Hormoongedreven en/of totaal onzinnige aankopen voor je kind

22-09-2019 21:08 131 berichten
Geïnspireerd door een ander topic.

Wat is jouw hormoongedreven, totaal onzinnige of overbodige aankoop geweest voor je kind?

Wat dacht je eraan te hebben en kwam dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige echte miskoop is een dure draagzak geweest, ik bleek niet een drager te zijn.
Geen echte miskoop, maar wel veel te veel kleding gekocht voor dochter nr 1. Ze heeft het meeste wel een keer gedragen, maar haar kast puilde uit.
Kind nr 2 is ook een meisje, dus ik maak nu nog steeds gebruik van die kleding. En probeer niets nieuws bij te kopen.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
23-09-2019 08:40
Miniski's voor onder de kinderwagen :rofl:
OMG, toen ik voor een kinderwagen ging kijken, gaf de verkoper aan dat een bepaald model verwisselbare wieldoppen had. Nadat ik hem eerst verbijsterd aan heb gekeken, en gecontroleerd dat we het nog steeds gewoon over een kinderwagen hadden, heb ik voor de grap gevraagd of hij ook met sneeuwkettingen kwam. Maar ik had dus serieus het risico gelopen dat die man ja zei :HA: .
Alle reacties Link kopieren
Hier in de wijk loopt een moeder met een kinderwagen met gouden vleugels :lol:

Ik zie net dat hij €2300,- kost.

In gedachten zie ik haar, hoogzwanger, en haar man staan in de winkel met kinderwagens... :flirting:
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
23-09-2019 22:07
Hier in de wijk loopt een moeder met een kinderwagen met gouden vleugels :lol:

Ik zie net dat hij €2300,- kost.

In gedachten zie ik haar, hoogzwanger, en haar man staan in de winkel met kinderwagens... :flirting:
Hahaha, dat er echt mensen mee lopen!!

Die kwam uit vlak voordat de jongste hier geboren werd. Elke keer als man zijn wenkbrauwen omhoog trok omdat ik iets wilde, kon ik hem eraan herinneren dat ik echt niet zo erg was als iemand die dát ding zou kopen :rofl:
Plaatje?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
23-09-2019 22:16
Plaatje?
Afbeelding

https://www.google.com/search?q=kinderw ... 8&dpr=2.63

Het is een linkje geworden, ik ben belabberd met die plaatjes :cry:
maartje2016 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 22:19
59.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat je dit topic leest en denkt ik val eigenlijk best wel mee haha.
Maar hier ook wel miskopen hoor.
Nou miskoop eigenlijk iets wat ik niet gekocht heb. Kleding maatje 50. Ik vond dat zo klein. Dat ik maar meteen voor maatje 56 ben gegaan. Ik dacht echt onder de hormonen dat een baby daar niet in past. Nu ik foto's terug kijk viel die kleding wel erg ruim.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
23-09-2019 22:17
Afbeelding

https://www.google.com/search?q=kinderw ... 8&dpr=2.63

Het is een linkje geworden, ik ben belabberd met die plaatjes :cry:
Ik vind hem eigenlijk best meevallen qua uiterlijk. Prijs is belachelijk maar de kinderwagen die man wilde was ook 1900 euro. Onze oudste had een hekel aan kinderwagen dus was blij dat we er gewoon een van marktplaats hadden.
Maartje2016 schreef:
23-09-2019 22:17
Afbeelding

https://www.google.com/search?q=kinderw ... 8&dpr=2.63

Het is een linkje geworden, ik ben belabberd met die plaatjes :cry:
Och hemel.






:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
23-09-2019 22:23
Ik vind hem eigenlijk best meevallen qua uiterlijk. Prijs is belachelijk maar de kinderwagen die man wilde was ook 1900 euro. Onze oudste had een hekel aan kinderwagen dus was blij dat we er gewoon een van marktplaats hadden.
Je kan hem ook pimpen! Dan wordt hij nog duurder, maar vallen de vleugels niet meer zo op door de drukke achtergrond o_o
Er heeft hier in de verkoopgroep op Facebook een tijd een Swarovski kinderkamer te koop gestaan. Die na een jaar weer werd verkocht omdat er een nieuw kamertje kwam. (terwijl de verkooptekst nog zei 'aan te passen voor kinderen tot 5!'

Dan heb je gewoon geld teveel. Hij werd vaak geupt. ben nog benieuwd of ie verkocht is.
Zelf wou ik perse mn (Wasbare) luiers nieuw kopen. Dat was echt nergens voor nodig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
23-09-2019 22:26
Je kan hem ook pimpen! Dan wordt hij nog duurder, maar vallen de vleugels niet meer zo op door de drukke achtergrond o_o
Hier in de wijk heeft iemand een roze kinderwagen met panterprint. Echt een gedrocht in mijn ogen. Daarmee vergeleken is dit een prachtig ewagen
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
23-09-2019 22:31
Er heeft hier in de verkoopgroep op Facebook een tijd een Swarovski kinderkamer te koop gestaan. Die na een jaar weer werd verkocht omdat er een nieuw kamertje kwam. (terwijl de verkooptekst nog zei 'aan te passen voor kinderen tot 5!'

Dan heb je gewoon geld teveel. Hij werd vaak geupt. ben nog benieuwd of ie verkocht is.
Misschien kwamen ze erachter, toen hun kind dreumes en onhoudbaar werd, dat een kamertje van Ikea beter binnen het kind-zijn valt :hihi:
Due-scimmie schreef:
23-09-2019 22:34
Hier in de wijk heeft iemand een roze kinderwagen met panterprint. Echt een gedrocht in mijn ogen. Daarmee vergeleken is dit een prachtig ewagen
Echt :rofl: de eventuele tweede zal maar een jongen zijn... (ik verwacht nl dat dit het slag mensen is dat een jongen niet in een roze kinderwagen legt, om maar ff stereotyp te zijn)
Susan schreef:
23-09-2019 10:57
[...]

Een beer dat baarmoedergeluiden nabootste

[...]
:rofl:
Na een nachtje er over slapen heb ik er toch een. Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Het waren plastic ronde dingen die je vacuum op je borsten kon doen na borstvoeding geven, om lekken te voorkomen. In plaats van van die ronde wattendingen.
Heel verhaal over ergonomisch, milieuvriendelijk (want herbruikbaar) gebruikersgemak en bla bla aan marketingpraat.
Bleek dat die dingen niet bleven plakken als het wat vettig was. Kijken wat er aan je tieten hangt na baby voeden of een half uurtje kolfen. Dat veegde ik normaal weg met zo'n witte doek, maar dan bleven die dingen dus niet plakken. Thuis een washandje met zeep er over heen dan maar (hoezo, dat voelt fijn om dat en paar keer per dag te moeten doen) en op je werk met gezamenlijke toiletten smokkelde ik dan een washandje een toilet in.
Tot ik zo'n ding een keer te laat verwisselde. BIj zo'n wattig dingetje, als 'ie dan een beetje nattig werd, dan kwam er weleens een druppeltje doorheen. Balen, maar als je dan je borstvoedingsshirt in een juiste vouw doet kan je zo'n drupje nog camoufleren als je je niet direct om kan kleden. Zo'n vacuum unit blijkt er dan opeens af te vallen en dan is de tegendruk weg en plens, halve shirt nat :-$ . Wat een ondingen. En ze waren best prijzig ook.
Weet iemand wat voor dingen ik bedoel?

Edit: gevonden!
Afbeelding
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 22:56
4.11% gewijzigd
Een lekschaal? die van mij was echt te groot om onder een shirt te dragen. Die gebruikte ik alleen tijdens het kolven/voeden om melk van de andere borst te vangen.
Rosings, ik heb 'm net gevonden, hierboven bij geplakt.
Het waren geen lekschalen, maar - ik zie nu het juiste woord - zoogcompressen.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
23-09-2019 22:37
Echt :rofl: de eventuele tweede zal maar een jongen zijn... (ik verwacht nl dat dit het slag mensen is dat een jongen niet in een roze kinderwagen legt, om maar ff stereotyp te zijn)
Jup. Volledig stereotype. Inclusief naam.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
23-09-2019 22:51
Een lekschaal? die van mij was echt te groot om onder een shirt te dragen. Die gebruikte ik alleen tijdens het kolven/voeden om melk van de andere borst te vangen.
Jaaaa! Die heb ik door het forum hier gekocht voor bij de tweede!!!

Dramaverhaal: man heeft ze gesteriliseerd in de magnetronsterilisator, en daar zitten ze tot op dit moment nog in. Dochter is ondertussen ruim 18 maanden :facepalm:

Nooit gebruikt dus, en omdat dochter altijd bv heeft gehad heb ik tot nu ook nooit meer aan het bestaan van die sterilisator gedacht. Ik ga me even rustig in een hoekje zitten schamen :$ :$ :$
aaaanne schreef:
23-09-2019 22:53
Rosings, ik heb 'm net gevonden, hierboven bij geplakt.
Het waren geen lekschalen, maar - ik zie nu het juiste woord - zoogcompressen.
Oh die! een vriendin van mij zwoor daarbij!
Alle reacties Link kopieren
Die lilypadz heb ik gebruikt tijdens het sporten toen ik zwanger was van de oudste. Ik doe een ijssport, en zelfs met een beha aan en twee lagen kleding zag je mijn tepels overal doorheen schijnen. Met die dingen op had ik daar dus serieus totaal geen last meer van :worship:
Oh wel leuk om te horen dat er mensen zijn die er wel echt wat aan hadden. Ik dacht dat het alleen marketing was waar ik ingetrapt was, maar voor sommigen werkt het dus wel echt goed.
Ik moet zeggen dat als ze eenmaal zaten het prettig zat, zonder bh met dingen er in gestopt. Maar dat gedoe met vetvrij maken vond ik al niks, en toen ik dus een keer opeens half nat was is het openbaar dufde ik ze niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
23-09-2019 23:02
Oh wel leuk om te horen dat er mensen zijn die er wel echt wat aan hadden. Ik dacht dat het alleen marketing was waar ik ingetrapt was, maar voor sommigen werkt het dus wel echt goed.
Ik moet zeggen dat als ze eenmaal zaten het prettig zat, zonder bh met dingen er in gestopt. Maar dat gedoe met vetvrij maken vond ik al niks, en toen ik dus een keer opeens half nat was is het openbaar dufde ik ze niet meer aan.
Nou ja, ik heb ze dus nooit gebruikt tijdens bv geven, toen zweerde ik bij de goedkoopste wattenpads van de etos.

Maar nogmaals: voor een ijssport zijn ze perfect :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven