Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joan: dank je! Ik wordt er helemaal verlegen van. Ik vind mijn meisje natuurlijk ook onzettend mooi, maar ja dat zeggen alle moeders van hun kind.

Maar ik vond de foto's ook erg mooi geworden. Die sepia foto heb ik zelf gemaakt, het jurkje wat ze daar aan heeft heb ik vroeger ook aan gehad. Die andere drie foto's hebben we bij portrait place (v&d) laten maken.

Hoe gaat het met jou verder. Vrijdag is de grote dag! Ben ook zenuwachtig of kijk er gewoon lekker naar uit? Dit is ook echt jouw jaar, eindelijk zwanger, nu trouwen en straks twee heerlijke kindjes in jullie handen.

Bij ons duurde de de 20-weken echo ongeveer 20 minuten. Wij zijn naar een echoburo gegaan en wat ik gehoord heb is dat ze het daar al erg uitgebreid doen. Wij hebben het ook op dvd laten zetten en we hadden een stuk of tien foto's gekregen.

40 minuten per kind dan zit je daar dus bijna anderhalfuur....? Ik vond het wel erg leuk om dat kleine mensje in mijn buik te zien. Even een kleine kennismaking, gluren. Ik weet niet of jij dat ook hebt omdat je vaker een echo hebt, maar ik vond het geweldig.

Ik begrijp dat jullie willen weten wat jullie krijgen ...mogen wij het dan ook weten?????

Liefs Manderley
Ooooh , wat is Rosa een prachtig meisje! Lief!!!
De twintig-weken echo duurde hier (in ziekenhuis) ongeveer 10 minuten-een kwartier.

Ik kan me voorstellen dat het bij tweelingen langer duurt, omdat ze goed moeten kijken hoe de bloedvaten in de placenta's lopen, of de ene niet 'pikt' van de andere, etc.

Nog effies Joan, spannend he!

Ja en dat regelen kost idd veel tijd... nog even een kadootje voor de ambtenaar en de bode, nog even iets regelen voor de getuigen, bedankjes regelen, fotograaf, bruidsboeket, corsages, jurk, schoenen, ondergoed, etc, etc etc... Vergeet ook de fooi voor het resataurant niet, dat waren wij dus vergeten... sta je daar... beetje lomp van ons
ja spannend hoor joan, nog effies... ent och een jurk? Daar ga je geen spijt van hebben hoor! Wij willen natuurlijk ook foto's zien!!! en 40 minuten per kind. Jeetje, dat is wel veel. MAarja... goed voor de "bonding" nietwaar?

Belle, hoe houden jullie het? Is het een beetje te verwerken. of dringt het nog niet helemaal door bij je man. Ik kan me szo voorstellen dat het zo rauw op je dak valt dat het even duurt voor het inzinkt.

Manderley, wat een heerlijke foto's van Roosje. Echt helemaal super! vooral die "zitten" vind ik geweldig!

Hoe heb je dat eigenlijk gedaan, dat je die foto's op internet kan zetten? Wij hebben alleen gewone foto's gekregen. en geen bestanden.

Eef, Die Zoon met zijn fietsje! echt een ventje he? het blijft een heerlijk mannetje.

Lab, nog nieuws betreffende de stomme B-man? Hoe zullen we m gaan noemen... hmmm... hork = bezet door onze lelijke oude ex-buurvrouw.... UOH is ook al bezet. hmmmmm.... iemand suggesties?

Hier beetje rare dag gehad. vanochtend vroeg wakkergeworden door een blij wakker zoontje in bed. (Hij was 's nachts al een keertje wakker geworden, en toen mocht ie tussen ons in verder slapen. Toen Sander met KAspertje naar beneden ging om eten te geven begon hij (kasper dus) heeeeeel hard te huilen. Dat is ongeveer niet gestopt tot 8:30 uur. beetje geslapen, om 10 uur bij de dokter geweest. Blijkt het arme bventje alweer oorontsteking te hebben. en een flinke ook! Nu hebben we toch een megakuur meegekregen wel 5 ml per dag! Maargoed. als t maar werkt. toch?

daag en tot later
Lieve dames,

Ik kom even snel mijn neus laten zien en vertellen dat ik even niet zo lekker in mijn vel steek, vandaar dat ik niet zo gek veel mail. Ik lees en leef (vooral!) mee, wil natuurlijk wel op de hoogte blijven van ons wel en wee

Er is niet zo gek veel aan de hand, hoor. Heb gewoon even een baal-periode. Met Dries is alles goed, not to worry

'k Ga nu een grote zak M&M's leeg kanen Dikke knuf voor jullie allemaal!

Liefs, C.
Ik had een heel verhaal getypt, Rosa wilde mee typen is het weg...:-(

Lel

Fien sterkte en voor kasper
Inderdaad een knuffel voor Kasper en Lel!!

Wilde hier nog even langs om Joan een heeeeele fijne dag te wensen morgen. Geniet ervan!!!!

Eef hoe trek je het?? Was je bij zoon nu overtijd?? Ik ben benieuwd!

Hier even een rustig dagje met eigenlijk niets. Maandag en dinsdag was meis bij oma en opa, en heb ik veel geschilderd buiten. Beneden moet de lak nog 1 keer, en de dakkapel moet nog helemaal. Daar bleek een plank rot te zijn, en die heeft mijn pa gisteren vervangen. Was gelukkig snel geregeld. Dus nu maar weer wachten op mooi weer.

Het wordt gelukkig erg mooi. Maar dat mag ook wel, het is erg dure verf.

Gisteren gewerkt, en daarna teamvergadering.

Waar ik tranen met tuiten heb zitten brullen (jaja lekker proffi....) omdat er zeer waarschijnlijk een vast vergadermoment gaat komen op een dag dat ik niet werk. Dan moet ik dus een middag extra naar school, en heb je aan die dag dus geen ruk.

ik vond het;

-kortdag om opvang te regelen.

-onfair; fulltimers hebben dan een evengrote vergaderbelasting als partimers, terwijl het in mijn taaklijst WEL omgerekend is.

-partimers die wel die dag werken, hoeven niet een dag extra te komen (en dus opvang te regelen en te betalen), maar parttimers die niet werken wel.

-we vergaderen nu niet zoveel, dus ben bang dat er volgend jaar vergaderingen niet doorgaan, terwijl ik wel opvang heb en betaal.

Allemaal heel persoonlijk natuurlijk, en de meeste fulltimers vinden het juist fijn. Maar ik niet.

En dan krijg je de opmerking; en dan ben je ook nog zwanger....(volgens mij zijn een aantal argumenten WEL objectief, en niet alleen ingegeven door mijn hormoontjes)

Ik heb er voor gekozen om 2 dagen te werken en de rest thuis te zijn. Vooral ook omdat man van half7 tot 7 weg is en meis 30 minuten ziet per dag.

Nou ja...

Het is het einde van de werled niet, maar gisteren dacht k er wel even zo over...

Dus vandaag en leuke knikkerbaan gekocht voor meis (alleen dan met autos) en dat was het wel weer....

liefs Joep
Hey,

He Lel, dat is niet fijn, zo'n periode... hopelijk voel je je snel wat beter in je vel!

Fien, had je al gesproken over the phone. Zoon is niet lang daarna naar bed gegaan, want hij was echt Vervelend Met Een Hoofdletter.

Joep, dat is zwaar k*t zeg! Heb je al geinformeerd naar je rechten? Want een school kan het toch niet zomaar maken om je meer te laten komen? Ben je lid van een vakbond?

(Voor mij persoonlijk zou het een reden zijn om een andere baan te zoeken of om juridische stappen te ondernemen... maar misschien wordt dat ook wel ingegeven door mijn zwangerschapshormonen nu)

Hier trek ik het nog hoor. Nu 3 dagen voor de uitgerekende datum en nog geen 'gerommel', ik zal er dus wel overheen gaan. Zoon was een of twee weken te laat (is nog steeds niet duidelijk, volgens mijn eigen berekeningen en echo ongeveer een week, maar volgens de vk die hem op de wereld zette was hij overduidelijk een 42-weken-kindje). Van Nootje was oorspronkelijk de uitgerekende datum 11 juni, maar door de echo is dat verplaatst naar 22 juni. Ik had een beetje gehoopt dat het dus ergens er tussen in zou zitten wat geboorte betrof, maar helaas...

Nouja, heb wel Enorme Nesteldrang. Gisteren de hele achter-raam-partij staan schoonmaken... met een schuursponsje... En al het onkruid tussen de tuintegels vandaan gepeuterd. En ik moest en zou ineens nog allerlei dingen gaan kopen (knijpers... echt van levensbelang toch? En een afvalemmertje voor op de wc... en een droogrekje... van die stomme dingen die ik nu ineens MOEST hebben, haha)

Voor vandaag had ik bedacht dat ik de voorkant van het huis wilde schoonmaken (ramen), maar door mijn overmatige activiteit gisteren vindt mijn buik dat niet leuk. Gaat dus niet door. Dan maar forummen. En onzinnige dingen kopen...

Zoon is op het moment van de orde. Alles maar dan ook ALLES moet volgens zijn structuur verlopen. Vanmorgen bij de verloskundige werd ik dus door hem naar de weegschaal gesleept. Daarna stond hij op de behandelbank te tikken, zo van 'daar moet jij op!'. En owee als je waagt iets anders dan anders te doen... Of iets op een andere plek te leggen. Ik word er een beetje tureluurs van soms. De telefoon moet en zal terug in de houder. Zodra je je thee op hebt wordt je kopje meegenomen naar de keuken. Er kan niet verder gegeten worden als een ieniemienie gemorst druppeltje melk niet is opgeveegd. Stekkers die uit het stopcontact zijn ziet hij meteen. Dingen die je even op een andere plek hebt gelegd leveren enorme stress op... dat soort dingen. Ach, het schijnt ook een fase te zijn die weer overgaat, maar op dit moment word ik dus echt knettergek van het gejammer en gezeur de hele dag. Wordt nog leuk als er zometeen ineens een baby in zijn territorium zit...

(Oh en heb nog even gedacht dat hij autistisch zou kunnen zijn, maar daar communiceert hij dus echt veeeeel te goed voor. Het schijnt echt een fase te zijn die er bij hoort)

That's all for now!

Joan, een mooie dag morgen!!!

Grtz E.
Lel, !!

Eef, is dat alweer een fase.... .....? Hebben jullie ook het gevoel dat baby's en peuters uit fases bestaan en dat er soms, heel soms, 1 of 2 dagen rust tussen fases zitten???

Kusje voor Nootje op je buik!

Joan: morgen, morgen, morgen!!!! Leuk, leuk, leuk!!!!! En mijn 20-weken echo duurde een goed uur.

Vanaf morgen moet ik je Mevrouw Joan gaan noemen!

Mil, knuffel voor Kasper van Fiepie. Hoe krijg je die 5ml erin? Fje kreeg dat ook, maar die kotste alles weer uit. Gelukkig kwam een halve dag later de koorts weer onder de 41 graden en mochten we stoppen met de AB, omdat ze er toch niets binnen van had gehouden.

Joeppie, niet te druk maken om rare vergadertijden lieverd. Komt tijd, komt raad. Je bent toch niet de enige pt-er die op de vrije dag nu opeens moet vergaderen en opvang moet regelen en betalen?

Na de drie helse weken is Fiepie vandaag gaan logeren bij mijn ouders voor en nachtje. Is maar goed ook, want ik kon niet meer op mijn benen staan. Lig nu dus braaf plat, in de hoop dat het huis vanzelf schoon wordt.

Gisteren hebben we een heel erg leuk huis bekeken, maar nu blijkt dat Quizz' vader ons niet financieel kan helpen. En we hebben maar één inkomen en de huizenprijzen zijn erg, erg hoog hier. Zucht.

Liefs, Lab
haha geweldig eef (zo van een afstandje dan he?) Is inderdaad een fase, dat ze beseffen dat bepaalde dingen horen en volgens een bepaald stramien moeten. Wees gerust, de volgende fase is dat ze leren af te wijken van die patronen. Dus eten houdt dan in; ooit een keer drinken en eten naar binnen krijgen en niet perse eerst alles eten en dan pas drinken bijvoorbeeld.

Dus vast niet autistisch, maar waarschijnlijk gewoon een echte vent.(ik denk dat de meeste mannen die fase nooit helemaal achter zich laten)

en tsja dat werk; ik wil graag een andere baan ja. maar ik denk nu ook; het is bijna vakantie, nog 2 weken, en na de vakantie moet ik 7 weken werken en dan met verlof en dan haal ik het van maart tot de zomer ook wel weer.. En als alles weer op de rit is, ga ik wel eens kijken.

ze weten dus nog niet welke middag het wordt dus ik kan nog niet inschrijven oid op het kdv. Dat ga ik ook pas doen als ZIJ iets weten en dan hoop ik dat er geen plek is, pas na mijn verlof of zo. Dan kunnen ze die eerste weken in hun ### steken.

Ik duim voor je mee dat je niet heel lang over tijd gaat.
quote:joeppie schreef op 19 juni 2008 @ 14:51:

Dus vast niet autistisch, maar waarschijnlijk gewoon een echte vent.(ik denk dat de meeste mannen die fase nooit helemaal achter zich laten)

.

Helaas. Mijn vent heeft dat opruimen en schoonmaken compléét achter zich gelaten.

Mijn vader daarentegen is in staat om de tafel alvast af te gaan ruimen als je nog zit te eten, gewoon omdat hij klaar is met eten. Voor je het weet worden de schalen en je bord onder je neus weggehaald. Maar ik snap het nu en kan mijn moeder gaan troosten: Pap zit gewoon in een fase!
Lab; ik vind het nogal een verschil of ik in plaats van 2 dagen, nu op 3 dagen met mijn kinderen moet gaan sjouwen per week.

Ik moet de dinsdag altijd rustig houden voor meisje zodat ze goed kan slapen, want op het kdv doet ze dat niet, en op donderdag slaapt ze dan weer bij. Dat gaat straks niet meer, en ik zal 1 van de 2 dus steeds wakker moeten maken omdat ze weg moeten.

En ik gun ze graag rustige dagen. Slaap is voor die mormels net zo belangrijk als eten. Hier wel in ieder geval.

Op mijn werk ben ik een van de zeer wienige die op wo en vr werk, de rest eigenlijk allemaal op ma di do. Maar we hebben niet zoveel parttimers, en helmaal niet veel met kinderen.

Ik roep dus een beetje alleen. En de grijze hoofden die het horen snapen het niet.
hier altijd frustratie in het weekend. Door de week gooi ik alle troep en vaat op het aanrecht, een uur voor man komt gooi ik het netjes weg of doe ik het in de vaatwasser, dus dan is het schoon. In het weekend gaat man echter alles meteen achter mij op lopen ruimen, enigszins geirriteerd. het is trop dus het moet weg, acuut
Joeppie, ik vind het ook nogal een verschil, hoor.

Ik bedoelde het ook niet in de trant van 'waar maak jij je druk om', ik bedoelde het wél in de trant van 'dat kunnen zíj wel willen, maar als dat bij jou niet kan, dan kan dat niet'.

Jammer dat er niet meer pt-ers zijn met kinderen, dan zou je een stuk sterker staan.

Dus ja, ik ben het helemaal met je eens dat ik hoop dat er de eerste tijd geen plaats is op die middag voor Meis ....
Joan: ik wens je een geweldige dag morgen!

Joep: wat een K-actie op je werk. Ze begrijpen daar echt niet waarom je parttime werkt. Ik zou dit ook niet pikken. Je werkt parttime omdat je voor je kinderen wilt zorgen, dat moet ze maar respecteren. Ik hoop voor jou dat het zo gaat als je hoopt.

Eef: de nesteldrand is echt losgebarsten bij jou. Ik ben erg benieuwd wanneer Nootje komt. Ik had ook geen voortekenen, ben 's avonds nog op een feestje van de buurt geweest en een paar uur later begonnen de weeen.

Lab: voor jou. Jammer dat Quiz'vader jullie niet kan helpen. Met 1 inkomen wordt het lastig. Hier staan trouwens wel huizen te koop die met 1 inkomen te doen zijn
Joep, sprak Man net over jou vergader-situatie. Hij werkt ook op een school en zit in de MR. Hij zegt, dat je moet gaan informeren of dit (onzalige, vindt hij ook) plan wel goedgekeurd is door het personeels-gedeelte van de MR. Zo niet, dan mag het niet eens. Zo wel, dan moet het bestuur van jou school jou tijdig (=een half of heel schooljaar van tevoren) hierover inlichten.

Ik heb erg gelachen om jullie reacties op de fase van Zoon. Hij zit nu braaf naar Sesamstraat te kijken, nadat hij klokslag halfzes als piepend op de tv begon te wijzen...
Dat zon beslissing door de (P)mr moet weet ik wel, ik denk alleen dat die voor gaan stemmen omdat het voor fulltimers inderdaad fijner is. Al dat vergaderen zo lukraak door de week, en altijd weer proberen om de juiste mensen bij elkaar te krijgen op een bepaald tijdstip is gewoon lastig.

Ik ben inderdaad wel benieuwd wat de termijn is waarop school het officieel moet laten weten.

Punt is; ik heb een contract van 2,5 dag, en ben 2 dagen op school. Maar zoals Eef ook wel zal herkennen, die halve dag haal je thuis verder met gemak. (voorbereiden, nakijken, mail bijhouden, cijfers of verslagen invoeren)

Maar vanuit hun gezien; ben ik er straks 2,5 dag, wat ook mijn contract is. Wanneer ik dan die ander dingen moet doen.....
Ah Joep, nu snap ik het... tsja als je een contract hebt voor 2,5 dag, kom je er helaas niet onderuit... Hier ook een contract voor 3 dagen en maar 2,5 dag op school aanwezig, maar dit is wel in samenspraak met mijn leidinggevende. Het staat niet zwart-op-wit, en als het niet werkt heb ik pech en zal ik een andere oplossing moeten zoeken, maar dat zal dan wel worden 'aangekondigd'

Je bent inderdaad nog wel een halve dag kwijt aan andere werkzaamheden. Ik zit nu in de positie dat de school mij 'met recht' die halve dag thuis kan laten e-mailen, etc. Ik mag dus niet klagen. Maar als ik een contract had van 3 dagen en ik was ook echt 3 dagen aanwezig, zou ik geloof ik thuis dan ook niks meer doen. De enige reden dat ik die dingen nu thuis doe, is dat ik er tijd voor krijg (die halve dag). Anders konden ze de pot op.

Mmm klinkt een beetje hard... ik hou mijn tijd exact bij, en maak zo'n 2 of 3 overuren per week, structureel. Maar heb nog wel het idee dat dat mijn eigen keuze is. Ik vind sommige dingen (materiaalontwikkelen enzo) gewoon zo leuk dat ik dat deels in eigen tijd doe...

Lab, heb net je andere topic even vluchtig doorgeneusd. Pfff... ik verbaas me over hoe mensen over "stadsen" denken. Jeetje. Alsof iedereen hetzelfde is. Maargoed.

Hoe ver wil je van de huidge woonplek vandaan gaan zoeken? Ik neem aan dat je in de buurt van je ouders wilt blijven? Is de Hoekse Waard iets vooor je? Daar kan je op 1 salaris nog een huis kopen. Gemiddelde eensgezinswoning voor 2 ton. Betaal je hier dus voor een appartement. Eensgezinswoningen zijn hier zo'n 270.000...
hmmm nu is kasper weer ietsje blijer... peniccilline begint te werken... komt Sander thuis van werk met 39,9 graden koorts. arme ziel...

Over die peniccilline... Kasper krijgt het met een spuitje. vind ie heerlijk! Maar hij heeft ook nog nooit echte koorts gehad. maximaal 38,5 en dat vind ik nog gen koorts, beetje verhoging dat wel. die 41 graden van fiep... en van Meisje dat was pas eng.

Ik hou t kort. even voor joan: fijne dag morgen! geniet ervan!

fien
Mil, wat goed dat de AB ín Kasper blijft! Wij zaten hier ook met dat spuitje en ik herinnerde me dat ik als kind vreselijk beroerd van hetzelfde spul was geworden toen ik het met een spuitje kreeg. Fiepje reageerde dus net als ik indertijd...

Ach, die buurman.... Ik heb geen zin om dat hele topic weer te uppen. Er zijn toch behoorlijk wat mensen die je als TO verwijten aannames te maken, terwijl ze zelf een boel aannames over mij maakten. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.

En die hele discussie over 'stadse gewoonten'; Tot een jaar geleden woonde de buurman in een behoorlijk grote stad, dus al die aannames van derden berustten ook al nergens op.

Enfin, de klojo ettert door, of is het normaal tegenwoordig om rond kwart voor zeven 's ochtends je radio op zijn allerhardst tegen het huis van je buren aan te zetten, terwijl je zelf 150 meter verder zit?

We zijn nu inderdaad aan het zoeken in de regio waar we nu wonen, ook vanwege Quizz' reisafstand en afstand tot ouders en dergelijke.

Het stomme was dat schoonvader van het weekend een opmerking maakte over 'een huis wat echt wat voor jullie was geweest'. Toen we informeerden naar de prijs hebben we even heel smakelijk gelachen; het was 'slechts' drie ton boven wat wij te besteden hebben . Een jaar geleden had hij toegezegd ons financieel te willen steunen (door borg te staan), maar dat gaat nu dus niet door. Ach, het komt vast allemaal wel goed.

Belle, hoe is het nu bij jou? Al eenbeetje bijgekomen van de schrik?

Oh, er begint een detective! Laterz!!!
Zo, alvast een bruidstaartje voor ons alles Joan, vanaf morgen Mevrouw Joan!

En deze is voor Kasper!
Joehoe, vandaag trouwt Joan!

(waarom zit ik tegen mezelf aan te praten?)
Ja, ik heb haar op hyves al een fijne dag toegewenst. Ik hoop dat het weer goed is en blijft bij hun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven