Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies!

Handig toch zo'n laptop! Man is met Zoon aangifte aan het doen, Dochter ligt te slapen, kraamhulp is driftig aan het stofzuiten en ik laat me verwennen :-)

Vandaag krijgen jullie als het goed is het geboortekaartje met de naam!

Het verhaal. nou oke dan... geen bevallingrecord gebroken, bij Zoon was ik 2,5 uur kwijt, nu langer. Maar dat was helemaal niet erg, want nu kon ik meer op adem komen en kon ik beter met de pijn omgaan.

Zondagavond klein beetje ieniemieniebeetje slijm, zondagavond laat zat er ook een beeeetje bloed bij. Zo begon het bij Zoon ook. Zondagavond naar bed gegaan, en voelde een beetje een ongesteldheidspijn. 's nachts werden dit krampjes. Op een gegeven moment kwam daar regelmaat in, en om een uur of half vijf ben ik die eens gaan timen... en toen kwamen de krampjes om de 4-6 minuten. Maar het waren nog steeds alleen maar krampjes, definately geen weeen. Wist niet zo goed wat ik moest doen, want krampjes zijn geen weeen, en moest ik nou wel of niet iedereen midden in de nacht gaan wakker schudden. Om 05.15 uur heb ik Man aangetikt en gezegd "ik geloof dat ik een soort van weeen heb". Man heeft toen gezorgd dat Zoon bij mijn schoonouders kwam en de verloskundige gebeld. Moest wel lachen, hoorde hem zeggen "mijn vrouw denkt dat ze weeen heeft... ze weet het niet zeker, maar ze komen wel keurig om de vier minuten" De vk nam het gelukkig serieus en kwam er meteen aan. Uiteraard zakte het toen zij binnenkwam net weg, omdat Zoon net huilend de deur uit was gegaan en ik daar een beetje van slag van was. Gelukkig kwam het snel weer terug (voelde me zo lullig), toen is ze mee gaan 'timen', getoucheerd en toen was het al 4 cm ontlsuiting en moesten we meteen door naaar het ziekenhuis. Let wel, ik haad toen volgens mij dus nog geen weeen. Het waren echt alleen maar krampen. Ik kon ook gewoon gesprekken voeren, heb nog geintjes staan maken met de vk terwijl Man de auto ging halen. Om half zeven reden we de straat uit... en om half elf reden we er weer in, met kind! We waren om kwart voor zeven in het zkh. Daar werden de krampjes langzamerhand echte weeen (aaaauuuuu!). In tegenstelling tot vorige keer kon ik er nu best goed mee omgaan, ik had voor mezelf allemaal trucjes bedacht om door de weeen heen te komen en dat lukte. Ik was ook heel kalm, niet in paniek, niet boos/kwaad/onuitstaanbaar. Op een gegeven moment werd het wel echt erg pijnlijk. Ik hoorde Man aan de vk vragen "waar wachten we nu op?". De vk antwoordde " we wachten tot zij het echt niet meer houdt". Toen dacht ik "NOU DAT IS NU!". Haha... typisch een gedachte van iemand die nog nooit een perswee heeft gevoeld (had ik niet bij Zoon). Niet veel later is de vk gaan toucheren en heeft ze de vliezen doorgeprikt. Daarna ging het heel snel, binnen een paar minuten hield ik het dus echt niet meer (oooh, dat bedoelde ze dus). Ik had me voorgenomen om bij het persen dus echt alles er in te gooien. Dat is gelukt, binnen 3 persweeen in 6 minuten was Dochter er... Navelstreng (wederom) om nekje, te moest al losgeknipt worden voordat ze er helemaal uit was. Er zat ook een knoop in de navelsteng, die heeft ze er in mijn buik zelf ingedarteld... wil niet weten wat er allemaal had kunnen gebeuren... Maargoed. Ze was er dus redelijk snel, ongeveer 2,5 uur nadat de 'echte' weeen begonnen.

Het is hier beetje gekkenhuis, want naast Dochter was Zoon er ook nog (oja :-) ). Zoon heeft gelukkig de hele nacht goed geslapen, Dochter heeft de hele dag als een blok geslapen en toen dacht ze na elven 'en nu wordt ik wakker!!'. Het is een beetje een hongerlapje en ik heb nog niet genoeg bv om haar in haar behoefte te voorzien. Dat was dus tussen half twaalf en drie krijsen, voeden, krijsen, voeden. Om uur of drie ging ze slapen, om kwart over zes werden we pas weer wakker van een bescheiden schreeuw... best netjes, zeker in vergelijking met eerste rampzalige nacht met Zoon destijds...

Drinken gaat redelijk, ze wilde vannacht veel en lang drinken, maar overdag is ze niet wakker te krijgen...

Kraamhulp is wel oke. Ze zal m'n vriendin niet worden, maar ze doet haar werk goed, en ze is niet onaardig.

Zal even een foto op Yahoo zetten van Dochter, ga dan slapen...

grtz E.
heeey Eef; cool je verhaal. Klinkt als een voorbeeldige bevalling!

Zal zo even naar je foto kijken, ik had wel vermoed dat je snel hier zou zijn, dus kwam even spieken.

Ik heb je kaartje gehad en vind het een erg mooie naam!

Nou heel ego; Ik heb een mr JUMMY. haha en 60 sultana koekjes in de smaak peer met een vleugje kaneel. Iemand interesse.

Ik haat spaaracties, heb dus ook niet gespaard, maar meteen alles gekocht wat ik nodig had.

Op yahoo staan fotos.
Oh Eef, wat een prachtig meisje! Zit ik hier helemaal met tranen in mijn ogen (gek die ik er ben).

En leuke bevalling zo te horen (niet te hard nadenken over de navelstreng!).

Liefs, Lab
Lieve Eef,

Wat een ieniemienie meisje! (En dat terwijl ze toch al 50 cm is en 3500 gr. (Ja ik heb je kaartje ook al gehad.) En wat een mooie naam! Helemaal super.

Ze ziet nog een beetje witjes op de foto's maar gelukkig trekt dt altijd snel bij. Ik ben zo benieuwd of het net zo';n schoffie als Zoon gaat worden :-)

Geniet ervan, en van die navelstreng... tja... fijn dat je tegenwoordig goede bevallingshulp hebt. Dan kunnen dat soort dingen gewoon goed worden opgevangen.

Liefs en dikke kus van ons!
allemaal even F5 drukken voor mooi nieuw plaatje!
Eef: wat een mooi meisje!!! Mooie naam ook. (ik heb nog geen kaartje gehad, maar onze post wordt vaak bij de buren bezorgd dus dat komt vast nog wel)

Joep: wat heb jij ook een mooie dochter.Leuk koppie met Mr Jummy???
He Eef

Leuke naam en wat een mooi verhaal over je bevalling, heerlijk toch

Heb trouwens nog een keer een geboorteschilderij gemaakt met de naam van je dochter. Ik dacht dat mijn nichtje misschien wel eens zo zou kunnen gaan heten....helaas, hetw erd een neefje.....een schatje btw.

Heb vandaag de 20 weken echo gehad, alles was goed, was best zenuwachtig, als ik zag wat ze allemaal konden bekijken, echt ongelooflijk!!!!

En.....we worden papa en mama van een zoon en een dochter, nou hoe rijk kun je worden????? Moet zeggen dat het me niet had uitgemaakt, maar dit vinden we toch wel erg leuk, van beide 1.

Nu ga ik mijn slag maar eens slaan in de winkels........

Verder ben ik een beetje van slag; collega van mij is geschorst en mag niet meer op werkplek komen, sleutels en telefoon inleveren. Hij heeft geld verduisterd....en hij was de beoogde opvolger om chef te worden. Ben er helemaal van onderste boven. Er hebben de laatste maanden camera's gehangen om de boel in de gaten te houden.....Ga dan direct denken; Oooo wat heb ik allemaal gezegd en over wie, en dat was niet altijd leuk. Heb een paar hele nare collega's, waar ik gelukkig niet zo vaak mee werk, maar toch.....

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, was iemand waar ik super goed mee kon, hoe kun je je vergissen in mensen.

Tot gauw

Grtzzzz Joan
Hey,

Ik zal even een foto van die navelstreng-met-knoop op yahoo zetten, voor de beeldvorming...
heeey

Eef wat een prachtig kindje heb je toch weer geproduceerd!!!!!

Joan; wat gaaf een zoon en een dochter, het maakt allemaal niet uit natuurlijk bla bla bla, maat toch wel erg gaaf dat je beide gaat meemaken. Heb je wel verdiend na dat lange wachten!

En fijn dat het er ook goed uitzag!!

Vanmiddag de laatste hand gelegd aan het schilderwerk beneden, nu alleen de dakgoot nog.

Alle blasjes van meis zijn nu aan het indrogen, ongeveer de helft heeft nu een korstje, dus ze gaan morgen niet naar het kdv, maar ik ben blij dat het zo goed gaat.

liefs Joep
gatsie eef die is al wel erg strak aangetrokken, ikkan me voorstellen dat je daar een paar keer van moest slikken.

Mijn moeder heeft bij mijn jongste zusje 10 dagen voor tijd een ongelukje met de fiets gehad, daardoor braken haar vliezen. Mijn zusjes was nog niet echt klaar om geboren te worden, nog veel dons en helemaal onder het smeer. Het ongelukje bleek wel haar redding want er zat ook zon knoop in. Een paar dagen later...

Joep
Eef: Wat naar zeg, zo'n dikke knoop. Dan schrik je toch wel als je dat ziet.

Joan: Een jongen en een meid, wat gaaf zeg! (ik ben zelf de helft van een tweeling, ik kan het echt supergoed vinden met mijn tweelingbroer, dus ik ben bevooroordeeld )

Tuurlijk maakt het niet uit, maar het toch leuk van beide 1. Nu kun je ook echt dubbelop gaan shoppen, leuke jongenskleren, leuke meisjeskleren.

En wat een naar bericht over je collega...het lijkt me zo vreemd als iemand die je denkt goed te kennen een verborgen agenda blijkt te hebben.

Joep: jij bent ook actief bezig met verven. En dat terwijl meisje last heeft van haar waterpokke. Jij bent een echte supermama. Ik ben al blij als ik het huis aan kant heb en eten klaar, meisje hier is ontzettend hangerig.
Ik zie er uit als Lola Ferrari :-s
Eef: Ik heb het kaartje ook. Wat een leuke kaart.
quote:zeef77 schreef op 25 juni 2008 @ 14:43:

Ik zie er uit als Lola Ferrari :-s

Dan ben je vast net zo mooi als altijd, maar wel met hele grote borsten! En morgen zijn ze waarschijnlijk nog groter..... maar daarna nemen ze alweer wat af.

Sterkte met de stuwing en de hormonen (en ik heb en klein cadeautje voor je dochter gekocht..).
leeeuk kadootjes zijn leuk!

stuwing = auw
Stuwing vandaag nog een tandje erger?
Hoi,

stuwing is geloof ik alweer aan het afnemen.... valt me tot nu toe alles mee (als je een paar keer met volle borsten in de file hebt gestaan, terwijl je kind thuis zat, dan kijk je iets minder op van een beetje stuwing dan wanneer het je voor het eerst overkomt)

Alles goed hier. Dochter begrijpt het principe van de nacht. Namelijk gewoon slapen tussen de voedingen door. En ik begrijp het principe van Dochter, namelijk iets meer geduld hebben met voeden, niet te vroeg denken 'ooooh ze heeft wel genoeg' (het is geen Zoon die in 5 minuten klaar is, ze neemt de tijd). En als beide principes toegepast worden betekent dat een goede nacht (= voeding om 1 uur, 3 uur en 6 uur)

Ze heeft vandaag voor het eerst een roze dingetje aan, waardoor ze iets meer op een meisje begint te lijken :-) Ben wel blij dat ik vantevoren wat kleine meisjesdingen had gescoord bij de Hema (voorgevoel??), want anders had ik nog niet kunnen wennen aan het feit dat ze een meisje is, met al die jongenskleren... We moeten er echt aan wennen, dat we niet 'hij' of 'hem' zeggen, haha...

grtz E.
Eef: fijn dat jij en je dochter elkaar al zo goed begrijpen.

Ik was net de keuken aan het schoonmaken en dochterlief was blijkbaar bang dat ik zou vergeten om de vloer te dweilen...dus heeft ze de emmer met sop maar omgegooid en ging erin in liggen "zwemmen"

De vloer is inmiddels schoon en droog, Rosa is ook.
Dag meisjes!

Hoe is het met de dames? Hier alles goed! Lag net nog te pitten op de bank, maar S kwam thuis met een "afscheidscadeautje", een andere laptop! Met deze laptop kan ik weer dingen typen als â, ë, á enz. Kon met die andere niet en dat vond ik zo iriritant, net of je niet goed kan spellen (ben ik namelijk een ster in, ahum ). Bovendien is deze lekker snel: ik = heppiedepeppie

Zeef, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Dochter! Wat vindt Zoon er allemaal van...? Dus je vindt cadeautjes leuk? Komt goed uit Wel een nare knoop trouwens op Yahoo, brrrrrr...! Lieve foto's ook, zeg. Wat een lief klein meisje Echt fijn dat het allemaal op rolletjes loopt. Lijkt me toch weer best een heftige omschakeling, maar volgens mij vind je het meevallen (of vergis ik me nu...?).

Ooooooog Joan, wat een FANTASTISCH nieuws over de tweeling. Ik wil niet heel EO-erig klinken, maar wat een Zegen, zeg. Heerlijk!!! Ik zou helemaal los gaan met de uitverkoop nu. Zaterdag komt een vriendin die woensdag de 20 weken echo heeft gehad en zij weet nu ook wat het is. Ze wilt het eigenlijk niet vertellen, maar probeer dat maar eens voor je te houden. Bovendien heb ik een snode plannen gesmeed om het haar te ontfutselen Hahaha, nee hoor, ik ga niet pushen. Het wordt alleen wel lastig als ik de hele tijd mijn ogen dicht moet doen bij de kassa (want we gaan eens goed shoppen)

Jahaa, dinsdag vertrekt S dus voor een dikke maand naar DZ. 'k Ga een kalender maken voor Dries, elke dag een vet kruis zetten voor het slapen gaan. Arme Dries, ik vind het nu al zo sneu voor hem. S vindt het ook niet leuk, maar hoe ouder hij wordt des te meer voelt hij het 'getrek': zijn hele familie in DZ, wij in NL. Da's dus echt wel heel moeilijk soms. Hij zit nu een video te kijken van zijn eerste bezoek in 11 jaar tijd, dat was in 2002. Toen moest hij terug voor zijn MVV (voorlopig visum, was nodig voor de IND). Als je ziet hoe blij zijn arme moedertje was, je moet er ook niet aan denken om je kind 11 jaar niet te zien, toch...? Nu is hij in september 2007 nog geweest, dus deze reis valt het mee. Morgen nog even wat leuke dingen shoppen voor de meisjes in de familie, kan het zelf toch ook niet laten. Ze hebben geen reet en zijn blij met alles.

Verder geen nieuws hier! Groetjes allemaal! xxx C.
Hey,

Ik hou de berichtjes dezer dagen lekker ego, ik vind dat dat mag omdat ik in mijn kraamtijd zit, haha

Hier alles Heel Goed. Echt heel goed! Het gaat als een trein, Dochter snapt het slapen principe (vannacht 01.15 uur en 04.45 uur, netjes toch!), ze snapt het drinken (wat kan dat kind TANKEN zeg...), stuwing is nu al helemaal weg, sterker nog, na het drinken zijn mijn borsten weer helemaal lekker leeg (net als bij Zoon na een paar weken/maanden, dat je borsten helemaal gewend zijn). Ik heb nog niet met van die irritante koffiepads hoeven rondlopen, want ik lek ook niet.

Vandaag is mijn tweede kraamhulp gekomen en die is erg leuk. Veel lekker dan Annie de Gietenwollensok die er de eerste vier dagen was. Ik vind het enerzijds jammer de we Annie de G. vier dagen hadden, anderzijds, beter na vier dagen een hele leuke terugkrijgen dan andersom, toch. Deze kraamhulp is heel relaxed, ook heel positief. Die andere liep moeilijk te doen over de temperatuur van Dochter, maar deze is daar heel rustig in. We hoeven helemaal niet aan de slag met kruikjes en mutsjes enzo, een verademing!

Zo, dat was mijn nieuws. Oh en Zoon vindt het helemaal leuk, wil zijn zusje steeds kusjes geven. Hij krijgt ook van bijna iedereen kadootjes, dus hij steeds blij!

Bedankt voor je kaartjes en kadootjes! Alle post-met-kadootjes die wij krijgen is van mijn Viva-vriendinnen, haha (ik schaam me met terugwerkende kracht dat ik dat bij jullie niet heb gedaan... alhoewel, misschien heb ik sommige dingen wel 'live' gegeven aan deze en gene...)

Grtz E.
* Heel vies woord*

Kadootje, ik moet het kadootje nog opsturen. En de kaart.

Hmmm. Kijk ik net in de la op zoek naar de kaart, besef ik nu ..... Manderley, ik heb hier nog een kaart en dergelijke voor jou liggen, omdat Rosa geboren is.

Ik ben echt heel erg en ga me heel hard in een hoekje zitten schamen. * weer heel vies woord*
och labje,

De kaart voor eef ligt hier ook nog hoor. zelfde verhaal. steeds maar denken, ohja, postzegels... ohja, brievenbus... en het is nu alweer na zessen, dus weer te laat.

Nouja, hij komt wel! (Ik denk dan maar... nu krijgt ze al veel kaartjes, straks ben je de enige op een dag die een kaartje heeft gestuurd. dat is toch veel leuker?

hier alles goed. eindelijk weekend. joeppie! nu ga ik onderuitzakken.

kusjes voor iedereen!
Lab: dat had je niet moeten zeggen, ik was heilig overtuigd dat ik al een kaart van jou had gekregen. Ik heb wel alle kaartjes bewaard die ik heb gekregen, in een grote doos en die staat op Rosa haar kamertje. (een vriendin van mij had ook een kaartje gestuurd en die hebben we niet gekregen, daar kwamen we een paar weken terug achter. Nu heeft ze weer een kaart opgestuurd en die kreeg ik dus een tijdje terug. Was wel leuk en die zit nu ook in de doos erbij :-), dat weet rosa tzt toch niet meer)

Fien: geniet van je weekend. Bevalt je werk nog steeds? En hoe gaat het met Kasper op het kdv?
Ach Lab...niet stressen... mijn kaartjes zijn ook vaak rijkelijk laat. Bovendien ben ik niet het type mens dat dat soort dingen gaat bijhouden hoor... heb echt geen checklist ofzo :-)

Hier alles goed. Voel wel de kraamtranen hoog zitten. Heb nog niet gehuild maar zal vandaag of morgen wel losbarsten... Heb een beetje een dubbel gevoel. Enerzijds vind ik het heel jammer dat het einde van de kraamtijd nadert. Het is toch een bijzondere week en die is alweer bijna voorbij. Anderzijds kijk ik er naar uit om ons huis weer voor onszelf te hebben en vooral om weer een beetje ons eigen ritme te gaan vinden met z'n viertjes, zonder dat je beinvloed word je de kraamhulp.

Met het vertrek van Annie de Geitenwollensok heb ik een beetje het idee dat de kraamtijd al voorbij is. Gek genoeg. Zij was er de eerste vier dagen 8 uur, en onze nieuwe kraamhulp komt 'maar' 5 uur op een dag. Die vliegen voorbij en dan zit je ineens weer in zo'n leeg huis. (sorry, klinkt allemaal heel tegenstrijdig geloof ik... ben echt beetje in de war). De nieuwe kraamhulp is wel leuker dan Annie de G., maar ze valt me ook wel tegen. Ik merk aan kleine dingetjes dat ze ons een beetje strenge ouders vindt. Dan vertelt ze over een gezin waar ze is geweest waar het kind om een winterpeen vroeg, en dat dat raar was, want normaal vragen kinderen om snoep. Dan denk ik dus bij mezelf "mmmm... Zoon krijgt van ons ook geen snoep, dat vindt ze dan vast raar". De eerste dag dat ze er was lieten Man en ik Dochter een tijdje huilen. Het was een drukke dag geweest, met de hielprik, gehoorscreening, nieuwe kraamhulp en oma op visite. Dus wij dachten "laat dat kind maar even de prikkels verwerken, alles er even uitgooien". Toen kwam ze echt een beetje in shock naar boven, omdat we Dochter niet gingen troosten. Vanmorgen begon ze er weer over, dat kinderen troost en geborgenheid nodig hebben, etc, etc etc... terwijl wij hebben gemerkt de afgelopen 6 dagen dat Dochter vaak na een paar minuten vanzelf gaat slapen. We willen ook niet aan "rooming-in" doen, dat je de hele dag je kind bij je op de kamer hebt. We willen zo snel mogelijk in een 'gewoon' ritme komen, ook voor Zoon, en daar hoort (volgens ons) bij dat Dochter gewoon op haar eigen kamer slaapt. Dat is voor ons dan ook duidelijk. Maar dat is weer niet hoe de kraamhulpen er over denken, dus weer zo'n "streng" iets van ons. Nouja, ik vind het gewoon lastig. Enerzijds geniet ik van het verwend worden (Anne deed dit overigens veel meer dan degene die we nu hebben), anderzijds wil ik ook gewoon mijn eigen ding doen, zonder de mening van de kraamhulp tussen de regels door te moeten lezen.

Goed. Ik zeur. Maar wilde even uitleggen waarom ik zo'n dubbel gevoel heb. Kan nu al in huilen uitbarsten omdat de kraamtijd over 2 dagen afgelopen is, terwijl de kraamtijd me tegelijk een beetje tegenvalt. Terwijl ik me wel weer supergoed voel. Pffff.... zucht. Hormonen. Denk ik.

Dochter doet het goed. Vandaag wilde ze echter veel drinken, dus ik voel me een beetje leeg. Op een gegeven moment weet je ook niet meer of het honger is, of een zuigbehoefte, krampjes, etc. Ze sabbelt en zoekt wel de hele tijd, dus dan is de neiging groot om steeds maar aan te leggen. Vanavond hadden Man en ik afgesproken: 3 uur er tussen en geen minuut minder. We hebben ongeveer een half uur moeten 'rekken', maar het ging wel. Er moet echt even duidelijkheid komen, ook voor onzelf. Anders zit ik straks de hele dag met mijn kind aan de borst, terwijl het misschien niet nodig is, maar ik gewoon te snel reageer...

Mmm mevrouw ligt weer te mopperen, dus moet gaan

grtz E.
Lieve Eef,

In dit geval mag ik de term kut-hormoontjes' wel gebruiken neem ik aan? ' En dan is het eigenlijk ook nog wel een beetje gemeen dat mensen van alle kanten met hun mening aankomen, waardoor je je tóch gaat zitten afvragen of je het allemaal wel goed doet, terwijl je diep in je hart weet dat je het allemaal goed doet, simpelweg omdat je er achter staat.

Je kraamweek heb je nu gehad, maar je kraamtijd heb je nog even hoor! Inderdaad, lekker met zijn viertjes een ritme proberen te vinden, vóelen hoe dat nu is met zijn viertjes.

Je hebt dit keer een betrekkelijk makkelijke zwangerschap gehad en godzijdank géén weeënstorm, maar elke zwangerschap gaat je niet in je koude kleren zitten, zeker niet met een klein mannetje om je heen. En dan ook nog eens verhuizen.

Lieffie, je hebt (alwéér) een hele hectische periode achter de rug, de hormonen vliegen je om je oren, jullie lieve kleine meisje erbij..... daar word ik al emotioneel van!

Morgen zijn jullie met z'n viertjes? Knuffel je kindjes, laat Man je verwennen, geniet! En een flinke huilbui mág!

Als je zó rijk bent, mag je ook wel eens huilen.

Liefs, Lab

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven