Ik ben moeder!

17-02-2018 22:12 143 berichten
Een erg hectische bevalling (prematuur, spoedkeizersnede) maar ik wil het met de wereld delen: ik ben moeder geworden!

Onwerkelijk, nog flink aan de pijnstillend, maar ons kindje is buiten levensgevaar. Zo klein, zo mooi, zo sterk, en zo zacht, onze perfecte lieve meid die nu al zo’n karakter heeft laten zien in haar nog niet 1 dag oude leven.

Na de gehele dag te zijn geleefd, amper slaap de afgelopen 2 nachten, na visite van naaste familie die ook danig schrokken dat ze er nu al is, lig ik in het ziekenhuisbed, man naast me op een slaapsofa, beide compleet óp! En wilden we beiden maar 1 ding: hoofd leeg maken met nieuwssites lezen (hij) en Viva forum lezen (ik). Maar ik man helemaal niet lezen joh, ik wil het van de daken schreeuwen!

Ik ben moeder van het mooiste meisje ter wereld, jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

:daisy:
such_preggers schreef:
01-03-2018 21:03
Nu is je enige echte goal naar huis gaan, maar als t zover is ga je feitelijk met een 'pasgeboren' baby naar huis. Met alle ongemakken van dien. Maandelang weinig slaap, wennen aan je nieuwe echte leven en daarnaast t gemis van de verpleging.
Heel herkenbaar! Behalve het gemis van de verpleging dan, ik was erg blij dat we het eindelijk allemaal zelf mochten doen zonder elke dienst een andere mening ;-D
Maar je hebt inderdaad veel langer een echt klein baby'tje met alle zorg van dien (en waarschijnlijk moet je ook nog veel langer wachten op een eerste lachje :roll: )
Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
@hobbelster ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
Lief dat jullie nog Baarn ons vragen, met de kleine gaat het erg goed! Maakt flinke stappen in haar ontwikkeling. Met mij emotioneel een stuk minder, flink last van m’n emoties, gedachten, piekeren, regelmatig slecht slapen ... heb de hulp van coach opgeschroefd en verder heb ik een aantal hele lieve vriendinnen die me geregeld opzoeken waardoor ik me weer even een beetje ‘mezelf’ kan voelen tussen al het kolven, rusten, op en neer naar het ziekenhuis gaan, verzorgen en voeden door.
Heb weinig puf voor visite anders dan m’n vriendinnen en m’n moeder, Als er wel anderen komen dan is het voor de rest van de dag wel een beetje klaar met mij. Vind het ook lastig dat er nog steeds zoveel medisch personeel binnenloopt: kinderarts, fysio, logopedie, lactatiekundige, verpleegsters, etc. Blijf me vasthouden aan de feiten die ons kleintje laat zien: goed groeien, goed proberen zelf te eten, goede ontlasting, zelf op temperatuur blijven, tevreden zijn bij het buidelen.
Hoi Hobbelster,

Ik zag je bericht nu pas. Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder, hoe gaat het nu met jullie? Zijn jullie al richting ontslag aan het gaan of misschien zelfs al thuis?

Dat je emoties zo lastig zijn is vervelend maar misschien ook wel goed. Een vroeggeboorte is, ook al verloopt alles nadien helemaal goed, behoorlijk heftig. Heel logisch dat dat niet in de koude kleren gaat zitten. En best knap dat je het nu al kunt voelen en niet wegstopt! Vergeet ook niet dat je onder invloed staat van hormonen, dat heeft er bij mij iig echt voor gezorgd dat ik sommige dingen anders/ heftiger ervoer. Niet mijn nuchtere zelf was. Misschien kan dat ook meespelen met het je niet jezelf voelen? Fijn dat je steun hebt hierbij!

Hoe gaat het met jou en je man? Zitten jullie een beetje op 1 lijn?

Geen zin hebben in visite behalve wat mensen dichtbij is herkenbaar. Er moet al zoveel op een dag (idd alle hulpverleners en ondersteunend personeel, kolven, praktische zaken regelen...). Voel je vooral niet schuldig! Als jullie thuis gewend zijn en in rustiger vaarwater zitten, kan die visite altijd nog. Wij hebben zelf het geboortekaartje ook pas verstuurd nadat we al een hele tijd thuis waren. Deels omdat we het nog niet uitgezocht hadden maar ook omdat het als uitnodiging gezien wordt en we tijd als gezin wilden.

Ik hoop dat het goed gaat met jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren
@hobbelster ik denk ook nog af en toe aan jullie. Hoe gaat het? Inmiddels thuis met jullie meisje?
Hey, wat lief jullie berichten meiden, doet me goed! Lees het nu pas, hele poos niet hier geweest. Want, drukdruk! Met ons meisje thuis al een maand nu, en wat is het fijn! En wat groeit ze goed! Het is echt een tevreden baby’tje, als je tenminste de krampjes niet meetelt want daar heeft ze wel last van. Maar we gaan samen overal naar toe, boodschappen, winkelen, op bezoek, ze vindt het allemaal prachtig (slaap na 10
Seconden in de maxi-cosi of draagdoek ;-D ) een heerlijk meisje is het!
Mooiste momenten van de dag zijn de keren dat ze aan m’n borst drinkt (1 a 2 keer per dag) en als ik wakker word en man haar tussen ons in heeft gelegd en zij het eerste is wat ik zie. O ja en als ik haar knuffel en ze gaat zoeken / happen in m’n hals, en als ze me aankijkt en soort van lacht, en als man met haar bezig is en ik smelt en als haar oma’s en tantes haar knuffelen en .... pfffff ben verliefd!
:love:

Natuurlijk moeten we regelmatig nog naar het ziekenhuis en staat ze onder strenge controles, ook krijgt ze nog dagelijks medicatie. Dit zal steeds minder worden.
De tijd in het ziekenhuis en Ronald mc Donald huis kijk ik positief op terug; de lieve en zorgzame mensen, hoe goed alles geregeld was, de steun van onze familie en mijn ontzettend lieve en betrokken vriendinnen, de online steun en tips via dit forum :daisy: en het prachtige weer :)
Ook was het voor mij een oefening in loslaten: door tot volledig loslaten en overgave gedwongen te worden móest ik wel vertrouwen op anderen. Daardoor ervaar ik nu dat ik een stuk relaxter ben geworden op allerlei gebied. Ik heb een soort vertrouwen in andere mensen en ook een soort zelfvertrouwen gekregen dat ik eerder niet op die manier heb gevoeld en ik ben daar echt blij mee en dankbaar voor.

Het is grappig dat je dat geboortekaartje noemt, pennelien, want dat moeten we inderdaad ook nog uitzoeken en versturen :P mensen vragen er wel naar hoor maar we hebben enkele mensen gewoon zelf al uitgenodigd voor kraamvisite en de rest meldt zich dan wel nadat ze het kaartje ontvangen hebben.

Ben blij dat ik dit topic toen had voor steun en om van me af te schrijven, ik ga het zeker opslaan en over een tijdje nog eens teruglezen. Nu vooral leven in het nu en volle teugen genieten!

Fysiek weer vrijwel volledig hersteld dus veel mobieler, en ga over een maand of 2 rustig aan weer aan het werk in een nieuwe baan. Veel zin in! Al met al alsnog een hele fijne kraamtijd dus :)

Groetjes!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen hobbelster!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat een dijne update Hobbelster! Top dat alles zo goed gaat en je zo geniet :love:
Alle reacties Link kopieren
Leuk om even te lezen hoe het gaat! En fijn dat je zo lekker geniet. Wat kun je toch houden van zo'n klein mensje.
Nog een keer een korte update, het gaat nog steeds goed! Ons meisje slaapt overdag beter sinds we een herkenbaar ritueel hebben ingevoerd, en we nemen haar overal mee naartoe. Dat doet ze erg goed! Ze is nieuwsgierig en (meestal) vrolijk, lacht volop en is echt allerlei schattige geluidjes aan t oefenen. Ook probeert ze ons soms na te doen (tong uitsteken lukt al goed!)
Ze is een heerlijk mollig baby’tje. We zijn sinds afgelopen week van 6 naar 5 voedingen per dag gegaan en ze slaapt inmiddels ruim 7 uur door per nacht, we hopen ergens komende week op het schema 7-11-15-19-23 te zitten qua voedingstijden :cheer2:

Vanaf komende week gaat ze 2 ochtenden naar het KDV en gaat mama heerlijk weer aan het werk, daar kijk ik echt naar uit!
Alle reacties Link kopieren
:applause: :applause:
Alle reacties Link kopieren
@hobbelster leuk om een update te lezen. Heel veel succes op je werk.
kaartje1 schreef:
08-06-2018 08:04
@hobbelster leuk om een update te lezen. Heel veel succes op je werk.
Dank je! Ik begin voor mezelf dus wel even spannend, maar o zoveel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes met werken, fijn dat het zo goed gaat met je kleintje. Ik kon destijds ook niet wachten. :)

Ga je opbouwen, of blijf je 2 ochtenden werken?
Alle reacties Link kopieren
@hobbelster dat is een uitdaging. Maar vast een leuke uitdaging.
such_preggers schreef:
08-06-2018 13:13
Heel veel succes met werken, fijn dat het zo goed gaat met je kleintje. Ik kon destijds ook niet wachten. :)

Ga je opbouwen, of blijf je 2 ochtenden werken?
Nee wel wat meer, 2 ochtenden, 2(lange) avonden en 1 dag (als man thuis is)
Administratie etc nog in het weekend. Alles bij elkaar waarschijnlijk dus tussen de 20-30 uur.
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd met jullie dochter, geniet er van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven