Hoeveel Sint-cadeaus krijgen jullie kinderen?

04-12-2019 07:00 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag heb ik alle Sint-cadeaus ingepakt en elk jaar is de stapel toch weer hoger dan gedacht. Mijn kinderen krijgen bij beide opa’s en oma’s elk 2 cadeaus, morgenavond bij Pakjesavond met ons eigen gezin elk 5-6 cadeautjes.

Hoeveel cadeautjes geven jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dochter krijgt weer veel meer dan de bedoeling was :$. Wij hebben drie cadeautjes voor haar (een grote wens, een nuttige wens en iets lekkers). Opa & oma zouden ook drie dingen kopen. Toen ik afgelopen weekend vroeg hoeveel cadeautjes zij hadden zeiden ze 6. Nu ze vanmorgen de boel gebracht hebben bleken het er 11 te zijn. Ik had nog een boek voor dochter erbij gekocht omdat zij anders minder cadeaus zou krijgen dan de volwassenen, maar dat boek heb ik maar in de kast gelegd. Die krijgt ze in de kerstvakantie wel.

Wij vieren het met mijn schoonouders. We kopen als volwassenen onderling in principe voor €25 voor elkaar. Maar aan het aantal cadeaus te zien, zijn we weer allemaal (flink) over budget gegaan. En schoonmoeder en ik hebben beide chocoladeletters voor iedereen gekocht kwamen we vanmorgen achter.

Vriend is enig kind en dochter enig kleinkind van mijn schoonouders dus ze besteden hun hele sint-budget aan ons. Mijn ouders hebben 10 (stief)kleinkinderen dus daar krijgt elk kleinkind minder. Elk één cadeau dit jaar met iets lekkers. En omdat het zo uitkomt doen we dat dit jaar met kerst.

De totale berg voor morgen is weer veel te groot, maar dochter vindt alles prachtig en is overal blij mee. Ze weet nu nog precies wat ze de afgelopen jaren van Sinterklaas heeft gekregen. Ze gelooft nu niet meer dus ze is met haar vader op pad geweest om wat voor mij en opa & oma te kopen en met mij om wat voor papa te kopen. En in de berg cadeaus die mijn schoonouders kwamen brengen vanmorgen zag ik ook pakjes met papa en mama erop, dus blijkbaar is ze ook met opa en oma op stap geweest om wat te kopen voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zo'n 10 cadeautjes, maar ik heb maar 1 dochtertje :)
8 per kind + chocoletter. Wij hebben niks geks gedaan in de schoen en de totale kosten waren 50/60 euro per kind. Zit ook nog pyjama in, boekjes, nuttige dingen. Voor mijn zoon alleen fortnite en donald duck. Voor dochter ook knutselen, fineliners, schriften, karton etc. Zijn qua formaat ook niet grote/dure cadeau's.
Alle reacties Link kopieren
Eens in de herinnering teruggegaan. kleuterschool eerste jaren lagere school, stond alles op tafel uitgestald. En als er dan 7 kinderen zijn wordt dat een hele stapel.En daar zaten ook pyjama wanten sjaal pantoffels bij als we die nodig hadden. En ma wist altijd heel goed welk stapeltje voor wie was ;) . Bij nader inzien was dat niet zo gek want onze chocoladeletter stond erbij, maar ook later toen we pakjesavond deden, dan zat er wel eens een pakje zonder naam tussen. ma voelde even en zei dan: ik denk dat dat voor die is. En 9 van de 10 keer klopte het. Wij vroegen ons nooit af hoe ze dat wist.
Handschoenen en sjaal kregen we ook wel eens eerder in de schoen als het ineens kouder werd, en we die echt konden gebruiken. Verder had Sint geen agenda wanneer hij langskwam, we zetten gewoon iedere avond onze schoen, meestal kregen we een suikerbeestje of kikker, soms niets. Dan was hij gewoon niet geweest ( en helemaal niet gek dat hij bij de buren wel was geweest. Je accepteerde een hoop van die man)
Wordt er tegenwoordig trouwens nog gestrooid?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hier 8 pakjes per kind.

Allebei 1 groot cadeau, 2 praktische cadeaus en 1 boek. Daarnaast voor de oudste 4 pakjes met knutselspulletjes. Voor de jongste 2 pakjes met dingetjes voor in het haar, 1 klein setje playmobil 123 en een speelgoed auto.

Hoewel veel pakjes vind ik de cadeautjes niet overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft mijn zoon van bijna 4 jaar zijn schoen 4x gezet:
- horloge
- spelletje
- pepernoten
- spelletje

In de zak van de sint zitten nog 3 andere cadeaus van ons (doktersset, boek, chocoladesinterklaas) en daarnaast hebben opa en oma uitgepakt want er zaten echt nog 5 cadeaus in of zo. Tante geeft ook 1 cadeau.

Zoon van 9 maanden heeft 1 schoencadeau gehad en er zitten in totaal 4 cadeaus voor hem in de zak.

Edit: we vieren ook Kerst met cadeaus, en hij is jarig in januari
syrinxx wijzigde dit bericht op 04-12-2019 19:46
7.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
04-12-2019 08:05
Wat is voor de grootouders dan de meerwaarde van erbij zijn?

Hier zouden ze ook prullen kopen, maar daarom zijn ze er ook niet bij.
Hoe bedoel je dat? Hier precies het zelfde. Mn ouders betalen de cadeaus voor de kinderen, maar ik koop ze. En mn ouders zijn gewoon aanwezig met pakjesavond .

Reden is dat ik nu eenmaal beter weet wat de kinderen leuk vinden. Mn moeder vindt dat lastig, en zou dan voor meerdere kinderen moeten inkopen..
Je kan grootouders toch gewoon uitnodigen omdat ze het leuk vinden om erbij te zijn, en omdat jij en de kinderen dat hopelijk ook leuk vinden?

Hier trouwens 3 cadeaus en 25 euro p.p.

Het aantal cadeaus zegt niet zoveel natuurlijk. Je kan dus 3 cadeaus doen voor 25 euro, maar als ie mand zegt dat ie maar 2 cadeaus geeft kan dat uiteraard veel meer kosten.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-12-2019 08:17
Dit vind ik dan wel mooi bedacht.

En als een kind toch een pyjama of sloffen nodig heeft dan is het ook wel leuk om die ook met sinterklaas te geven.

Maar waarom mensen gewoon 4,5,6,7 of meer cadeaus aan speelgoed in de zak doen snap ik dan weer niet.

Waarom je kind opvoeden met de gedachtengang het moet altijd meer, meer zijn anders is het niet goed.

Krijg je volgens mij kinderen van die nergens meer tevreden mee zijn.
Inderdaad, daar willen man en ik ook wel voor uitkijken, dat je niet van die verwende kinderen krijgt. Wij vinden 3 cadeaus voldoende, en dan zitten daar ook praktische cadeaus bij, zoals een mooie onesie/pyjama die zoon graag wilde. Prima toch. Aan echt speelgoed hebben ze echt geen gebrek.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-12-2019 08:28
Zo gaat het bij ons ook. Dat soort dingen krijgen ze door het jaar heen. Ik vind dat Sinterklaas speciaal moet blijven.
Aantal kadootjes weet ik niet precies.
Sokken of ondergoed vind ik ook niet leuk, maar een heel leuk dekbedovertrek zou dochter best kunnen waarderen. Of hele leuke pantoffels of een nieuwe schooltas. Zijn toch cadeaus die je dan dagelijks gebruikt. Hebben ze vaak meer aan dan barbiepop nr 10.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
04-12-2019 09:23
Ah, ok. Hier zouden ze het denk ik niet zo leuk vinden als wij gingen kopen wat ze moesten geven, vandaar ;-) Ze willen namelijk altijd wel wat aandacht voor wat zij meegebracht hebben, en het liefst heel veel geven, zodat ze veel aandacht van de kinderen krijgen*. Dus ik vroeg me af hoe dat bij normale mensen ging.

(* daarom zijn ze dus nooit bij pakjesavond geweest)
Ik vind het wel knap dat grootouders zelf cadeaus uit kunnen kiezen. Mijn ouders vinden dat echt wel lastig om van 4 kleinkinderen precies te weten wat ze leuk vinden en wat ze al wel/niet hebben. Tuurlijk een keer een kleingheidje. Maar als het over een groter bedrag gaat. Uiteraard kunnen ze vragen wat de kinderen willen, maar hier hadden ze dus echt geen wensen.
Hier dus altijd de regeling dat zij betalen en dat ik het uitzoek. Ook bij verjaardagen, en schoonouders doen dat idem. Misschien leuk dat ze het zelf kopen als er 1 kleinkind is, maar als er meerdere zijn, of zelfs veel kleinkinderen (schoonfamilie) dan is dat best een opgave om voor alle kinderen maar te weten wat ze willen hebben.
Dus ik vind het helemaal prima zo, en ook wel fijn dat we zelf kunnen bepalen wat er in huis komt (geen plastic troep van action bijv).
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
04-12-2019 16:38
Ik vind het wel knap dat grootouders zelf cadeaus uit kunnen kiezen. Mijn ouders vinden dat echt wel lastig om van 4 kleinkinderen precies te weten wat ze leuk vinden en wat ze al wel/niet hebben. Tuurlijk een keer een kleingheidje. Maar als het over een groter bedrag gaat. Uiteraard kunnen ze vragen wat de kinderen willen, maar hier hadden ze dus echt geen wensen.
Hier dus altijd de regeling dat zij betalen en dat ik het uitzoek. Ook bij verjaardagen, en schoonouders doen dat idem. Misschien leuk dat ze het zelf kopen als er 1 kleinkind is, maar als er meerdere zijn, of zelfs veel kleinkinderen (schoonfamilie) dan is dat best een opgave om voor alle kinderen maar te weten wat ze willen hebben.
Dus ik vind het helemaal prima zo, en ook wel fijn dat we zelf kunnen bepalen wat er in huis komt (geen plastic troep van action bijv).
Dat kunnen ze hier dus niet, dat weten en uitzoeken. Ze kopen wel, en veel, maar het zijn vrijwel altijd miskopen. Zelfs aan een lijstje houden ze zich niet. Ze doen precies wat ze zelf willen.

Zoon op middelbare school kreeg dit weekend allemaal roze schoolspullen bijvoorbeeld. 1) roze. 2) hij is al maanden voorzien.

Het zou hier niet werken als ik zei dat ik alles wel kocht. Hun behoefte is kopen. En wat zij leuk vinden is voor een kind ook leuk, denken ze. Iets anders komt niet eens bij ze op.

Fijn te lezen dat andere grootouders wel normaal met zoiets kunnen omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters kregen op school beiden een cadeau.

Thuis krijgen ze morgen
- samen een grote doos playmobil
- samen met ons (dus voor ons vieren) een gezelschapsspel.
- de oudste een leesboek en een knutselsetje
- de jongste een voorleesboek en een puzzel.

Zaterdag krijgen ze bij oma nog ieder 1
cadeau.

Totale kosten van alles samen rond 200.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
04-12-2019 16:31
Sokken of ondergoed vind ik ook niet leuk, maar een heel leuk dekbedovertrek zou dochter best kunnen waarderen. Of hele leuke pantoffels of een nieuwe schooltas. Zijn toch cadeaus die je dan dagelijks gebruikt. Hebben ze vaak meer aan dan barbiepop nr 10.
Ik vind sinterklaas dus de perfecte gelegenheid voor ondergoed en pyjama's met Disney printjes etc waarvan ze weten dat het niet mijn smaak is. Maar Sint vindt dat wel mooi :mrgreen:
tulpje21 schreef:
04-12-2019 16:31
Sokken of ondergoed vind ik ook niet leuk, maar een heel leuk dekbedovertrek zou dochter best kunnen waarderen. Of hele leuke pantoffels of een nieuwe schooltas. Zijn toch cadeaus die je dan dagelijks gebruikt. Hebben ze vaak meer aan dan barbiepop nr 10.
Oh nou hier zouden ze gewoon wel blij zijn met een set Frozen-onderbroeken bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgen ieder 4 cadeaux:
-1 groot cadeau (bij de oudste is dit een groot nuttig cadeau; voor de jongste iets waar al jaren om gevraagd is; verheug me al op een heel blij kind ;-) )
-Nog 1 cadeautje; iets dat ik heb bedacht
-1 boek
-1 heel klein cadeautje want we hebben ook lootje getrokken; jongste gelooft niet meer.

En een chocoladeletter.

Met kerst een kerst-onesie, een boek en een spel.
mdh wijzigde dit bericht op 04-12-2019 18:58
3.11% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vast een hoop blije kinderen de komende dagen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 1 zoon van zes en ik heb schoonfamilie die Sint heeeelll serieus nemen. Ik doe dus maar mee, maar iedereen koopt voor iedereen.

Ons kind krijgt:
Ik denk ongeveer 5 of 6 boeken
Een skateboard ( een echte, niet uit de speelgoedwinkel ;))
Lego
Een figuurzaag
Twee spellen voor de switch

Wij hebben voor het hele gezin een Nintendo switch gekocht. Die is dus niet van zoon, maar vooral van papa en mama ;)

De kinderen van schoonzus geloven niet meer... Die krijgen dus vooral veel cadeaus van familie in plaats van Sint...
Morgen per kind 6 kadootjes en nog 1 gezamenlijk kado.
Bij oma hebben ze afgelopen zondag ook nog 3 kado's per kind gekregen.

En dan komt de kerstman ook nog. O_O

Budget ga ik hier niet eens noemen, schaam me kapot en het is totaal mijn stijl niet en volgend jaar eerder communiceren (waarschijnlijk al in mei ofzo...)

Ik heb er nog snel voor het gevoel wat taaitaai, chocolademunten in gegooid en morgen ook nog even wat mandarijnen. En we maken het hartstikke gezellig en een warme avond die niet alleen maar gaat draaien om Groot&Duur ondanks dat dat wel de praktijk is...
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-12-2019 08:28
Zo gaat het bij ons ook. Dat soort dingen krijgen ze door het jaar heen. Ik vind dat Sinterklaas speciaal moet blijven.
Aantal kadootjes weet ik niet precies.
Juist omdat Sinterklaas speciaal moet blijven doen wij dat er wel bij. Dan is het een ‘enorme berg’ wat flink voor het wow-effect zorgt. We zorgen er wel voor dat de sokken (maar die zijn dan leuker dan normaal) en pyjama (met populaire print of zo) dan eerst uitgepakt worden en dan op het eind pas het mooiste/grootste/gewenstste cadeau
NYC schreef:
04-12-2019 19:44
Morgen per kind 6 kadootjes en nog 1 gezamenlijk kado.
Bij oma hebben ze afgelopen zondag ook nog 3 kado's per kind gekregen.

En dan komt de kerstman ook nog. O_O

Budget ga ik hier niet eens noemen, schaam me kapot en het is totaal mijn stijl niet en volgend jaar eerder communiceren (waarschijnlijk al in mei ofzo...)

Ik heb er nog snel voor het gevoel wat taaitaai, chocolademunten in gegooid en morgen ook nog even wat mandarijnen. En we maken het hartstikke gezellig en een warme avond die niet alleen maar gaat draaien om Groot&Duur ondanks dat dat wel de praktijk is...
Waarom dan ook nog met kerst? Zou ik overslaan ( vier het zelf nooit met cadeau's). Of Sintcadeau's doorschuiven naar kerst? Of bewaren voor een andere keer?
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
04-12-2019 17:00
Dat kunnen ze hier dus niet, dat weten en uitzoeken. Ze kopen wel, en veel, maar het zijn vrijwel altijd miskopen. Zelfs aan een lijstje houden ze zich niet. Ze doen precies wat ze zelf willen.

Zoon op middelbare school kreeg dit weekend allemaal roze schoolspullen bijvoorbeeld. 1) roze. 2) hij is al maanden voorzien.

Het zou hier niet werken als ik zei dat ik alles wel kocht. Hun behoefte is kopen. En wat zij leuk vinden is voor een kind ook leuk, denken ze. Iets anders komt niet eens bij ze op.

Fijn te lezen dat andere grootouders wel normaal met zoiets kunnen omgaan.
Lastige situatie zeg! :(
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
04-12-2019 17:58
Oh nou hier zouden ze gewoon wel blij zijn met een set Frozen-onderbroeken bijvoorbeeld.
Haha ja dochter hier misschien ook wel inderdaad
Voornu schreef:
04-12-2019 20:20
Waarom dan ook nog met kerst? Zou ik overslaan ( vier het zelf nooit met cadeau's). Of Sintcadeau's doorschuiven naar kerst? Of bewaren voor een andere keer?
Van mij hoeft dat ook niet. Maar ik wilde ook geen Sint met 10-12 kado’s per kind dus er zijn inderdaad Sintkado’s doorgeschoven naar kerst. En mijn vrouw vindt dat pakjes onder de boom erbij horen. Ik ben het absoluut niet eens met de gekozen hoeveelheid en het gekozen budget maar het is allang geleden gekocht en volgende keer moet het iets anders. Ik probeer mijn gevoel van schaamte echt heel erg los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Lastig NYC. Zou voor mij ook echt niet nodig zijn, sint én kerst. Het is zo dicht op elkaar.
Wij vieren het nooit met kerst, dus dan mis je dat ook niet. De kinderen ook niet, zij weten volgens mij niet eens dat mensen dat soms ook met cadeaus vieren.
tulpje21 schreef:
04-12-2019 20:41
Lastig NYC. Zou voor mij ook echt niet nodig zijn, sint én kerst. Het is zo dicht op elkaar.
Wij vieren het nooit met kerst, dus dan mis je dat ook niet. De kinderen ook niet, zij weten volgens mij niet eens dat mensen dat soms ook met cadeaus vieren.
Ik ben het ook niet gewend om kerst te vieren met kado's. Wat ik prima zou vinden (voor het idee van iets onder de boom) is bijv zoiets als voor een ieder een boek, iets van kleding, een spel om gezamenlijk te doen en vooruit, nog 1 wens van het lijstje die niet met pakjesavond is gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven