Huil/schreeuwgedrag buurkinderen - wat is normaal?

26-05-2022 15:42 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan de hand van een post in een ander topic werd ik gewezen op de mogelijkheid om veilig thuis om advies te vragen. Veilig thuis is vandaag iig niet bereikbaar. Punt is dat ik zelf echt niet goed weet wat nu 'normaal' in deze situatie is, als er al een normaal mogelijk is. Heb zelf (nog) geen kinderen, dus geen ervaring met opvoeden en gedrag van kinderen. Vandaar graag jullie brede kijk op de situatie/signalen.

Ik heb een buur, sinds kort een alleenstaande vrouw, met twee kinderen tussen de 3 en 5 jaar oud. Er is een omgangsregeling met vader geloof ik. Buur werkt zelf redelijk aardig wat uren, maar wel in de normaal range geloof ik. Ze is geregeld thuis, helft van de week of 3/4 van de week is ze werken. Sinds dit gezin bij ons in de buurt woont, ongeveer 3,5 jaar is het gedrag van kinderen onveranderd.

De kinderen huilen haast altijd. Als ze binnen in huis zijn dan horen we ze krijsen en gillen/huilen en ook heel lang van duur, en als ze buiten zijn ook heel erg. Er wordt wel gespeeld door de kinderen maar vaak op een manier waardoor moeder/buur dus moet ingrijpen en corrigeren. We kunnen niet zien wat er gebeurd, wegens schutting en privacy, maar horen haar continu 'ingrijpen'. Dat gebeurt op een manier als: ' nee ophouden, niet doen, dat is gevaarlijk, laat los, wat doen jullie nou weer!!!, etc.'.

Ze scheld niet maar schreeuwt wel kwaad tegen de kinderen en de kinderen gaan dan nog harder huilen. Dan trekt ze uiteindelijk de kinderen mee naar binnen nadat het een uur lang fout gaat buiten (als in enorm gekrijs). De uren daarvoor ook gehuil en gekrijs maar dan stopt het tussendoor een paar minuten of afwisselend met ook kindergelach/gepraat. En dat naar binnen halen gaat wel eens iets ruwer, lijkt het, aan de hand van de geluiden. Maar nooit geluiden die lijken op slaan o.i.d. Kinderen horen we dus echt elke dag 1/2 of 3/4 van de dag huilen en schreeuwen. Lijkt mij ongezond. Zekers als het jaren doorgaat, wat nu zo lijkt te zijn. Bovendien kunnen we nooit meer rustig in de tuin zitten, want kinderen zijn super veel buiten, zolang het niet regent en niet hard waait en buiten de slaaptijden van de kinderen.

Haar al meermaals aangesproken op geluidsoverlast, omdat kinderen dus elke week of om de week om 06:40 wel eens in de tuin gedropt worden en wij daar in het weekend wakker van worden. Moeder/buur ontkent dat ze dit doet... en doet dan heel vijandig terug naar ons. Haar reactie op ons vriendelijke bezoek dit een uurtje of 2 uit te stellen - dat maakt dat ik me ook wat ongerust maak. Het ontkennen en meteen boos doen, vind ik typisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
26-05-2022 16:52
Dus je bent het wel met me eens dat kindergejank behoort tot de normale leefgeluiden?
Tot op zekere hoogte, maar ja welke hoogte dan. Dat was de vraag. Als het jarenlang continu is, is dat dan normaal, of is er dan iets aan de hand?
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 16:54
We spreken hen ook niet de hele tijd aan op 'overlast'. Pas als het echt te veel is, te vroeg, te vaak... we zijn redelijk verdraagzaam. Denk dat het maximaal 2 a 3 keer per jaar voorkomt, eerder 1 a 2 keer per jaar als ik het echt niet meer trek. Hele tijd zeuren om huilende kinderen is funest voor de verstandhouding en het onderlinge contact.

In het oppervlakkige contact zeggen we elkaar gewoon vriendelijk gedag - alleen als we dus iets bespreekbaar willen maken doet ze raar.
En wat dan als die beeb van jou straks ook de hele dag jankt? Trek je dat dan wel? En mogen de buren dan ook komen jengelen over geluidsoverlast?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat er nogal hard wordt gereageerd richting TO. Kinderen vab 3 en 5 die de hele dag huilen en een moeder die daar constant bozig bovenop zit klinkt niet per se normaal. Het klinkt mij in de oren als een moeder die het zwaar heeft, en moeite heeft met het sussen van de situatie. Tuurlijk krijsen kinderen wel eens en er is ook wel een fase dat alles niet goed is, maar dan nog zou ik het bizar vinden om daar als buren de hele dag deelgenoot van ze zijn. Kan TO er iets mee? Dat denk ik niet. Het klinkt niet als een Veilig Thuis situatie. Moeder zou vast wat hebben aan opvoedbegeleiding maar als ze dat zelf niet wil dan kan TO niet veel anders dan blijven aangeven als er overlast is. En dat is frustrerend…
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
26-05-2022 16:57
En wat dan als die beeb van jou straks ook de hele dag jankt? Trek je dat dan wel? En mogen de buren dan ook komen jengelen over geluidsoverlast?
Lijkt net alsof jij je persoonlijk aangevallen voelt door een topic waarin advies gevraagd wordt over wat normaal is. Ten eerste ik ken genoeg baby's en kinderen die niet zo veel huilen en schreeuwen, de meerderheid van de buurt en alle kinderen van onze vrienden en kennissen en familieleden. De kans is dus groot dat ons kind niet 4 jaar lang non stop huilt. En als dat wel het geval is dan zou ik zelf initiatief nemen om in goed contact te blijven met de buurt en mij schamen en proberen de verstandhouding uit eigen beweging goed te houden.

Verder zou ik ook echt op zoek gaan naar hulp, want jaren achtereen non stop huilen, krijsen en negatief aandachttrekkerij gedrag van kinderen lijkt mij niet de bedoeling en niet gezond. Ik zou al helemaal niet mijn kind de hele dag buiten laten krijsen. Net zo goed als dat ik heel erg oplet of we anderen niet tot last zijn qua andere leefgeluiden.
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 16:55
Tot op zekere hoogte, maar ja welke hoogte dan. Dat was de vraag. Als het jarenlang continu is, is dat dan normaal, of is er dan iets aan de hand?
Dat kunnen wij echt niet inschatten vanachter onze iPad.

As we speak…..ik heb een 10-jarige vooralsnog zonder diagnose, maar met overduidelijk kenmerken van ADHD.
Die heeft vandaag sinds een uur of 12 non stop buiten gespeeld in de bosjes met een hele kinderschare. Klimmen, klauteren, stoeien, lachen, gieren, brullen.
Leuk, leuk, leuk, zo leuk dat er geen tijd voor andere dingen werd gemaakt. Tot daarnet kind thuiskomt en zo overprikkeld is dat hier het huis te klein is. Komt net thuis voor het eten en begint al te roepen hoooooooongeeeeeeer te hebben. Prima, ga even lekker douchen, en als je klaar bent is het eten uitgeserveerd.
Reactie: WAAAAAAAAAAAT???? IK HEB HOOOOOOOONGEEEEEERRRRRR, IK HEB ETEN NODIG EN IK KRIJG GEEN ETEN VAN JULLIEEEEEEE……..HUIL, SNIK, GIL, KRAKEEL, TRAAN, SLIK, BOOS, WOEDEND, HARDER EN HARDER. In de tussentijd springen en tekeer gaan. Absoluut niet normaal in mijn ogen en uiteraard spreek ik kind op dat gedrag aan. Ik stel luid en duidelijk dat voor alles gezorgd is, dat de enige taak van kind is dat dat lichaam zo snel mogelijk onder die douche gaat staan, schoon en wel onder die douche vandaan komt zodat we zonder stanklucht aan tafel kunnen. Hoe langer kind te keer gaat, hoe langer dat moment van eten op zich laat wachten. Begint kind nog luider: ZIE JE WEL, JIJ GEEFT ME NIKS TE EEEEEEEETEN, NOOIT.

Nou, leuk. Ik heb alle ramen open staan en dat geschreeuw was vijf wijken verderop nog te horen. Het is dat mijn kind een wel doorvoede indruk maakt en wij regelmatig worden gespot met zakken vol voedsel, anders zou men zomaar denken dat ons kind te kort komt en op rantsoen gezet is. En dan ook nog een moeder heeft die van boosheid na 5 pogingen om een rustig gesprek te voeren ook haar stem verheft.

Inmiddels is de boodschap ontvangen, kind is onder de douche vandaan en maakt een kalme en tevreden indruk. Heeft trek en schuift zometeen lekker schoon aan tafel. Alles goed gekomen.

Maar hee, het heeft mij daarnet wel weer een aantal grijze haren opgeleverd. Zomaar, spontaan. En waarom……..kind is duidelijk overprikkeld en moet echt even kalmeren. Letterlijk en figuurlijk.


Zou mijn buurvrouw in zo’n geval VT bellen zou ik behoorlijk van slag zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 16:54
We spreken hen ook niet de hele tijd aan op 'overlast'. Pas als het echt te veel is, te vroeg, te vaak... we zijn redelijk verdraagzaam. Denk dat het maximaal 2 a 3 keer per jaar voorkomt, eerder 1 a 2 keer per jaar als ik het echt niet meer trek. Hele tijd zeuren om huilende kinderen is funest voor de verstandhouding en het onderlinge contact.

In het oppervlakkige contact zeggen we elkaar gewoon vriendelijk gedag - alleen als we dus iets bespreekbaar willen maken doet ze raar.
Ze zal het wellicht als aanval zien, daar wel eens aan gedacht?
En ook: als die kinderen al 4 jaar zo zijn, waarom denk jij dan dat moeders dat met een vingerknip kan veranderen? Denk dat ze dat zelf maar al te graag zou willen, want voor haar is dit ook alles behalve makkelijk, maar er zit nou eenmaal geen aan- en uitknop op kinderen.
Moet zeggen dat ik VT ook wel een verregaande stap vind (maar dat komt wss omdat ik sowieso niet veel vertrouwen heb in die club).
Life is a bitch (and I'm helping her).
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 17:12
De kans is dus groot dat ons kind niet 4 jaar lang non stop huilt.
Dat zeiden al die andere ouders van huilbabies ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 17:12
Lijkt net alsof jij je persoonlijk aangevallen voelt door een topic waarin advies gevraagd wordt over wat normaal is. Ten eerste ik ken genoeg baby's en kinderen die niet zo veel huilen en schreeuwen, de meerderheid van de buurt en alle kinderen van onze vrienden en kennissen en familieleden. De kans is dus groot dat ons kind niet 4 jaar lang non stop huilt. En als dat wel het geval is dan zou ik zelf initiatief nemen om in goed contact te blijven met de buurt en mij schamen en proberen de verstandhouding uit eigen beweging goed te houden.

Verder zou ik ook echt op zoek gaan naar hulp, want jaren achtereen non stop huilen, krijsen en negatief aandachttrekkerij gedrag van kinderen lijkt mij niet de bedoeling en niet gezond. Ik zou al helemaal niet mijn kind de hele dag buiten laten krijsen. Net zo goed als dat ik heel erg oplet of we anderen niet tot last zijn qua andere leefgeluiden.
Je zou pas wat als je er voor staat, dit kun je dus niet zo stellen.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 26-05-2022 17:25
0.33% gewijzigd
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoor geen reden om veilig thuis in te schakelen (er zit iets vals in om dat te doen, ik hoor geen mishandeling en uiteindelijk heb je maar 2x per jaar echt last dus het hoort daar niet huis), missschien wel buurtbemiddeling. Maar goed deze vrouw heeft haar handen nooit vrij met 2 kleine kinderen. Heb je er weleens over nagedacht om hulp aan te bieden? Middag met de kinderen naar de speeltuin zodat buurt het huis/boodschappen kan doen of even bij kan komen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
26-05-2022 17:20
Ik hoor geen reden om veilig thuis in te schakelen (er zit iets vals in om dat te doen), missschien wel buurtbemiddeling. Maar goed deze vrouw heeft haar handen nooit vrij met 2 kleine kinderen. Heb je er weleens over nagedacht om hulp aan te bieden? Middag met de kinderen naar de speeltuin zodat buurt het huis/boodschappen kan doen of even bij kan komen?
Ja, in een eerdere reactie aangegeven deze vrouw in het eerste jaar a anderhalf jaar best regelmatig geholpen te hebben met o.a. opvang van kinderen. Tot dat ik het idee kreeg dat hier misbruik van gemaakt werd en ze het ook steeds meer vanzelfsprekend begon te vinden en hierin claimend werd. Maar ook op andere vlakken geholpen, die mij het idee gaven, achteraf, dat ze er misschien misbruik van wilde maken. Omdat de redenen en excuses voor die verzoekjes zo vaag waren en zo makkelijk op te lossen door haarzelf. Dus op een gegeven moment dit 'afgebouwd' en wat meer afstand genomen. B.v. weken lang meerdere keren op ons wifinetwerk willen bivakeren, terwijl er ook zo iets is als 3g en of een helpdesk inschakelen bij wifi problemen. Dit eiste ze dan ook echt op en werd boos als we dit een keer niet wilden of konden aanbieden (b.v. toen we op vakantie waren in het buitenland).

Ze vertelde dan zelf immers nooit dat haar wifi inmiddels gerepareerd was, of dat het niet meer nodig was, bleef gewoon gebruik maken van ons netwerk. Onze andere buren hebben ons hiervoor meermaals gewaarschuwd. En deze buur heeft het financieel niet slecht hoor. Tis niet alsof ze in de bijstand zit of niet rond kan komen. Dan je zeggen: hoe weet je dat nou.... nou als er alsmaar nieuwe en dure spullen aangeschaft worden of het hele huis word onder handen genomen... Dat gaat echt niet als je heel krap zit.
Ttroeteltje schreef:
26-05-2022 17:12
Dat kunnen wij echt niet inschatten vanachter onze iPad.

As we speak…..ik heb een 10-jarige vooralsnog zonder diagnose, maar met overduidelijk kenmerken van ADHD.
Die heeft vandaag sinds een uur of 12 non stop buiten gespeeld in de bosjes met een hele kinderschare. Klimmen, klauteren, stoeien, lachen, gieren, brullen.
Leuk, leuk, leuk, zo leuk dat er geen tijd voor andere dingen werd gemaakt. Tot daarnet kind thuiskomt en zo overprikkeld is dat hier het huis te klein is. Komt net thuis voor het eten en begint al te roepen hoooooooongeeeeeeer te hebben. Prima, ga even lekker douchen, en als je klaar bent is het eten uitgeserveerd.
Reactie: WAAAAAAAAAAAT???? IK HEB HOOOOOOOONGEEEEEERRRRRR, IK HEB ETEN NODIG EN IK KRIJG GEEN ETEN VAN JULLIEEEEEEE……..HUIL, SNIK, GIL, KRAKEEL, TRAAN, SLIK, BOOS, WOEDEND, HARDER EN HARDER. In de tussentijd springen en tekeer gaan. Absoluut niet normaal in mijn ogen en uiteraard spreek ik kind op dat gedrag aan. Ik stel luid en duidelijk dat voor alles gezorgd is, dat de enige taak van kind is dat dat lichaam zo snel mogelijk onder die douche gaat staan, schoon en wel onder die douche vandaan komt zodat we zonder stanklucht aan tafel kunnen. Hoe langer kind te keer gaat, hoe langer dat moment van eten op zich laat wachten. Begint kind nog luider: ZIE JE WEL, JIJ GEEFT ME NIKS TE EEEEEEEETEN, NOOIT.

Nou, leuk. Ik heb alle ramen open staan en dat geschreeuw was vijf wijken verderop nog te horen. Het is dat mijn kind een wel doorvoede indruk maakt en wij regelmatig worden gespot met zakken vol voedsel, anders zou men zomaar denken dat ons kind te kort komt en op rantsoen gezet is. En dan ook nog een moeder heeft die van boosheid na 5 pogingen om een rustig gesprek te voeren ook haar stem verheft.

Inmiddels is de boodschap ontvangen, kind is onder de douche vandaan en maakt een kalme en tevreden indruk. Heeft trek en schuift zometeen lekker schoon aan tafel. Alles goed gekomen.

Maar hee, het heeft mij daarnet wel weer een aantal grijze haren opgeleverd. Zomaar, spontaan. En waarom……..kind is duidelijk overprikkeld en moet echt even kalmeren. Letterlijk en figuurlijk.


Zou mijn buurvrouw in zo’n geval VT bellen zou ik behoorlijk van slag zijn.
Vt bellen zou ik niet doen maar adhd is geen reden om zo uit je plaat te gaan.
Prolo schreef:
26-05-2022 17:36
Vt bellen zou ik niet doen maar adhd is geen reden om zo uit je plaat te gaan.
Overprikkeling in dit geval wel.
Hoewel ik het niet goed ga praten, ik ken kind. Het voorval was van korte duur en inmiddels heeft kind zijn verontschuldiging aangeboden.

Het zoogdierenbrein was aan zet. Voelen sloeg meteen om in doen. Denken kwam pas later.
Prolo schreef:
26-05-2022 17:36
Vt bellen zou ik niet doen maar adhd is geen reden om zo uit je plaat te gaan.
Had ik dat nou maar eerder geweten, dan had ik het zoon wel verteld :cry:
Ttroeteltje schreef:
26-05-2022 17:41
Overprikkeling in dit geval wel.
Hoewel ik het niet goed ga praten, ik ken kind. Het voorval was van korte duur en inmiddels heeft kind zijn verontschuldiging aangeboden.

Het zoogdierenbrein was aan zet. Voelen sloeg meteen om in doen. Denken kwam pas later.
Joh laat toch. Die prolo heeft duidelijk geen idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt als een moeder die het zwaar heeft en inmiddels door de buren ook nog eens op haar tenen loopt, niet als een moeder die haar kinderen mishandeld als ik jouw verhaal lees.

Jij schijnt heel goed te weten wat jij zou doen in deze situatie. Je schijnt heel goed te weten hoeveel jouw buurvrouw werkt, en hoeveel er binnen komt,waar ze het aan uitgeeft enz.
Je komt op mij niet over als de buurvrouw die zich zo'n zorgen maakt om de buurkinderen.
Als dit echt al jaren speelt, waarom trek je nu pas aan de bel?
noekie-noek wijzigde dit bericht op 26-05-2022 18:36
48.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
To die mevrouw leunde naar jouw mening wat te zwaar op jou, maar VT inschakelen voor geluidsoverlast is net zo goed raar misbruik-gedrag. Daar is VT niet voor. Wel de woningbouw of buurtbemiddeling.

Heel bijzonder dat je van alles insinueert op basis van geluid en je ziet zogenaamd nooit wat, maar je weet wel precies welke nieuwe spullen zij hebben en wat er op de bankrekening staat.

Daar je voor een ander precies weet hoe het heurt, zou ik je adviseren om zelf ook beschaafd gedrag te blijven vertonen en niet uit wraak instanties op iemand afsturen die niet bij het door jouw ervaren probleem passen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-05-2022 18:07
50.93% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 17:12
Lijkt net alsof jij je persoonlijk aangevallen voelt door een topic waarin advies gevraagd wordt over wat normaal is. Ten eerste ik ken genoeg baby's en kinderen die niet zo veel huilen en schreeuwen, de meerderheid van de buurt en alle kinderen van onze vrienden en kennissen en familieleden. De kans is dus groot dat ons kind niet 4 jaar lang non stop huilt. En als dat wel het geval is dan zou ik zelf initiatief nemen om in goed contact te blijven met de buurt en mij schamen en proberen de verstandhouding uit eigen beweging goed te houden.

Verder zou ik ook echt op zoek gaan naar hulp, want jaren achtereen non stop huilen, krijsen en negatief aandachttrekkerij gedrag van kinderen lijkt mij niet de bedoeling en niet gezond. Ik zou al helemaal niet mijn kind de hele dag buiten laten krijsen. Net zo goed als dat ik heel erg oplet of we anderen niet tot last zijn qua andere leefgeluiden.
Jij weet al dat dat er niet is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
26-05-2022 17:49
Joh laat toch. Die prolo heeft duidelijk geen idee.
Geen nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
26-05-2022 16:47
Daar moet buuf ook maar net zin in hebben he.

En wat je laatste zin betreft: niks gelezen over al die kinderen van toeslagenaffaire-slachtoffers die nu nog steeds ergens in de residentiële hulpverlening zitten?
En lees ook eens over wat er gebeurd met kinderen wiens ouders in scheiding liggen, nota bene een kinderrechter heeft daar recent een boek over geschreven over wat de bemoeienis van VT in dergelijke gevallen doet. Hint: ongeveer hetzelfde als bij kinderen wiens ouders door de belastingdienst kapot worden gemaakt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar hierop aanspreken is toch geen gek verzoek?
Haar al meermaals aangesproken op geluidsoverlast, omdat kinderen dus elke week of om de week om 06:40 wel eens in de tuin gedropt worden en wij daar in het weekend wakker van worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 17:31
Ja, in een eerdere reactie aangegeven deze vrouw in het eerste jaar a anderhalf jaar best regelmatig geholpen te hebben met o.a. opvang van kinderen. Tot dat ik het idee kreeg dat hier misbruik van gemaakt werd en ze het ook steeds meer vanzelfsprekend begon te vinden en hierin claimend werd. Maar ook op andere vlakken geholpen, die mij het idee gaven, achteraf, dat ze er misschien misbruik van wilde maken. Omdat de redenen en excuses voor die verzoekjes zo vaag waren en zo makkelijk op te lossen door haarzelf. Dus op een gegeven moment dit 'afgebouwd' en wat meer afstand genomen. B.v. weken lang meerdere keren op ons wifinetwerk willen bivakeren, terwijl er ook zo iets is als 3g en of een helpdesk inschakelen bij wifi problemen. Dit eiste ze dan ook echt op en werd boos als we dit een keer niet wilden of konden aanbieden (b.v. toen we op vakantie waren in het buitenland).

Ze vertelde dan zelf immers nooit dat haar wifi inmiddels gerepareerd was, of dat het niet meer nodig was, bleef gewoon gebruik maken van ons netwerk. Onze andere buren hebben ons hiervoor meermaals gewaarschuwd. En deze buur heeft het financieel niet slecht hoor. Tis niet alsof ze in de bijstand zit of niet rond kan komen. Dan je zeggen: hoe weet je dat nou.... nou als er alsmaar nieuwe en dure spullen aangeschaft worden of het hele huis word onder handen genomen... Dat gaat echt niet als je heel krap zit.
Dit heeft inderdaad erg veel te maken met dat je je zorgen maakt om de kinderen.
Ttroeteltje schreef:
26-05-2022 17:41
Overprikkeling in dit geval wel.
Hoewel ik het niet goed ga praten, ik ken kind. Het voorval was van korte duur en inmiddels heeft kind zijn verontschuldiging aangeboden.

Het zoogdierenbrein was aan zet. Voelen sloeg meteen om in doen. Denken kwam pas later.
Vervelend voor hem
Lotje12345 schreef:
26-05-2022 16:55
Tot op zekere hoogte, maar ja welke hoogte dan. Dat was de vraag. Als het jarenlang continu is, is dat dan normaal, of is er dan iets aan de hand?
Tuurlijk is dit niet normaal. Hoe is de rest van de buurt?
VT zou ik niet bellen. Kinderen worden daar over het algemeen niet beter van. Tenzij ernstige verwaarlozing ed
Alle reacties Link kopieren Quote
Prolo schreef:
26-05-2022 18:30
Tuurlijk is dit niet normaal. Hoe is de rest van de buurt?
VT zou ik niet bellen. Kinderen worden daar over het algemeen niet beter van. Tenzij ernstige verwaarlozing ed
Rest van de buurt is rustig, terwijl daar ook jonge kinderen wonen die buitenspelen. Er was eens een gezin in de buurt waar wel echt mishandeling plaats vond. Toen met meerdere buren besloten om daar wel VT voor te bellen.

Wat ik eerder al zei zou ik niet VT bellen om een melding te doen, en zou ik alles anoniem houden. Hun adres/namen en mijn adres en namen. Gewoon om te bevragen of er nog meer signalen zijn om op te letten of te peilen hoe 'normaal' dit is en of ik mij zorgen moet maken.

Maar kennelijk is die vraag hier al beantwoord: normaal is het waarschijnlijk niet, maar ook niet zorgelijk. Dus dank voor alle input.
Nogmaals TO, je moet de buurvrouw niet. Dat kan. Maar jouw ergernis over haar nieuwe meubels en haar grienende kinderen veranderen in een veilig thuis-melding is ook een beetje mal.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven