Hoeveel Sint-cadeaus krijgen jullie kinderen?

04-12-2019 07:00 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag heb ik alle Sint-cadeaus ingepakt en elk jaar is de stapel toch weer hoger dan gedacht. Mijn kinderen krijgen bij beide opa’s en oma’s elk 2 cadeaus, morgenavond bij Pakjesavond met ons eigen gezin elk 5-6 cadeautjes.

Hoeveel cadeautjes geven jullie?
binkie schreef:
05-12-2019 11:44
Beide kinderen krijgen een cadeautje en chocolade letter.
En we gaan lekker gourmetten. Maar geen pakjesavond meer met de familie zoals voorheen.
We hadden er gewoon niet zoveel behoefte meer aan.

Ik zou ook een gat in de lucht springen als mijn jongste niet meer in Sinterklaas gelooft.
En wachten tot 8 jaar ga ik dus niet doen, nog 2 jaar deze onzin vieren en dan ben ik blij dat ik van Sinterklaas af ben en het hele spel over is. Dan vieren we alleen nog Kerst met meer dan genoeg cadeau's voor iedereen.

Dus ik snap wel dat je er vanaf wil, ik ook, alleen is mijn jongste nu nog 4 jaar...
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
05-12-2019 15:15
Ik zou ook een gat in de lucht springen als mijn jongste niet meer in Sinterklaas gelooft.
En wachten tot 8 jaar ga ik dus niet doen, nog 2 jaar deze onzin vieren en dan ben ik blij dat ik van Sinterklaas af ben en het hele spel over is. Dan vieren we alleen nog Kerst met meer dan genoeg cadeau's voor iedereen.

Dus ik snap wel dat je er vanaf wil, ik ook, alleen is mijn jongste nu nog 4 jaar...
Maar over 2 jaar is de jongste 6...goeie kans dat ie dan nog gelooft.
Alle reacties Link kopieren
1 groot kado en drie kleinere, en dit jaar een setje handschoenen , muts en sjaal voor beide.

Per kind zaten we rond de 150,-
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
04-12-2019 08:05
Wat is voor de grootouders dan de meerwaarde van erbij zijn?

Hier zouden ze ook prullen kopen, maar daarom zijn ze er ook niet bij.
Is dit een grap?
Wij vieren het aan beide kanten van mijn familie (moeder / vader) groot. Mijn eigen grootouders, ouders, zussen, ooms, tantes, neefjes en nichtjes. En onze dochter is de eerste van de volgende generatie. Iedereen koopt cadeautjes voor elkaar en dus wordt onze mini enorm verwend. Iedereen koopt in principe 1 ding, (groot)ouders vaak wat groots. Maar omdat het veel mensen zijn heeft ze straks minstens 15 cadeaus en ook best grote dingen dus.
Omdat we het zelf eigenlijk al meer dan genoeg vinden hebben we er maar 1 cadeautje van onszelf bij gedaan (€10). Ik koop dan liever over een paar maanden wat.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
05-12-2019 12:34
Omdat ik (tante) er maar 1 kreeg..
Leg zo'n kind maar eens uit dat mijn cadeautje 25 euro was en ik daarom niet meer kreeg..
Beide neefjes kregen 8 cadeaus waarvan 5 nuttige/nodige.
Moest kind huilen omdat jij maar 1 cadeau kreeg? Dan hadden mijn kinderen de afgelopen jaren altijd wel kunnen huilen. Hier vaak genoeg volwassenen die maar 1 cadeau krijgen. Budget van 20 euro. Dat kunnen 3-4 cadeaus zijn maar uiteraard ook 1. Eigenlijk nog nooit een kind over gehoord. Ik denk dat ik dit jaar ook 1 cadeau krijg (gezien mijn wensen), terwijl mijn moeder zo'n 4-5 cadeautjes krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat viel mijn zoon (toen 5) vorig jaar ook op, dat hij veel meer cadeaus had dan de aanwezige volwassenen. Vond ik toen ook best opmerkelijk, dat hij daar oog voor had.
Alle reacties Link kopieren
Op pakjesavond 5 cadeautjes. Van de andere opa & oma heeft ze ook 2 cadeaus gehad. Dan nog één via werk en ik heb gesmokkeld en één cadeau op een regenachtige zaterdagochtend alvast gegeven.

Ze krijgt twee grote uitbreidingen op haar treinbaan, een boek, drie kleine autootjes en een blouse op pakjesavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven