Hormoongedreven en/of totaal onzinnige aankopen voor je kind

22-09-2019 21:08 131 berichten
Geïnspireerd door een ander topic.

Wat is jouw hormoongedreven, totaal onzinnige of overbodige aankoop geweest voor je kind?

Wat dacht je eraan te hebben en kwam dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Man hier wil graag inbrengen dat hij "baby in een droomritme" uit wanhoop heeft gekocht. Dat was bij de jongste, toen 8 maanden, die achteraf gezien gewoon kiezen kreeg :proud:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 21:22
80 euro, haha!
Ja, ik kwam toen net uit de modewereld. Mijn jongens kregen ook veel Baby Armani kleding :$. Ik kon via via toen veel regelen qua kleding. Later veel verkocht via Marktplaats. Ik had vaste afnemers.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 21:35
Niet :rofl:
En wil je geloven dat ik die meuk ook nog in de allerlichtste kleur had gekocht die er verkrijgbaar was? Een golfje melk teruggeven en je kon alles in de wasmachine smijten. Evenals die kinderstoel (de Bloom, schiet mij nu te binnen).

En zoon hing uiteindelijk exclusief tegen ons aan in een draagdoek die ik gekregen had van een collega en at in mijn oude kinderstoel uit de seventies die mijn moeder nog op zolder had. Kind schreeuwde moord en brand in de ergonomische dingen. Idem in die retedure ovale Bopita box op wieltjes.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:44
0.72% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
..
lemoos2 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:43
99.34% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gaat iets fout
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben nu zwanger van de derde, maar heb voor de tweede een magisch boomhuis voor haar verjaardag gekocht (van klorofil, weet je wel, net als vroeger, jaren ‘70). Duur stuk plastic en ze speelt er niet zo veel mee, wat ik zelfs verwacht had (ze is 3 geworden), maar in mijn achterhoofd: als kind 2 er niet mee speelt, heb ik iig zo’n leuke speelboom voor kind 3 :hyper: en omdat ik dus zwanger ben, mag ik best de hormonen de schuld geven :lol:
Een stoffen hemeltje om de wieg. Speciaal laten maken met een stof naar keuze. Vond dat op het oog een babybedje meer af maken, geborgener uiterlijk. Maar toen het eenmaal hing en baby er was dacht ik: wat een stofnest.

Een slaapzakje van Moulin Roty. Super leuk uiterlijk, maar helemaal niet comfortabel qua warmte of vorm.

Verder niet zoveel onzinnige aankopen volgens mij. Het parasolletje wellicht bij de kinderwagen. Maar die zat er toch al standaard bij.
Oh ja de sneeuwpakken ook met dikke laarsjes, want ik had ideeën over naar de speeltuin gaan en anders zou ze niet kunnen spelen. In de winter.
Een baby van dus 0 tot 6 maanden.
Het-groepje schreef:
22-09-2019 21:47
Oh ja de sneeuwpakken ook met dikke laarsjes, want ik had ideeën over naar de speeltuin gaan en anders zou ze niet kunnen spelen. In de winter.
Een baby van dus 0 tot 6 maanden.
:rofl: soms denk je gewoon even niet verder door he
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-09-2019 21:47
Oh ja de sneeuwpakken ook met dikke laarsjes, want ik had ideeën over naar de speeltuin gaan en anders zou ze niet kunnen spelen. In de winter.
Een baby van dus 0 tot 6 maanden.
:rofl: Jij wint.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk niet veel nutteloos gekocht en best veel van marktplaats gehaald.. ergste ‘miskoop’ was de cosleeper denk ik, hij sliep altijd in mijn armen.

Heb wel een leuk dik, gevoerd, peperduur berenpak in maat 50 gekregen van collega’s. Ik was begin mei uitgerekend :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-09-2019 21:27
Wat niet? De mini-Nikes, de mini-Converse, het ergonomische wipstoeltje van honderden euro’s (Nuna Leaf), een retedure eetstoel met gasvering (why?), het newborn ledikantje (Max. 3 maanden gebruikt en dan had ik ook nog een ondermaats garnaaltje met de startmaten 45 cm lang, 2,8 kg zwaar).

Man: nieuwe auto (met hoogste veiligheidsrating), magnetron (Ja Lemoos, hoe wil je anders die magnetron flesjessterilisator gebruiken?), een flesjessterilisator voor in de magnetron, het handige bewaardoosje met doseerlepel voor melkpoeder van een of andere designgast, een stofzuiger met tig filters voor de hygiëne, een luchtreiniger.
Joh, jij wint :rofl:
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
22-09-2019 21:52
Ik heb eigenlijk niet veel nutteloos gekocht en best veel van marktplaats gehaald.. ergste ‘miskoop’ was de cosleeper denk ik, hij sliep altijd in mijn armen.
Voor baby 1 was cosleeper ook nutteloos, baby 2 slaapt er al half jaar heerlijk in.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 21:19
Ben ik de enige die in het topic over 'onzinnige aankopen voor je kind' alléén maar advertenties ziet om een zindelijkheidbox voor mijn kind aan te schaffen?!?
Hehe ik zie de advertentie niet maar heb hem wel opgezocht na lyrische reacties onder een post op Instagram
Peperdure baby Uggs. Wist ik veel qua schoenmaatjes. Maar in hartje zomer paste het pas aan de voetjes van zoon. Dus helemaal niks aan gehad.
Alle reacties Link kopieren
Een hele dure hangwieg Voor aan het plafond. Leek me zo mooi, zo’n slapend baby’tje, schommelend langs ons bed. Na de eerste nacht stond het mandje al op de grond, want de baby was misselijk van de bevalling, maar bleek gewoon een spuger te blijven dus het mandje heeft nooit meer gehangen. Nu na 8 jaar zit er nog steeds een grote schroef in het plafond alsof er een sm-set aan gehangen kan worden.

En het parasolletje voor op de kinderwagen, wat een dramading zeg.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 21:19
Ben ik de enige die in het topic over 'onzinnige aankopen voor je kind' alléén maar advertenties ziet om een zindelijkheidbox voor mijn kind aan te schaffen?!?
[...]
https://www.bol.com/nl/p/zindelijkheids ... 098089409/?
8-.
Nee.. echt? Voor 37,95 een boekje met tips? Voor je dat koopt moet je wel heel desperate zijn.
aaaanne schreef:
22-09-2019 22:23
https://www.bol.com/nl/p/zindelijkheids ... 098089409/?
8-.
Nee.. echt? Voor 37,95 een boekje met tips? Voor je dat koopt moet je wel heel desperate zijn.
Wauw wat een bullshit inderdaad.
aaaanne schreef:
22-09-2019 22:23
https://www.bol.com/nl/p/zindelijkheids ... 098089409/?
8-.
Nee.. echt? Voor 37,95 een boekje met tips? Voor je dat koopt moet je wel heel desperate zijn.
En stickers he. Vergeet de stickers niet.
Juniper_ schreef:
22-09-2019 22:23
Een hele dure hangwieg Voor aan het plafond. Leek me zo mooi, zo’n slapend baby’tje, schommelend langs ons bed. Na de eerste nacht stond het mandje al op de grond, want de baby was misselijk van de bevalling, maar bleek gewoon een spuger te blijven dus het mandje heeft nooit meer gehangen. Nu na 8 jaar zit er nog steeds een grote schroef in het plafond alsof er een sm-set aan gehangen kan worden.
Ik zou t daar eens voor gaan inzetten, als ie er toch hangt ;-D
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 22:34
En stickers he. Vergeet de stickers niet.
De nacht zit dan weer niet in het pakket, want het kost meer energie dan het waard is, een goede nachtrust is belangrijker. Zindelijkheid in de nacht gaat vanzelf.

Ik denk dat ik een goed verdienmodel ben misgelopen :cry:

Edit: dit is ook een mooie: we geven geen garantie, want het is afhankelijk van de uitvoering.
:blabla:
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 22:34
En stickers he. Vergeet de stickers niet.
Ohja :lightbulb: dat is het. 7 euro voor het boekje en 30 voor de stickervellen, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ik had de nuna leaf en de bloom kinderstoel en ik vond ze juist geweldig en heb ze jaren gebruikt voor 2 kinderen.....
ik heb eigenlijk geen overbodige dingen gekocht, wel een keer een rekje voor spenen in de vaatwasser te wassen, mwah, in de praktijk vond ik dat maar vies. en navelbandjes heb ik nooit gebruikt.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik kocht juist de goedkoopste kinderwagen, kreeg er een Maxi-Cosi en tas gratis bij. Na een jaar intensief gebruiken was het ding helemaal kapot. Mee terug gegaan, spiksplinternieuwe gekregen voor noppes en daar was baby 2, kon er ook een jaar heerlijk in liggen en toen naar de stort gebracht :mrgreen:

Niet veel nutteloze dingen gekocht volgensmij, ik zag overal de oplichterij van in :biggrin:
Heb nu wel last van dat ik echt teveel speelgoed wil kopen voor ze. Dure dingen waar ze dan wel één hele dag lol van hebben. En dan komt er iemand met een goedkoop 'flutcadeautje' en dan vinden ze dat geweldig.. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven