IJskoude babykamer, stoken?

24-11-2008 12:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de babykamer van mijn zoontje is het werkelijk ijskoud. Wij wonen in een oud huis dat, vooral op de bovenverdieping, slecht geisoleerd is. Op de babykamer kun je bij dit weer zowat wolkjes uitademen.

Nu heb ik me altijd laten vertellen dat je nooit mag stoken op de babykamer ivm droge lucht, maar dit is wel erg koud.

Zoon heeft al een romper, pyama, (dun) slaapzakje met lange mouwtjes aan en twee dekentjes over. Maar als ik hem uit bed haal heeft hij echt steenkoude handjes en een steenkoud gezicht.

Wat nu te doen, toch maar de verwarming aan?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een elektrische kachel met thermostaat in de babykamer. Dochter is in het begin eens onderkoeld geraakt (prematuur geboren, dus ze had sowieso al moeite om op temperatuur te blijven) en toen hebben we besloten om een kacheltje op haar kamer te zetten. Niet om het heel warm te stoken, maar wel om de kou uit de lucht te krijgen. Dikke slaapzakjes e.d. waren in haar maat (44 ) niet te krijgen, dus ze sliep met haar kleertjes aan onder een dubbele deken.



Zo koud als jullie omschrijven is het op haar kamer nooit geweest trouwens. In dat geval zou ik ook zeker een kacheltje o.i.d. aanzetten. Maar wel een met thermostaat dus, die ook weer afslaat als de juiste temperatuur bereikt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven