Iemand ervaring met een ‘nachtnanny’?
donderdag 16 januari 2020 om 10:26
Hallo, Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een nachtnanny? Hoe was het bureau, was het snel te regelen, voelde je je er goed bij?
Wij hebben geen familie en ons sociale netwerk is zelf ook druk met kleine kinderen dus een nachtje logeren of hulp kunnen wij niet zomaar regelen.
We zijn ook al 4 jaar geen nacht alleen samen geweest zonder de kinderen en Ik kan me niet herinneren wanneer ik later dan om 7:00 uur wakker was ‘s morgens.
We splitsen al op, slapen geregeld apart (1 van ons bij een kind) om de ander te ontlasten maar het huis is gehorig dus zodra de kleuter wakker wordt rond 6:30 wordt je toch wakker.
Een nacht nanny dus. Heb het bestaan ervan net ontdekt dus vandaar even een verkennend onderzoekje hier. Misschien heeft iemand er ervaring mee?
Wij hebben geen familie en ons sociale netwerk is zelf ook druk met kleine kinderen dus een nachtje logeren of hulp kunnen wij niet zomaar regelen.
We zijn ook al 4 jaar geen nacht alleen samen geweest zonder de kinderen en Ik kan me niet herinneren wanneer ik later dan om 7:00 uur wakker was ‘s morgens.
We splitsen al op, slapen geregeld apart (1 van ons bij een kind) om de ander te ontlasten maar het huis is gehorig dus zodra de kleuter wakker wordt rond 6:30 wordt je toch wakker.
Een nacht nanny dus. Heb het bestaan ervan net ontdekt dus vandaar even een verkennend onderzoekje hier. Misschien heeft iemand er ervaring mee?

donderdag 16 januari 2020 om 10:27
donderdag 16 januari 2020 om 10:30
Zodat ze er in elk geval niet uit hoeven als ze wakker worden?strings-attached schreef: ↑16-01-2020 10:27Als het zo gehorig is dat je toch wel wakker wordt wat heeft een nacht oppas dan voor nut?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik geloof ook niet dat ik er snel voor zou kiezen, tenzij het een oppas is die ze overdag ook vaak zien, maar dat is denk ik niet zo. Ik denk dat mijn kinderen het vrij raar zouden vinden/hebben gevonden om 's nachts opeens een vreemde aan hun bed te hebben staan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 16 januari 2020 om 10:31
Ik neem aan dat je dan dus lekker een nachtje weggaat naar een hotelstrings-attached schreef: ↑16-01-2020 10:27Als het zo gehorig is dat je toch wel wakker wordt wat heeft een nacht oppas dan voor nut?

donderdag 16 januari 2020 om 10:35
Dat vind toch niemand prettig? Ik neem aan dat ze eerst wel even komen kennismaken, niet dat ze drie minuten voor jouw vertrek binnen wandelen, je de sleutel overhandigd en naar de kinderen wijst en zegt: succes!Susan schreef: ↑16-01-2020 10:30Zodat ze er in elk geval niet uit hoeven als ze wakker worden?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik geloof ook niet dat ik er snel voor zou kiezen, tenzij het een oppas is die ze overdag ook vaak zien, maar dat is denk ik niet zo. Ik denk dat mijn kinderen het vrij raar zouden vinden/hebben gevonden om 's nachts opeens een vreemde aan hun bed te hebben staan.

donderdag 16 januari 2020 om 10:37

donderdag 16 januari 2020 om 10:40
donderdag 16 januari 2020 om 10:49
Dan is het toch nog steeds een onbekende? Ik zou dan ook liever voor een oppas gaan die eerst een tijdje komt als de kinderen wakker zijn en die na verloop van tijd af en toe een nachtje kan blijven slapen. 's Nachts wil je wel echt een vertrouwd gezicht zien, lijkt me.
Don't waste your time on jealousy,

donderdag 16 januari 2020 om 10:56
Wij hebben een oppas meisje van 16 bijna 17 en 1 dochtertje. Ken dit meisje goed (familie) en past al drie jaar op bij ons. Hebben een logeer kamer. Als wij laat weg zijn slaapt ze altijd hier zodat ze niet laat nog naar huis hoeft en gewoon naar bed kan. Op afspraak gaat ze dan s morgens ook vast naar beneden met dochtertje. Soms spreken we dat niet af dan staan we gewoon samen op.
Heb je vriendinnen met oudere dochters
Ofzo?
Heb je vriendinnen met oudere dochters
Ofzo?
where ever you go, go with your heart
donderdag 16 januari 2020 om 11:09
donderdag 16 januari 2020 om 11:13
Dit. Als er bijvoorbeeld een meisje wel eens ‘s avonds oppast, vindt ze het vast niet erg om een keer te blijven slapen.hmprr schreef: ↑16-01-2020 10:40Heb je s avonds wel eens oppas?
Dan zou je misschien eens voor een nachtje kunnen vragen.
Wij hadden een vertrouwd buurmeisje waarbij de ouders in geval van een echte calamiteit wilden bijspringen.
Het lijkt mij voor een peuter niet prettig om s’nachts een onbekende aan zijn bed te vinden.

donderdag 16 januari 2020 om 11:20
Geen familie kan ook betekenen “geen contact met familie”. En ik lees nergens dat ze geen vrienden hebben, alleen dat hun netwerk ook kleine kinderen heeft en daar druk mee is. Wij hebben zat vrienden, maar die zadel ik ook liever niet op met mijn kind bovenop hun eigen gezin. En lang niet alle vrienden zouden vertrouwd genoeg zijn voor mijn kind.strings-attached schreef: ↑16-01-2020 10:53Geen familie en geen vrienden. Ook sneu TO.
Off topic maar vraag me toch af hoe dat zo komt. Een stel dat alletwee geen familie heeft én alletwee geen vrienden is toch best apart.
donderdag 16 januari 2020 om 11:30
Dat schrijft ze niet. Lezen!strings-attached schreef: ↑16-01-2020 10:53Geen familie en geen vrienden. Ook sneu TO.
Off topic maar vraag me toch af hoe dat zo komt. Een stel dat alletwee geen familie heeft én alletwee geen vrienden is toch best apart.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 16 januari 2020 om 11:46
Lees ik nu dat jullie ook bij je kinderen slapen of slapen de kinderen bij jou? Jonge baby's snappen natuurlijk niets dus die moet je niet nachtenlang laten huilen.
De kleuter kan al wel wat dingen leren, zo heb je een lampje die op groen gaat zodra het tijd is om op te staan. En dat het alleen moet leren slapen. 7 uur is dan wel haalbaar, daarvoor moet de kleuter leren in bed te blijven liggen.
Als het kind verder gezond is, kun je dit echt aanleren. Het vereist echter wel discipline, want natuurlijk wil je kind liever aandacht en zal het in eerste instantie verdrietig of boos kunnen worden. En uiteindelijk gezonder voor de rust van je kleuter en leert het iets meer zichzelf te vermaken.
Natuurlijk zou ik ook een nanny zoeken om een keer écht een avond en nachtje weg te kunnen, je hebt toch wat tijd voor jezelf én je partner nodig.
De kleuter kan al wel wat dingen leren, zo heb je een lampje die op groen gaat zodra het tijd is om op te staan. En dat het alleen moet leren slapen. 7 uur is dan wel haalbaar, daarvoor moet de kleuter leren in bed te blijven liggen.
Als het kind verder gezond is, kun je dit echt aanleren. Het vereist echter wel discipline, want natuurlijk wil je kind liever aandacht en zal het in eerste instantie verdrietig of boos kunnen worden. En uiteindelijk gezonder voor de rust van je kleuter en leert het iets meer zichzelf te vermaken.
Natuurlijk zou ik ook een nanny zoeken om een keer écht een avond en nachtje weg te kunnen, je hebt toch wat tijd voor jezelf én je partner nodig.

donderdag 16 januari 2020 om 11:50
Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Ik heb zelf gewerkt als nanny bij een gezin die een nachtnanny hadden én 3 (!) nanny’s voor overdag (ieder met eigen dagen). Vreselijk. Een vreemde in je huis en vooral ‘s nachts. Nee, lijkt mij niks. Deze nanny kwam om 22.00 uur en ging er dan uit voor voedingen etc en dan ‘s ochtends met de kinderen ontbijten en wachten tot de ouders wakker waren. Dure grap ook trouwens.
Ik zou zelfs nog eerder kiezen voor een slaapcoach oid.
donderdag 16 januari 2020 om 11:58
Ik heb zelf een aantal keren bij oppasgezinnen geslapen. Dat waren wel gezinnen die ik via-via kende.
Ik kwam dan vaak rond het avondeten, bleef slapen en morgens rond 11:00 uur kwamen de ouders dan weer terug van een nachtje weg. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je, je oppas natuurlijk wel ook moet betalen hiervoor. Het is best wat om een nacht ergens anders te slapen. Vaak kreeg ik rond de (e) 120,-
Mijn zus heeft wel eens een heel weekend bij dit oppasgezin opgepast. Van vrijdag morgen tot zondag avond. Zij kreeg toen (e) 400 ofzo.
Mijn tip zou zijn; zoek een oppas die hiertoe bereid is. Via bureaus is vaak nog duurder aangezien ze dan een percentage ook zelf houden. Studenten vinden oppassen vaak een ideale baan.
Ik kwam dan vaak rond het avondeten, bleef slapen en morgens rond 11:00 uur kwamen de ouders dan weer terug van een nachtje weg. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je, je oppas natuurlijk wel ook moet betalen hiervoor. Het is best wat om een nacht ergens anders te slapen. Vaak kreeg ik rond de (e) 120,-
Mijn zus heeft wel eens een heel weekend bij dit oppasgezin opgepast. Van vrijdag morgen tot zondag avond. Zij kreeg toen (e) 400 ofzo.
Mijn tip zou zijn; zoek een oppas die hiertoe bereid is. Via bureaus is vaak nog duurder aangezien ze dan een percentage ook zelf houden. Studenten vinden oppassen vaak een ideale baan.

donderdag 16 januari 2020 om 12:05
donderdag 16 januari 2020 om 12:08
Of vraag eens rond bij collega's of niemand een tienerdochter heeft die dit eens wil doen. Via via ben ik aan de meest betrouwbare oppassen gekomen, die vaak ook nog heel dicht in de buurt wonen. Op die manier kunnen de ouders nog eens bijspringen als het nodig is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 16 januari 2020 om 12:08
Treurniet12 schreef: ↑16-01-2020 11:50Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Ik heb zelf gewerkt als nanny bij een gezin die een nachtnanny hadden én 3 (!) nanny’s voor overdag (ieder met eigen dagen). Vreselijk. Een vreemde in je huis en vooral ‘s nachts. Nee, lijkt mij niks. Deze nanny kwam om 22.00 uur en ging er dan uit voor voedingen etc en dan ‘s ochtends met de kinderen ontbijten en wachten tot de ouders wakker waren. Dure grap ook trouwens.
Ja dat lijkt mij dus heel fijn een keertje.