Dingadong schreef:
04-12-2019 10:13
Ik kreeg als kind zelf ook altijd veel pakjes en was met elk cadeautje blij. Juist omdat ze blij kunnen zijn met een kleinigheid is het makkelijk om ze veel te geven.

Mijn dochters worden bijv. heel blij van nagellak. 4 nagellakjes a 1 euro en een vel nagelstickers: al 5 cadeautjes. Grootste wens: dekbedovertrek a 15 euro in de uitverkoop. Een schetsboek. Leesboeken (ik heb twee boekenwurmen). Als ze hun cadeautjes ongeïnteresseerd opzij zouden leggen want nog tig cadeautjes te gaan, zou ik het natuurlijk minder uitbundig doen...
Precies ja, zo doe ik het dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
04-12-2019 09:57
En al zat je wel hoger. Dat moet je dan lekker zelf weten.
Je hebt gelijk. Het hoeft van mij niet te gek.
Ik heb voor ons als ouders ook een paar ertussen en voor de hond ook.
Alle reacties Link kopieren
Twee kinderen hier van vijf jaar en 7 maanden. Ze krijgen elk 2 kado's van € 10,- totaal. En daarnaast elk nog een paar sokken.

Voor ons (ouders) elk één kado, ook met een budget van € 10,-.

Opa en oma komen het meevieren, en voor hen hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er nogal vanaf met hoeveel mensen je bent, en ook hoe laat de kids naar bed gaan. Ik weet nog dat wij vroeger vaak met zijn 4-en vierden, ouders kregen bijna niks, dus dan is het leuk als er veel pakjes per kind zijn. Ja, dan ga je 4 nagellakjes apart verpakken (ieder met gedicht, raden wat het is... leuk toch!)

Als jonge kinderen om half acht echt naar bed moeten, (half 7 beginnen?), en je bent met een grote groep, is dat minder handig. Ik heb weleens pakjes weggelegd. "Nee, de kinderpakjes zijn allemaal op, alleen grote mensen pakjes zijn over. Ga maar lekker naar bed jullie!" (Een groot deel van de surpises voor de volwassenen wordt geopend als de kids slapen).

Die sokken en viltstiften kregen ze een week later 'gewoon'. Dit jaar ook hebben ze vorige week nog nieuwe sokken etc. gekregen. Maar die had ik ook in een pakje kunnen doen, waren ze ook blij mee geweest.

Maar goed, ze krijgen nu 4 kado's + chocoladeletter per kind. (1 van ouders, 1 van een oom of tante, 2 van opa&oma). Dit hebben we wel even afgestemd, 'niet weten wat opa en oma geven' begrijp ik niet zo, weet je dan zeker dat je niet hetzelfde hebt gekocht? Budget rond de 50-75 euro per kind. Volwassenen krijgen trouwens 1 kado + chocoladeletter met budget van 20 euro ofzo.
Alle reacties Link kopieren
2 kleine cadeaus bij mijn familie ( een van ons, een van opa en oma), 3 bij schoonfamilie ( 2 van ons en 1 van opa) en 1 groot cadeau thuis.

Zowel nuttig, als hartenwens, nieuw als tweedehands, goedkoop als aan de prijs. Kinderen zijn wel wat groter en daarmee zijn de verlanglijstjes ook prijziger geworden. Denk dat het het laatste jaar is zo, volgend jaar alleen thuis met surprise en misschien 1 of 2 dingetjes van ons erbij.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven